Beoordeel de speler boven je.

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Guest
Niveau op w26 is gewoon niet heel hoog :(

Sinds ik weg ben is het inderdaad ferm gedaald. Gelukkig was Milano er om het terug op te krikken!

Nou, geef jij dan het voorbeeld hoe je wel sterk moet 'raten'? Pik maar iemand uit waar je het niet mee eens bent of doe iets geks :p

EazyAsPie bedoelt waarschijnlijk dat jullie gewoonweg enorm veel punten geven, zie hieronder bijvoorbeeld:

Darkprince2

Punten 8/10 Mooi en hoog in de ranglijst top 100!
ODA 9/10 Je staat 76ste in de ranglijst en 20ste in ODA bijna perfect.
Reputatie -/10 Ik speel voor de eerste keer tribalwars dus ik ken niemand.
Ligging 8/10 Je licht goed omdat er zeer veel farmdorpen liggen voor je maar de edelruimte is beperkt tot lagere spelers.
Stam 10/10 Nr1 in de ranglijst en nr 2 bij ODA

Gemiddelde: 8.75

Die speler krijgt hier zomaar eventjes 8.75 gemiddeld en zelfs een 10. Wat dus wil zeggen dat (V)(R) de beste stam is... En we weten allemaal wel deze bewering helemaal niet strookt met de werkelijkheid. Charles kijkt gewoon naar de eindcijfertjes en niet eens naar de andere factoren, zoals bv. gemiddelde punten per speler, ligging, of hoe men tot deze cijfertjes komt (bv. interns) enz...

De argumentatie bij elk criterium is ook niet echt om over naar huis te schrijven.

Het kan hard overkomen, en zeker als je weet dat het Charles zijn eerste keer is, maar dan nog.

Mensen gaan je niet haten omdat je zware kritiek op andermans account uit, zolang het opbouwende kritiek is kunnen de meesten er goed mee overweg. Sterker nog, velen zullen je zelfs dankbaar zijn dat je hen wijst op hun fouten en mankementen die zij niet zagen. Ik zie hier continu 8'en, héél soms eens een zesje. Is het dan zo hartverscheurend om mensen te buizen? Want als je mensen een 9 geeft wil dat wel al zeggen dat hij/zij de perfectie zeer goed benadert, terwijl dat hier voor vele negens zeker het geval niet is!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
EazyAsPie bedoelt waarschijnlijk dat jullie gewoonweg enorm veel punten geven, zie hieronder bijvoorbeeld:



Die speler krijgt hier zomaar eventjes 8.75 gemiddeld en zelfs een 10. Wat dus wil zeggen dat (V)(R) de beste stam is... En we weten allemaal wel deze bewering helemaal niet strookt met de werkelijkheid. Charles kijkt gewoon naar de eindcijfertjes en niet eens naar de andere factoren, zoals bv. gemiddelde punten per speler, ligging, of hoe men tot deze cijfertjes komt (bv. interns) enz...

De argumentatie bij elk criterium is ook niet echt om over naar huis te schrijven.

Het kan hard overkomen, en zeker als je weet dat het Charles zijn eerste keer is, maar dan nog.

Mensen gaan je niet haten omdat je zware kritiek op andermans account uit, zolang het opbouwende kritiek is kunnen de meesten er goed mee overweg. Sterker nog, velen zullen je zelfs dankbaar zijn dat je hen wijst op hun fouten en mankementen die zij niet zagen. Ik zie hier continu 8'en, héél soms eens een zesje. Is het dan zo hartverscheurend om mensen te buizen? Want als je mensen een 9 geeft wil dat wel al zeggen dat hij/zij de perfectie zeer goed benadert, terwijl dat hier voor vele negens zeker het geval niet is!

Volgens mij staat het iedereen volledig vrij om met achten te strooien. Tenslotte is een beoordeling een weerspiegeling van hoe een speler een andere speler ziet. Niet zoals hij hem volgens jou zou moeten zien. Hoge cijfers hier, das waar. Maar op het moment dat de sfeer wat grimmiger gaat worden (en dat word ie op een gegeven moment altijd), zie je ook dat de ratings vanzelf gaan dalen en in sommige gevallen (stamgenoten, pb's) juist stijgen naar een belachelijk niveau (zou het één dan met het ander te maken hebben...? :rolleyes: )
Vooralsnog gaat het er dus om dat je een beoordeling maakt van iemand, zoals jij die ziet. Dat kan idd keihard zijn, maar ook vleiend. Big deal...
 

DeletedUser

Guest
Je komt hier omdat je een objectieve rating van je account wilt en wilt weten waar je nog aan kunt werken (voor zover je dat zelf niet weet), om een veer in je reet geduwd te krijgen heb je je stamgenoten pbg's wel
 

DeletedUser

Guest
Ik ben niet echt goed in raten vermoed ik :p Heb nog maar net kennis met dit forum genomen.
 

DeletedUser

Guest
Dan ga ik er maar voor :p

NowItsMyTurn

punten: 8/10- je staat 58ste van deze wereld wat zeer goed is maar er zijn betere ;-)

OD: 8/10 ODA is zeker niet slecht, bijna een miljoen. Je ODD is net geen 400.000, dit is goed maarja jij kan er niet aan doen dat je niet aangevallen wordt xd

Reputatie: 5/10, ik heb nog nooit van je gehoord en op andere werelden buiten wereld 27 ben je ook niet actief.

ligging: / Ik ga hier niets over zeggen want mijn kennis hiervoor is miniem

Stam: 9/10 Je zit met ervaren leden in een stam. Het puntengemiddelde per speler is de tweede plaats van stammen waard.

75%
 

DeletedUser

Guest
Je komt hier omdat je een objectieve rating van je account wilt en wilt weten waar je nog aan kunt werken (voor zover je dat zelf niet weet), om een veer in je reet geduwd te krijgen heb je je stamgenoten pbg's wel

Je bent toch niet werkelijk zo naïef om te denken dat je op het AF een compleet onafhankelijke rating zal krijgen? Dit is je eerste wereld toch niet...? Waarom denk je dat het woordje "propaganda" achter "Wereld 26" staat?
Als je zoiets écht wil weten, contacteer je een topspeler ingame. Liefst één aan de andere kant van de wereld. Dan heb je iig nog kans dat je een objectieve rating kan krijgen.
 

DeletedUser

Guest
Je bent toch niet werkelijk zo naïef om te denken dat je op het AF een compleet onafhankelijke rating zal krijgen? Dit is je eerste wereld toch niet...? Waarom denk je dat het woordje "propaganda" achter "Wereld 26" staat?
Als je zoiets écht wil weten, contacteer je een topspeler ingame. Liefst één aan de andere kant van de wereld. Dan heb je iig nog kans dat je een objectieve rating kan krijgen.

Nou, eigenlijk wel. Dat is namelijk de hele bedoeling van het topic, aan je stamgenoten ophemelen heb je hier helemaal niets omdat het veel te doorzichtig is. Wanneer je het in andere topic doet, is het begrijpelijk.
Ook kun je hier moeilijk de prestaties van je eigen stam of je eigen persoon noemen, alleen de wanprestaties van de tegenstander er nog even onder de aandacht brengen. Maar gezien de hoge punten die uitgedeeld worden, is dit topic het meest nutteloze qua propaganda. Zelfs het grappige igm's-topic bevat meer propaganda :eek:
 

DeletedUser

Guest
Nou, eigenlijk wel. Dat is namelijk de hele bedoeling van het topic, aan je stamgenoten ophemelen heb je hier helemaal niets omdat het veel te doorzichtig is. Wanneer je het in andere topic doet, is het begrijpelijk.
Ook kun je hier moeilijk de prestaties van je eigen stam of je eigen persoon noemen, alleen de wanprestaties van de tegenstander er nog even onder de aandacht brengen. Maar gezien de hoge punten die uitgedeeld worden, is dit topic het meest nutteloze qua propaganda. Zelfs het grappige igm's-topic bevat meer propaganda :eek:

Lol, daar heb je een punt, maar ik heb tot nu toe nog geen enkele wereld meegemaakt waar het wél een toegevoegde waarde had. In geen enkele "beoordelingsthread" staan louter objectieve beoordelingen. Je kan ig ook (persoonlijke) bondegenoten hebben hé en die een beoordeling laten maken van je stam of jezelf. Zodra er ook maar ergens een halve ruzie is, zullen beoordelingen dat ook weer gaan geven. Helaas is het zo dat er slechts een miniem deel van de spelers ook naar het AF kijkt en je hier dus ook lang niet alle zaken mee zal krijgen. Eigenlijk vind ik zelfs dat een beetje een diplomaat langer op het AF zou moeten zitten dan ig...
 

DeletedUser

Guest
Vandaar ook dat ik geen voorstander ben van zulke nutteloze topics. Niet alleen is het idee niet reëel, na enkele beurten is vrijwel iedereen gerated en valt het topic stil. Geen enkele toegevoegde waarde dus, en dit is niet het enige topic.

En daarnaast zijn er nog een hele hoop idioten die het principe van het topic niet eens begrijpen :eek:
 

DeletedUser

Guest
Als je zoiets écht wil weten, contacteer je een topspeler ingame. Liefst één aan de andere kant van de wereld. Dan heb je iig nog kans dat je een objectieve rating kan krijgen.

Hah, wat een dwaas idee. Vele topspelers gaan al niet eens antwoorden als je ze iets vraagt als noobje.
Ik daarentegen, heb altijd de tijd genomen om enkele van mijn waardevolle tips te geven aan beginners. Zolang men mij met respect behandelde heb ik hen op weg geholpen, en wat ik zag was werkelijk verbluffend. Deze schitterende resultaten waren natuurlijk het logische gevolg van een ambitieuze beginneling die met mijn advies dominant werd in zijn omgeving. Meeste van die spelers farmen niet eens buiten hun 7x7, laat staan dat ze al farmen...

Lol, daar heb je een punt, maar ik heb tot nu toe nog geen enkele wereld meegemaakt waar het wél een toegevoegde waarde had. In geen enkele "beoordelingsthread" staan louter objectieve beoordelingen. Je kan ig ook (persoonlijke) bondegenoten hebben hé en die een beoordeling laten maken van je stam of jezelf. Zodra er ook maar ergens een halve ruzie is, zullen beoordelingen dat ook weer gaan geven. Helaas is het zo dat er slechts een miniem deel van de spelers ook naar het AF kijkt en je hier dus ook lang niet alle zaken mee zal krijgen. Eigenlijk vind ik zelfs dat een beetje een diplomaat langer op het AF zou moeten zitten dan ig...

De mijne was nochtans objectief...
Het is zoals ik zeg, en dat weet jij best ook. Ze gooien hier met punten en kunnen er geen reden voor geven. Je kan helemaal geen speler beoordelen op basis van enkele cijfertjes, er zijn vele factoren die een belangrijke rol spelen in hoe goed een speler wel niet is. Het is onmogelijk om een deftig beeld te krijgen van een bepaalde speler door gewoon de ranglijsten te bekijken, er zit zoveel meer achter een account dan die paar cijfers.
 

DeletedUser

Guest
Dat er iemand mij dan rate, ik ken hier toch niemand. Je mag er mooie redenen bij schrijven, ik kan wel tegen wat commentaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan