DeletedUser2468
Guest
Hallo allemaal,
Ik heb voor mijn stam een handleiding geschreven, en misschien kunnen andere mensen die ook gebruiken. Ik weet niet waar ik hem moet posten, dus doe ik het maar hier
Beginnershandleiding
Deze handleiding is voor beginners, die niet echt weten wat ze moeten doen.
Dag 1 t/m 5 (je beginnersbescherming)
Op dag 1 bouw je je hoofdgebouw naar 3, en een standbeeld, waar je een ridder produceert. Daarmee ga je barbaren- en bonusdorpen farmen. Als je dan nog grondstoffen over hebt, bouw je je GS gebouwen verder uit.
Op dag 2 bouw je je GS gebouwen (houthakkers, leemgroeve, ijzermijn) zo ver mogelijk uit. Voor het slapen gaan, kijk je even in je opslagplaats wanneer die vol zit. Als dat te vroeg is, doe je de opslagplaats een (paar) niveau(s) omhoog.
Op dag 3 begin je met een kazerne, waar je een paar speervechters (10 ofzo) bouwt. Die stuur je uit om dorpen te farmen.
De dag daarna doe je je hoofdgebouw naar 5, houthakkers/leemgroeve nog wat omhoog, en bouw je nog een paar speervechters. Aan het einde van de dag bouw je een smederij.
Op de laatste dag van je beginnersbescherming train je 10 zwaardvechters. Je blijft natuurlijk farmen. Je muur gaat naar 1 of 2, en voor de rest opslagplaats en GS gebouwen.
De dagen daarna
Zodra je uit beginnersbescherming bent gekomen, kunnen andere spelers je aanvallen. Wees gewaarschuwd! Bouw je schuilplaats uit naar 10, produceer 50, het liefst 100 zwaardvechters, en doe je muur naar 10. Blijf farmen met je ridder en speervechters, maar houd altijd zo veel mogelijk zwaardvechters thuis, zodat je dorp niet onbewaakt achter blijft.
Je houthakkers, leemgroeve en ijzermijn doe je flink omhoog, die moeten zo snel mogelijk 30 zijn. Dit zal in de eerste 2 weken van je account niet lukken, maar je zal een heel eind op weg komen.
De 3e week
We gaan nu naar een edelman toewerken. Je GS gebouwen moet je blijven uitbouwen, maar doe ook zo nu en dan je hoofdgebouw, smederij en marktplaats omhoog. Je hoofdgebouw en smederij moeten in 20 en je marktplaats in 10, om een adelhoeve te bouwen. Ook moet je extra troepen bouwen, omdat je, wanneer je 2 dorpen hebt, die allebei moet kunnen verdedigen. Probeer evenveel speervechters en zwaardvechters te hebben als je aantal punten. Dus bij 1000 punten 1000 speervechters en 1000 zwaardvechters. Je muur kan je ook naar 20 doen.
Een 2e dorp!
Zodra je de benodigdheden voor een adelhoeve hebt, moet je die bouwen. Dan moet je geduld hebben, een edelman kost niet niks. Je moet voor je 1e edelman 1 goudmunt slaan. Goudmunten zijn erg duur: 28.000 hout, 30.000 leem en 25.000 ijzer. Zodra je die hebt geslagen, kan je een edelman produceren, ook erg duur: 40.000 hout, 50.000 leem en 50.000 ijzer. Dan kan je een dorp kiezen die je wilt overnemen. Je kan voor je buurman gaan, zodat je snel kan ondersteunen wanneer dat nodig is, en je handelaren niet zo lang hoeven te lopen met grondstoffen voor het nieuwe dorp. Of je neemt een bonusdorp, zodat je bijvoorbeeld 100% extra leemproductie hebt, of je stal 30% sneller produceert. Kies, wat jou het slimste lijkt.
Het 2e dorp uitbouwen
In het 2e dorp moet je je alleen focussen op de GS gebouwen. Die moeten zo snel mogelijk 30 zijn. Je kan grondstoffen sturen vanuit je hoofddorp, zodat het sneller gaat. Je kan die grondstoffen ook bewaren, om in je hoofddorp je leger uit te breiden. Omdat je nu 2 dorpen hebt, moet je nog meer troepen hebben. Probeer om ongeveer 2000 speervechters en 2000 zwaardvechters in je 2e dorp te zetten, ter verdediging. De rest van je troepen laat je in je hoofddorp.
Aanvalstroepen produceren
Zodra je GS gebouwen in je 2e dorp 30 zijn, kan je aanvalstroepen produceren. Je hoofddorp is het verdedigingsdorp, in dat dorp produceer je alleen maar verdedigingstroepen (speervechters en zwaardvechters), zodat je in je 2e dorp een gigantisch aanvalsleger kan produceren. We gaan hier een stal bouwen. De benodigdheden daarvoor zijn een kazerne (level 5), een smederij (level 5) en een hoofdgebouw (level 10). Je stal doe je naar level 3, zodat je lichte cavalerie kan onderzoeken in je smederij en kan produceren. Daar bouw je er 1000 van. Ook bouw je in je kazerne 3000 bijlstrijders. Nu heb je een mooi aanvalsleger, zodat je vervelende buren in de pan kunt hakken.
Maar wat extra versterking kan altijd handig zijn. De tegenstander zal waarschijnlijk een muur hebben, die hem erg veel extra verdediging geeft. Om een muur te vernietigen, hebben we rammen nodig. Die bouw je in de werkplaats. Daarvoor heb je een hoofdgebouw (level 10) en een smederij (level 10) nodig. Zodra je een werkplaats hebt, onderzoek je de ram in de smederij. Je bouwt 100 rammen, zodat je de tegenstanders muur kan verzwakken.
Verder...
Je weet nu hoe je een sterk hoofddorp kan bouwen en een machtige strijdsmacht. Ik wens je succes met TribalWars, en hoop dat je veel aan deze handleiding hebt gehad
Met vriendelijke groeten,
Master Yoda
Ik heb voor mijn stam een handleiding geschreven, en misschien kunnen andere mensen die ook gebruiken. Ik weet niet waar ik hem moet posten, dus doe ik het maar hier
Beginnershandleiding
Deze handleiding is voor beginners, die niet echt weten wat ze moeten doen.
Dag 1 t/m 5 (je beginnersbescherming)
Op dag 1 bouw je je hoofdgebouw naar 3, en een standbeeld, waar je een ridder produceert. Daarmee ga je barbaren- en bonusdorpen farmen. Als je dan nog grondstoffen over hebt, bouw je je GS gebouwen verder uit.
Op dag 2 bouw je je GS gebouwen (houthakkers, leemgroeve, ijzermijn) zo ver mogelijk uit. Voor het slapen gaan, kijk je even in je opslagplaats wanneer die vol zit. Als dat te vroeg is, doe je de opslagplaats een (paar) niveau(s) omhoog.
Op dag 3 begin je met een kazerne, waar je een paar speervechters (10 ofzo) bouwt. Die stuur je uit om dorpen te farmen.
De dag daarna doe je je hoofdgebouw naar 5, houthakkers/leemgroeve nog wat omhoog, en bouw je nog een paar speervechters. Aan het einde van de dag bouw je een smederij.
Op de laatste dag van je beginnersbescherming train je 10 zwaardvechters. Je blijft natuurlijk farmen. Je muur gaat naar 1 of 2, en voor de rest opslagplaats en GS gebouwen.
De dagen daarna
Zodra je uit beginnersbescherming bent gekomen, kunnen andere spelers je aanvallen. Wees gewaarschuwd! Bouw je schuilplaats uit naar 10, produceer 50, het liefst 100 zwaardvechters, en doe je muur naar 10. Blijf farmen met je ridder en speervechters, maar houd altijd zo veel mogelijk zwaardvechters thuis, zodat je dorp niet onbewaakt achter blijft.
Je houthakkers, leemgroeve en ijzermijn doe je flink omhoog, die moeten zo snel mogelijk 30 zijn. Dit zal in de eerste 2 weken van je account niet lukken, maar je zal een heel eind op weg komen.
De 3e week
We gaan nu naar een edelman toewerken. Je GS gebouwen moet je blijven uitbouwen, maar doe ook zo nu en dan je hoofdgebouw, smederij en marktplaats omhoog. Je hoofdgebouw en smederij moeten in 20 en je marktplaats in 10, om een adelhoeve te bouwen. Ook moet je extra troepen bouwen, omdat je, wanneer je 2 dorpen hebt, die allebei moet kunnen verdedigen. Probeer evenveel speervechters en zwaardvechters te hebben als je aantal punten. Dus bij 1000 punten 1000 speervechters en 1000 zwaardvechters. Je muur kan je ook naar 20 doen.
Een 2e dorp!
Zodra je de benodigdheden voor een adelhoeve hebt, moet je die bouwen. Dan moet je geduld hebben, een edelman kost niet niks. Je moet voor je 1e edelman 1 goudmunt slaan. Goudmunten zijn erg duur: 28.000 hout, 30.000 leem en 25.000 ijzer. Zodra je die hebt geslagen, kan je een edelman produceren, ook erg duur: 40.000 hout, 50.000 leem en 50.000 ijzer. Dan kan je een dorp kiezen die je wilt overnemen. Je kan voor je buurman gaan, zodat je snel kan ondersteunen wanneer dat nodig is, en je handelaren niet zo lang hoeven te lopen met grondstoffen voor het nieuwe dorp. Of je neemt een bonusdorp, zodat je bijvoorbeeld 100% extra leemproductie hebt, of je stal 30% sneller produceert. Kies, wat jou het slimste lijkt.
Het 2e dorp uitbouwen
In het 2e dorp moet je je alleen focussen op de GS gebouwen. Die moeten zo snel mogelijk 30 zijn. Je kan grondstoffen sturen vanuit je hoofddorp, zodat het sneller gaat. Je kan die grondstoffen ook bewaren, om in je hoofddorp je leger uit te breiden. Omdat je nu 2 dorpen hebt, moet je nog meer troepen hebben. Probeer om ongeveer 2000 speervechters en 2000 zwaardvechters in je 2e dorp te zetten, ter verdediging. De rest van je troepen laat je in je hoofddorp.
Aanvalstroepen produceren
Zodra je GS gebouwen in je 2e dorp 30 zijn, kan je aanvalstroepen produceren. Je hoofddorp is het verdedigingsdorp, in dat dorp produceer je alleen maar verdedigingstroepen (speervechters en zwaardvechters), zodat je in je 2e dorp een gigantisch aanvalsleger kan produceren. We gaan hier een stal bouwen. De benodigdheden daarvoor zijn een kazerne (level 5), een smederij (level 5) en een hoofdgebouw (level 10). Je stal doe je naar level 3, zodat je lichte cavalerie kan onderzoeken in je smederij en kan produceren. Daar bouw je er 1000 van. Ook bouw je in je kazerne 3000 bijlstrijders. Nu heb je een mooi aanvalsleger, zodat je vervelende buren in de pan kunt hakken.
Maar wat extra versterking kan altijd handig zijn. De tegenstander zal waarschijnlijk een muur hebben, die hem erg veel extra verdediging geeft. Om een muur te vernietigen, hebben we rammen nodig. Die bouw je in de werkplaats. Daarvoor heb je een hoofdgebouw (level 10) en een smederij (level 10) nodig. Zodra je een werkplaats hebt, onderzoek je de ram in de smederij. Je bouwt 100 rammen, zodat je de tegenstanders muur kan verzwakken.
Verder...
Je weet nu hoe je een sterk hoofddorp kan bouwen en een machtige strijdsmacht. Ik wens je succes met TribalWars, en hoop dat je veel aan deze handleiding hebt gehad
Met vriendelijke groeten,
Master Yoda
Laatst bewerkt door een moderator: