[Inschrijftopic] Become A Manager

DeletedUser71523

Guest
Become a manager.
(Ik weet het, de titel is dramatisch slecht. Maar ik moest iets bedenken )


Elk speler heeft zijn eigen team, en het doel is om de competitie en/of de beker te winnen.
Het spel is bedoeld om op een forum gespeeld te worden.

Elke dag wordt er een wedstrijd gespeeld. Dit zal een competitiewedstrijd of een bekerwedstrijd zijn. Van te voren is precies bekend welke dag wat voor wedstrijd er wordt gespeeld.

Aan het begin van de competitie krijgt elke manager 25 miljoen. Hiermee kunnen spelers van 1, 2 en 3 sterren gekocht worden. Houd er mee dat er altijd maximaal 10 spelers opgesteld moeten worden (een keeper heeft elke speler standaard, en deze is niet belangrijk voor het spelverloop). De verhouding aanvallers, middenvelders en verdedigers mag een speler zelf beslissen. Heeft een speler geen 10 spelers, worden er minder spelers opgesteld, en wordt het lastig om de wedstrijd te kunnen winnen. Ook krijgt een team per speler die niet opgesteld is een straf van 3 sterren op 1 gebied. (aanval, middenveld, verdediging). Dit gebied mag de speler zelf beslissen.

Het is altijd mogelijk om een speler van 1, 2 of 3 sterren te kopen. Een speler van 1 ster kost 1 miljoen, een speler van 2 sterren 2 miljoen en een speler van 3 sterren 3 miljoen.

Speler kunnen altijd aan een willekeurige buitenlandse club verkocht worden, voor het aantal sterren*500.000. Een speler van 2 sterren wordt dus verkocht voor 1 miljoen.

Elke dag zal er een speler van meer dan 3 sterren op de algemene veiling geplaatst worden. Op deze speler kan geboden worden door alle deelnemers van de competitie. Elk bod moet 100.000 hoger zijn dan het voorgaande bod. Wanneer er 12 uur lang niet overboden is, wint de hoogste bieder.

Ook zullen er soms wedstrijdgebeurtenissen te koop zijn. Dit kan variëren van een kans op een doelpunt voor je eigen team, tot een blessure of rode kaart voor een speler van het andere team. Soms worden deze wedstrijdgebeurtenissen geveild, soms verkocht, en soms gegeven als prijzengeld na een wedstrijd.

Managers mogen ook spelers aan elkaar verkopen, of spelers met elkaar ruilen.

Ook is het mogelijk om een speler te trainen. Elke dag kan er 1 speler getraind worden. Deze speler zal dan 1/4 ster er bij krijgen. Wanneer een speler 4 keer getraind is, zal deze speler een extra ster krijgen. Spelers kunnen zowel trainen als een wedstrijd spelen.

Voordat een wedstrijd gespeeld wordt, moet elke manager zijn opstelling, en eventuele wedstrijdgebeurtenissen die hij in wilt zetten doorgeven aan de spelleider. Wordt er niets doorgegeven, zal dezelfde opstelling als de dag ervoor gebruikt worden.

Het verloop van een wedstrijd:
Tijdens een wedstrijd gebeuren er 6 evenementen. De volgende dingen kunnen gebeuren:

10% Het thuisteam scoort
5% Het uitteam scoort
15% Een random speler van het thuisteam krijgt een gele kaart
15% Een random speler van het uitteam krijgt een gele kaart
5% Een random speler op het veld krijgt een rode kaart
10% Een random speler raakt geblesseerd
15% Het thuisteam valt aan
10% Het uitteam valt aan
15% Er is een actie op het middenveld

Uitleg: (Dit hoef je niet helemaal uit je hoofd te kennen, keertje doorlezen is voor nu voldoende. Dit is namelijk de simulatie
De eerste 5 gebeurtenissen, de kaarten/doelpunten spreken voor zich neem ik aan.

Het thuisteam valt aan: Het totaal aantal sterren van de verdedigers van het uitteam wordt afgetrokken van het totaal aantal sterren van de aanvallers van het thuisteam. Het getal wat over blijft wordt *2 gedaan, en opgeteld/afgetrokken van 60. Het getal dat overblijft is het percentage kans dat het thuisteam scoort.
Wanneer het uitteam aanvalt gebeurd hetzelfde, alleen dan met de aanvallers van het uitteam, en de verdedigers van het thuisteam

Voorbeeld:
De aanvallers hebben totaal 15 sterren. De verdediger 12. 15-12=3. 3*2=6. 60+6=66. Het aanvallende team heeft dus 66% kans om te scoren.

Er is een actie op het middenveld: De sterren van de middenvelders van het uitteam worden afgetrokken van die van het thuisteam. Het getal dat over blijft wordt afgetrokken/opgeteld bij 50. Dit getal is het percentage kans het thuisteam scoort. Als het mislukt, scoort het uitteam.


Na elke wedstrijd krijgt elk thuisteam 1 miljoen aan inkomsten, en elk uitteam 500.000.


Aan het eind van het seizoen wordt er prijzengeld uitgedeeld aan de nummer 1, 2 en 3. Ook krijgt de winnaar van de beker prijzengeld. Als er meerdere competities zijn, kunnen er ook promotiewedstrijden gespeeld worden.






Ik hoop dat alles duidelijk is. Vragen mogen altijd gesteld worden! Feedback is ook welkom, aangezien dit het eerste seizoen zal zijn. Dit topic zal meteen een inschrijftopic zijn:

Inschrijvingen (voor dit seizoen zijn het er maximaal 16):
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
 

DeletedUser73803

Guest
1. Dark-Knight
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.

Waarom heet het hier Become A manager :eek:
 

DeletedUser62766

Guest
Weet waar je aan begint fenoglio, dit gaat je zoveel tijd kosten..
 

DeletedUser74593

Guest
1. Dark-Knight
2. OrAsU
3. The Winger
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
 

DeletedUser65921

Guest
1. Dark-Knight
2. OrAsU
3. The Winger
4. Draakje
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
 

DeletedUser

Guest
1. Dark-Knight
2. OrAsU
3. The Winger
4. Draakje
5. Agloven
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
 

DeletedUser71523

Guest
1. Dark-Knight
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.

Waarom heet het hier Become A manager :eek:

Weet niet, vond het beter klinken :p
(Het is alsnog dramatisch slecht, dus als iemand van jullie een goede naam weet kan ik het aanpassen :p)
 

DeletedUser73195

Guest
1. Dark-Knight
2. OrAsU
3. The Winger
4. Draakje
5. Agloven
6. Boxem
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
 

DeletedUser71523

Guest
Nog wat extra informatie:

Planning van de komende dagen:
Dinsdag 20:00:
-Sluiting insluitingen
-Elke deelnemer heeft een team doorgestuurd naar mij, via een privébericht of skype.
-Het speelschema zal zo snel mogelijk bekend worden gemaakt na dinsdag 20:00.
-Er komt een speler op de veiling.

Woensdag 20:00:
-Elke deelnemer heeft de spelers die hij op stelt voor de eerste wedstrijd doorgegeven via een privébericht of skype.
-De eerste spelronde wordt gespeeld.

De deadline is in principe elke dag 20:00. Indien anders laat ik dat tijdig weten. Zo snel mogelijk daarna komt de uitslag van die speelronde (dit kan ook later op de avond zijn, maar mijn streven is sws voor middernacht)

voorbeeldteam:

Aanvallers:
1. (3 sterren)
2. (2 sterren)
3. (2 sterren)
4. (1 ster)

Middenvelders:
5. (2 sterren)
6. (2 sterren)
7. (1 ster)
8. (1 ster)

Verdedigers:
9. (3 sterren)
10. (2 sterren)
11. (2 sterren)
12. (1 ster)
13. (1 ster)


Totale kosten: 23 miljoen. De eigenaar van dit team zou dan 2 miljoen overhouden, voor bijvoorbeeld veilingen.

Je mag natuurlijk je eigen team maken, en het maakt mij niet uit hoeveel aanvallers, middenvelders en verdedigers je gebruikt. Als je maar genoeg spelers hebt, en niet meer dan 25 miljoen uitgeeft. Ook mag een speler maximaal 3 sterren hebben.

Hou er rekening mee dat je altijd 10 spelers (de keeper is niet van belang in dit spel) moet opstellen. Het is handig om op elke positie minimaal één reservespeler te hebben, voor het geval een speler geblesseerd raakt tijdens een wedstrijd, of een rode kaart krijgt.

De spelers krijgen geen naam, maar een rugnummer. (Anders krijgt iedereen random namen, en dit is een stuk overzichtelijker vind ik zelf).

Voorbeeld van de opstelling van het voorbeeldteam:
Aanvallers:
1. - 2. - 3.

Middenvelders:
5. - 6.

Verdedigers:
9. - 10. - 11. - 12. - 13.

Dit team speelt deze wedstrijd met een 5-2-3 formatie
 

DeletedUser65921

Guest
1. Dark-Knight
2. OrAsU
3. The Winger
4.
5. Agloven
6. Boxem
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.

Sorry, maar ik mis de eerste dagen, dus lijkt me niet echt mogelijk nog mee te doen.
 

DeletedUser65747

Guest
1. Dark-Knight
2.
3. The Winger
4.
5. Agloven
6. Boxem
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.

Ik mis de laatste dagen dus ben ook weg!
 
Bovenaan