Angstklimaat

DeletedUser

Guest
Lach, de gedragsdetective ziet u!

BRUSSEL - De dag dat de Verenigde Staten ontwaken in het '1984' van George Orwell, is weer iets dichterbij. Voortaan lopen op de Amerikaanse luchthavens zogenaamde 'gedragswaarnemingsofficieren' rond, zo bericht Newsweek.
Hun taak: in de gezichten van de achteloze reizigers op zoek gaan naar trekken die zouden kunnen wijzen op verkeerde bedoelingen, lees - volgens de agenda van de regering-Bush - snode terreurplannen.

De gedragsdetectives opereren nu al op verschillende luchthavens over de plas. Niet dat de reiziger er oog in heeft, want ze werken undercover. De officieren zijn getraind in de studie van de 'micro-expressies', waarmee blootgelegd kan worden wanneer mensen proberen om emoties te verbergen. De detectives speuren specifiek naar gezichtstrekken van 'vrees' of 'afschuw'. Die zouden naar verluidt op bedrog kunnen wijzen.

Het zoveelste hoofdstuk in het boek 'Absurdistan in de VS', kortom. Of zoals de journaliste in Newsweek schrijft: 'Vrees en afschuw in een luchthaven? Ik ben bang en walg al weken voor ik op een luchthaven moet zijn'. U hebt dus maar beter geen slechte dag als u beslist nog eens het Land van Vrijheid aan te doen.

Ook stresskonijnen onthouden zich beter. Veel kans dat ze in de kraag gevat worden. Of u zult maar het ongeluk hebben een wonder der gezichtsmimiek of een smoelentrekker à la Jacques Vermeire of Rowan Atkinson te zijn.

De Transportation Security Administration (TSA) hoopt tegen eind 2008 minstens vijfhonderd 'gedragswaarnemingsofficieren' aan het werk te hebben. Vergeet vooral niet die kamerbrede glimlach op uw gezicht te beitelen voor u naar de States vertrekt!

svh

(c) De Standaard


Waar gaan we heen?
 

DeletedUser

Guest
Waar gaan we heen?

Naar een wereld waar je niet mag vliegen.

Maar wat ik me afvraag:Als ze zoeken achter mensen met vrees en dan iemand vinden zal het zowat nooit een terrorist zijn want je hebt best veel mensen met vliegangst.
En vrees?
Terroristen mogen toch geen vrees hebben xD.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Grote kans dat ik door zon mannetje word opgepakt nu ik dit heb gehoord :p Mijn gedachten zullen er ongeveer zo uit zien:
*ha een vliegveld*
*o wacht er lopen hier van die mennekes rond die naar je gezicht kijken*
*ik wil niet opgepakt worden*
*normaal kijken*
*kijk normaal!*
*blijf rustig*
*waarom kijkt die man me opeens zo aan?*

Nuja ik vind het maar niets zulke extreme maatregelen, je voorkomt hier geen tweede wtc mee en je bezorgd er veel mensen last mee.
 

DeletedUser

Guest
whaha doen ze in Rhodos min of mer ook, ik liep door die metaal detecroten en de ding ging af, ze lieten me er gewoon door henen lopen:) omdat het gezicht uitdruk kijken ze naar, ik dacht de volgede keer trek ik een gespannen gezicht:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
probeer eens de hele tijd met je vinger te bewegen als ze langslopen. gewoon buigen, dan panieken die gedragswaarnemers al denk ik. Denk niet nadat mensen dit gelezen hebben dat het veel effect heeft met allemaal grappenmakers die denken dat ze die mensen kunnen oplichten of mensen die helemaal gespannen raken.

Maar nu even iets anders. Amerika gaat helemaal de verkeerde kant op. zoiets als ons o zo tolerante nederland nu. Ik weet dat er in engeland op elke hoek een camera is, weet nog niet of het in amerika is, anders gaat het snel gebeuren.
 

DeletedUser

Guest
sinds kort behoud amerika zich het legitieme recht voor zichzelf om al het internet en telefoon verkeer dat via amerika verloopt te volgen en bespioneren.

dat betekent ook dat al mijn posts, en waarschijnlijk die van jullie onderhevig zijn aan amerikaanse bespieding

kijk maar een op http://visualroute.visualware.com/

veel van onze verbindingen lopen via de usa. Zij hebben nu het officiele recht om hier naar hartelust in te kijken.

een heel veilig gevoel. zeker omdat ze zich ook het recht voorbehouden om hier binnen te vallen als we zaken doen die hun niet zinnen......


(al quaeda, bomb, terrorist, wtc, Bin laden, WMD, Jihad, Hezbolla, explosive, suicide, Marter, Irak, infedel, did i say BOMB?)
 

DeletedUser

Guest
YellowTribe zei:
Waar gaan we heen?

naar een wereld waar je alleen nog maar in het vliegtuig mag zitten als je, je hoofd tussen je knieen hebten zowel je voeten als benen vastgebonden hebt.

kortom, straks is de easy jet de enige optie
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Idd bokdam als je een aantal woorden uitspreekt Van wie de regering denkt dat ze voornamelijk woorden gebruikt door terroristen gaan ze al snel al je berichten checken etc...
 

DeletedUser

Guest
Het principe lijkt me niet zo slecht, alleen is zoiets in de praktijk belachelijk..

Het houdt er misschien niet rechtstreeks een verband mee, maar het doet me denken aan die keer toen m'n vader op reis ging met een maat van hem.

Mijn vader is nogal gebruind van buiten te werken, en heeft ook een nogal indrukwekkende baard. Nu, hij is wel tweemaal zo erg gecontroleerd als zijn reisgezel aan de douane.
 

DeletedUser1814

Guest

DeletedUser412

Guest
Dit is BE-LA-CH-EL-IJK.

Serieus, (tientallen)miljoenen mensen per dag landen op een Amerikaans vliegveld, hoe groot is de kans dat die 500 detectives daar iemand tussenuit pikken?

En zelf als je iemand ziet met die uitdrukking, hoe groot is de kans dat dat juist een terrorist is, en niet gewoon iemand met vliegangst.
 

DeletedUser

Guest
Dit is BE-LA-CH-EL-IJK.

Serieus, (tientallen)miljoenen mensen per dag landen op een Amerikaans vliegveld, hoe groot is de kans dat die 500 detectives daar iemand tussenuit pikken?

En zelf als je iemand ziet met die uitdrukking, hoe groot is de kans dat dat juist een terrorist is, en niet gewoon iemand met vliegangst.

het is niet alleen die 500 detectives; als je vliegt naar amerika worden een aantal belangrijke gegeven van je opgeslagen in een database. o.a naam, reisgegevens, creditcard nummers, beroep etc. De VS hebben het alleen recht over de gegevens, hoeven geen verklaring te geven over wat ze er mee doen en mogen het naar eigen inzicht doorspelen aan anderen.

met het afluisteren van email, internet en telefoon verkeer hebben ze tevens een ideaal middel voor bedrijfsspionage in handen.

als je het idee hebt dat amerika "eerklijk" speelt; dan vergis je je. Een interessant boek is; "Bekentenissen van een economische huurmoordenaar"
hier wordt door een insider uiteen gezet hoe amerika meer macht vergaart in de wereld politiek.
 

DeletedUser

Guest
om dit topic nog maar eens in leven te blazen;

Amerika (wereld, maar ik gooi nu alles op Amerika ter vereenvoudiging) leeft inderdaad in een angstklimaat. Wat denk je? Dat door de toeneme voorzorgsmaatregelen het land niets meer kan gebeuren? Als een terrorist écht iets gedaan wil krijgen, dan krijgt hij dat wel voor elkaar. Heel Amerika leeft al een paar jaar (ook voor 9/11) in een angstklimaat. Degenen die bowling for Columbine hebben gezien, weten het wel. Kijk voor de grap eens naar een Amerikaanse zender. Nieuws: moord, moord, overval, irak, oorlog, doden, overstromingen, en tenslotte het weer. Daarna naar de reclame. paar voorbeelden: "Nu, macDonalds menu light, voor de mensen die niet dik willen worden".
Je mag tegenwoordig helemaal niets meer. Wat in Amerika al een tijdje aan de gang is, komt nu ook naar Europa. Kijk maar naar de enorme hoeveelheden producten in supermarkten. Op bijna alles staat: dieet, light, no sugar, etc. En ik kan het weten want ik werk in een supermarkt :p Mensen moeten via een etiket leven, en dat gaat een keer fout. Angst beïnvloedt grotendeels de samenleving in Amerika, en we zijn in Europa al aardig op weg om angst toe te laten in onze samenleving..
 

DeletedUser

Guest
Ooit slagroom zonder vet geproeft. toen ik op vakantie was in berlijn zag ik het. daar is het zeer populair. Het staat daar nu al vol met eco-producten en je kan nauwelijks nog gewone producten kopen het staat overal vol met light producten en het wordt alleen maar erger.
 
Bovenaan