[Afgekeurd] Aftelscherm bij account deleten

Goed idee?

  • Ja

    Stemmen: 68 97,1%
  • Nee

    Stemmen: 2 2,9%

  • Totaal aantal stemmers
    70
Reactiescore
31
Beste mede-forumgebruikers,
Mij leek het wel een handige, en makkelijke, optie om een aftelscherm toe te voegen als je jouw account hebt gedelete. Dit duurt 5 dagen namelijk, maar ja, hoelang nou echt precies? Het is makkelijk implementeerbaar en een kleine toevoeging die toch meer duidelijkheid geeft over wanneer je nou echt weer legaal kan spelen.
Ik stel dus voor om een timer die aftelt vanaf het moment van de 5 dagen die is ingegaan, tot de 0:00 zodat je weet dat je dan kan inloggen op een ander account op die wereld.

Suggesties etc hoor ik wel!

Groetjes,
Dao
 
Reactiescore
1.367
Word een account automatisch verwijdert? of met de hand?

Als het met de hand gebeurt dan komt het niet altijd goed
 
Reactiescore
1.367
Automatisch, maar daar kan een redelijke 'delay' opzitten. Dus ik vraag me af of dit haalbaar is.

Daarom vraag ik het.
En misschien instellen dat accounts gewoon na 5 dagen worden verwijderd op de eerst volgende middernacht, misschien dat dat wel kan?
 
Reactiescore
746
Daarom vraag ik het.
En misschien instellen dat accounts gewoon na 5 dagen worden verwijderd op de eerst volgende middernacht, misschien dat dat wel kan?

Daar heb ik geen idee van, stel het voor :)

(kan denk ik gewoon in dit topic, moet je even vragen aan bappos :) )
 

DeletedUser

Guest
Meer duidelijkheid geeft over wanneer je nou echt weer legaal kan spelen.
Bedoel je hiermee te zeggen dat iedereen toch stiekem illegaal speelt? :p
________
Heb me altijd al afgevraagd waarom dit er niet was, dus hopelijk komt het nu ;)
 
Reactiescore
746
Kleine bedenking bij dit idee:

We kennen allemaal wel iemand die dreigt met acc delete. Zou een teller dit niet bevorderen? Lees: dan kunnen ze de allerlaatste minuut cancellen om de stam te kloten.
Terwijl zonder teller zal hij minder geneigd zijn dat risico te lopen, en anders .. tja.. pech.

Meningen?
 

DeletedUser68954

Guest
ik snap het idee. alleen er zijn wel risico's aan verbonden. zoals Poo. al zei. ik zelf vind het niet erg om een dagje langer te wachten maar ja.
 
Reactiescore
31
Kleine bedenking bij dit idee:

We kennen allemaal wel iemand die dreigt met acc delete. Zou een teller dit niet bevorderen? Lees: dan kunnen ze de allerlaatste minuut cancellen om de stam te kloten.
Terwijl zonder teller zal hij minder geneigd zijn dat risico te lopen, en anders .. tja.. pech.

Meningen?

Nee dat denk ik niet.
Het is sowieso al triest als je zoiets doet maar goed. Een teller bevordert de duidelijkheid vind ik.
 

DeletedUser3197

Guest
En anders heb je binnen drie dagen de kans om je verwijdering in te trekken? Wat dachten jullie daarvan?
Ik vind het een goed idee en ik heb ja gestemd. :)
 

DeletedUser

Guest
Makkelijk te implementeren voor inno, zou wellicht twee uurtjes programmeerwerk + uurtje testwerk zijn. Zou er imo in moeten zitten bij de volgende update.
 

DeletedUser25412

Guest
Je kan ook inplaats van een teller, een mailtje gebruiken. Als het enkel gaat om te weten wanneer het account is verwijderd. Laat een mailtje sturen op het moment dat het account is verwijderd. Dan heb je 1. Geen probleem met dreigingen, want als het mailtje komt, is het account al weg en 2. je weet nog steeds precies wanneer je account is verwijderd.
Beide problemen zijn dan dus opgeruimd:)
 
Reactiescore
31
Je kan ook inplaats van een teller, een mailtje gebruiken. Als het enkel gaat om te weten wanneer het account is verwijderd. Laat een mailtje sturen op het moment dat het account is verwijderd. Dan heb je 1. Geen probleem met dreigingen, want als het mailtje komt, is het account al weg en 2. je weet nog steeds precies wanneer je account is verwijderd.
Beide problemen zijn dan dus opgeruimd:)

Probleem aan mailtjes is dat, ikzelf bijvoorbeeld, nooit op de email van TW kijk. Dit omdat dit op een "spammailaccount" staat zodat ik geen onzin emails ontvang.

Daarom denk ik dat toch een aftelscherm beter is.
 

DeletedUser25412

Guest
Dan kun je altijd nog een optie instellen om zelf het email adress te mogen bepalen, waarnaar het mailtje van verwijdering wordt toegestuurd (+ dan natuurlijk naar de mail waarop het account staat geregistreerd).
Dan ben je van het probleem dat je net schetste af:)
 

DeletedUser75588

Guest
Ik denk dat voor beiden wel wat te zeggen valt..
Wellicht een teller, en een mailtje. (Op adres naar keus, en naar de email waar het account op staat.)
 

DeletedUser

Guest
Mailtjes van innogames komen altijd op het adres waarmee je je account hebt aangemaakt. Ze zullen nooit iets inbouwen waarmee je een ander adres kan invullen voor 'belangrijke' dingen.

Ik zou zeggen afteltelscherm doen. Makkelijk, mooi en duidelijk ook voor eventuele co's
 
Bovenaan