Aanval is de beste verdediging?

DeletedUser

Guest
Ik ken sterke vijanden die echter zwaar in de verdediging geduwd worden en ook hun dorpenopbouw hebben omgezet naar quasi full def.
Ze houden dan vaak wel stand, maar ze verliezen wel. En aangezien ze zich enkel focussen op verdediging, staan ze in het rood.

Door zelf offensief te spelen (ongeacht je dorpenopbouw) dwing je je tegenstanders in het defensief en creëer je voor jezelf meer ademruimte.


Helemaal correct.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser17653

Guest
Ik vind dan niet. Verdediging is de beste verdediging hoor. Met aanval ga jij iets winnen, maar zonder verdediging ga jij heel wat verliezen. Direct een tegenaanval is niet de beste oplossing denk ik.
 

DeletedUser53052

Guest
Re: Uitspraak

dat geld alleen met voetballen niet met tw alleen in de beginfase maar je kan echt niet als je 20 dorpjes hebben alleen aanvalsdorpjes hebben

Dat backstabbers als jij je hier nog durven vertonen :eek:

+ Waarom is aanval de beste verdediging ?
Helemaal niet, dan is het het spelletje om ter eerste dood ...
 

DeletedUser974

Guest
Natuurlijk is aanval de beste verdediging, ook op TW.

Als jij iemand aanvalt die alleen maar verdedigd, en verder niets terugdoet, dan kan je rustig doorgaan.
Maar mocht diegene meteen 300 clears jou kant opsturen, dan word het al een heel ander verhaal, zeker als hij dat nog eens op je edel & off dorpen doet.
Als jij meteen 5k clears van een stam krijgt als je een lid van hen aanvalt, dan bedenk je je de volgende keer nog wel een x :)

En als verdediger is het ook handig, als je al die troepen in off dorpen toch moet dodgen/stacken, kan je ze net zo goed meteen richting je tegenstander sturen.
 

DeletedUser466

Guest
als je eenmal 500inc hebt van een iemand dan is het belangrijkste dat je niet alleen verdedigd, maar ook over gaat op aanvallen. Anders heb je een week later weer 500 inc.
Als je 500inc hebt die je moet verdedigen lijkt aanvallen heel zwaar, maar aanvallen kost aanzienlijk minder tijd dan verdedigen, dus het is zeker de moeite waard om die aanvallen te sturen.
degene die jou aanvalt zal 2x meer tijd in deffen moeten stoppen en daardoor ook minder tijd stoppen in jou aanvallen.
 
Reactiescore
38
Ik vind dan niet. Verdediging is de beste verdediging hoor. Met aanval ga jij iets winnen, maar zonder verdediging ga jij heel wat verliezen. Direct een tegenaanval is niet de beste oplossing denk ik.

Dat vind ik dus niet.

Als ik aangevallen wordt door 1 speler val ik deze massaal terug aan zodat hij geen tijd meer heeft om aan te vallen en zich dus volledig op het verdedigen moet richten.
Ikzelf vind verdedigen meer tijdrovend dan aanvallen.
Daarom probeer ik ook elk offensief op mij om te draaien in een offensief op de tegenspeler waardoor ik geen last meer heb van incomings.

Als ik aangevallen wordt door meerdere spelers val ik eerst de 'gevaarlijkste' speler aan zodat ik daar geen last meer van heb.
Daarna blijf ik fakes sturen + enkele echte clears en neem ik de andere spelers onder handen.

Gewoon een kwestie van per dorp 1 clear + 4 à 5 fakes te sturen.
Met 100 aanvalsdorpen kan je dan al een tegenaanval van 500 à 600 aanvallen sturen waardoor de tegenstander geen tijd meer heeft om zelf aan te vallen.
Daarna begin ik steeds minder echte clears te sturen, maar blijven de fakes toch komen.
Dan stuur ik de clears slechts op de strategische dorpjes om die koest te houden. :D
Dan moeten ze maar raden welk dorp het volgende target is.

Maar ik moet toegeven dat je in je eentje niet veel kan uitrichten als je onder massa-aanval ligt van bv. een maand lang de teller op + 1000 incomings.
Dan verkies ik de optie om strategisch enkele spelers uit te kiezen en er met je stam een tegenaanval op te doen zodat die niet meer 100 % aanvallen op de speler die onder vuur ligt.
Dat maakt wel een groot verschil bij de speler die onder vuur ligt.
Zo moet je dan langzaam de druk hoger leggen bij de tegenstander zodat de aanval op je stamgenoot vermindert en hij weer rust heeft.

ps: Ik spreek over een wereld met boerderijlimiet.
Als je daar een aanval blokt verlies je véél meer troepen dan op een wereld zonder boerderijlimiet.
Je zal dus ook makkelijker door je verdediging heen zitten waardoor je niet meer in staat bent jezelf te verdedigen.
Daarom is aanval veel makkelijker.
Met 1 clear dood je dus ook veel meer van de verdediging dan op een wereld zonder boerderijlimiet.

Op een wereld zonder boerderijlimiet zou ik (denk ik) verdedigen i.p.v. aanvallen.
Voor zover ik weet is het dan meer in je voordeel als je 100 k speer, 100 k zwaard en 100 k boog als def in je dorp zet.
Dan verlies je amper troepen terwijl de aanvaller een volle clear verliest.
Je aanvaller verliest dus gs voor goudmunten, terwijl je zelf amper gs verliest aan dode troepen waardoor je zelf meer edels kan maken.

(Verbeter me als ik fout zit, want ik speel niet op werelden met boerderijlimiet)
 

DeletedUser

Guest
ik den dat hier mee bedoelt wordt (zonder dat boventste lap tekst van hier te lezen, srry als het daar al in stond)

dat je beter je vijand uit kan schakelen, met aanval dus
dan wachten tot hij komt en jij moet verdedigen ;)
 

DeletedUser

Guest
aanvalseenheden kan je sneller opbouwen dan verdediging, wat wel belangrijk is.

het heeft vooral te maken met de tijd die je hebt om online te komen volgens mij:
als je 24 op 24 online kan zijn moet je zo aanvallend mogelijk spelen.
als je daarentegen maar heel weinig online kan zijn is het het beste om vanuit de verdediging te gaan werken.
 

DeletedUser39729

Guest
Ja tuurlijk is aanval het beste. Als je je concurrentie snel uitschakelt valt er niks meer te verdedigen. :D Zolang je er maar voor zorgt dat zou je niet kunnen aanvallen is dat dus het beste.:p
 

DeletedUser

Guest
Er is geen reden om defensief te spelen.
Neem zelf het initiatief, dwing de andere tot verdedigen en geef hem geen kans jouw aan te vallen.

Ik zeg niet dat je geen rekening moet houden met verdedigen, maar als je prioriteit naar het offensief gaat kies je zélf je TW-uren ;)
 

DeletedUser

Guest
Er is geen reden om defensief te spelen.
Die is er wel.
Als je in de kern van een stam zit, zonder front, en relatief inactief bent, kan je beter een defreus worden en het front van de stam voorzien defence... :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
En als je in het front ligt omringt door vijanden dan word het volgens mij een heel ander verhaal:p
 

DeletedUser

Guest
Die is er wel.
Als je in de kern van een stam zit, zonder front, en relatief inactief bent, kan je beter een defreus worden en het front van de stam voorzien defence... :D

Wij hebben zo'n accountje in de stam, maar is gemaakt om zoveel mogelijk aan te vallen eigelijk.
Die zet de druk op de ketel.

Ikzelf heb 4 clusters, hoe veiliger de cluster hoe meer offdorpen je er tegenkomt ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
38
Het hangt er vooral van af hoeveel zo'n hulpaccounts je hebt.
Je kan altijd kijken wat je het meest nodig hebt.

Iemand die 100 % atk gaat spelen of iemand die 100 % def speelt om iemand die al een maand onder aanval ligt de helpen.
Het hangt gewoon af van de situatie.
 

DeletedUser

Guest
Die is er wel.
Als je in de kern van een stam zit, zonder front, en relatief inactief bent, kan je beter een defreus worden en het front van de stam voorzien defence... :D

als je in de kern licht, word je full off :D kan niemand bij je ;)
 
Reactiescore
0
Als je je zelf bedreigd voelt in je buurt door een grote speler,
ik verken die meestal snachts, en als ik attack dorpen kan ontdekken, val ik aan met zware caval uit verschillende def dorpen zodat die net na 7:00 uur bij hem aankomen, met 3000 zc kun je al heel vlot een volledig attack dorp aanvallen en zijn troepen hebben veel geleden,
en je eigen zc als je stuurt uit verschillende dorpen zijn vlugger hersteld als een volledig att dorp
voorbeeldje
http://nl19.tribalwars.nl/public_report/512922126915992ab7b563bed788d156
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
de aanval is de beste verdediging, maar er is wel een maar

start in een willekeurige wereld en ik wens je veel succes met RIM spelers met 200 dorpen.
je haalt daar de 3-5000P niet dan ben je echt geedeld.

velen praten gezien vanuit het feit dat ze vele dorpen hebben, maar later in een wereld beginnen, kan je mooi alleen maar def dorpen maken, zodra je dorpje 1 edeld heb je meteen die gasten op je dak met hun 75 aanvalslegers.

het hangt ook een beetje van de situatie af, als je defence niet op orde is, kan je ook niet aanvallen/edelen
 

DeletedUser

Guest
de aanval is de beste verdediging, maar er is wel een maar

start in een willekeurige wereld en ik wens je veel succes met RIM spelers met 200 dorpen.
je haalt daar de 3-5000P niet dan ben je echt geedeld.

velen praten gezien vanuit het feit dat ze vele dorpen hebben, maar later in een wereld beginnen, kan je mooi alleen maar def dorpen maken, zodra je dorpje 1 edeld heb je meteen die gasten op je dak met hun 75 aanvalslegers.

het hangt ook een beetje van de situatie af, als je defence niet op orde is, kan je ook niet aanvallen/edelen

taggen snipen stacken dodgen en die speler zal je met rust laten. pak nog 5 dorpen,van kleine speleres, je hebt dan 7 dorpen ga vervolgens 3 dorpen def speer ZC en 4 attack dorpen. ga een keer op een zaterdag avond als je wat minder hebt gedronken omdat de kroeg saai was aanval timen op zijn dichtsbijzijnde dorp en plant die 3 def dorpen erin. dan kan je lachen :D
 

DeletedUser

Guest
taggen snipen stacken dodgen en die speler zal je met rust laten. pak nog 5 dorpen,van kleine speleres, je hebt dan 7 dorpen ga vervolgens 3 dorpen def speer ZC en 4 attack dorpen. ga een keer op een zaterdag avond als je wat minder hebt gedronken omdat de kroeg saai was aanval timen op zijn dichtsbijzijnde dorp en plant die 3 def dorpen erin. dan kan je lachen :D

misschien heb je het niet begrepen, wat versta jij onder dorpen bij iemand die op een willekeurige wereld begint, ik bedoel ermee je kan vanaf 0 beginnen en een 3-5000P dorp wordt zo weggeveegd door grotere rim spelers, pre made stammen, 2-3 clears is genoeg en het is gewoon einde reis en kan je weer vanaf 0 beginnen. je zal dus moeten beginnen met een def dorp te maken gemixed met LC en je 2e en je 3e dorpje zullen echt een Barbarendorp worden ook gemixed met LC en indien je zover bent wordt je alsnog weggeveegd door een ander


taggen snipen en dodgen moraal zal niet genoeg zijn je hebt wel degelijk defence nodig.
zo gaat het er vandaag de dag aan toe op TW vegen bij 3-5000 en edelclears erop bye bye !:confused:
 
Bovenaan