1. Voordat je kan participeren op het forum dien je je eerst te registreren.

    Druk hier om je te registreren!
    Ontzet Notitie

6: Niveau 2

Discussie in 'Speed Mentor en Tips/wiki' gestart door tim010, 30. jul 2019.

Deel Deze Pagina

  1. tim010

    tim010 Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017

    Lid geworden:
    30. mrt 2013
    Berichten:
    10.103
    Leuk Bevonden:
    1.399
    Deze guide is geen guide die exact aangeeft welk gebouw in welke volgorde te bouwen. Dit omdat er geen perfecte volgorde bestaat. Elke niveau 2 ronde is anders en elke ronde vraagt daarom om een andere aanpak. Het beste is om het uiteindelijk op je eigen gevoel te doen, en deze guide als richtlijn te gebruiken. Deze guide is een grove schets wat dat betreft. Tevens is het beter om zelf erover na te denken waarom je op een bepaald moment een bepaald gebouw moet bouwen, in plaats van een lijstje op te volgen die je vertelt wanneer je wat moet doen. Door zelf na te denken over het ‘waarom’ van iets, leer je sneller. De guide bestaat uit twee delen, eerst worden beknopt de stappen van het plan doorlopen en daarna worden deze stappen wat grondiger beschreven. Eens je de grondige beschrijving hebt doorgelezen kan je dan tijdens de ronde met de puntjes makkelijk controleren of je nog op schema zit.

    De gebouwen van de verschillende startniveau’s worden hieronder weergegeven en zijn terug te vinden op de wiki: https://help.tribalwars.nl/wiki/Speedwereld/Startniveau's

    [​IMG]


    Stappenplan niveau 2 start:
    • Standbeeld en ridder bouwen
    • ontwikkel LC
    • bouw LC (+ speer)
    • Farmen vanaf 25 LC + 60 speer OF 33 LC
    • Troepen blijven bouwen
    • Blijven farmen, eerste dorpje leeg, op naar tweede enz.
    • Opslag bouwen indien grondstoffen dreigen over te lopen
    • Eens troepen constant gaan, stal bouwen, hoofdgebouw en boerderij
    • Blijven troepen bouwen en farmen is de key.
    • Grondstoffen mogen 15 blijven.
    • Hoofdgebouw relatief snel naar 15-20 brengen
    • Hier ergens ook ram productie starten
    • Kazerne en stal naar respectievelijk 18-20 & 10-12 bouwen
    • Hoofdgebouw naar 23-25 zetten
    • Kazerne en stal naar 23-25 & 14-16 bouwen
    • Boerderij en opslag laten meegroeien naargelang nodig is
    • Markt naar 10 en smederij naar 20
    • Adelshoeve bouwen
    • Edelen
    Tot zover het geheim van een goede niveau 2 start. Hieronder volgt een duidelijke beschrijving van alle stappen met de redeneringen etc. Dit is interessant om je inzicht te verbeteren.

    Redeneringen en uitleg bij elke stap:

    Stap 1:
    Standbeeld en ridder bouwen, de ridder is vooral op lagere startrondes belangrijk maar is ook hier zeker niet slecht. Maak er de gewoonte van hem te bouwen aan het begin van de ronde aangezien hij op lc snelheid loopt en dus mee kan farmen. Is er geen standbeeld dat bouw je uiteraard geen ridder, impactvol op de rest van de volgorde is dit niet bij een niveau 2.

    Stap 2:
    Ontwikkel LC, hier gaan beginnende spelers in de fout. Ze willen gebouwen plaatsen maar farmen is zo belangrijk in tribalwars en zeker op speeds dat alle grondstoffen die je niet investeert in farm troepen je later een achterstand zal opleveren. Het is weliswaar zo dat je de eerste 30 seconden niets of bijna niets te doen hebt terwijl je wacht tot je lc kan ontwikkelen. Gebruik deze om je profiel te pimpen of je premium account en farm assistent te activeren.

    Stap 3:
    Bouw LC (+speer),hier zijn er twee mogelijkheden, ofwel kies je voor enkel LC te bouwen, dan moet je er toch een 30-tal hebben voor je kan beginnen farmen. Ervaring leert je een ideale situatie te kiezen, al zal het geluks percentage van je eerste 2-3 farms dat nog steeds in de war sturen. Speel op safe en bouw er 33 voor je je eerste farm uitstuurt. Alle binnenkomende grondstoffen investeer je in nieuwe LC. Je zal verliezen leiden maar je haalt netto meer gs binnen dan je verliest aan eenheden. zorg in het begin dat je zeker bij elke volgende farm die je uitstuurt 3 lc meer hebt dan de vorige, zo ben je zeker dat je niet verliesmakend aan het farmen bent. Voordeel van deze start, je farms lopen snel (LC snelheid), je moet maar 1 eenheid bouwen dus eenvoudig. Nadeel je gs zal zeer snel uit balans zijn, veel hout, nog meer leem en amper ijzer. Hierdoor zal je sneller je opslag moeten bouwen wat een nadeel is.

    De andere optie is speer en lc tegelijk bouwen, deze heeft mijn persoonlijke voorkeur. Je bouwt 60 speer en een Lc aantal van minstens 20, neem bijvoorbeeld 24 om zeker te zijn dat je niet verlieslatend farmt. Je stuurt je fars uit, bouwt het max aantal LC met de binnenkomende grondstoffen en de overschot aan hout en leem zet je dan wat speer in de lijst. De speer vertraagd de looptijd is dus vooral interessant voor dorpen dichtbij, het verhoogd de buitcapaciteit wel enorm en geeft dus een mooie boost. Ook heb je dan direct al een mooi aantal speer als standaard verdediging nadat de bescherming wegvalt. Ook hier zal het de bedoeling zijn eenheid productie constant te blijven houden.

    Stap 4:
    In de eerst 7 tot 10 minuten zal je dus amper iets bouwen, op wat opslag levels en mogelijks enkele boerderij levels na zal je ranking vrij laag zijn. Eens je het farmen echt op gang trekt zal je weliswaar grondstoffen binnen zien lopen en haal je dat in geen tijd in. Wees er dus op voorbereid dat dat normaal is, niet panikeren dat de tactiek niet werkt. In het begin zal het nog wat traag gaan maar je wint altijd over een speler die in de start kiest zijn grondstof levels uit te bouwen.

    Stap 5:
    Op een gegeven moment stop je met speer farmen en heb je genoeg lc om deze alleen te sturen, of zelfs in 2 of 3 groepen te farmen. Vanaf dit moment ligt je focus op lichte cavalerie bouwen. Hoe meer je er hebt hoe meer farms je kan sturen wat weer resulteert in meer grondstoffen. Nu kan je ongeveer het stappenplan volgen at de gebouwen betreft. Dit zijn uiteraard zeer ruime richtlijnen, een variatie 1 of 2 levels hiervan zal niet je speed bepalen, je zal afhankelijk van je farms, de ronde, de tegenstand dit elke ronde anders aanpakken.

    Stap 6:
    Zoals gezegd zal de opbouw altijd wat verschillend zijn. Om toch een eerste idee te geven van hoe een dorp eruit ziet in de edelfase, zie onderstaande foto. Op te merken is dat het hoofdgebouw en de boerderij hoog staan, snelle bouwtijden en uiteraard veel troepen zijn cruciaal op speed. De grondstofmijnen zijn 15, zoals ze zijn in de start aangezien farmen meer opbrengst en je zo direct je nuttige gebouwen kan plaatsen. De muur is laag indien je offensief speelt. Verder zijn stal en kazerne tot een respectievelijk level uitgebouwd en zijn deze zoals te zien op de foto non-stop eenheden aan het produceren.
    [​IMG]


    Afsluiter:

    Extra tips rond het farmen op een niveau 2, het spenderen van grondstoffen, en andere handige weetjes om een betere speeder te worden zullen terug te vinden zijn in het topic Advanced Tips & Tricks (https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/6-advanced-tips-en-tricks.203126/) en op het YouTube kanaal zullen er ook nog enkele niveau 2 starts worden toegevoegd. Indien er zaken niet duidelijk zijn laat dit gerust weten, we zijn hier om te helpen en uitleg te verschaffen. Met bovenstaande guide zou het in ieder geval mogelijk moeten zijn om de punten- en troepenkloof met de allerbeste kleiner te houden tijdens de ronde dan voor sommigen op dit moment het geval is.
     
    Laatst bewerkt: 2. aug 2019
    The Minion vindt dit leuk.