5: Niveau 1

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Deze guide is geen guide die exact aangeeft welk gebouw in welke volgorde te bouwen. Dit omdat er geen perfecte volgorde bestaat. Elke niveau 1 ronde is anders en elke ronde vraagt daarom om een andere aanpak. Het beste is om het uiteindelijk op je eigen gevoel te doen, en deze guide als richtlijn te gebruiken. Deze guide is een grove schets wat dat betreft. Tevens is het beter om zelf erover na te denken waarom je op een bepaald moment een bepaald gebouw moet bouwen, in plaats van een lijstje op te volgen die je vertelt wanneer je wat moet doen. Door zelf na te denken over het ‘waarom’ van iets, leer je sneller. De guide bestaat uit twee delen, eerst worden beknopt de stappen van het plan doorlopen en daarna worden deze stappen wat grondiger beschreven. Eens je de grondige beschrijving hebt doorgelezen kan je dan tijdens de ronde met de puntjes makkelijk controleren of je nog op schema zit.

De gebouwen van de verschillende startniveau’s worden hieronder weergegeven en zijn terug te vinden op de wiki: https://help.tribalwars.nl/wiki/Speedwereld/Startniveau's

608f5981e56dd840dafaa2d44c649bec.jpg


Stappenplan niveau 1 start:
  • Standbeeld en ridder bouwen
  • Kazerne bouwen
  • Speer bouwen
  • Farmen vanaf 10 speer + ridder
  • Blijven speer bouwen
  • Opslag opbouwen indien die dreigt over te lopen
  • ! Opslag en grondstof balanceren ==> https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/6-advanced-tips-en-tricks.203126/
  • Stoppen bij 50-100 speer (afh. van aantal barbs, buit en persoonlijke voorkeur.
  • Blijven farmen uiteraard
  • Grondstoflevels verhogen, van 6 naar 9 - 11
  • Stal bouwen
  • LC ontwikkelen
  • LC bouwen
  • Farmen in groepen van 3-6
  • Probeer de eerste 50 lc zo snel mogelijk te bouwen
  • Daarna hier en daar een grondstof level tussen plaatsen (hout en ijzer, leem niet nodig)
  • Blijven lc bouwen, speer ook weer bijbouwen
  • Eens die non stop bouwen (zeker lc) kan je focussen om ook gebouwen constant te zetten
  • Opslag en boerderij bouwen zoals nodig is
  • Muur naar 10-12 tegen het eind van de beginnersbescherming
  • Grondstoffen morgen richting 20-23
  • Hoofdgebouw naar 20 indien bouwtijden te lang worden
  • Kazerne en stal naar 18-12
  • Nog eens 3-4 levels erbij indien je het bijeen kan farmen
  • Adelshoeve zetten
  • Edelen
Een niveau 0 en 1 verschillen zeer weinig. Het verschil ligt hem vooral in het aantal grondstoffen dat je zal kunnen farmen. Op een niveau 0 moet je rekenen op je grondstofproductie, vandaar mijnen naar 26. Een niveau 1 zal je meer kunnen farmen en zou het met mijnen op level 23 moeten lukken. Voor beiden is het belangrijkste dat je weet hoe je de start aanpakt, de gebouwen volgorde is zeer moeilijk omdat die vooledig afhangt van hoeveel grondstoffen je binnenhaalt tijdens het farmen. Focus eerst dus op de grondstofmijnen en daarna zal je wel zien hoe het loopt. Hieronder worden de eerste stappen voor niveau 1 nog eens verder uitgelegd.

Redeneringen en uitleg bij elke stap:

Stap 1:
Standbeeld en ridder bouwen, de ridder is enorm belangrijk, aangezien je met enkel speer zal doodlopen. Zoals je weet zal je op een muurloos barbarendorp afhankelijk van het geluk tot bij ongeveer 30 speervechters steeds 1 verliezen. Door de ridder samen met je speer te sturen vermijd je dit verlies. Niet vergeten dus!

Stap 2:
Je bouwt direct je kazerne en investeert al je grondstoffen in speer, aangezien je die in geen tijd zal terugverdienen. Indien je direct bij de start je ridder laat bouwen zal die af zijn op het moment dat je 10 speer hebt. Je stuurt dus je eerste farm uit, 10 speer + ridder.

Stap 3:
Alle binnenkomende grondstoffen gaan naar de productie van speervechters, je ijzer (en leem) zal door de grote hout-kost van speervechters beginnen ophopen en dus moet de opslag ook vaak verhoogd worden. Ijzer mag je niet laten overlopen, je overschot nu zal straks cruciaal zijn voor je overgang naar lichte cavalerie productie.

Stap 4:
Je farmt dus barbarendorp voor barbarendorp tot het leeg is, daarna zoek je het volgende dichtst bijzijnde dorp. Normaal gezien zal je een dorpje of 5-7 kunnen gebruiken in een rotatiesysteem, je zet de farm assistant op tijd en je farmt ze 1 voor 1 met alle eenheden. Eens je tevreden bent met je farmcapaciteit meestal een speeraantal tussen 50 en 100 stop je met de productie hiervan. (Ga zeker voor 100 als je 4-5 barbarendorpen binnen 2 velden hebt).

Stap 5:
Hoewel sommige pro's direct voor stal zouden gaan is het veiliger om eerst enkele grondstoflevels te bouwen. Indien je ineens namelijk minder farmt doordat je buren meedoen zou je anders halverwege je stal niet meer genoeg grondstoffen hebben om verder te gaan. Hogere mijnen zullen dat probleem opvangen. Uiteraard ook niet overdrijven in grondstoflevels aangezien het uitstellen van je lichte cavalerie je op de lange baan een achterstand zal opleveren in zowel farmen als aantal lichte cavalerie. Ideaal is je mijnen naar level 9 tot 11 bouwen, alle 3 hetzelfde level is ook aan te raden.

Stap 6:
Eens je tevreden bent met je mijnen en je speerfarms begin je je hoofdgebouw naar 10 te bouwen, je smederij naar 5 en je kazerne ook, je bouwt je stal en zal ongetwijfeld je boerderij ook moeten opbouwen hier. Een opslag die je ijzer overschot moet aankunnen zal waarschijnlijk richting de 5000 opslag gaan aangezien je voor de LC ontwikkeling 2000 hout zal moeten hebben. 5000 opslag zal dus een 3.000 ijzer overschot aankunnen. Het is uiteraard veel handiger als je met de markt werkt, zie https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/6-advanced-tips-en-tricks.203126/

Stap 7:
Je ontwikkelt je lc en farmt ermee in groepen van 3-6, net zoals je nog steeds met je speer+ ridder farmt. De grondstoffen gaan allemaal naar LC productie. Eens je tevreden bent met je farms kan je hier en daar een GS-level bouwen maar ga zeker geen prioriteit op je gebouwen plaatsen. Je hout en leem overschot die je krijgt bij productie van LC kan je oplossen door speer te bouwen of grondstoflevels. Vanaf dit punt is farmen farmen farmen de grote truc om te winnen. De gebouwvolgorde en levels hangen volledig af van je inkomsten. Bouw dus zeker je mijnen naar 20-23 om je farmopbrengsten te ondersteunen. Andere gebouwen waar je daarna focus kan/moet op leggen zijn hoofdgebouw, kazerne, stal, boerderij en opslag.

Stap 8:
Eens je bedreven bent in de start zal je in staat zijn om toch mooie dorpen en troepen op te bouwen in een uur. Een voorbeeld van een dorp aan de edelfase op een niveau 1 ronde staat hieronder.

*FOTO INVOEGEN*

Afsluiter:

Extra tips rond het farmen op een niveau 1, het spenderen van grondstoffen, en andere handige weetjes om een betere speeder te worden zullen terug te vinden zijn in het topic Advanced Tips & Tricks (https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/6-advanced-tips-en-tricks.203126/) en op het YouTube kanaal zullen er ook nog enkele niveau 1 starts worden toegevoegd. Indien er zaken niet duidelijk zijn laat dit gerust weten, we zijn hier om te helpen en uitleg te verschaffen. Met bovenstaande guide zou het in ieder geval mogelijk moeten zijn om de punten- en troepenkloof met de allerbeste kleiner te houden tijdens de ronde dan voor sommigen op dit moment het geval is.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan