Het stabberlijstje van W68

Reactiescore
831
Het is weer zover, de volgende stab topic mag weer plaatsvinden, elke wereld opnieuw krijgen we mooie pareltjes te zien.

Dit keer trekt mijn eigen account ‘Zuur’ aan het kortste eind.


Na een ruige start leek alles in Paint! eindelijk vlotjes te lopen. Belangrijke BGs werden afgesloten en de eerste paar spelers hebben een stabiele locatie op de kaart gekregen.


Echter was de eigenaar van Lazy Summer Days niet helemaal tevreden met hoe hij geen input mocht geven op één BG. Ook al was hij helemaal niet tegen de vastgelegde BG. Hij geloofde niet in een stam met een stamleiding en is voorstander van een 100% democratisch systeem zonder leiding.

Nu voeren wij bij Paint! Een doodnormale leidingsysteem uit. Eentje waarbij iedereen input mag geven maar de leiding wel de beslissende knoop doorhakt, rekening houdend met elke stamspeler.

Nu hij de stam had verlaten zonder overleg hebben we nog geprobeerd een compromis te sluiten door hem mee naar de stamleiding te nemen, echter wou hij niets anders dan een 100% democratisch systeem.
Omdat wij bij Paint! daar geen voorstander van zijn is het gesprek wat doodgelopen.

Wu3f91N.png

Nu dacht je wel dat het verhaal hier zou eindigen. Beide partijen gaan hun eigen kant op en zoeken naar de ideale stam/stamgenoten. Maar zo reageerde de eigenaar van LSD jammer genoeg niet.

HQvHCNO.png
QRRQ0wi.png

Vervolgens ben ik dan maar gaan praten met Star. , hopend dat daar wel spelers zijn die wat fair play in hun hebben. Alhoewel de leiding van Star. mij vertelde tegen stabbers te zijn kreeg ik vanochtend, 1 dag nadat Steve de stam heeft verlaten, aanvallen binnen van zowel LSD als Star. members.

De enigste verklaring die ik kreeg van 1 Star. member was dat het niet hun schuld is. LSD zit namelijk niet in Star. Hij werkt alleen maar met hun samen. Dit maakt het zogezegd beter…

q8bfcqu.png

Nu begint dus de discussie, is dit een stab of niet. Persoonlijk vind ik de discussie hiervan al belachelijk, als je het nu als stab of als gewoon 'anti fair play', zo iets wilt niemand overkomen en jammer dat er niemand respect genoeg heeft om te kijken naar het persoon achter het scherm dat veel uren in het account steekt. Ik raad in ieder geval aan alle stammen om weg te blijven van zowel LSD als van Star.

Indien er members van Star. wel met we willen praten deze keer in plaats van alles te negeren zou ik dit erg appreciëren.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
116
Man die kerel is gewoon cringe. Kan toch niet functioneren irl lijkt me met zo een mentaliteit.
 

Deleted User - 487776907

Guest
Allereerst wil ik even zeggen dat het natuurlijk hypocrisie ten top is dit. LSD verlaat eerst Pink omdat hij voor 100% democratie is (en een betere ligging heeft voor zichzelf, bangepoeperd) en gaat naar Paint!. Tot zover geen probleem, maar om dan vervolgens zo je zin proberen door te duwen en rond te gaan spartelen als niet iedereen je mening deelt, oogt niet bepaald naar het 100% democratie idee wat hij zo graag voor ogen ziet. Ik vraag me af of hij wél akkoord was met een leiding als er democratisch was besloten een leiding te nemen.. :rolleyes:

Desalniettemin vraag ik me ook af of het daadwerkelijk een "stab" te noemen is. Hij geeft in het gesprek al aan je aan te gaan vallen, en wellicht 5 dagen te wachten. Nergens is dat met een akkoord of dergelijke zwart-op-wit vastgelegd, op een loze random (emotionele) reactie na.

Respectloos, dat is het te noemen ja. Een stab, discutabel.
 
Reactiescore
831
Allereerst wil ik even zeggen dat het natuurlijk hypocrisie ten top is dit. LSD verlaat eerst Pink omdat hij voor 100% democratie is (en een betere ligging heeft voor zichzelf, bangepoeperd) en gaat naar Paint!. Tot zover geen probleem, maar om dan vervolgens zo je zin proberen door te duwen en rond te gaan spartelen als niet iedereen je mening deelt, oogt niet bepaald naar het 100% democratie idee wat hij zo graag voor ogen ziet. Ik vraag me af of hij wél akkoord was met een leiding als er democratisch was besloten een leiding te nemen.. :rolleyes:

Hij kwam naar ons toe en wou bij Paint! voor ligging, er is nooit een woord gezegd over iets van de leiding. Hij heeft vervolgens ongeveer één maand in onze stam gezeten en nooit problemen met hoe we werken gehad.

Vervolgens hebben we alle sollicitaties en bg's in een poll geplaatst of tenminste in de discord chat geplaatst om te kijken wat iedereen hun mening was. En nogmaals, hij was een voorstander van de BG. De BG had geen invloed op zijn account. Het gaat puur om het feit dat hij het in een poll wou zien staan en niet dat we het gewoon hebben goedgekeurd (dit was trouwens de eerste keer dat we dit deden, gewoon om het feit dat we al feedback hadden gekregen en dat de BG letterlijk niets van negatieve impact zou hebben op ons.).

Daarnaast wilt niemand buiten hem een 100% democratisch systeem.

Qua leiding kiezen hebben we allemaal onze handen in de lucht gestoken indien iemand deze rol wou innemen en daarna gevraagd of de huidige leiding ok was. Dit was het geval.


Respectloos, dat is het te noemen ja. Een stab, discutabel.

Ja hier kan ik wel in komen. Ik heb gewoon het probleem dat hij de stam verlaat en nog geen 24u later al aanvallen zit te gooien, samenwerkt met onze vijand en waarschijnlijk informatie stuurt naar hen. In je stelling zou je dus gewoon je huidige stam kunnen verlaten, een PM sturen dat je een aanval gaat plegen en dan instant alles op je ex-stamgenoot gooien. Dat is in mijn ogen een stab.
 
Reactiescore
2.386
Als medeleiding bevestig ik alles wat Zuur hier meedeelt voordat iemand hier vragen bij gaat stellen.
Ik heb nog geprobeerd om met LSD te gaan praten, maar hier stond hij duidelijk niet voor open en zijn beslissing stond al vast.
 
Reactiescore
301
Wij, als team Thomas Shelby, hebben enkel de screens gezien waarin LSD zuur een NAP aanbood waar zuur niet op inging. Vandaar was het in onze ogen geen stab. Na dit bericht is mijn mening hier lichtelijk over gewijzigd. Of het effectief een stab is, is nog steeds discutabel. Hij bood namelijk wel een NAP aan waar niet op werd ingegaan.

Wat we wel vinden is dat dit geen manier van spelen is en zien we liever respect naar ex-stamleden. Omdat Zuur geen ex-stamlid van ons is heeft dit dan weer niets te spiegelen naar ons. Met de screens die we kregen van het NAP-aanbod negeren zijn wij dan ook naar onze leden gestapt. Ook zij waren van mening (met enkel dat bericht te kunnen zien, net zoals ons), dat het geen stab was. Ik zal hen alvast deze link doorsturen.

Ik vind het zeer discutabel dus ook binnen de stam zullen wij hierover discussiëren.

Je hoort nog van ons IG
 
Reactiescore
831
Wij, als team Thomas Shelby, hebben enkel de screens gezien waarin LSD zuur een NAP aanbood waar zuur niet op inging. Vandaar was het in onze ogen geen stab. Na dit bericht is mijn mening hier lichtelijk over gewijzigd. Of het effectief een stab is, is nog steeds discutabel. Hij bood namelijk wel een NAP aan waar niet op werd ingegaan.

Bewijs? rofl
 

Deleted User - 487776907

Guest
Hij kwam naar ons toe en wou bij Paint! voor ligging, er is nooit een woord gezegd over iets van de leiding. Hij heeft vervolgens ongeveer één maand in onze stam gezeten en nooit problemen met hoe we werken gehad.

Vervolgens hebben we alle sollicitaties en bg's in een poll geplaatst of tenminste in de discord chat geplaatst om te kijken wat iedereen hun mening was. En nogmaals, hij was een voorstander van de BG. De BG had geen invloed op zijn account. Het gaat puur om het feit dat hij het in een poll wou zien staan en niet dat we het gewoon hebben goedgekeurd (dit was trouwens de eerste keer dat we dit deden, gewoon om het feit dat we al feedback hadden gekregen en dat de BG letterlijk niets van negatieve impact zou hebben op ons.).

Daarnaast wilt niemand buiten hem een 100% democratisch systeem.

Qua leiding kiezen hebben we allemaal onze handen in de lucht gestoken indien iemand deze rol wou innemen en daarna gevraagd of de huidige leiding ok was. Dit was het geval.

Je leest mijn punt fout denk ik, het is hypocriet van LSD om zijn zin door te duwen, terwijl hij voor 100% democratie is.

Ja hier kan ik wel in komen. Ik heb gewoon het probleem dat hij de stam verlaat en nog geen 24u later al aanvallen zit te gooien, samenwerkt met onze vijand en waarschijnlijk informatie stuurt naar hen. In je stelling zou je dus gewoon je huidige stam kunnen verlaten, een PM sturen dat je een aanval gaat plegen en dan instant alles op je ex-stamgenoot gooien. Dat is in mijn ogen een stab.

Tja, als ik een stam kut vind en ik verlaat deze, stuur vervolgens een PM dat ik het niet met ze eens ben en ze ga aanvallen (eventueel met aanbieden NAP), is dat mijn goed recht. Vies en respectloos, maar geen stab. Ik denk dan ook dat we hier enigszins een grijs gebied bewandelen, maar ik ben tegenwoordig erg van mening dat elke beweging die wordt gemaakt en ten nadele komt van een speler/stam per direct -onjuist- als stab wordt bestempeld om het negatieve gevoel wat de benadeelde hierbij krijgt maar enigszins op te krikken en lekker de stront in iemand handen te schuiven.
Een CF maken en een stam/speler benadelen? Mensen roepen direct dat het een stab is.
Een BG met iemand aangaan en een andere speler/stam benadelen? Idem.

Er zit een fijne dunne lijn tussen een stab uitvoeren (bijv: ww veranderen en met dat account je stam aanvallen, proxys gebruiken om in je vijands stam te komen, afspraken niet nagaan) en gewoon respectloos spelgedrag (een CF maken - zonder dat hier afspraken voor zijn -, je stam verlaten en hun aanvallen).

Doch, kan ik enigszins je punt begrijpen. Ik zou het zelf ook niet leuk vinden.
 
Reactiescore
831
Je leest mijn punt fout denk ik, het is hypocriet van LSD om zijn zin door te duwen, terwijl hij voor 100% democratie is.

Las dit inderdaad fout. Mijn excuses :)

Doch, kan ik enigszins je punt begrijpen. Ik zou het zelf ook niet leuk vinden.

Ja voila, de bestempeling/benaming maakt mij niet uit. Gaat er voor mij om dat dit iets is wat niemand wilt meemaken. Ik ben nogal vrij lief geweest in de selectie van berichten. Als je onderstaande dingen ontvangt, gewoon om het feit dat je een ander mening hebt qua stambeleid, ga je niet juichen :oops:.

7Xcl08v.png
WTxqh8w.png
 

Deleted User - 487776907

Guest
Las dit inderdaad fout. Mijn excuses :)



Ja voila, de bestempeling/benaming maakt mij niet uit. Gaat er voor mij om dat dit iets is wat niemand wilt meemaken. Ik ben nogal vrij lief geweest in de selectie van berichten. Als je onderstaande dingen ontvangt, gewoon om het feit dat je een ander mening hebt qua stambeleid, ga je niet juichen :oops:.

7Xcl08v.png
WTxqh8w.png

Los van de bestempeling/benaming zou ik na het zien van deze screens hem inderdaad ook het liefst een stomp op z'n voorhoofd geven :p Daar we een vredelievend volk zijn en dit niet doen is moddergooien op het AF inderdaad een fijne tweede optie.
 
Reactiescore
634
Kan iemand kunnen beschrijven wat een Stab is/inhoud ?.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser81014

Guest
Even snel doorgenomen.

Allereerst wil ik zeggen: Je bent beter af van zo'n speler, dan dat je ermee samen werkt.
Het is duidelijk dat deze vent alles redelijk serieus neemt en het niet meer beschouwd als een spel. Met uitspraken zoals in de screens:
* ik speel toch niet door, maar ik beslis wel mee over wie nog moet ophouden* Nouja,... meer hoeft er volgens mij niet over gezegd te worden. Als je zo doorheen een spel raast, als een gekke kerel die alles overheeft voor een wereldwinst (vast nog niet zoveel geluk gehad in het spel wellicht).

De manier waarop deze speler handelt is alles behalve natuurlijk! Zo ga je ten eerste niet om met andere mensen en al zeker niet in een doodgewoon spelletje. Of er sprake is van een NAP? Dat ligt moeilijker:
* Ik las hierboven dat er een NAP was aangeboden die niet geaccepteerd is geweest. Mag ik vragen waarom deze niet aanvaard werd?
* Hij heeft ook aan dat hij zou aanvallen. Dus op de één of andere manier had je misschien al wat snel kunnen schuiven etc (wat het voorval niet goedpraat). Alleen had je misschien toch een gesprek met hem kunnen aangaan en zien of er nog iets mogelijk was (misschien zelf tijdelijk afwijken van je eigen belangen als leiding en zien hoe die 100% democratische leiding functioneerde. Het had misschien volledig anders gelopen).

=> Dat hij vervolgens, om zijn eigen gelijk te halen, begint met allerlei onzin uit te kramen over het joinen van een vijand en aanvallen (is in mijn ogen gewoon wat dreigen om je gelijk te krijgen). Dat is in dit voorbeeld, maar zou eventueel later ook nog het geval zijn als hem iets niet bevalt.
=> Ook moet ik zeggen dat Star hier weinig kan aandoen. Alleen dan dat ze samenwerken met zo'n speler, wat als stam zijnde ook niet goede reclame is. Zeker niet aangezien ze wisten wat er is gebeurd en alsnog samen aanvallen uitsturen (hij joint niet, maar samenwerken met zo'n speler is al even erg vind ik persoonlijk).


Ik ben dus benieuwd wat er nog volgt, zie ik een toekomstig scenario als volgt:
* LSD en Star spelen Zuur weg
* Eenmaal Zuur weg is --> LSD joint Star.
* Waarom? Naja eenmaal Zuur weg is, is het hele gedoe al vervlogen van dit voorval, waardoor Star maar zal toezeggen tot een join om zichzelf sterker te maken (ongeacht welke speler hij is)
 
Reactiescore
831
Hier is de tekst waar zogezegd een NAP is afgewezen. Rekening houdend dat tot op dit punt hij geen enkel voorstel heeft goed gekeurd of aangeboden, mij gedreigd heeft dat hij op delete gaat en troependump op me gaat doen, mopjes gemaakt dat Star. goed voor mijn dorpen gaat zorgen, mij heeft uitgescholden en al in contact was met Star.

Maar achteraf moet ik dit zien als een NAP voorstel??

sPSL6PB.png
 
Reactiescore
634
Even verhaal van @Zuur samenvatten, zodat het wat overzichtelijker wordt

De stammen Paint! en Star. zijn geen vrienden van elkaar.
LDS verlaat Paint! doordat hij niet eens in met gang van zaken binnen de stam.
24 uur na leaven valt hij samen met Star. zijn ex stamgenoten aan.

Nu kan er gezegd worden dat het geen stab is, omdat er bij de leave geen NAP was afgesproken.
Maar dan is mijn vraag: Hoe kan het verklaart worden dat LDS binnen 24 uur zoveel contact kan leggen met Star. om een gezamenlijke aanval op te kunnen zetten ?

Dus hetgeen wat LDS beweert is in tegenstrijd met hetgeen wat hij daadwerkelijk uitvoert.
Vandaar is mijn standpunt dat dit een STAB is.
Hij valt samen met de tegenstander, zijn ex stamgenoten aan.

Leiding van Star. kan deze actie van LDS dan niet zien als stab, omdat zij hieruit voordeel behalen.
Wil wel zien hoe zij gaan reageren, zodra zij op zelfde manier aangepakt zouden worden.

Kan iemand kunnen beschrijven wat een Croissant is/inhoud?

Zijn stelletje Noobs die wat rondhangen in W68 :)
 
Reactiescore
301
Even verhaal van @Zuur samenvatten, zodat het wat overzichtelijker wordt

De stammen Paint! en Star. zijn geen vrienden van elkaar.
LDS verlaat Paint! doordat hij niet eens in met gang van zaken binnen de stam.
24 uur na leaven valt hij samen met Star. zijn ex stamgenoten aan.

Nu kan er gezegd worden dat het geen stab is, omdat er bij de leave geen NAP was afgesproken.
Maar dan is mijn vraag: Hoe kan het verklaart worden dat LDS binnen 24 uur zoveel contact kan leggen met Star. om een gezamenlijke aanval op te kunnen zetten ?

Dus hetgeen wat LDS beweert is in tegenstrijd met hetgeen wat hij daadwerkelijk uitvoert.
Vandaar is mijn standpunt dat dit een STAB is.
Hij valt samen met de tegenstander, zijn ex stamgenoten aan.

Leiding van Star. kan deze actie van LDS dan niet zien als stab, omdat zij hieruit voordeel behalen.
Wil wel zien hoe zij gaan reageren, zodra zij op zelfde manier aangepakt zouden worden.



Zijn stelletje Noobs die wat rondhangen in W68 :)

Gecoördineerde aanval? Waar zie ik iets van een gecoördineerde aanval?

We weten dat LSD zuur aanvalt. Hierop anticiperen is iets totaal anders dan samenwerken. Natuurlijk draait iedereen het zoals hij wilt. Wij in ons voordeel, Zuur in zijn voordeel, jij in Snow zijn voordeel. Ieders zijn recht.

Wat doen we nu dan? Wachten tot iemand de hardste roeper gelijk geeft? In mijn opinie gaat dit over een interpretatie verschil van de intenties van enkelen hier. Dat mag in mijn ogen ook zo zijn.

Tot slot komt LSD niet in star. We hebben nu gezien hoe hij reageert en ook wij willen/dulden niet zo'n spelers.
 

DeletedUser80918

Guest
Hoe kan het verklaart worden dat LDS binnen 24 uur zoveel contact kan leggen met Star. om een gezamenlijke aanval op te kunnen zetten ?

Als je de timing van onze aanvallen had gezien, had je geweten dat daar veel minder dan 24 uur voorbereiding in zat. Er werd enkel geanticipeerd op een aanval op een gezamelijke vijand. Een vijand bovendien die sowieso al geregeld Star. aanvallen had ontvangen, dus dit kan lastig als een verassing komen.

Dat LSD zelf niet echt lekker reageerde blijkt achteraf. Goed dat onze leiding al een punt heeft gemaakt door aan te geven dat die sowieso niet in Star. gaat komen.

Verder verwoord @Single Malt het 't beste: ''ik ben tegenwoordig erg van mening dat elke beweging die wordt gemaakt en ten nadele komt van een speler/stam per direct -onjuist- als stab wordt bestempeld om het negatieve gevoel wat de benadeelde hierbij krijgt maar enigszins op te krikken en lekker de stront in iemand handen te schuiven.''

 
Bovenaan