Top/Flop stammen

DeletedUser77845

Guest
Dat zou ik ook zeggen, maar wat een laffe houding zeg. Als je een beetje stijl had zou je het nu gewoon doen. Zelfs vanaf een gebroken account dat je toch wil opgeven zonder spelers; als dan niet eens het kwartje valt dat er goodwill gecreëerd kan worden door het wel te doen en zo eigen problemen/tegenreacties in de toekomst te voorkomen snap ik wel dat een stam valt met jullie in de leiding. Je werkt al tijden de hele wereld tegen je in het harnas, en dat met deze positie waar jullie in zitten. Slim is anders zullen we maar zeggen?

Je moet eens niet zo janken, blijkbaar ben je ook niet op de hoogte van afgehandelde zaken die gebeurd zijn maar goed, ga maar blijven zagen en dingen roepen wat nogal ''goed'' onderbouwt is..
 

DeletedUser74396

Guest
laten we maar weer eventjes stoken binnen de top 4 :)

van slecht naar beter:
1. wat een verrassing: Dark salvation, de stam die echt de shit is maar nog altijd op de redding hoopt.
d44092df06.png
5d9a6e708f.png


de stats tonen duidelijk wat al maanden voorspelt was: zodra het gratis edelen, en interns recruiten weg zou vallen wisten we dat deze stam gedoemd was.
Spelers zoals iFarm die hun hersencapaciteit vervangen door een onterecht ego zijn hier de alledaagse gang van zaken.
Wel een dikke duim naar iFarm die de stam zo lang heeft kunnen laten overleven door de stamleden keer op keer leugens te kunnen wijsmaken. Een talent op zich.

2. Recruit 2 Win. De stam die tenminste eerlijk is over hun recruitbeleid.
d37ebe6c95.png
db677c06ee.png

De stats tonen een vrij stabiel aantal punten. Een paar tegenslagen die worden mooi opgevuld door het overschot in leden dat beschikbaar is.
qua beleid kan dit enkel als pro-actief en voorspellend bekeken worden: verwachten dat er meerdere spelers falen en er helemaal op voorzien zijn dat dit geen problemen aan de stam geeft. Ken je leden :) mooi mooi. De reserves beginnen echter af te slinken. Tijd om het spel te beginnen spelen? :) Of mis ik nog een groepje recruits dat klaar staat om de verliezen op te vangen? Streven naar stagnatie is ook een kunst.

3. Et recensuit pulmentum, een kans dat mogelijkheden had voor ze er een zooitje van maakten.
0dd02a1147.png
9f707440d5.png


hier komen we bij de 1e stam die tenminste over de hele lijn zachtjes blijft groeien.
Enkel zonde dat er elke week wel ergens een zooitje moet opgelost worden. Deze week was het Bijl al snap ik niet wat er gebeurd is.
Er kwam namelijk amper OD bij kijken? was het een groter zooitje dan anders?
Mocht deze stam leren om te handelen voor er fouten gemaakt worden ipv zeer snel de fouten op te lossen, maken ze zeker een grote kans op de winst.
Ze hebben hun naam in elk geval eer aangedaan.

4. Onze gentlemens, de late toppers die in de schaduw proberen te blijven terwijl ze als gentlemen proberen te profiteren van alles op de wereld.
059237bada.png
521b8994f1.png


Als we de groeicurve, stabiliteit, individuele groei, ... bekijken is er duidelijk slechts 1 stam die deftig blijft groeien.
Het was al meerdere keren voorspelt maar deze stam had en heeft nog altijd het meeste kans op de wereldwinst.
Met grote (naïevere) stammen rondom hen om zich achter te verschuilen als de ideale underdog bewijzen ze duidelijk dat ze weten wat ze doen.
In het verleden kwam deze stam echter vaak in de grijze zone. Sluw profiteren van situaties en bondgenoten zonder dat het al teveel opviel en zonder veel terug te doen.
Hier ga ik me niet over uitbreiden maar ik hoop van harte dat ze die fase achter zich hebben. Ze hebben dat soort spel niet meer nodig en het zou een echte domper zijn als een stam die alle capaciteiten heeft om een mooie winst te krijgen, zich gaat verlagen uit gemakshalve.

Dit was onze top 5 dan weer.
Voor de spelers die zich afvragen waarom ik 1 stam niet heb aangehaald:
Kijk naar de stabiliteit en vraag jezelf af waarom ik dit geen stam noem. Ze zullen hooguit recruits zijn voor stammen die het laf willen spelen.
0867abd2b9.png


discussieer er maar op los. vergis ik me? ben ik te zwart wit? ...
 
Reactiescore
1.893
Als we de groeicurve, stabiliteit, individuele groei, ... bekijken is er duidelijk slechts 1 stam die deftig blijft groeien.
Het was al meerdere keren voorspelt maar deze stam had en heeft nog altijd het meeste kans op de wereldwinst.
Met grote (naïevere) stammen rondom hen om zich achter te verschuilen als de ideale underdog bewijzen ze duidelijk dat ze weten wat ze doen.
In het verleden kwam deze stam echter vaak in de grijze zone. Sluw profiteren van situaties en bondgenoten zonder dat het al teveel opviel en zonder veel terug te doen.
Hier ga ik me niet over uitbreiden maar ik hoop van harte dat ze die fase achter zich hebben. Ze hebben dat soort spel niet meer nodig en het zou een echte domper zijn als een stam die alle capaciteiten heeft om een mooie winst te krijgen, zich gaat verlagen uit gemakshalve.
Iemand uit Zooi die ons durft te wijzen op het eventueel verlagen uit gemakshalve, hoe ironisch.
 

DeletedUser74396

Guest
Iemand uit Zooi die ons durft te wijzen op het eventueel verlagen uit gemakshalve, hoe ironisch.

In de tijd dat ik speelde heeft Zooi nooit geprofiteerd. Jullie wouden zelfs amper tot geen def sturen omdat er de kans bestond dat ze dan Gentle zouden aanvallen. De def stond dus veel beter mobiel thuis just in case...
Bovendien waren er heel veel offensieven waar Zooi all in ging en Gentle 30-50% van hun clears stuurden zodat hun groei gegarandeert was, of de aanval nu lukte of niet.

Hoe noem je deze zaken als het niet profiteren is? Deze zaken zijn echter alweer een paar maand geleden. Dus ik haal duidelijk aan dat dit vroeger was en ik hoop dat Gentle zo'n zaken nu niet meer doet. Sorry maar jullie stamverleden is en blijft jullie stamverleden.

Dus je beschuldigd van het huidige zooi dat ze dit nu ook doen (en dus jullie speelwijze heeft overgenomen nadat jullie al dan niet uit die wijze zijn uitgegroeid)?
 

DeletedUser74358

Guest
In de tijd dat ik speelde heeft Zooi nooit geprofiteerd. Jullie wouden zelfs amper tot geen def sturen omdat er de kans bestond dat ze dan Gentle zouden aanvallen. De def stond dus veel beter mobiel thuis just in case...
Bovendien waren er heel veel offensieven waar Zooi all in ging en Gentle 30-50% van hun clears stuurden zodat hun groei gegarandeert was, of de aanval nu lukte of niet.

Hoe noem je deze zaken als het niet profiteren is? Deze zaken zijn echter alweer een paar maand geleden. Dus ik haal duidelijk aan dat dit vroeger was en ik hoop dat Gentle zo'n zaken nu niet meer doet. Sorry maar jullie stamverleden is en blijft jullie stamverleden.

Dus je beschuldigd van het huidige zooi dat ze dit nu ook doen (en dus jullie speelwijze heeft overgenomen nadat jullie al dan niet uit die wijze zijn uitgegroeid)?

Om even kort te reageren: Jullie hadden die massa makkelijk met zooi def moeten kunnen afslaan, daarbij hebben we de tweede keer netjes def gestuurd en ging er zo weinig verloren dat er zwaar overstackt werd.

Het andere deel van de offence werd zo ver ik weet ergens anders gebruikt.
 
Reactiescore
1.893
In de tijd dat ik speelde heeft Zooi nooit geprofiteerd. Jullie wouden zelfs amper tot geen def sturen omdat er de kans bestond dat ze dan Gentle zouden aanvallen. De def stond dus veel beter mobiel thuis just in case...
Bovendien waren er heel veel offensieven waar Zooi all in ging en Gentle 30-50% van hun clears stuurden zodat hun groei gegarandeert was, of de aanval nu lukte of niet.

Hoe noem je deze zaken als het niet profiteren is? Deze zaken zijn echter alweer een paar maand geleden. Dus ik haal duidelijk aan dat dit vroeger was en ik hoop dat Gentle zo'n zaken nu niet meer doet. Sorry maar jullie stamverleden is en blijft jullie stamverleden.

Dus je beschuldigd van het huidige zooi dat ze dit nu ook doen (en dus jullie speelwijze heeft overgenomen nadat jullie al dan niet uit die wijze zijn uitgegroeid)?
Daar weet ik het fijne niet van, ik zit niet in de BG chat. Verder was dit ook totaal niet hetgeen waarop ik doelde. Mag je gerust aanhalen hoor, daar niet van. Van al die offensieven ben ik ook niet op de hoogte, dat was waarschijnlijk voordat wij als account Gentle officieel joinden. Neemt niet weg dat dat gewoon een slimme, goede keuze was gezien de rim nog lang niet secured was. Iedere speler met een beetje ervaring zou dat zien als prio.

Je zegt zelf al, deze zaken zijn alweer een paar maand geleden. Destijds zaten wij nog niet in Gentle. Dat doet niks af aan het feit, dat het stamverleden waarover jij spreekt ook mijn stamverleden is. Ik zou het echter niet anders hebben gedaan, moest ik destijds al in Gentle hebben gezeten.

Maar ik denk wel dat je weet waarop ik eigenlijk doelde, anders moet je die hersenen van je eens aan het werk zetten.
 

DeletedUser74396

Guest
ik heb al een paar maand geen enkel contact met Zooi meer.
Zoals al eerder aangehaald bugged mijn skype gigantisch waardoor ik zelfs niet aan skype kan (en dus ook niet kan communiceren met stamgenoten/co's voor de speler die niet snapte waarom skype belangrijk is voor tw). Ik weet dus helemaal niets van de recente gebeurtenissen.

Ik haalde gewoon de stats objectief aan om naar elke stam wat (terechte) roet te gooien.
Voor sommige stammen was dat heel makkelijk, voor andere stammen moest ik al wat in mijn geheugen porren.
Zie het als een compliment als ik enkel outdated zaken kan opsommen?

Het ging btw deels om aanvallen op noobstammen zoals empire (als ik het goed heb) die bedoelt waren om de rim veilig te maken. Die aanvallen waren op kleine (relatief ongevaarlijke) spelers waardoor de aanvallen minder belangrijk leken.
Ik had altijd gedacht dat dit de reden was waarom jullie niet all in gingen. Maar jouw argument zou dit net tegenspreken?
 
Reactiescore
1.893
ik heb al een paar maand geen enkel contact met Zooi meer.
Zoals al eerder aangehaald bugged mijn skype gigantisch waardoor ik zelfs niet aan skype kan (en dus ook niet kan communiceren met stamgenoten/co's voor de speler die niet snapte waarom skype belangrijk is voor tw). Ik weet dus helemaal niets van de recente gebeurtenissen.

Ik haalde gewoon de stats objectief aan om naar elke stam wat (terechte) roet te gooien.
Voor sommige stammen was dat heel makkelijk, voor andere stammen moest ik al wat in mijn geheugen porren.
Zie het als een compliment als ik enkel outdated zaken kan opsommen?
Eén van de dingen waarop ik doelde is gebeurd toen je nog actief was, je hebt het zelfs verdedigt. Of je nu outdated, of recente gebeurtenissen kunt opsommen: ik hoef niet van een (ex-)Zooi-lid iets te horen over het eventueel vies/laag spelen uit gemakshalve.
 

DeletedUser71618

Guest
Waar gingen wij niet all-in om te profiteren? Welke acties doel jij op? Hoe denk jij te weten dat niet alle clears of maar 30-50% van de clears ergens op liepen? Vrij random beschuldigingen, ben benieuwd!
 
Reactiescore
1.167
B beest! Ga je deze wereld ook even winnen? Baasje.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.785
laten we maar weer eventjes stoken binnen de top 4 :)

van slecht naar beter:
1. wat een verrassing: Dark salvation, de stam die echt de shit is maar nog altijd op de redding hoopt.
d44092df06.png
5d9a6e708f.png


de stats tonen duidelijk wat al maanden voorspelt was: zodra het gratis edelen, en interns recruiten weg zou vallen wisten we dat deze stam gedoemd was.
Spelers zoals iFarm die hun hersencapaciteit vervangen door een onterecht ego zijn hier de alledaagse gang van zaken.
Wel een dikke duim naar iFarm die de stam zo lang heeft kunnen laten overleven door de stamleden keer op keer leugens te kunnen wijsmaken. Een talent op zich.

2. Recruit 2 Win. De stam die tenminste eerlijk is over hun recruitbeleid.
d37ebe6c95.png
db677c06ee.png

De stats tonen een vrij stabiel aantal punten. Een paar tegenslagen die worden mooi opgevuld door het overschot in leden dat beschikbaar is.
qua beleid kan dit enkel als pro-actief en voorspellend bekeken worden: verwachten dat er meerdere spelers falen en er helemaal op voorzien zijn dat dit geen problemen aan de stam geeft. Ken je leden :) mooi mooi. De reserves beginnen echter af te slinken. Tijd om het spel te beginnen spelen? :) Of mis ik nog een groepje recruits dat klaar staat om de verliezen op te vangen? Streven naar stagnatie is ook een kunst.

3. Et recensuit pulmentum, een kans dat mogelijkheden had voor ze er een zooitje van maakten.
0dd02a1147.png
9f707440d5.png


hier komen we bij de 1e stam die tenminste over de hele lijn zachtjes blijft groeien.
Enkel zonde dat er elke week wel ergens een zooitje moet opgelost worden. Deze week was het Bijl al snap ik niet wat er gebeurd is.
Er kwam namelijk amper OD bij kijken? was het een groter zooitje dan anders?
Mocht deze stam leren om te handelen voor er fouten gemaakt worden ipv zeer snel de fouten op te lossen, maken ze zeker een grote kans op de winst.
Ze hebben hun naam in elk geval eer aangedaan.

4. Onze gentlemens, de late toppers die in de schaduw proberen te blijven terwijl ze als gentlemen proberen te profiteren van alles op de wereld.
059237bada.png
521b8994f1.png


Als we de groeicurve, stabiliteit, individuele groei, ... bekijken is er duidelijk slechts 1 stam die deftig blijft groeien.
Het was al meerdere keren voorspelt maar deze stam had en heeft nog altijd het meeste kans op de wereldwinst.
Met grote (naïevere) stammen rondom hen om zich achter te verschuilen als de ideale underdog bewijzen ze duidelijk dat ze weten wat ze doen.
In het verleden kwam deze stam echter vaak in de grijze zone. Sluw profiteren van situaties en bondgenoten zonder dat het al teveel opviel en zonder veel terug te doen.
Hier ga ik me niet over uitbreiden maar ik hoop van harte dat ze die fase achter zich hebben. Ze hebben dat soort spel niet meer nodig en het zou een echte domper zijn als een stam die alle capaciteiten heeft om een mooie winst te krijgen, zich gaat verlagen uit gemakshalve.

Dit was onze top 5 dan weer.
Voor de spelers die zich afvragen waarom ik 1 stam niet heb aangehaald:
Kijk naar de stabiliteit en vraag jezelf af waarom ik dit geen stam noem. Ze zullen hooguit recruits zijn voor stammen die het laf willen spelen.
0867abd2b9.png


discussieer er maar op los. vergis ik me? ben ik te zwart wit? ...

Haha wat is dit voor een belachelijk stukje met een te hoge subjectiviteit. Als ik puur naar de stats van de #2 en #1 kijk zou ik zeggen dat de #1 het toch iets beter doet. R2W verliest op meerdere fronten heftig dorpen en DS heeft maar 1 lid die punten verliest.
Slechtste propaganda ooit dit.
 
Bovenaan