Top/Flop stammen

DeletedUser74396

Guest
Ik ben het niet volledig eens met de boodschap die je, naar mijn mening, probeert over te brengen. Bondgenootschappen aangaan om samen met hen een gemeenschappelijke vijand weg te spelen behoort toch tot een van de aspecten van het spel? Het kan erg voordelig zijn om dit te doen, en inderdaad soms tot irritaties bij de alleenstaande vijand. Uiteindelijk zullen ze met de vele bondjes toch wel in hun vingers snijden. Doch denk ik dat je dus niet kan spreken over "hoe eerlijker je speelt, hoe moeilijker je groeit". Het smeden van diplomatieke banden en samen wegspelen van vijanden hoort volgens mij net zo onder eerlijk spel dan het gewoon individueel wegspelen van andere spelers.

Daarbij denk ik dat er nog genoeg spelers zijn die gewoon fatsoenlijk aanvallen en spelers wegspelen zonder interns en bondgenootschappen met de halve wereld. (bvb mijn account)

ik heb niets tegen BG's die nuttig zijn. Maar een BG nemen met een noobstam omdat je op dat moment grotere gevaren hebt, wetende dat je ze gaat stabben van zodra hun nut weg is, vind ik not done. (vaak als de def gecleard is als OS bvb).
Iets anders waar ik problemen mee heb is je groei garanderen door spelers te stabben. Vaak spelers die eerder actief hebben mee hebben zitten helpen, maar helaas hun troepen in opdracht hebben doodgelopen.
En een laatste iets waar ik tegen ben is MB's nemen zodat je ze van hun eigen stam afschermt, om vervolgens deze MB te verplichten om interned te worden als ze geen aanval willen krijgen.

Jij leest mijn post dus ietwat verkeerd: Ik zeg niet dat BG's aangaan verkeerd is. Maar een BG aangaan om de dorpen gratis te kunnen internen wanneer je weer een massa hebt gefaald, en bijna enkel daarom...
Tja
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
ik heb niets tegen BG's die nuttig zijn. Maar een BG nemen met een noobstam omdat je op dat moment grotere gevaren hebt, wetende dat je ze gaat stabben van zodra hun nut weg is, vind ik not done. (vaak als de def gecleard is als OS bvb).

Iets anders waar ik problemen mee heb is je groei garanderen door spelers te stabben. Vaak spelers die eerder actief hebben mee hebben zitten helpen, maar helaas hun troepen in opdracht hebben doodgelopen. En een laatste iets waar ik tegen ben is MB's nemen zodat je ze van hun eigen stam afschermt, om vervolgens deze MB te verplichten om interned te worden als ze geen aanval willen krijgen.

Van stabben hoeft natuurlijk niet per definitie sprake te zijn immers kun je een bondgenootschap ook gewoon opzeggen. Vergeet daarnaast niet dat de desbetreffende partij, die het bondgenootschap accepteert gewoon dom is als ze een bondgenootschap accepteren met een partij die grotere gevaren heeft, het schort dan gewoon aan je diplomatieke beleid. Tenzij je daadwerkelijk de illusie hebt dat je de 'partij in nood' een helpende hand kan bieden, mits succesvol, worden zulke partijen bijna nooit naderhand gedumpt.

Tegen mb's en interns, tja. Het kan allebei efficiënt zijn in veel situaties. Je vergroot je kwantiteit en in drukke perioden of moeilijkere tijden heb je buffertjes om niet met een te hoog edellimiet te komen, wat je groei weer ernstig benadeeld, vooral op NH of LH werelden. Interns zijn niet altijd te vermijden en er zijn mensen die het leuk vinden om als 'kleine helper' (lees, MB/DU/Defbuffer) te fungeren, in hoeverre is het dan slecht dat jij hen wilt betrekken in jouw interessante (aanvals)acties.

Het ligt, in mijn opinie, allemaal wel wat genuanceerder dan stug voor of tegen zijn.
 

DeletedUser74396

Guest
Vandaar dat ik ook specifieke voorbeelden geef :)
In deze voorbeelden is het duidelijk waar ik tegen ben, niet?
 

DeletedUser74396

Guest
57d9dcff4f.jpg


Godver... Dat ik dit nu pas zie :'(
Plop met zijn subtiele humor dan ook... Al vind ik hem wel meer dan geslaagd.

De MB stam van plop heet (dark) Zooi. Word je daarvoor afgewezen moet je DS joinen
like LOL,
 

DeletedUser74396

Guest
zie het nu pas ja. Zo zie je maar hoeveel aandacht ik aan Mb's spendeer :$
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.413
en die naam was ook meer omdat het de mb stam van zooi zou worden, maar toen voor erik eruit was en geregeld had ze bende van ellende al hadden
 

DeletedUser50691

Guest
ja zware beslissingen he voordat je weet gaat er iemand met je mb stam vandoor hahaha
 

DeletedUser74396

Guest
of het nu per ongeluk ging of doelbewust.
Ik vind het een zeer mooi staaltje P&P :p
 

DeletedUser50691

Guest
hoor je niet vaak op tw dat iemand met een hele mb stam aan de haal gaat geniaal zo houd ut tw wel leuk haha
 

DeletedUser77823

Guest
hoor je niet vaak op tw dat iemand met een hele mb stam aan de haal gaat geniaal zo houd ut tw wel leuk haha

Op casual 3 heeft men dit gedaan met 2 normale stammen.. De ene stam was reign, en de andere waarmee ze de oorlog in gingen was rain :p Gebeurt inderdaad niet zo vaak, maar is voor mij niet de eerste keer. Het idee is altijd wel leuk natuurlijk ^^
 

DeletedUser71210

Guest
Oei jasper, had toch iets meer van je verwacht. Keurig plop!

Schade door katapultbeschietingen: Boerderij is beschadigd van level 6 naar level 1
 

DeletedUser74396

Guest
hmm wacht ff... Zit bna heel Hap! in AOD?
Dan ben ik die stam serieus aan het onderschatten :s
eerst zie ik monseigneur terugkomen, nu bearguy?

nostalgie :$
 

DeletedUser63354

Guest
Plop heeft toch een anti-kata beleid? Of is deze aanval op een andere manier te rechtvaardigen?
 

DeletedUser74396

Guest
Nee, maar Hap! stond bekend als kwaliteit over kwaniteit. met onze paar spelers en gigantisch hoge ODA :p
Ik heb zelf de tijd van Hap! zo goed als gemist, ik was de starter van denniskx250 en heb Marjan van MB tot hoofdspeler opgeleid.
Marjan hebben jullie beter gekend als stamgenoot denk ik? zeer gezellige vrouw

en volgens mij heeft Plop een anti kata beleid tegen de stammen die daadwerkelijk gevaarlijk kunnen terug kata'en :s
 
Bovenaan