Je suis Charlie

DeletedUser53396

Guest
Jij bent weer zo'n luttele linkse nietsnut zeker?

Jammer dat je de alliteratie niet doorzette naar loser ofzo zou veel beter hebben geklonken.
Verder is het raar om uit een zin waarin ik zeg discriminatie te constateren jij haalt dat ik links stem. Alsof mensen die rechts stemmen voor discriminatie zijn? Als ik nu zou moeten stemmen zou ik trouwens D66 stemmen, dus dat links klopt niet eens.
 

DeletedUser

Guest
Van mij mag het salafisme in Nederland strafbaar worden.

Betekent niet dat je direct alle salafisten op moet pakken, maar wat mij betreft zit er inderdaad een grens aan de vrijheid van meningsuiting, opvattingen die te destructief zijn voor de maatschappij en ook echt gevaarlijk hoeven we voor mijn part niet te tolereren.



Holocaust ontkennen is in principe niet gevaarlijk voor de maatschappij. Toch is het soort figuren dat het doet dat vaak wel, daarom wil ik daar liever pragmatisch in zijn.

De vrijheid van meningsuiting heeft al grenzen, Wilders is er bijvoorbeeld tegenaan gelopen, en dan kan hij zelfs nog deels gebruik maken van de parlementaire immuniteit. Als we specifieke ideeën en stromingen strafbaar gaan stellen is het hek van de dam en is het willekeur troef. Het ontkennen van de holocaust roept niet op tot geweld en zet niet noodzakelijk aan tot haat, dat is waar voor mij de grens ligt.
 

DeletedUser62766

Guest
Überhaupt de illusie hebben dat de PVV een rechtse partij is vind ik al vrij sneu.
 

DeletedUser67517

Guest
Nu we toch allemaal zo #provrijheidvanmeningsuiting zijn, lijkt het me een goed plan om het ontkennen van de holocaust te legaliseren.

Het onkennen van de holocaust mag van mij best, alleen valt er vrij weinig te ontkennen.
Het bekritiseren van de feiten omtrent de holocaust is overigens wel gewoon legaal.
 
Reactiescore
30
Jammer dat zulke onderwerpen ook gelijk besproken worden op een vrij forum van een simpel spelletje. Wat een onzin lees ik hier tussen de regels door. En plotseling zijn we allemaal eensgezind als er een nare gebeurtenis dichtbij huis gebeurt. Maar als er een massa studenten afgeknald wordt in Mexico of als er een vliegtuig vol Aziaten in zee stort kraait er geen haan naar. Hypocriet volk.
Hoe erg zo'n gebeurtenis ook is, ik ben geen Charlie en ik sta ook niet achter hun ideeën. Het wordt tijd dat het westen eens wat minder arrogant naar de rest van de wereld kijkt. Extremisten proberen ook dát duidelijk te maken, maar op een verkeerde manier natuurlijk.
 

DeletedUser

Guest
Op die laatste regel na kan ik me enigszins in je mening vinden.
 

Deleted User - 2242732

Guest
Er zou simpelweg veel grondiger gekeken moeten worden naar wie men het land binnenlaat(politieke redenen/vluchtelingen/mensen die wat voor het land 'betekenen'), en grondiger worden opgetreden tegen buitenlanders die hier misdrijven plegen.

Belgie zou veel beter doen zoals in de VS en de doodstraf weer invoeren, zouden er veel minder staan te trappelen om misdrijven te plegen. Nu is het gewoon een luxehotel. Krijgen ze levenslang, later strafvermindering en zijn ze na 20-30 jaar terug vrijuit... mij verwondert het niet dat er overbevolking is in de gevangenissen en dat het aantal aanslagen/misdrijven zo vergroot
http://www.vandaag.be/binnenland/11...belgische-gevangenis-sterrenhotel-video.html"

wat zijn we in godsnaam met zo'n kerels, belanden ze levenslang (tegenwoordig al niet meer)op hotel, de belastingbetaler betaalt.
Gewoon terugzenden naar hun land of op de stoel, wat zijn we daarmee.
Als je ze strenger aanpakt gaan ze wel 2x denken wat ze komen doen.

Maarja, er verandert toch niets, steeds als reden 'racisme' :eek: kijk naar zwarte piet, gaan ze nu ook al racisme van maken.
Je kan het allemaal aan mekaar linken, nu dat van charlie ook. Maar niemand wil het doen, om wat voor reden dan ook.
Charlie bekritiseerd elke godsdienst, islamieten staan met kalashnikov's voor hun deur.
Toeval dat het islamieten zijn?
Ben ik nu een racist of een realist? :eek:
 
Reactiescore
1.577
Hoe erg zo'n gebeurtenis ook is, ik ben geen Charlie en ik sta ook niet achter hun ideeën. Het wordt tijd dat het westen eens wat minder arrogant naar de rest van de wereld kijkt. Extremisten proberen ook dát duidelijk te maken, maar op een verkeerde manier natuurlijk.

Alsof Charlie Hebdo enkel kritiek uitte op de Islam. Aleeeeeeee komaaaaaaaaan
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.278
Jammer dat zulke onderwerpen ook gelijk besproken worden op een vrij forum van een simpel spelletje. Wat een onzin lees ik hier tussen de regels door. En plotseling zijn we allemaal eensgezind als er een nare gebeurtenis dichtbij huis gebeurt. Maar als er een massa studenten afgeknald wordt in Mexico of als er een vliegtuig vol Aziaten in zee stort kraait er geen haan naar. Hypocriet volk.
Hoe erg zo'n gebeurtenis ook is, ik ben geen Charlie en ik sta ook niet achter hun ideeën. Het wordt tijd dat het westen eens wat minder arrogant naar de rest van de wereld kijkt. Extremisten proberen ook dát duidelijk te maken, maar op een verkeerde manier natuurlijk.

Ik kan me zo ergeren aan mensen zoals jij gadverdamme
 

DeletedUser

Guest
Jammer dat zulke onderwerpen ook gelijk besproken worden op een vrij forum van een simpel spelletje. Wat een onzin lees ik hier tussen de regels door. En plotseling zijn we allemaal eensgezind als er een nare gebeurtenis dichtbij huis gebeurt. Maar als er een massa studenten afgeknald wordt in Mexico of als er een vliegtuig vol Aziaten in zee stort kraait er geen haan naar. Hypocriet volk.
Hoe erg zo'n gebeurtenis ook is, ik ben geen Charlie en ik sta ook niet achter hun ideeën. Het wordt tijd dat het westen eens wat minder arrogant naar de rest van de wereld kijkt. Extremisten proberen ook dát duidelijk te maken, maar op een verkeerde manier natuurlijk.

Wat een bespottelijk belerend toontje. De nabijheid van Frankrijk en Parijs in brede zin speelt een rol maar een grotere rol speelt uiteraard dat dit een aanval was op de vrijheden waar wij als Westerse samenleving voor staan. Dat is waarom dit een zeer eenduidige reactie heeft opgeleverd, zeker in media uiteraard. Afgeknalde Mexicaanse studenten en vliegtuigen vol dooie Aziaten hebben daar echt geen ruk mee te maken. En zelfs wat het punt dat je onterecht maakt betreft, dat we het erger vinden als er Nederlanders omkomen dan als er pak 'm beet Maleisiërs omkomen: zo werkt het concept van een natie inderdaad. Het is van eenzelfde orde als het leven van familie boven het leven van anderen plaatsen. Daar verontwaardigd over doen, tja, beetje raar. Nog los van het feit dat dat niet het belangrijkste is wat speelt in deze zaak.

Waar sta je niet achter? Satire? Verzet tegen religieus fundamentalisme? Het al even treurige cultuurrelativisme wat je hier probeert aan te dragen is weeral mondjesmaat relevant. Charlie Hebdo heeft helemaal niets met Westerse arrogantie te maken, en zelfs als het wel zo was zou het bespottelijk zijn dat als een soortement verzachtende omstandigheid aan te brengen. Bij Jezus, Allah en Mohammed, wat sla jij de plank vaak mis voor iemand die zo verdomd uit de hoogte doet.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.278
Als ik me kon verwoorden zoals flos dat kan zou ik ongeveer eenzelfde hebben neergezet!
 

DeletedUser58575

Guest
Nee Noah, je zou nog steeds hetzelfde gebrabbeld hebben als je nu deed, simpelweg omdat je te lui bent zo'n post uit te typen :)
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.278
Nee Noah, je zou nog steeds hetzelfde gebrabbeld hebben als je nu deed, simpelweg omdat je te lui bent zo'n post uit te typen :)

Dat is onzin en bovendien ook nog niet waar! Het is alleen gruwelijk irritant omdat via de telefoon te doen....

Maar gewoonweg irriteerde ik me het meest aan wat floris in zijn eerste zin al beschreef het toontje en dat kon ik ook via mn mobiel even duidelijk maken, zou je anders trouwens ook inhoudelijk hierop reageren ik denk dat iederee+ staat te springen om jouw bijdrage in deze te horen?:)
 

DeletedUser65921

Guest
Van mij mag mauro blijven hoor :p

Dat mensen onze regering die mensen uit islamitische landen binnenhalen nogsteeds steunen vind ik ongelooflijk.
Natuurlijk zijn er ook goede islamieten, maar zijn die het waard om ons EIGEN VOLK in gevaar te brengen?

Anders Breivik.
Natuurlijk zijn er ook goede mensen met extreemrechtse ideeën, maar is het waard daarvoor ons volk in gevaar te brengen?
Allemaal buiten zeg ik!

hallo Timmie trouwens, lang geleden :p
 

DeletedUser

Guest
Er zou simpelweg veel grondiger gekeken moeten worden naar wie men het land binnenlaat(politieke redenen/vluchtelingen/mensen die wat voor het land 'betekenen'), en grondiger worden opgetreden tegen buitenlanders die hier misdrijven plegen.

Belgie zou veel beter doen zoals in de VS en de doodstraf weer invoeren, zouden er veel minder staan te trappelen om misdrijven te plegen. Nu is het gewoon een luxehotel. Krijgen ze levenslang, later strafvermindering en zijn ze na 20-30 jaar terug vrijuit... mij verwondert het niet dat er overbevolking is in de gevangenissen en dat het aantal aanslagen/misdrijven zo vergroot
http://www.vandaag.be/binnenland/11...belgische-gevangenis-sterrenhotel-video.html"

wat zijn we in godsnaam met zo'n kerels, belanden ze levenslang (tegenwoordig al niet meer)op hotel, de belastingbetaler betaalt.
Gewoon terugzenden naar hun land of op de stoel, wat zijn we daarmee.
Als je ze strenger aanpakt gaan ze wel 2x denken wat ze komen doen.

Maarja, er verandert toch niets, steeds als reden 'racisme' :eek: kijk naar zwarte piet, gaan ze nu ook al racisme van maken.
Je kan het allemaal aan mekaar linken, nu dat van charlie ook. Maar niemand wil het doen, om wat voor reden dan ook.
Charlie bekritiseerd elke godsdienst, islamieten staan met kalashnikov's voor hun deur.
Toeval dat het islamieten zijn?
Ben ik nu een racist of een realist? :eek:

Want iedereen kan zomaar België binnen geraken en hier komen wonen...

De doodstraf invoeren. Welkom in de 21ste eeuw the bickymeister. Iedereen heeft het recht om te leven, het is 1 van de fundamenten van ons Europees Recht. Het is al 100 jaar uit het Belgische Recht verdwenen en gelukkig maar. Denk je dat de doodstraf de overbevolking van de gevangenissen tegen gaat? :D. De doodstraf zou zijn voor mensen zoals Kim De Gelder, Ronald Janssen, Marc Dutroux, tenzij je winkeldiefstallen of inbraken wilt berechten met de doodstraf? Dat de gevangenis een luxe-hotel is, is ook weer zo'n non-argument. Een beetje menselijkheid is ook hier op zijn plaats, of wil je gevangenen tussen 4 muren in een cel stoppen met enkel een bed en een WC? Wat de Amerikanen over onze gevangenissen vinden kan me vrij weinig boeien, ze kunnen nog een pak leren van Europa.

Wat zijn we in godsnaam met mensen zoals jij die de daden van individuen gaan veralgemenen tot alle migranten. Personaliseer jij jezelf ook met mensen zoals Kim De Gelder? Ik dacht niet, denk je dat de overgrote meerderheid van de moslims en migranten helemaal niets te maken wilt hebben met individuen die zo'n misdrijven begaan? Maar neen hoor, allemaal hop op de stoel.

Je bent verre van een realist, je bent een beetje wereldvreemd.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.278
Ach ik moet eerlijk zeggen thijs, ik zou op de eerste rij zitten als iemand als dutroux de stoel krijgt.
 

DeletedUser62889

Guest
Jammer dat je de alliteratie niet doorzette naar loser ofzo zou veel beter hebben geklonken.
Verder is het raar om uit een zin waarin ik zeg discriminatie te constateren jij haalt dat ik links stem. Alsof mensen die rechts stemmen voor discriminatie zijn? Als ik nu zou moeten stemmen zou ik trouwens D66 stemmen, dus dat links klopt niet eens.

Ja oef, wat een onzin zei ik toen hé? De reactie van jou die ik quoteerde slaat dan ook helemaal nergens op.


Want iedereen kan zomaar België binnen geraken en hier komen wonen...

De doodstraf invoeren. Welkom in de 21ste eeuw the bickymeister. Iedereen heeft het recht om te leven, het is 1 van de fundamenten van ons Europees Recht. Het is al 100 jaar uit het Belgische Recht verdwenen en gelukkig maar. Denk je dat de doodstraf de overbevolking van de gevangenissen tegen gaat? :D. De doodstraf zou zijn voor mensen zoals Kim De Gelder, Ronald Janssen, Marc Dutroux, tenzij je winkeldiefstallen of inbraken wilt berechten met de doodstraf? Dat de gevangenis een luxe-hotel is, is ook weer zo'n non-argument. Een beetje menselijkheid is ook hier op zijn plaats, of wil je gevangenen tussen 4 muren in een cel stoppen met enkel een bed en een WC? Wat de Amerikanen over onze gevangenissen vinden kan me vrij weinig boeien, ze kunnen nog een pak leren van Europa.

Wat zijn we in godsnaam met mensen zoals jij die de daden van individuen gaan veralgemenen tot alle migranten. Personaliseer jij jezelf ook met mensen zoals Kim De Gelder? Ik dacht niet, denk je dat de overgrote meerderheid van de moslims en migranten helemaal niets te maken wilt hebben met individuen die zo'n misdrijven begaan? Maar neen hoor, allemaal hop op de stoel.

Je bent verre van een realist, je bent een beetje wereldvreemd.

Om even op één punt te reageren, herinvoering van de doodstraf is naar mijn mening geen slecht idee. Sommige mensen, en dan heb ik het over de ergere criminelen, hebben niet het recht om te leven. De schade die zij hebben aangericht, de moorden die zij hebben gepleegd, welk strafbaar feit dan ook, geeft hen naar mijn mening geen recht meer op leven. Heeft ook te maken mer genoegdoening van de/het slachtoffer(s).

Wat betreft de kleinere delicten, het lijkt me niet nodig om daar verder over uit te weiden aangezien ik die mening met je deel.
Overbevolking in gevangenissen zal het natuurlijk niet verhelpen, dat lijkt me ook totaal niet de bedoeling achter de doodstraf.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan