DeletedUser
Guest
Beste Forumbezoekers,
Hieronder is een tutorial die origineel geplaatst was in het Opus Deorum stamforum.
Alfred J. Quak heeft deze tutorial speciaal voor Opus gemaakt, en heeft Amokro en mij de bevoegdheid gegeven om te beslissen waar we de tutorial zouden plaatsen.
We hebben besloten om deze guide openbaar te maken, om alle spelers een stap tegemoet te komen.
Natuurlijk zou het in het voordeel van onze stam zijn, al hielden we deze informatie voor onszelf, maar desalniettemin willen we de guide hier plaatsen, en een bijdrage leveren aan de TW.nl gemeenschap.
Let wel dat dit tips bevat voor gevorderden. Je zult zeker weten eerst de basics van het spel onder de knie willen krijgen, voor je je hieraan waagt.
Veel speelplezier aan iedereen toegewenst!
Met vriendelijke groet,
Opus Deorum
__________
Een tutorial van Alfred J. Quak. Tips en trucks met betrekking tot timing.
Hallo aan iedereen die deze tutorial leest!
De volgende technieken heb ik geleerd door wat tijd te besteden aan trainen en leren. Allereest, mijn excuses voor de screenshots, die gedeeltelijk in het duits zijn. Ik ben zelf duits, en mijn browser is dat ook.
Soms zal ik bepaalde gedeeltes misschien erg uitgebreid en simpel uitleggen. Dit doe ik niet, omdat ik denk dat je dom bent, maar ik wil simpelweg alles zo duidelijk mogelijk uitleggen.
Ik gebruik Firefox 2.0 als mijn browser, omdat ik dit de beste browser vind om tribalwars mee te spelen (Ja, ik heb verschillende browsers geprobeerd voor dit spel. Geeky, he?)
Deel 1 - Aanvals Timing
In dit deel zal ik uitleggen hoe je aanvallen kunt laten arriveren binnen de zelfde seconde. Als je wilt kun je deze techniek ook gebruiken om de aanvallen op een andere gewenste tijd te laten arriveren, - bijv. 1 seconde voor/na elkaar. Maar onthoudt: om de techniek onder de knie te krijgen, zal dit wat tijd en repetitie vergen.
Meerdere aanvallen die arriveren in dezelfde seconden hebben altijd één waarheid: Eén aanval zal het eerste arriveren.
Als alle aanvallen op dezelfde seconde arriveren, zal de eerste aanval diegene zijn die je het eerste had verstuurd. Dit is heel erg belangrijk, want dit betekend dat je je offensieve troepen een langere reistijd moet laten maken dan je adels. Als volgt: Eérst zend je je offensieve troepen, dán pas je adels.
Wanneer ze in dezelfde seconde arriveren, zal de offensieve aanval tellen als de éérste aanval. Hoe dat zo? Zoals ik net al zei: de eerste aanval, is diegene die je het eerste van huis stuurt.
Je begint het hele gebeuren door je eerste (offensieve) aanval te voorbereiden (zie: screenshot). Zorg ervoor dat alles klaar staat voor de aanval wordt gelanceerd (zie: screenshot). Dit wordt de eerste aanval. Vanaf nu zal ik hiernaar verwijzen als de "referentie" aanval, omdat we vanaf nu niet meer naar de servertijd gaan kijken maar naar de tijd van de referentie aanval.
Vanaf nu houden we altijd een oogje op onze referentie. Om dit te doen, maken we een nieuw venster, met de aanval daarin. Klik met je rechtermuisknop op de aanval en selecteer "Open link in new window" (nl: "Koppeling openen in nieuw venster") (zie: screenshot). Nu heb je een hoofd-venster en een venster met de referentie. Plaats deze twee vensters naast elkaar, zoals op deze screenshot. We laten het venster met de referentie met rust, en werken alleen in het hoofd-venster.
Nu gaan we onze tweede aanval voorbereiden, die precies na de referentie moet arriveren. In dezelfde seconde, maar nét na de referentie aanval. Onthoudt, dat je op tijd moet beginnen met deze aanval voor te bereiden. De meeste fouten worden gemaakt als je haast hebt.
Selecteer het dorp vanwaar je de nieuwe aanval wilt beginnen in het hoofd-venster. Vul alle relevante informatie in voor je nieuwe aanval (zie: screenshot). Klik dan op "Aanvallen". Nu zie het bevestigings scherm. Zolang je de "OK" knop niet indrukt, zal er niets gebeuren (daarom kun je ook vroeg beginnen met je voorbereidingen)
Tot nu toe - we hebben nu een lopende aanval, de referentie aanval, die wordt weergegeven in het referentie venster. In het hoofdvenster hebben we een nieuwe aanval voorbereidt, en zien we het bevestigings-scherm.
Wanneer moet je nu precies op "OK" drukken? In principe moet je op OK drukken, wanneer de aankomst tijd van je referentie gelijk is aan de reistijd van je nieuwe aanval. (zie: screenshot)
In de screenshot is de reistijd van onze nieuwe aanval en de overgebleven reistijd van de referentie met een rode rand aangegeven voor alle duidelijkheid.
We noemen de overgebleven tijd van de referentie ("Aankomst in") even de "Aftel tijd". Theoretisch gezien moet (in dit voorbeeld) de nieuwe aanval bevestigd worden zodra "Aankomst in" van de referentie op 0:22:00 staat. Dit klopt niet helemaal. Eigenlijk, moeten we hem ietsje pietsje eerder starten. Dit heeft twee redenen:
1) Het duurt even voor de aanvraag om de aanval te starten is verzonden van je browser naar de tribalwars-server.
2) De "aftel tijd" wordt gedaan door JavaScript. JavaScript werkt vanuit je browser - dus op je eigen computer. Afhankelijk van de andere processen die op je computer draaien, kan er een kleine vertraging in JavaScript ontstaan na gedurende tijd.
Desalniettemin kunnen we hier rekening mee houden. Ik leg je uit hoe.
Terwijl we kijken naar de aanvallen in beide vensters, telt de resterende tijd in het referentie-venster af.
Vlak voor beide tijden (reistijd van de nieuwe aanval en overgebleven tijd van de referentie) gelijk zijn, herladen we beide vensters. Ik raad aan om het venster met de nieuwe aanval 20 seconden voor ze gelijk zijn te vernieuwen, en diegene met de referentie 10 seconden ervoor. Ik leg zo uit waarom, maar eerst een advies: Klik niet zomaar "Vernieuwen" op je browser. Al doe je dat, zal de browser de hele pagina herladen, waardoor hij het dorpsoverzicht laad. Tribalwars werkt met frames. Eén frame voor een advertentie, en een voor het spel zelf.
Klik met je rechtermuisknop op de frame met je aanval erin, en kies "Actual Frame" (nl: "Dit Deelvenster") en klik vervolgens op "Reload Frame" (nl: "Deelvenster vernieuwen") (zie: screenshot) Zo herlaad je alleen het tribalwars-frame en blijf je in de bevestigings pagina. In het venster met de nieuwe aanval zul je door firefox gevraagd worden of je de POST-data weer wilt versturen. Zeg daar ja op door OK te drukken. Je bent nu nog steeds in het bevestigings scherm, maar hebt het scherm ververst. Zoals gezegd: 20 seconden vantevoren je nieuwe aanval verversen, 10 seconden vantevoren je referentie. Onthoudt bij de referentie; weer alleen de frame verversen net als zonet (zie: screenshot)
Nu zijn er nog maar 10 seconden voor de aanval moet verstuurd worden, en de klok/aftel tijd zijn beiden ververst.
Afhankelijk van de snelheid van je internetverbinding moet je de aanval iets voor de tijden gelijk zijn sturen. Ik zelf moet bijvoorbeeld een halve seconde van tevoren de aanval versturen.
Hoe doe ik dat? Halve seconden tellen? Daar is een oefeningetje voor:
Tel eerst simpelweg seconden, terwijl je naar de servertijd kijkt. Tel de seconden hardop (21...22...23...24...) Makkelijk, he? OK - volgende stap: Tel de seconden weer hardop, maar beweeg je wijsvinger op en neer tijdens het tellen. Bij elke tel, beweeg je je vinger omhoog, en tussen elke tel in, omlaag.
21 - Vinger omhoog
21.5 - Vinger omlaag
22 - Vinger omhoog
22.5 - Vinger omlaag
23 - Vinger omhoog
23.5 - Vinger omlaag
24 - Vinger omhoog
24.5 - Vinger omlaag
25 - Vinger omhoog
25.5 - Vinger omlaag
Oftewel: Je vinger telt nu de halve secondes.
Laten we nog eens kijken naar de screenshot. Deze data kunnen we gebruiken als een voorbeeld:
Onze referentie zal arriveren over 0:36:30. Onze nieuwe aanval doet er 0:22:00 over om te arriveren. Er is dus 14 minuten en 30 seconden voor we die aanval moeten lanceren.
Als de aftel tijd van de referentie op "0:22:20" staat, verversen we de frame van onze nieuwe aanval. Als de aftel tijd op "0:22:10" staat, verversen we de frame van de referentie aanval.
Dan plaatsen we onze cursor op "OK" bij de niewe aanval.
Vanaf nu tellen we de secondes terug tot we bij de 1 zijn. Dat is dus, als de aftel tijd op "0:22:01" staat. Nu, is de vinger omhoog. En zodra de vinger omlaag gaat, klikken we de muis in en dus op de OK knop. Klaar is kees. De aanval is onderweg. Nu kun je checken, of beide aanvallen in dezelfde seconde arriveren. Om dit te doen, moet je nog even de seconden berekenen. Bekijk daarvoor het volgende gedeelte.
(Lees verder in het volgende bericht, het maximum aantal tekens per bericht is 10,000 - vandaar.)
Hieronder is een tutorial die origineel geplaatst was in het Opus Deorum stamforum.
Alfred J. Quak heeft deze tutorial speciaal voor Opus gemaakt, en heeft Amokro en mij de bevoegdheid gegeven om te beslissen waar we de tutorial zouden plaatsen.
We hebben besloten om deze guide openbaar te maken, om alle spelers een stap tegemoet te komen.
Natuurlijk zou het in het voordeel van onze stam zijn, al hielden we deze informatie voor onszelf, maar desalniettemin willen we de guide hier plaatsen, en een bijdrage leveren aan de TW.nl gemeenschap.
Let wel dat dit tips bevat voor gevorderden. Je zult zeker weten eerst de basics van het spel onder de knie willen krijgen, voor je je hieraan waagt.
Veel speelplezier aan iedereen toegewenst!
Met vriendelijke groet,
Opus Deorum
__________
Een tutorial van Alfred J. Quak. Tips en trucks met betrekking tot timing.
Hallo aan iedereen die deze tutorial leest!
De volgende technieken heb ik geleerd door wat tijd te besteden aan trainen en leren. Allereest, mijn excuses voor de screenshots, die gedeeltelijk in het duits zijn. Ik ben zelf duits, en mijn browser is dat ook.
Soms zal ik bepaalde gedeeltes misschien erg uitgebreid en simpel uitleggen. Dit doe ik niet, omdat ik denk dat je dom bent, maar ik wil simpelweg alles zo duidelijk mogelijk uitleggen.
Ik gebruik Firefox 2.0 als mijn browser, omdat ik dit de beste browser vind om tribalwars mee te spelen (Ja, ik heb verschillende browsers geprobeerd voor dit spel. Geeky, he?)
Deel 1 - Aanvals Timing
In dit deel zal ik uitleggen hoe je aanvallen kunt laten arriveren binnen de zelfde seconde. Als je wilt kun je deze techniek ook gebruiken om de aanvallen op een andere gewenste tijd te laten arriveren, - bijv. 1 seconde voor/na elkaar. Maar onthoudt: om de techniek onder de knie te krijgen, zal dit wat tijd en repetitie vergen.
Meerdere aanvallen die arriveren in dezelfde seconden hebben altijd één waarheid: Eén aanval zal het eerste arriveren.
Als alle aanvallen op dezelfde seconde arriveren, zal de eerste aanval diegene zijn die je het eerste had verstuurd. Dit is heel erg belangrijk, want dit betekend dat je je offensieve troepen een langere reistijd moet laten maken dan je adels. Als volgt: Eérst zend je je offensieve troepen, dán pas je adels.
Wanneer ze in dezelfde seconde arriveren, zal de offensieve aanval tellen als de éérste aanval. Hoe dat zo? Zoals ik net al zei: de eerste aanval, is diegene die je het eerste van huis stuurt.
Je begint het hele gebeuren door je eerste (offensieve) aanval te voorbereiden (zie: screenshot). Zorg ervoor dat alles klaar staat voor de aanval wordt gelanceerd (zie: screenshot). Dit wordt de eerste aanval. Vanaf nu zal ik hiernaar verwijzen als de "referentie" aanval, omdat we vanaf nu niet meer naar de servertijd gaan kijken maar naar de tijd van de referentie aanval.
Vanaf nu houden we altijd een oogje op onze referentie. Om dit te doen, maken we een nieuw venster, met de aanval daarin. Klik met je rechtermuisknop op de aanval en selecteer "Open link in new window" (nl: "Koppeling openen in nieuw venster") (zie: screenshot). Nu heb je een hoofd-venster en een venster met de referentie. Plaats deze twee vensters naast elkaar, zoals op deze screenshot. We laten het venster met de referentie met rust, en werken alleen in het hoofd-venster.
Nu gaan we onze tweede aanval voorbereiden, die precies na de referentie moet arriveren. In dezelfde seconde, maar nét na de referentie aanval. Onthoudt, dat je op tijd moet beginnen met deze aanval voor te bereiden. De meeste fouten worden gemaakt als je haast hebt.
Selecteer het dorp vanwaar je de nieuwe aanval wilt beginnen in het hoofd-venster. Vul alle relevante informatie in voor je nieuwe aanval (zie: screenshot). Klik dan op "Aanvallen". Nu zie het bevestigings scherm. Zolang je de "OK" knop niet indrukt, zal er niets gebeuren (daarom kun je ook vroeg beginnen met je voorbereidingen)
Tot nu toe - we hebben nu een lopende aanval, de referentie aanval, die wordt weergegeven in het referentie venster. In het hoofdvenster hebben we een nieuwe aanval voorbereidt, en zien we het bevestigings-scherm.
Wanneer moet je nu precies op "OK" drukken? In principe moet je op OK drukken, wanneer de aankomst tijd van je referentie gelijk is aan de reistijd van je nieuwe aanval. (zie: screenshot)
In de screenshot is de reistijd van onze nieuwe aanval en de overgebleven reistijd van de referentie met een rode rand aangegeven voor alle duidelijkheid.
We noemen de overgebleven tijd van de referentie ("Aankomst in") even de "Aftel tijd". Theoretisch gezien moet (in dit voorbeeld) de nieuwe aanval bevestigd worden zodra "Aankomst in" van de referentie op 0:22:00 staat. Dit klopt niet helemaal. Eigenlijk, moeten we hem ietsje pietsje eerder starten. Dit heeft twee redenen:
1) Het duurt even voor de aanvraag om de aanval te starten is verzonden van je browser naar de tribalwars-server.
2) De "aftel tijd" wordt gedaan door JavaScript. JavaScript werkt vanuit je browser - dus op je eigen computer. Afhankelijk van de andere processen die op je computer draaien, kan er een kleine vertraging in JavaScript ontstaan na gedurende tijd.
Desalniettemin kunnen we hier rekening mee houden. Ik leg je uit hoe.
Terwijl we kijken naar de aanvallen in beide vensters, telt de resterende tijd in het referentie-venster af.
Vlak voor beide tijden (reistijd van de nieuwe aanval en overgebleven tijd van de referentie) gelijk zijn, herladen we beide vensters. Ik raad aan om het venster met de nieuwe aanval 20 seconden voor ze gelijk zijn te vernieuwen, en diegene met de referentie 10 seconden ervoor. Ik leg zo uit waarom, maar eerst een advies: Klik niet zomaar "Vernieuwen" op je browser. Al doe je dat, zal de browser de hele pagina herladen, waardoor hij het dorpsoverzicht laad. Tribalwars werkt met frames. Eén frame voor een advertentie, en een voor het spel zelf.
Klik met je rechtermuisknop op de frame met je aanval erin, en kies "Actual Frame" (nl: "Dit Deelvenster") en klik vervolgens op "Reload Frame" (nl: "Deelvenster vernieuwen") (zie: screenshot) Zo herlaad je alleen het tribalwars-frame en blijf je in de bevestigings pagina. In het venster met de nieuwe aanval zul je door firefox gevraagd worden of je de POST-data weer wilt versturen. Zeg daar ja op door OK te drukken. Je bent nu nog steeds in het bevestigings scherm, maar hebt het scherm ververst. Zoals gezegd: 20 seconden vantevoren je nieuwe aanval verversen, 10 seconden vantevoren je referentie. Onthoudt bij de referentie; weer alleen de frame verversen net als zonet (zie: screenshot)
Nu zijn er nog maar 10 seconden voor de aanval moet verstuurd worden, en de klok/aftel tijd zijn beiden ververst.
Afhankelijk van de snelheid van je internetverbinding moet je de aanval iets voor de tijden gelijk zijn sturen. Ik zelf moet bijvoorbeeld een halve seconde van tevoren de aanval versturen.
Hoe doe ik dat? Halve seconden tellen? Daar is een oefeningetje voor:
Tel eerst simpelweg seconden, terwijl je naar de servertijd kijkt. Tel de seconden hardop (21...22...23...24...) Makkelijk, he? OK - volgende stap: Tel de seconden weer hardop, maar beweeg je wijsvinger op en neer tijdens het tellen. Bij elke tel, beweeg je je vinger omhoog, en tussen elke tel in, omlaag.
21 - Vinger omhoog
21.5 - Vinger omlaag
22 - Vinger omhoog
22.5 - Vinger omlaag
23 - Vinger omhoog
23.5 - Vinger omlaag
24 - Vinger omhoog
24.5 - Vinger omlaag
25 - Vinger omhoog
25.5 - Vinger omlaag
Oftewel: Je vinger telt nu de halve secondes.
Laten we nog eens kijken naar de screenshot. Deze data kunnen we gebruiken als een voorbeeld:
Onze referentie zal arriveren over 0:36:30. Onze nieuwe aanval doet er 0:22:00 over om te arriveren. Er is dus 14 minuten en 30 seconden voor we die aanval moeten lanceren.
Als de aftel tijd van de referentie op "0:22:20" staat, verversen we de frame van onze nieuwe aanval. Als de aftel tijd op "0:22:10" staat, verversen we de frame van de referentie aanval.
Dan plaatsen we onze cursor op "OK" bij de niewe aanval.
Vanaf nu tellen we de secondes terug tot we bij de 1 zijn. Dat is dus, als de aftel tijd op "0:22:01" staat. Nu, is de vinger omhoog. En zodra de vinger omlaag gaat, klikken we de muis in en dus op de OK knop. Klaar is kees. De aanval is onderweg. Nu kun je checken, of beide aanvallen in dezelfde seconde arriveren. Om dit te doen, moet je nog even de seconden berekenen. Bekijk daarvoor het volgende gedeelte.
(Lees verder in het volgende bericht, het maximum aantal tekens per bericht is 10,000 - vandaar.)
Laatst bewerkt door een moderator: