Afspraken Kata's

Reactiescore
26
Reactiescore
1.478
Ik heb wel eens ingelogd op een account dat onder edelspam lag terwijl alle boerderijen en smederijen plat zijn. Ik kan jullie vertellen dat het kata's nou niet bijzonder tactisch zijn. Bombardeer de smid en je kunt geen (recap)edels maken, bombardeerd de boerderij en je kan geen edels + muren + andere troepen bijmaken. Je ontneemt de verdediger letterlijk de kans om verder te verdedigen.
 
Reactiescore
214
Ik heb wel eens ingelogd op een account dat onder edelspam lag terwijl alle boerderijen en smederijen plat zijn. Ik kan jullie vertellen dat het kata's nou niet bijzonder tactisch zijn. Bombardeer de smid en je kunt geen (recap)edels maken, bombardeerd de boerderij en je kan geen edels + muren + andere troepen bijmaken. Je ontneemt de verdediger letterlijk de kans om verder te verdedigen.
Doe daar nog eens een boerderijlimiet bij en het is al helemaal feest :D
 
Reactiescore
1.478
Doe daar nog eens een boerderijlimiet bij en het is al helemaal feest :D
Precies, zet nachtbonus uit en je dorpen worden snachts ook kleingehouden.
Als de tegenstanders later ook nog je verzamelplaats kata'en kun je die niet terug bouwen als de boer plat ligt, waardoor je troepen relatief onbestuurbaar zijn.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.413
Ik heb wel eens ingelogd op een account dat onder edelspam lag terwijl alle boerderijen en smederijen plat zijn. Ik kan jullie vertellen dat het kata's nou niet bijzonder tactisch zijn. Bombardeer de smid en je kunt geen (recap)edels maken, bombardeerd de boerderij en je kan geen edels + muren + andere troepen bijmaken. Je ontneemt de verdediger letterlijk de kans om verder te verdedigen.

Moraliteit daar gelaten, dit is juist exact wat tactiek inhoud, door dit te doen ontneem je ze alle mogelijkheden om te deffen, en geef je je zelf zodoende een (onoverkoombaar) voordeel.

Btw je verzamelplaats kost 0 pop dus kun je altijd herbouwen
 
Reactiescore
1.478
Moraliteit daar gelaten, dit is juist exact wat tactiek inhoud, door dit te doen ontneem je ze alle mogelijkheden om te deffen, en geef je je zelf zodoende een (onoverkoombaar) voordeel.

Btw je verzamelplaats kost 0 pop dus kun je altijd herbouwen
Een onoverkoombaar voordeel spreekt juist niet van tactiek. In any case, als 2 stammen 2 frontaccs tegenover elkaar kata'en kunnen beide accs niet meer deffen, wat is daar dan nog leuk aan?

En bedankt voor de toevoeging van de vz, mijn fout.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.413
Een onoverkoombaar voordeel spreekt juist niet van tactiek. In any case, als 2 stammen 2 frontaccs tegenover elkaar kata'en kunnen beide accs niet meer deffen, wat is daar dan nog leuk aan?

En bedankt voor de toevoeging van de vz, mijn fout.
Of het leuk is staat compleet los van het feit van of iets tactisch is of niet.

In schaken een stuk pinnen en voorkomen dat het kan verdedigen, of met aftrek schaak een ander stuk aanvallen kan ook als niet leuk ervaren worden door de ontvanger (hij komt immers in een slechtere positie) maar het zijn beide tactische voordelen (de uitvoerder komt in een betere positie).

En laat het in tw zijn dat het hele spel daarom om draait, tactiek en strategie. In principe is alles wat jouw een voordeel geeft over de tegenstander een tactisch voordeel.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.788
Is je tegenstander een ban aansmeren dan wel of niet tactisch?
 
Reactiescore
1.478
Of het leuk is staat compleet los van het feit van of iets tactisch is of niet.

In schaken een stuk pinnen en voorkomen dat het kan verdedigen, of met aftrek schaak een ander stuk aanvallen kan ook als niet leuk ervaren worden door de ontvanger (hij komt immers in een slechtere positie) maar het zijn beide tactische voordelen (de uitvoerder komt in een betere positie).

En laat het in tw zijn dat het hele spel daarom om draait, tactiek en strategie. In principe is alles wat jouw een voordeel geeft over de tegenstander een tactisch voordeel.
Is best wel een andere situatie. Als je tegenstander je koning in het eindspel negeert en rustig 1 voor 1 al zijn pionnen gaat promoveren stop je ook omdat het spel gewoon niet leuk en interessant meer is.
 
Reactiescore
145
Kijk aan de ene kant kan ik wel lachen om een paar spelers die volledig contra de norm gaan en er voluit op los kata’en. Daarbij vind ik spelers die er zeer kwaad om worden ook amusant.

Het grote probleem voor mij is alleen dat een beginnende speler naar mijn mening nooit voor de lols gekata’ed moet worden. Een ervaren speler kan nog iets terug proberen maar een beginner wordt van zijn spelplezier beroofd met geringe kans zich te weren.

Hulde naar iedere speler die zn ding doet maar jaag aub niet de schaarse nieuweling weg.
 

Deleted User - 487984205

Guest
Beste TW vrienden,
even een vraagje over het aanvallen met kata's.
Er is toch een afspraak dat kata's alleen gebruikt mogen worden voor het slopen van de muur en verzamelplaats?

Groet John

ik weet hier niks van
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.413
Is best wel een andere situatie. Als je tegenstander je koning in het eindspel negeert en rustig 1 voor 1 al zijn pionnen gaat promoveren stop je ook omdat het spel gewoon niet leuk en interessant meer is.
dat is juist absoluut niet tactisch. bewust je winst uitstellen om de tegenpartij te treiteren is juist tactisch uitermate onverstandig. dat zou hetzetzelfde zijn als 1% voor de dominantie te stoppen met edelen en alles doen om je tegenstander verder te vernederen, dan ga je ook in tw op del net zoals je een in een schaakmatch zou opgeven. dit voorbeeld heeft dus juist niks met tactiek te maken
 
Bovenaan