Top/Flopstammen

Reactiescore
1.893
Verschil is dat Imago en Tyrant in een later stadium hebben 'verzaakt' met hun phalanxen. Ik zou het eerder vergelijken met Salt, Shock heeft ook een enorm goede basis waar ze nagenoeg perfecte phalanxen uit kunnen creëren en hierdoor de andere partijen een stap voor zijn. Hun stamcluster reikt al (bijna) over het gehele oosten, met in het achterhoofd dat er nog een recruit mogelijk is. Als gevolg zullen ze geen core accounts moeten recruiten, zoals Tyrant, waardoor de fronten een stuk beter zullen liggen. Zeer benieuwd hoe het verder evolueert, hebben prima accounts in de rangen en hun ligging is nagenoeg ideaal. Van de spotlight klopt natuurlijk, al zullen de kleinere partijen met mindere clusters (en misschien kwalitatief mindere accounts) wel moeten samenwerken om een vuist te kúnnen vormen tegen de uitgedachte premade (?) van Shock.
Je spreekt over een verschil om in dezelfde zin aan te halen dat dit op een later stadium betrekking heeft. Dan kun je nu dus nog helemaal niks zeggen over zo’n verschil, is dus ook niet echt relevant nu. Aangezien dit voor Shock ook nog kan gaan gelden en dus helemaal geen verschil hoeft te worden in de toekomst. Daarnaast was de basis van Tyrant beter dan die van zowel Shock als die van Salt. Nog een reden waarom je vergelijking niet opgaat. Shock is inderdaad ook in mijn optiek op dit moment gewoon de beste stam. Het lage ledenlimiet zal er echter voor zorgen dat die kleinere spelers/stammen eerder kiezen om samen te werken met Shock (omdat er vanwege het lage limiet meer mogelijkheden tot samenwerkingen zijn) dan dat ze tegen hen zullen samenspannen. Op deze wijze kunnen zij bijleren, verder raken dan anders het geval zou zijn, maar tevens ook een wereldbepalende rol zullen kunnen gaan spelen. Shock zal het namelijk niet de hele wereld alleen kunnen doen waardoor dit opties biedt voor andere partijen om hiervan te profiteren middels potentiële samenwerkingen.
 
Reactiescore
768
Je spreekt over een verschil om in dezelfde zin aan te halen dat dit op een later stadium betrekking heeft. Dan kun je nu dus nog helemaal niks zeggen over zo’n verschil, is dus ook niet echt relevant nu. Aangezien dit voor Shock ook nog kan gaan gelden en dus helemaal geen verschil hoeft te worden in de toekomst. Daarnaast was de basis van Tyrant beter dan die van zowel Shock als die van Salt. Nog een reden waarom je vergelijking niet opgaat. Shock is inderdaad ook in mijn optiek op dit moment gewoon de beste stam. Het lage ledenlimiet zal er echter voor zorgen dat die kleinere spelers/stammen eerder kiezen om samen te werken met Shock (omdat er vanwege het lage limiet meer mogelijkheden tot samenwerkingen zijn) dan dat ze tegen hen zullen samenspannen. Op deze wijze kunnen zij bijleren, verder raken dan anders het geval zou zijn, maar tevens ook een wereldbepalende rol zullen kunnen gaan spelen. Shock zal het namelijk niet de hele wereld alleen kunnen doen waardoor dit opties biedt voor andere partijen om hiervan te profiteren middels potentiële samenwerkingen.
Shock wint deze wereld toch dankzij jou Jona? Jij gaat iedereen rekken :O
 
Reactiescore
253
Hele sterke post, meer van dit op dit forum aub.

Shock zal te kloppen partij worden, aangezien zij de beste kaarten in handen hebben. Ik ben benieuwd hoe de tegenstand zich gaat vormen.

Lol het is wel grappig hoe jullie nu de spotlights op Shock proberen te krijgen, terwijl jullie ongetwijfeld al plannen/gesprekken hebben voor een zeer kwalitatieve stam in het noordwesten. Het zal me dan ook niet verbazen als jullie de komende tijd de effectieve stam nog niet zullen vormen om à la Salt eerst veel kwantiteit te kunnen pakken.
 
Reactiescore
372
Het is leuk om te zien dat men blijkbaar toch wel hoge verwachtingen van onze stam heeft.

Shock is echter geen premade en alle recruits zijn eigenlijk op deze wereld gehaald, er was dus ook geen van te voren uitgewerkt plan. We doen alles op deze wereld en dat zorgt er gewoon voor dat je de juiste accounts kan rekruteren. Als we geen betere opties zagen dan hebben we gewoon een account laten starten. De spoeling is gewoon erg dun op de wereld en je moet sowieso redelijk selectief zijn gezien het ledenaantal.

Waar ik me echter over verbaas is dat er blijkbaar niemand aan de complimenterende kant op de hoogte is van gesprekken tussen Pugna en Run!, als ik het goed begrijp zit daar gewoon een bg aan te komen en dat is vele malen gevaarlijker dan de stam Shock op het moment is. Zeker als je weet dat er daar genoeg spelers zitten die blijkbaar niet te vies zijn om vuil spel te gebruiken, is dat toch iets om rekening mee te houden.

Een situatie waarin de rang 1 en 2 stam elkaars pik gaan strelen is voor de gehele wereld onwenselijk lijkt me.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.788
Vergis jullie niet, ik speel in EWS en hard mijn best doen om te winnen gaat niet gebeuren
 
Reactiescore
2.386
Vergis jullie niet, ik speel in EWS en hard mijn best doen om te winnen gaat niet gebeuren
Dacht ik wel. Samen valo dan maar totdat je bij ons komt?
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.788
Weten ze al dat je ze op een gegeven moment gaat verlaten? Of ben je niet Cacturne hier?
Hier ben ik wel Cacturne ja. De meesten hebben mij w73 en 76 wel in actie gezien en weten dat eens mijn motivatie weg is (wat vreemd is dat dit nu nog niet gebeurd is als ik de lijn van die werelden doortrek?) ze quasi niets meer aan me gaan hebben. Mijn stoppen gebeurt namelijk niet geheel plots daags voor een massa ofzo :biggrin:
 
Reactiescore
372
Hier ben ik wel Cacturne ja. De meesten hebben mij w73 en 76 wel in actie gezien en weten dat eens mijn motivatie weg is (wat vreemd is dat dit nu nog niet gebeurd is als ik de lijn van die werelden doortrek?) ze quasi niets meer aan me gaan hebben. Mijn stoppen gebeurt namelijk niet geheel plots daags voor een massa ofzo :biggrin:
Bedoelde niet je inactiviteit, daar weet ik niks van, maar dat had je wel door ;)
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.788
Ooh, dat had ik niet door aangezien dat wel een beetje een tendens begint te worden met mij :redface:. Vond het wel al vreemd dat jij dit zou weten want ik ken je niet?
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.788
Maar vertel, waarom zou ik deze bende gaan verlaten? Buiten het feit dat Melvin echt een dikke loser is, dat zou namelijk een erg sterk argument vormen
 
Reactiescore
372
Maar vertel, waarom zou ik deze bende gaan verlaten? Buiten het feit dat Melvin echt een dikke loser is, dat zou namelijk een erg sterk argument vormen
Ah dus jullie zitten als stam daadwerkelijk ook opgesplitst dan? Kyuka ging natuurlijk terug omdat hij anders niet hard genoeg geboost werd? :p Dan is het toch niet zo verwonderlijk dat we een top25mb stam hebben.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.788
Ah dus jullie zitten als stam daadwerkelijk ook opgesplitst dan? Kyuka ging natuurlijk terug omdat hij anders niet hard genoeg geboost werd? :p Dan is het toch niet zo verwonderlijk dat we een top25mb stam hebben.
Wat heeft een stamwissel met boosten te maken? Beetje vreemde opmerking
 
Reactiescore
2.477
Je spreekt over een verschil om in dezelfde zin aan te halen dat dit op een later stadium betrekking heeft. Dan kun je nu dus nog helemaal niks zeggen over zo’n verschil, is dus ook niet echt relevant nu. Aangezien dit voor Shock ook nog kan gaan gelden en dus helemaal geen verschil hoeft te worden in de toekomst. Daarnaast was de basis van Tyrant beter dan die van zowel Shock als die van Salt. Nog een reden waarom je vergelijking niet opgaat. Shock is inderdaad ook in mijn optiek op dit moment gewoon de beste stam. Het lage ledenlimiet zal er echter voor zorgen dat die kleinere spelers/stammen eerder kiezen om samen te werken met Shock (omdat er vanwege het lage limiet meer mogelijkheden tot samenwerkingen zijn) dan dat ze tegen hen zullen samenspannen. Op deze wijze kunnen zij bijleren, verder raken dan anders het geval zou zijn, maar tevens ook een wereldbepalende rol zullen kunnen gaan spelen. Shock zal het namelijk niet de hele wereld alleen kunnen doen waardoor dit opties biedt voor andere partijen om hiervan te profiteren middels potentiële samenwerkingen.
Door de ideale ligging waarover Shock momenteel bezit gaan zo'n core recruits natuurlijk minder van toepassing zijn en hoogstwaarschijnlijk niet nodig/mogelijk zijn. Salt had, in mijn optiek, de phalanxen van begins af aan al beter voor elkaar dan Tyrant hoor, maar goed dat is een andere discussie. Zoals je zelf aangeeft heeft Shock gewoon de beste kaarten in handen, al zal een BG tussen Pugna en Run! wel een ingrijpende verandering hebben op de wereld. Hoe dan ook wordt diplomatie hier een bepalende factor, wat deze wereld zo interessant maakt.
 
Reactiescore
1.226
Het interessante gaat worden als Pugna en Run! een BG aangaan of dat dan gelijk voor Shock ook legitiem genoeg is om een samenwerking aan te gaan (als dit nog niet het geval is?) en hierdoor al weer langzaam richting een 1 fronten oorlog steven. Het zou de 1e domino steen kunnen zijn van een volgende actie-reactie wereld.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan