Spotprenten

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.788
Illegale cf nemen is toch gewoon teruggeven in ruil voor frontdorpen, dit heb ik geleerd van Salt
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Dus daarom overtreed Tyrant de regels die zij samen met Salt hebben opgesteld? Dit spel draait om op het randje spelen, daar weten jullie alles van op ATL met diepe torens etc (overigens die legaal verkregen zijn) maar wat er gister is gebeurd is dat TDM is een illegale CF. Ja Salt speelt op het randje, maar sinds de afspraken zijn gemaakt tussen beide stammen zijn alle dorpen veroverd door Salt legaal geweest en nu wordt een illegale CF van Tyrant goed gepraat door allemaal zaken die hebben voor gedaan in een periode voordat er afspraken waren. Waarom wouden jullie afspraken maken als jullie de enige stam zijn die schijt aan de regels heeft?

De regels leken in beginsel prima, maar hoe deze worden toegepast door met name de Salt leiding slaat werkelijk nergens op.

Zodra er barbarendorpen aan het front geedeld wordt stelt de Salt leiding dat dit kan en wij maar andere barbs moeten terugedelen. Als men dan de door Salt geedelde barbs terugvraagt kan dit ineens niet, want dan hebben ze niet Tyrant maar de Barbaren benadeeld en moet dat met hen opgelost worden. Klinkt toch waanzinnig idioot?

Dan heb ik het nog niet eens over wat voor debiele frontlinie er in deze case getrokken is.

We willen het best oplossen en hebben een oplossing aangeboden. Onze ‘illegale cf’ voor 2 frontdorpen. Verder heb ik inderdaad gezegd deze regels van tafel te vegen, want hoe ze toegepast worden slaat nergens op.
 
Reactiescore
1.918
Illegale cf nemen is toch gewoon teruggeven in ruil voor frontdorpen, dit heb ik geleerd van Salt

Bij het geval van mashup ging het om 2 illegaal geedelde frontdorpen waarbij beertje 3 frontdorpen ter compensatie heeft gekregen. Met dezelfde redenering krijgen wij hier 2 dorpen van TDM :)

Echter zijn we bij cac (ondanks het kicken van spelers door ongepast gedrag) niet de kwaadste. Zal hier straks even een deftig postje neerpennen hoe ik er over denk.


edit: of sem doet het, ik moet niks meer doen ciao
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.242
We willen het best oplossen en hebben een oplossing aangeboden. Onze ‘illegale cf’ voor 2 frontdorpen. Verder heb ik inderdaad gezegd deze regels van tafel te vegen, want hoe ze toegepast worden slaat nergens op.
Prima voorstel, we zullen onze eis van 10 frontdorpen van Stolz voor de geedelde BB in ons cluster verlagen naar 8 frontdorpen van Stolz.
 
Reactiescore
3.540
We willen het best oplossen en hebben een oplossing aangeboden. Onze ‘illegale cf’ voor 2 frontdorpen. Verder heb ik inderdaad gezegd deze regels van tafel te vegen, want hoe ze toegepast worden slaat nergens op.

Gaat dit om de Mashup situatie?

Mashup edelde een dorp dat volgens de letters van de wet illegaal was, maar wel in eigen cluster lag. Dit kan vergeleken worden met het dorp 568|419 van TimeDoesMatter. Dit dorp was een barbarendorp maar ligt niet achter de frontlinie van TDM, waardoor het officieel een illegaal dorp is. Hier hebben wij nooit iets van compensatie voor gehad, en om heel eerlijk te zijn hoef ik dat ook niet. Dit dorp is een twijfelgeval maar in alle werelden voorheen zou ik hier niet moeilijk over hebben gedaan, alleen omdat je nu blijkbaar voor ieder dorp de stelling van Pythagoras moet toepassen is die nu blijkbaar illegaal. Ik heb me dan ook niet verdiept in de regelgeving en doe altijd wat me juist lijkt ipv de randjes opzoeken volgens de letters van de wet.

Echter het dorpje 551|434 van TimeDoesMatter ligt ook zonder de stelling van Pythagoras te moeten toepassen, overduidelijk in ons (nieuwe) stukje cluster wat wij hebben gepakt op neutraal gebied. TDM heeft bij ons ook op dezelfde manier neutraal gebied geclaimed met 4 dorpen die ik straks visueel zal aanstippen. Ik ben echt de lastigste niet op dit gebied, en heb er wel vertrouwen in dat ik en Eric er ook zonder de leiding wel uit zullen komen. Ik probeerde gisteravond ook al aan te stippen dat beide kanten momenteel met de mentaliteit zitten 'regels zijn er om gebroken te worden', maar toen kreeg ik in mijn frustratie een (terechte) berisping van de mods.

1607937037919.png

Dan om de situatie visueel duidelijk te maken even een kaartje:

1607937950247.png

Ik zal alles hier proberen op te helderen. Te beginnen bij voorbeeld 1, waar de heisa eigenlijk begon. Dat dorp had TDM volgens de huidige regels niet mogen pokken aangezien het niet achter hun frontlinie lag. Dit was een barbarendorp in de rim. Tevens deed TDM op dit moment een voorstel voor lijnen waarbij dit dorp een ankerpunt was, waardoor wij extra pissed waren dat ze dit dorp midden in de onderhandelingen voor lijnen ineens gingen edelen. Geen classy move naar mijn mening, maar het is ook duidelijk geen CF. Wel illegaal, maar niet rampzalig.

Voorbeeld 2 is het dorp wat TDM gisteren heeft gepakt als antwoord op het neutrale terrein wat Cacturne gisteren heeft veroverd. Dit dorp heb ik wat meer moeite mee aangezien het tussen onze dorpen in ligt. Dit dorp is wederom ook volgens de wereldafspraken illegaal, net zoals dorp 1.

Dan het 'technisch' legale dorp van Cacturne. Die is dus volgens de wereldafspraken wel legaal, maar misschien wel net zo irritant als voorbeeld 2 van TDM. Ik heb deze er bij betrokken omdat ik ook wil aantonen dat de wereldafspraken niet waterdicht zijn. Wat hierdoor ook heel belangrijk is en wat ik bij beide leidingen een beetje mis is flexibiliteit. Waar is het gezond verstand gebleven? Puur omdat iets technisch legaal is of technisch illegaal betekend het niet dat de sancties en consequenties rigide moeten blijven. Een rechter is ook een persoon met een mening en geen automatische computer omdat soms iets volgens de letters van de wet niet goed is gegaan, maar er toch geen heftige sanctie aan gekoppeld is vanwege context en intentie.

Dan als laatst heb ik de neutrale dorpen die TDM eerder heeft gepakt gemarkeerd om te laten zien dat neutraal gebied claimen er gewoon bij hoort en een normale gang van zaken is. Anders heb je altijd een kloof tussen de fronten zitten en dat slaat ook nergens op natuurlijk.

Verder hoop ik dat iedereen niet vergeet om af en toe van dit spelletje te genieten, het is en blijft een spel voor de lol en al dit soort stressvolle situaties maakt het voor mij persoonlijk niet leuker.

Ik zal hier met Eric in gesprek over gaan, we komen er vast en zeker wel uit. Prettige week verder.
 
Reactiescore
1.918
gmtvov ehetb d ipem vm ddbcw dn vv i
 
Reactiescore
3.540
Het lijkt wel of de huidige community op tribalwars meer genot haalt uit het schrijven van teksten dan het spel effectief te spelen....

Helaas valt dat wel mee. Heb ook sterk het gevoel dat de meest vocale klagers dit soort teksten links laten liggen, dus dat de effectiviteit er van ook nog twijfelachtig is.
 
Reactiescore
241
Helaas valt dat wel mee. Heb ook sterk het gevoel dat de meest vocale klagers dit soort teksten links laten liggen, dus dat de effectiviteit er van ook nog twijfelachtig is.

Ik lees ze wel hoor... En zoals je al aangaf moet er gewoon even gezond verstand gebruikt worden.
In jouw post ziet iedereen met gezond verstand dat voorbeeld 1 geen probleem vormt. Dit dorp sluit gewoon aan op het cluster van TDM. Hoe moet je anders ooit een deftig, aangrenzend front ontwikkelen?
Dat 'technisch legaal dorp' zie ik inderdaad meer erg in maar is dan weer legaal blijkbaar?...

Jullie hebben gewoon niet de meest gemakkelijke clusters. Ook het gebied waar jullie liggen moet er gewoon nog heel wat opgeëdeld worden waardoor over elk dorp zal gejankt worden. Als je TDM hun cluster bekijkt zie ik er allemaal weinig kwaad in.

Door het verleden wordt hierop gewoon zuur gereageerd en dat ga je blijven hebben. NT kreeg bv een vergoeding voor een illegale CF. Wat moet je dan gaan doen met cases die nu voorvallen of nog gaan voorvallen?
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Prima voorstel, we zullen onze eis van 10 frontdorpen van Stolz voor de geedelde BB in ons cluster verlagen naar 8 frontdorpen van Stolz.

Ik wil 10k PP, 4 cf's en een moraalbreker uit Baken anders kick je op W71 vuile noob!!

Oja en een diepe toren bij duimhoofd.
 
Reactiescore
3.540
Ik lees ze wel hoor... En zoals je al aangaf moet er gewoon even gezond verstand gebruikt worden.
In jouw post ziet iedereen met gezond verstand dat voorbeeld 1 geen probleem vormt. Dit dorp sluit gewoon aan op het cluster van TDM. Hoe moet je anders ooit een deftig, aangrenzend front ontwikkelen?
Dat 'technisch legaal dorp' zie ik inderdaad meer erg in maar is dan weer legaal blijkbaar?...

Jullie hebben gewoon niet de meest gemakkelijke clusters. Ook het gebied waar jullie liggen moet er gewoon nog heel wat opgeëdeld worden waardoor over elk dorp zal gejankt worden. Als je TDM hun cluster bekijkt zie ik er allemaal weinig kwaad in.

Door het verleden wordt hierop gewoon zuur gereageerd en dat ga je blijven hebben. NT kreeg bv een vergoeding voor een illegale CF. Wat moet je dan gaan doen met cases die nu voorvallen of nog gaan voorvallen?

Was ook absoluut geen sneer naar jou, sorry als dit zo over kwam.

En inderdaad, vooral dat gezonde verstand moeten we wat vaker gebruiken met z'n allen. De CF regels zijn duidelijk, maar we moeten wat vaker het perspectief van je tegenstander bekijken. Technisch legaal en technisch illegaal betekend niet dat het per definitie wel of geen problematisch dorp is. Dat is het punt wat ik probeer te maken, en is ook de reden waarom ik dit soort dingen liever uitspreek met de direct betrokken partij dan dit via de leiding laat lopen, want de leidingen kijken (logischerwijs) wel letter voor letter naar de regels en trekken daar hun conclusies uit.
 
Reactiescore
2.444
Het lijkt wel of de huidige community op tribalwars meer genot haalt uit het schrijven van teksten dan het spel effectief te spelen....

Het was vroeger geheel normaal binnen de community, degelijke P&P en het spelletje spelen. Tegenwoordig wordt er juist stukken meer simpel geroepen op het AF en worden grote delen van het spelletje in banden gelegd.
 
Reactiescore
241
Was ook absoluut geen sneer naar jou, sorry als dit zo over kwam.

En inderdaad, vooral dat gezonde verstand moeten we wat vaker gebruiken met z'n allen. De CF regels zijn duidelijk, maar we moeten wat vaker het perspectief van je tegenstander bekijken. Technisch legaal en technisch illegaal betekend niet dat het per definitie wel of geen problematisch dorp is. Dat is het punt wat ik probeer te maken, en is ook de reden waarom ik dit soort dingen liever uitspreek met de direct betrokken partij dan dit via de leiding laat lopen, want de leidingen kijken (logischerwijs) wel letter voor letter naar de regels en trekken daar hun conclusies uit.

Dan moet je dit gewoon doen :wink:
 
Bovenaan