[Speeltopic] WvW #318: Betrayal in the Straw hat Fleet

Reactiescore
1.804
Niet meteen zo defensief?? Denk even met me mee, stel anders59/MOH is infectiewolf, hoe zou hij spelen, denk je?
ik reageer niet defensief? :biggrin:
ik denk weldegelijk mee maar, nogmaals, vindt het wat vergezocht.
ALS hij infectiewolf is denk ik dat hij gewoon de stemming verder zou volgen om dan al dan niet te infecteren. Akkoord, hij had 2 stemmen, maar niemand anders noemde hem als mogelijke verdachte.
 
Reactiescore
1.000
Kunnen we stoppen met de infectiewolf te zoeken en het voorlopig gewoon bij wolven in het algemeen houden? Infectiewolf kan eender wie zijn en evengoed iemand die nog maar amper gepost heeft zoals xena prinses ofzo.

Verder wel opvallend dat bappos en CI in de discord constant online zijn maar hier nog maar amper gepost hebben.
 
Reactiescore
1.503
Ik ben bij pagina 13, maar even de opvallend heden alvast aangezien anders er teveel citaten zijn.

Wat vind jij dan van zijn mee loop stem lllollking?
Ik vind hem niet spelen zoals hij goed was, maar ook nog niet zoals hij slecht was. Wel goed om in het oog te houden.

Hiermee zeg je dus eigenlijk niks. Hij speelt niet zoals hij goed was, maar ook niet zoals hij slecht was. Goed om in de gaten te houden geldt dan voor iedereen, immers zeg je hier dat je nog geen enkele mening hebt?

Vorige pot kwam ik online toen er al een aantal pagina's waren geschreven en deze pot was ik er vanaf het begin bij. Mijn speelstijl is en blijft hetzelfde.
De reden waarom ik het je vraag is omdat ik wil weten of je wel goed hebt nagedacht toen je dit over mij zei, of dat dit wellicht een wolvenstreek is om mij verder in een kwaad licht te zetten.

Iemand die jou verdacht maakt en jouw reactie is: maak je mij verdacht omdat je wolf bent?
Verklaar Blue, waarom deze reactie. Je kan toch als goedje ook verdachte posts maken, of is dat onmogelijk?

ILT heeft ook zijn lynch op mij staan :p

Smileys leuk als de lynch op jou staat.

Overigens zie ik net pas dat de supply drop van dag 1 een muizenval actie is. Daarom even een oproep om niet op dezelfde persoon voor je supply drop als je BM te stemmen. Dit zodat er een kans is dat de BM gezien kan worden.

Nonkel Jos Nonkel Jos
Blue KS

Vanwaar deze wisselingen?
Als Blue wolf is, is I Like Trains het ook. Immers helpt die hem hier aan een supply-drop.

Ik speel grotendeels op intuïtie ja. Ik lees wel alles.

Waarom opvallend? Ik ben niet de enige die vind dat Candiu niet helemaal normaal speelt hoor.


Ooit krijg ik gelijk.

Hoe denk je nu over je gevoel op Candiu? En blijf je jouw gevoel volgen?

De vraag is niet wie het actiefst is. De vraag lijkt me eerder wie het meest doet met zijn tijd. Ik constateer nu dat vele mensen mijn gedachtengang mbt Kerouac kunnen volgen. Maw, ik plaatste misschien minder posts maar wel meer inhoud. Bappos daarentegen kan ik me geen enkele post van herinneren? Dus beter geef je die stem maar gewoon terug.





Jezus wat zijn jullie kritische mensen. Alsof je op zondag niets beters kan doen?

Blijf voorlopig wat met Kerouac zitten. Vooral ook omdat ik hem vandaag amper zie posten? Wellicht probeert hij opnieuw wat de luwte op te zoeken? Verder weinig interessants gezien, behalve dan de stemwissels mbt BM en supply drop van @I like trains. en @Candiu

Verder Combino ook weer wat incoherent. Hoopte dat de DL niet met een dag vertraagd zou worden, terwijl dat wel degelijk extra info oplevert als er sommigen nog niet eens gereageerd hebben voor de initiële DL. Maar vervolgens wrijft hij het willen spelen zonder info Tigor en Fam aan. Spreekt bovendien CI aan op zijn inactieve gedrag. Beetje contradictorisch dus.

Wat is deze aanval?
 

Combino Pastasaus

Beste Spelleider 20/21
Reactiescore
2.033
Infectiewolf kan eender wie zijn en evengoed iemand die nog maar amper gepost heeft zoals xena prinses ofzo.
Je vergeet dat moest een xena prinses infectie zijn, er totaal geen reden was om te infecteren? Moest nonkel bvb. infectie zijn, hadden ze wolven wél een reden.

Verder wel opvallend dat bappos en CI in de discord constant online zijn maar hier nog maar amper gepost hebben.
Ik wil jullie wijzen op mijn vorige post:
Overigens wil ik vermelden dat ik Rukurt/een niet dubieuze naam vandaag meermaals online (via mobiel) heb gezien op discord, en dit zonder iets te zeggen in de chat waar hij anders het meest actief in is, wat me doet vermoeden dat ook hij wellicht één van de wolven in de wolvenchat is.
 
Reactiescore
1.503
Kan me ook vinden in een anders stem. Anders verliezen is ook niet echt een gemis.

Dit is onzin? Je moet wolven eruit stemmen, niet mensen die je niet zo mag/inactief zijn.

Mijn stem gaat naar famdecibel
Ze weet hoe ik altijd een potje begin. Gezien ze mij daar nu op ver/beoordeelt geeft alleen maar aan, dat ze een makkelijke stem wilt plaatsen op mij.

Je kan er gewoon niet tegen dat ik bovenop je zat vanmiddag. En je me daarom selectief noemde. Zeg nou zelf, op wie heb je nog meer gelet, naast mij..

Hier zit Candiu overigens gewoon goed. @famdecibel graag jouw verdediging hiertegenover nog.

Supply drop - dag 1

Tigor 4
Blue 4

niet gestemd: @bappos @nonkel jos @een niet dubieuze naam
ongeldige stem: @anthraxxol

Jullie krijgen de tijd tot 22u00 om voor Tigor of Blue te stemmen.

We schuiven de deadline voor supplies op naar 22u. Dus elke deadline is nu om 22u 's avonds.
Is het gelijk stand voor een supply drop, dan doen wij inneminnemutte

Tigor
Candiu, raar maar waar.
Er is precies een reddingsactie aan de gang voor me maar ik heb geen idee waar hij vandaan komt?

Dit is een hele verdachte post overigens, een goedje zou dit omhelzen.


Ik ga gewoon mijn gevoel volgen: Nonkel Jos.

Bappos

Ik wil overigens wel aandacht vragen voor Bappos. Die lijkt me gewoon wolf.

Let goed op hier. Nonkel Jos en Bappos de wolven voor Blue.

ik ben ook wel van die mening dat hij iets meer mag inbrengen @bappos

ik zie inderdaad een stuk het zelfde spel als vorig potje hierin. eerst beetje actief wezen vervolgens naar de achtergrond verdwijnen om dan daarna weer op te duiken.
Het was weekend.

Overigens, er zit mogelijks ook de rol Wethouder/Assistent in. Dit wil dus zeggen dat de wolven graag een slechtjes-BM hebben (hier kan dit al helemaal immers klein risico op gezienerd worden), immers zouden ze zo er een extra wolf, en in dit geval mogelijks zelfs nog een extra infectiewolf erbij hebben.

De kans zit er dus zeker in dat nonkel infectiewolf is, en dan moeten we sowieso kijken naar wie hem als BM hebben gestemd.

Vrij heldere uitleg. Echter als er een reddingsactie was kan Kerouac ook infectie zijn.

Als we op Kerouac gaan stemmen kunnen we wel eens kijken naar de Candiu stemmers want als Kerouac slecht blijkt dan kunnen we daar iets uit afleiden.

Verder heb ik een heel slecht gevoel bij nonkel en famdecibel. Ben ik de enige?
Zeker niet.

Dit waren de overige posts die mij opvallen. Candiu bleek goedje dus ik zat even te kijken naar de stemmers op Candiu. Dit waren als ik het me goed kan herinneren: Killing, nonkel, nog iemand en Fam. Nonkel deed dit wss uit lijfsbehoud op dit moment (niet wetende dat het nog close zou worden, maargoed). Killing lijkt me goedje. De stempost van Fam slaat vervolgens echt alles.



Fam stemt hier op Candiu met 'die is raar bezig, valt iedereen aan met onzin dingen'. Het enige punt wat mij opviel was inderdaad dat zij op Killingspree sprong nadat hij met een incompleet excelbestandje kwam. Dit is overigens iets wat Fam in dezélfde post óók aanhaalt. Dit lijkt ontzettend veel op een stem om gewoon easy mee te lopen. Daarnaast zit ze hier en daar nog te trollen (lynchstem op Anthraxxis en er weer afhalen), iets wat ik heel ongewoon vindt voor Fam die normaal echt wel haar best doet om wolven te vinden. Hiermee zeg ik niet dat ze continu trollt, maar dit viel me op.



ll0ll King stemt op Anders (houdt zich afzijdig van de stemming), maar heeft in eerste instantie enkel theorieën over inactieve spelers. Anders, CI en xena prinses hebben nagenoeg niks toegevoegd. Dit zijn toch wel echt de gemakkelijkste targets. Heb al eerder benoemd dat er veel gereageerd wordt op randzaken en dan komen er reacties als 'Ja ik was net even in het wvw-verleden topic aan het posten dus je wist dat ik er al wel was' of 'Ik heb nu simpelweg wat minder tijd om te posten dan vorig potje op dag 1'. Het zijn allemaal dingen die niet gerelateerd zijn aan de wolvenjacht (alhoewel deze post dat wel is -> het lijkt meer op inactiefjesjacht). @ll0ll king, vroeg of laat zullen deze spelers wel doodvallen, waarom je niet mengen in de huidige discussie?
Daarnaast verwacht ik sowieso wat meer input over de huidige discussie.



En dan ItsDash die met ll0ll King meegaat hierin onder het mom van 'beter een inactieve potentiele wolf eruit dan een actieve speler'.

Let hier goed op.
Eerst waren Nonkel Jos en ik de wolven, nu noemt Blue weer compleet andere namen.
Chaos veroorzaken is het enige wat Blue doet.

Voor mij momenteel vooraan het lijstje:
- Blue
- Kerouac

Mensen wie gekke dingen doen:
- Famdecibel
- Nonkel Jos
- Killingsspreee
 
Reactiescore
1.503
Overigens was het normaal vroeger dat de Heks pas zijn drankjes vanaf nacht 2 mag inzetten en de infectiewolf in nacht 3 infecteert.
Wie heeft dit veranderd? Oude regels waren veel logischer.
 
Reactiescore
358
Tegenstelling 1.

In dit stadium blijft het vooral giswerk wie er wolf is. Daarom lijkt het mij vooral nuttig om iemand te lynchen waarbij we veel inzichten gaan krijgen als die sterft, of dat nu goed of slecht is. Wie er daarvoor dan in aanmerking komt weet ik niet zo goed omdat ik nog niet echt in het potje zit, maar op het eerste zicht lijken mij dat Kerouac, Kerouac-stemmers en Candiu-stemmers.

Lynchen waar we informatie uit kunnen halen, daar ben ik het dus helemaal met je mee eens. Ook dat Kerouac daar een goede optie voor is. (Kerouac-switchers & nonkel jos stemmers horen ook in dit lijstje overigens, maar gewoon eerst Kerouac is een duidelijke optie.)

Grotendeels eens dus. Tot...:

Ik blijf er gewoon bij. Als slechtje zeggen "ik ga dit potje anders spelen" zou zodanig dom zijn dat ik denk dat Kerouac lynchen voor deze reden echt niet slim zou zijn. Het is een redelijk ervaren speler, dus ik denk dat hij zo'n opmerking niet zou maken omdat hij weet dat er daar op gereageerd zal worden. In dat opzicht pleit het hem zelfs eerder goed, omdat het duidelijk aangeeft dat hij over die uitspraak niet echt nagedacht heeft, iets wat een ervaren WvW wolf wel meer zou doen.

Nu lijkt het natuurlijk dat ik hem verdedig, en als dat zo is dan is dat maar zo, maar ik vind dit gewoon een te gemakkelijke lynch en ik heb schrik dat we na 2 rondes alweer enkele goedjes kwijt zullen zijn.

Nu moeten we ineens Kerouac toch niet lynchen? Nu is het te gemakkelijk? Je gaf in de vorige quote anders toch aan dat je dit een van de beste opties vond.


Tegenstelling 2.

Meteen de counter. Typisch wolvengedrag.

Oké.

Als hij goed blijkt dan kunnen we nu wel eens gaan kijken naar de easy meeloopstemmetjes op Kerouac zoals die van Arbeitman en I like trains boven mijn post.

Je noemt Arbeitman en mezelf als meelopers.

Ik was de eerste die serieus op Kerouac ging :redface:

Arbeitman haalt dit aan, ik in de post er na ook, waarin ik ook meldt dat je post mij niet aanstaat. Jouw reactie?

Ik weet bijvoorbeeld totaal niet op wie iedereen gisteren gestemd heeft. Wie weet er dat wel en wie houdt er dat goed in de gaten? Mensen die weten dat de lynch spannend wordt en dus gezamenlijk targets uitkiezen........ Wolven dus.

I like trains is gevangen.

Dat terwijl Arbeitman het duidelijk gezegd heeft, enkele posts boven je. Ook direct zelf gaan counteren, terwijl dat je kritiek was op Arbeitman.

Tegenstelling 3

Ik weet bijvoorbeeld totaal niet op wie iedereen gisteren gestemd heeft. Wie weet er dat wel en wie houdt er dat goed in de gaten? Mensen die weten dat de lynch spannend wordt en dus gezamenlijk targets uitkiezen........ Wolven dus.

Het zijn dus de wolven die weten wie op wie gestemd heeft, got it.

En neen, niet iedereen weet op wie iedereen gestemd heeft. Niet iedereen heeft de lijstjes afgeprint en op zijn bureau liggen terwijl hij aan het posten is. Niet iedereen heeft 3 tabbladen open waarvan eentje het lijstje met stemmen is. Ik heb je gevangen en je kunt geen kant meer uit.

Oké, dat zei je dus al. De wolven weten wie op wie stemt.

Kijk, en hier ga je weer de mist in. Het merendeel van de goedjes speelt in het begin vrij rustig, inactief (zeker als het weekend is) en baseert zich in het begin op feiten en niet op simpel giswerk. Dan heb je enkele goedjes die direct bij alle kleine dingen beginnen te roepen alsof het kot in brand staat, waardoor er vaak burgers (onterecht) worden uitgekegeld. In dit geval dus Candiu, en in een ander geval misschien ook Kerouac (die kan natuurlijk nog altijd slecht zijn, maar dat weten we niet). Buiten enkele goedjes die dus heel actief aan het zoeken zijn, heb je dus enkel de wolven die de eerste lynch/lunch tot op het bot aan het analyseren zijn op dit moment. Dit zorgt er dus voor dat jij statistisch gezien meer kans hebt om wolf te zijn.

Jij houdt de lynch/lunch nauwkeurig in de gaten, opvallend goed zelfs want je weet zelfs precies op wie ARBEITMAN gestemd heeft. Bovendien heb je door mijn statistische analyse los van je verdacht gedrag ook nog eens 50% kans om een wolf te zijn op basis van de data.

Weet je het zelf nog? De goedjes baseren zich op feiten en niet op giswerk, oké. Dingen als... Uitslagen? Wie op wie stemde?

Verder heb je kritiek op het feit dat ik weet op wie Arbeitman stemde, die dat zelf ook nog eens herhaalde als reactie op jou. Maar goed, is dat nu een feit of giswerk, is dat nu goed of slecht?

Niet selectief lezen aub. Het blijft vooral giswerk wie er wolf is, dus gaan de goedjes kijken naar de feiten namelijk "wie heeft er op wie gestemd en wanneer". En niet iemand op één zinnetje gaan pakken zoals bij Candiu gebeurd is.

Bam. Hier is het ineens de goedjes die de stemmen bekijken en analyseren.

Met als kers op de taart:

Ik blijf er gewoon bij. Als slechtje zeggen "ik ga dit potje anders spelen" zou zodanig dom zijn dat ik denk dat Kerouac lynchen voor deze reden echt niet slim zou zijn. Het is een redelijk ervaren speler, dus ik denk dat hij zo'n opmerking niet zou maken omdat hij weet dat er daar op gereageerd zal worden. In dat opzicht pleit het hem zelfs eerder goed, omdat het duidelijk aangeeft dat hij over die uitspraak niet echt nagedacht heeft, iets wat een ervaren WvW wolf wel meer zou doen.

Nu lijkt het natuurlijk dat ik hem verdedig, en als dat zo is dan is dat maar zo, maar ik vind dit gewoon een te gemakkelijke lynch en ik heb schrik dat we na 2 rondes alweer enkele goedjes kwijt zullen zijn.

Nu je op je tegenspraken gepakt bent, ga je terug naar af.

Op dag 2 jezelf zo constant al tegenspreken is iets wat typisch wolvengedrag is, het feit dat het meer dan 1 geval is betekent dat het helemaal geen toevallige verspreking is.

Ik ben bereid om Kerouac eerst te lynchen voor info, maar Blond is gewoon een slechtje dat zijn reddingsactie probeert te verdoezelen. Helaas spartelt hij veel te hard hier.
 
Reactiescore
358
Kan iedereen er even vanuit gaan dat ik goedje ben maar toch lynch wordt vanavond. Wat zou dit aan informatie geven?

Atm niet veel tijd, ik lees wel alles mee en als er directe vragen zijn wil ik daar op antwoorden - tag me aub. Ik zal tegen de avond weer met de dingen komen die voor mij opvallend waren en er eventueel een theorie aan koppelen als ik er ene zie.

Om hier even in mee te gaan, met de connotatie dat ik de kans dat jij een goedje bent eerder onwaarschijnlijk vind:

Als je daadwerkelijk goedje bent, betekent het dat er geen reddingsactie was. Dat betekent dat de kans verhoogt dat er tussen stemmers op jou slechtjes zitten en dat de stemmen op nonkel jos meer legitimiteit krijgen, alsook de late switches minder verdacht zijn.

Je hebt hierin gelijk dat de info die we krijgen als jij goedje blijkt te zijn, minder is dan info die we krijgen als je slechtje bent. Maar zelfs hier is het meer dan de meeste andere lynches, en blijf ik bij het feit dat jij gewoon een slechtje bent.

Vanwaar deze wisselingen?
Als Blue wolf is, is I Like Trains het ook. Immers helpt die hem hier aan een supply-drop.

Enkele posts hiervoor gaf ik aan dat Nonkel Jos niet actief genoeg was om mijn stemmen te krijgen, dus switchte ik. Wel vreemd dat je daardoor meteen een verband tussen Blue en mij legt, en niet tussen alle anderen die ook een supply drop aan iemand gaven?
 
Reactiescore
1.804
Overigens was het normaal vroeger dat de Heks pas zijn drankjes vanaf nacht 2 mag inzetten en de infectiewolf in nacht 3 infecteert.
Wie heeft dit veranderd? Oude regels waren veel logischer.
Is nog steeds de standaard. Echter staat in de instellingen wat betreft infectiewolf dat het eender welke nacht kan.
@miketijger @.TimeforplanB over de heks wordt niets gespecifieerd. Kan die drankje al inzetten op dag 1?
 
Reactiescore
1.503
Om hier even in mee te gaan, met de connotatie dat ik de kans dat jij een goedje bent eerder onwaarschijnlijk vind:

Als je daadwerkelijk goedje bent, betekent het dat er geen reddingsactie was. Dat betekent dat de kans verhoogt dat er tussen stemmers op jou slechtjes zitten en dat de stemmen op nonkel jos meer legitimiteit krijgen, alsook de late switches minder verdacht zijn.

Je hebt hierin gelijk dat de info die we krijgen als jij goedje blijkt te zijn, minder is dan info die we krijgen als je slechtje bent. Maar zelfs hier is het meer dan de meeste andere lynches, en blijf ik bij het feit dat jij gewoon een slechtje bent.



Enkele posts hiervoor gaf ik aan dat Nonkel Jos niet actief genoeg was om mijn stemmen te krijgen, dus switchte ik. Wel vreemd dat je daardoor meteen een verband tussen Blue en mij legt, en niet tussen alle anderen die ook een supply drop aan iemand gaven?

Ben benieuwd naar de reactie van Materlotti.
Maar je kan niet ontkennen dat je Blue in een zetel hebt geholpen.

Is nog steeds de standaard. Echter staat in de instellingen wat betreft infectiewolf dat het eender welke nacht kan.
@miketijger @.TimeforplanB over de heks wordt niets gespecifieerd. Kan die drankje al inzetten op dag 1?
Als er geen heksendrankje ingezet is, dan moet er bijna wel infectie geweest zijn afgelopen nacht.
Dat versterkt het gevoel dat Kerouac of Nonkel Jos infectiewolf is, immers zaten die op het randje en zouden die geen risico willen nemen.
Een ander die op dag 1 infecteert zou heel onverstandig zijn.
 

DeletedUser17472

Guest
Eens even kijken wat ik verzameld heb tijdens het lezen.
Meteen de counter. Typisch wolvengedrag.
Dus conter is wolvengedrag.... de pot verwijt de ketel denk ik....
eze zin staat me niet aan. Het is dag 2, we hebben nu een hoop meer info. Om dat dan af te schrijven als giswerk is gewoon onzin. Met die logica is WvW altijd giswerk, dus waarom zouden we nog verbanden leggen ipv random.org te gebruiken?
Enkel voor mij is het giswerk, of zijn er nog meer die het spel nooit zullen begrijpen? Onzin dus.

Ik vraag me gewoon af waarom Kerouac al vanaf dag 1 het zich zou riskeren redelijk 'verdacht' te spelen en in de spotlights te komen.
Hij speelt altijd verdacht, vorig potje ook. Hij speelt niet graag denk ik en ligt er dan snel uit.

2. ik heb mijn stem al even terug van nonkel afgehaald :smile:
Dan is het goed. Jullie twee moeten eens een goed privégesprek aangaan. Zou voor veel spelers hier een opluchting zijn.

I like trains is gevangen.
En hier is hij dan.... de counter van materlotti. Train beschuldigt hem, mater heeft het over counteren en wat doet mater..... counteren... Dus als ik maters logica moet volgen zijn ze nu beiden wolf.... ik volg mijn eigen logica gelukkig... mater wolf. (oei, nu word ik ook rood voor mater... )

Anders59 zou ook best infectie kunnen zijn, MOH kennende zou het best kunnen dat hij morgen of overmorgen doodvalt aan inactiviteit en de wolven geen risico wilden nemen (zeker nu hij gisteren al 2 stemmen had) om de infectie onbenut te laten?
Zeg jij nu dat Anders59 geïnfeccterd is en dat de wolven dat bewust gedaan hebben omdat hij toch doodvalt. Ik zou hem dan nooit geïnfecteerd hebben. Kun je beter Antraxx infecteren.


Waarom hoop je dat? Omdat ik je vorige ronde gelijk als wolf ontmaskerde?

Geef je hiermee toe wolf te zijn?
Ik vind het een rare manier van spelen door steeds te vragen aan de anderen op wie je moet stemmen. Dat moet je zelf uitzoeken. Vergeet niet dat je me al van wolf verdacht voordat ik wolf was. Dat zal nu niet gebeuren, dat is zeker. Als ze me weer infecteren, dan kap ik ermee.

Atm niet veel tijd
Dat vind ik dus wolvengedrag.

Hoe denk je nu over je gevoel op Candiu? En blijf je jouw gevoel volgen?
Ik baal er natuurlijk van, maar haar gedrag naar mij toe vond ik echt wolfs. Ik zoek achter iedereen wat die mij verdenkt want als ze wolf zijn, weten ze dat ik dat niet ben. Iedereen die mij verdenkt, is voor mij wolf. En ook degenen die zich raar gedragen.... dus in dit potje zitten meer wolven dan burgers...... in mijn logica dan.
 
Reactiescore
2.386
Om hier even in mee te gaan, met de connotatie dat ik de kans dat jij een goedje bent eerder onwaarschijnlijk vind:

Als je daadwerkelijk goedje bent, betekent het dat er geen reddingsactie was. Dat betekent dat de kans verhoogt dat er tussen stemmers op jou slechtjes zitten en dat de stemmen op nonkel jos meer legitimiteit krijgen, alsook de late switches minder verdacht zijn.

Je hebt hierin gelijk dat de info die we krijgen als jij goedje blijkt te zijn, minder is dan info die we krijgen als je slechtje bent. Maar zelfs hier is het meer dan de meeste andere lynches, en blijf ik bij het feit dat jij gewoon een slechtje bent.
Hier kan ik inkomen, als je denkt dat ik slechtje ben OF als je weet dat ik goedje ben als wolf zijnde. Maar goed, bedankt voor de opheldering. Heb ondertussen wel het gevoel dat het niet zeer veel meer zal uitmaken of ik nu nog mijn best doe of niet: ik sta op teveel mensen hun lijstje omdat alles naar mij wijst.

Echter is het wel opvallend dat er opeens extra redenen gevonden worden om op mij te stemmen. Gisteren: ik gaf aan anders en agressiever te gaan spelen en dan nog een zin die jullie opvatten als wolfs. Vandaag: er is een reddingsactie voor mij geweest dus ik moet wel wolf zijn. Als tegenargument zou ik hier graag melden dat ik de telling aan het bijhouden was en ik tot 21u58 doorhad dat Candiu het ging zijn. Toen Blue 1 minuut voor deadline nog veranderde van stem, wist ik niet precies wat er ging gebeuren qua stemmen/BM en wie eruit ging vliegen. Maar het punt is: ik was actief. Indien ik infectie wolf was, had ik zeker mijn infectie verandert naar een lunch aangezien ik toch online was. Je mag me niet slim vinden in dit spel (ik mis wat recente ervaring), maar zo achterlijk ben ik nu ook weer niet.
 
Reactiescore
1.503
Hier kan ik inkomen, als je denkt dat ik slechtje ben OF als je weet dat ik goedje ben als wolf zijnde. Maar goed, bedankt voor de opheldering. Heb ondertussen wel het gevoel dat het niet zeer veel meer zal uitmaken of ik nu nog mijn best doe of niet: ik sta op teveel mensen hun lijstje omdat alles naar mij wijst.

Echter is het wel opvallend dat er opeens extra redenen gevonden worden om op mij te stemmen. Gisteren: ik gaf aan anders en agressiever te gaan spelen en dan nog een zin die jullie opvatten als wolfs. Vandaag: er is een reddingsactie voor mij geweest dus ik moet wel wolf zijn. Als tegenargument zou ik hier graag melden dat ik de telling aan het bijhouden was en ik tot 21u58 doorhad dat Candiu het ging zijn. Toen Blue 1 minuut voor deadline nog veranderde van stem, wist ik niet precies wat er ging gebeuren qua stemmen/BM en wie eruit ging vliegen. Maar het punt is: ik was actief. Indien ik infectie wolf was, had ik zeker mijn infectie verandert naar een lunch aangezien ik toch online was. Je mag me niet slim vinden in dit spel (ik mis wat recente ervaring), maar zo achterlijk ben ik nu ook weer niet.
Denk je dan dat Nonkel Jos de infectiewolf is?
 
Reactiescore
2.386
Hij speelt altijd verdacht, vorig potje ook. Hij speelt niet graag denk ik en ligt er dan snel uit.

Dat vind ik dus wolvengedrag.
Sorry dat ik een druk leven heb Fam, het spijt me oprecht.

En over vorig potje, mijn vorig potje was #313, waar ik lynch na dag 1 was als beschermengel. Ik vloog eruit omdat ik de avond van de eerste lynch niet online kon zijn en ik er toen blijkbaar ook iets verdacht had gezegd. Dus Fam, aub, zeg geen dingen als je niks nuttigs te zeggen hebt of onnodig aanvallen gaat zijn. Je verdoet er mijn tijd mee. Of je probeert natuurlijk nog meer negatief daglicht op me te laten schijnen zodat meer mensen geneigd zijn op me te stemmen? Maar quite frankly, daar acht ik je niet WvW-slim genoeg voor.

Denk je dan dat Nonkel Jos de infectiewolf is?
Ik wil eerst horen of er een levensdrankje mocht ingezet worden of niet. Aan de andere kant denk ik niet dat nonkel nu al zou infecteren, zeker omdat de stemming pas op de laatste minuut gelijk werd getrokken.
 
Reactiescore
1.577
@nonkel jos, wat vind jij van Kerouac en ItsDash?

Kerouac vond ik gisteren al opvallend, nadat hij had aangekondigd anders te zullen spelen. Alsof hij zichzelf al wilde indekken voor toekomstig vreemd gedrag - zo heb ik het gisteren ook benoemd. Nu pas blijken meerdere mensen van dat argument overtuigd? Dat zint me niet echt, aangezien Kerouac nu natuurlijk ook het makkelijkste doelwit is. Tegelijkertijd is de lunch niet doorgegaan, wat volgens de huidige instellingen vier zaken kan betekenen. In mate van waarschijnlijkheid:

1. Heks;
2. Infectie;
3. Er zijn geen startwolven;
4. De startwolf/wolven is inactief.

Het valt me daarbij op dat @Combino Pastasaus nogal graag de eerste optie negeert, namelijk dat één van de personen die bijna gelyncht werd vorige nacht ook heks kan zijn. Daarnaast blijft hij uitgaan van infectie, wat perfect kan, maar gaat hij er enkel vanuit dat ik dan de infectiewolf kan zijn. Terwijl Kerouac evengoed in de beschreven theorie past, en gezien de schijnbare reddingsactie zelfs nog beter.

Ofwel, Combino gaat selectief te werk. Iets wat ik gisteren ook al opmerkte, want verweet het o.a. Tigor dat ze zonder info wil spelen maar beseft zelf niet dat hij pleitte voor minder info door de eerste DL niet met 24 uur te willen verschuiven.

Dash lijkt me gewoon goed mee te denken. Hij is in elk geval geen meeloper, want weigerde mee te gaan in een theorie die er op papier goed uitziet, maar als je erover nadenkt gewoon niet logisch is. Was de eerste om dat op te merken. Daaruit blijkt minstens dat hij voor zichzelf denkt en dat spreekt altijd voor iemand, imo.

Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat die laatste drie stemmen op jou er pas kwamen nadat je al dacht 'safe' te zijn. Ik stemde zelfs in de laatste minuut pas op je waardoor het gelijk zou worden. Een switch naar Kerouac of Candiu van een random speler die er dan op dat moment uit zou gaan is natuurlijk hartstikke verdacht, dus ik vraag me af of een wolf dit zomaar zou doen. Ik lees dat dit een verdediging tegen het zijn van infectiewolf is, maar je kan dus natuurlijk nog net zo goed wolf als infectiewolf zijn. Ik vind het dan ook bizar om te zien dat mensen de stem van je afhalen (als ze zo overtuigd zijn) met 'zijn verdediging houdt steek' (@simeco). Die verdediging over het niet zijn van infectiewolf is bij punt 2 wel een stuk beter. Ik denk dat de wolven daar wel het risico zouden nemen om een extra BM-stem te plaatsen, alhoewel je volgens mij nog steeds met een stem meer BM bent geworden. (4-3 in jouw voordeel ten opzichte van Tigor)

Eindstand is dat je geen lynch bent geworden en wél BM. Je verdediging haakt erop in dat er in dat geval wel medewolven waren geweest die ervoor gezorgd hadden dat je er niet uit zou gaan of ervoor zouden zorgen dat je wel BM werd. Dit kan nu nog steeds het geval zijn. Vaak houden wolven de stemming wel goed bij namelijk.

De theorie van Combino is dat ik infectiewolf ben, en die heb ik zo goed als mogelijk proberen te ontkrachten door te stellen dat het stemverloop dan wel anders zou zijn. Geen enkele roedel zou imo het risico nemen om door een last-minute stem (zzoals de jouwe) zijn infectiewolf te verliezen.

Nadien kwam Combino met het bijkomstig argument dat de wolven een extra wolf konden krijgen dmv de wethouder, maar ook daar lijkt het me niet logisch gezien het stemmenverloop. Gezien mijn vorige potje hadden wolven me geruisloos tot BM kunnen stemmen met een grote voorsprong, zonder dat dit per se verdacht zou zijn. Maar ipv er BM-stemmen bij te zetten, zijn er alleen maar verwijderd in de loop van de dag.

Nu we het daarover toch hebben; het viel me op dat ll0ll King zijn stem van mij weghaalde (omwille van mindere activiteit) en die plaatste bij Bappos (die nog helemaal niets bijgedragen heeft). Heeft iemand bijgehouden hoeveel BM-stemmen bappos achter zijn naam had?

Ik heb alles even gelezen maar heb niet echt bizar veel tijd. Enige wat ik kwijt wil is: ALS ik gered ben, heeft nonkel mij gered door op Candiu te stemmen. Ik haalde het zelf gisteren ook al aan trouwens - er was precies een reddingsactie voor mij bezig alhoewel ik geen idee heb waarom.

Dit klopt natuurlijk niet, ik heb vooral mezelf gered door op Candiu te stemmen. Jij stond er een uur voor de deadline plots heel goed voor, dus jouw redding was eerder al gebeurd.

Voor mij is het de vraag of de wolven Kerouac hebben gered door op Nonkel Jos te gaan of door op Candiu te gaan.

Ze zouden op beiden gegaan kunnen zijn? Candiu burger, ik ook goedje - dus wat de wolven betreft maakt het niet echt uit.

Ik vind dat zowel ILT als Dash hier de aandacht wel heel bewust wegwuiven bij nonkel jos.

Ze halen gewoon argumenten aan waarom het niet logisch is dat ik de infectiewolf zou zijn. Beetje vreemd dat je dit probeert te framen alsof ze de aandacht van me weghalen. Zeker omdat hun argumenten jou ook hebben overhaald om je stem van me af te houden.

Kerouac overigens. Vrij zeker dat dit een wolfje is die gisteren gered is. Als hij dat ook blijkt te zijn moeten we gewoon kijken naar de stemmers op Nonkel Jos en Candiu, En vooral naar degenen die wel heel snel ijverden om Nonkel Jos er al uit te gooien, dan kom je uit bij materlotti.

Dan kom je eerder uit bij Simeco.

De wolven wisten niet op voorhand wie er in de laatste minuten nog gingen stemmen of veranderen, zoals ook enigszins gebeurd is. Het lag allemaal heel dicht bij elkaar hoor, er moesten slechts 2(?) personen op de 22 veranderen naar anders en hij lag er al uit. Dit lijkt me niet eens zo'n heel gekke denkpiste. Wat zou jij doen moest je in de plaats van anders staan?

Ik blijf het toch opmerkelijk vinden hoe jij hier opnieuw een gedachtegang hanteert die mij grotendeels moet vrijpleiten van infectiewolf te zijn, maar tegelijkertijd nog steeds ervan overtuigd bent dat ik de infectiewolf wel moet zijn. En nog steeds heb je niet gereageerd op de vraag waarom Kerouac niet in jouw initieel verdachtenlijstje stond.
 
Reactiescore
2.386
Dit klopt natuurlijk niet, ik heb vooral mezelf gered door op Candiu te stemmen. Jij stond er een uur voor de deadline plots heel goed voor, dus jouw redding was eerder al gebeurd.
Dit klopt ook niet. Ik stond op 3 en Candiu op 2. Ik zet de stemming gelijk om 21u14, waarna jij me op safe zet door op Candiu te stemmen om 21u23. Een uur voor deadline?

Ik moet eerlijk zeggen, had Blue zijn stem 2 minuten vroeger op jou gezet, was ik meegegaan en lag jij eruit. Is dit verdacht? Maakt me niks uit eigenlijk. Ik vind je arrogant spelen en doen alsof je het hele spel al doorhebt omdat je vorige ronde goed gespeeld hebt. Ook je welles-nietes discussie met Simeco spreekt niet in je voordeel, aangezien dit enkel voor ruis zorgt in de discussie.
 
Reactiescore
1.577
Dit klopt ook niet. Ik stond op 3 en Candiu op 2. Ik zet de stemming gelijk om 21u14, waarna jij me op safe zet door op Candiu te stemmen om 21u23. Een uur voor deadline?

Ik moet eerlijk zeggen, had Blue zijn stem 2 minuten vroeger op jou gezet, was ik meegegaan en lag jij eruit. Is dit verdacht? Maakt me niks uit eigenlijk. Ik vind je arrogant spelen en doen alsof je het hele spel al doorhebt omdat je vorige ronde goed gespeeld hebt. Ook je welles-nietes discussie met Simeco spreekt niet in je voordeel, aangezien dit enkel voor ruis zorgt in de discussie.

40 minuten dan, wat is je punt? Overigens dacht ik dat je om 21:59 nog aan het meelezen was? Tijd genoeg toch om je stem nog te wijzigen? Althans dat is wat je zelf wel beweert mbt infectie/lunch te veranderen:

Toen Blue 1 minuut voor deadline nog veranderde van stem, wist ik niet precies wat er ging gebeuren qua stemmen/BM en wie eruit ging vliegen. Maar het punt is: ik was actief. Indien ik infectie wolf was, had ik zeker mijn infectie verandert naar een lunch aangezien ik toch online was. Je mag me niet slim vinden in dit spel (ik mis wat recente ervaring), maar zo achterlijk ben ik nu ook weer niet.

Verder heb ik die welles-nietesdiscussie met simeco meteen proberen te staken door er niet meer op te reageren. Mocht je die discussie opnieuw doornemen, zal je zien dat het vooral simeco is die om wat mij betreft nog steeds onduidelijke redenen begon te muggenziften.
 
Bovenaan