Stelling van de dag

Reactiescore
5.708
Lars doe ff rustaaaaaagh
 
Reactiescore
7.946
Oneens, dit is gewoon geheel afhankelijk van de instelling van de spelers en stammen op de wereld. Op wereld 71 was er sprake van een driestrijd bijvoorbeeld, waarbij stammen wel een GAP afsloten uiteindelijk en er een tweestrijd kwam.. Maar er waren zeker drie kampen ;). W76 had ook een driestrijd kunnen worden indien Baken en Salt niet gefuseerd waren, alleen had Tyrant dan een overmacht gehad dus ik begrijp de fusie tussen hen zeker.

Dus in dat optiek is het puur het menselijke karakter wat er constant voor zorgt dat zoiets niet plaatsvind. Idem op w73, een driestrijd had gekunt maar men wil niet dat één van de vijanden te groot wordt waardoor er automatisch al samenwerkingsverbanden ontstaan.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Is dat zo? Ik denk dat het redelijk mee valt namelijk. Tyrant had ook maar zes accounts: Noire, DoTN, REOL, Kyuka, Murus & ATL.

Ik denk dat het probleem ook niet zo zeer de ligging van Tyrant zou zijn, maar meer de ligging van Qui intus.

Als wij met zijn 8e er waren (Incl. Mien en TAS) hadden we 1/3de. Dan had Salt zijn groep van 10 incl. Mashup en Cacturne gehad en praktisch heel noord + stukje west in bezit gehad.

Baken had dan zijn 5 leden gehad, want Yoda en Interdictum hadden dan meer kans van overleven. Ook hadden ze dan A Lesson of PP Abusing eraan toe kunnen voegen en Mystery of Ambiguity & Losing Our Religion aan de andere kant. Hadden ze eveneens 8 leden gehad.
 
Reactiescore
864
Dus in dat optiek is het puur het menselijke karakter wat er constant voor zorgt dat zoiets niet plaatsvind. Idem op w73, een driestrijd had gekunt maar men wil niet dat één van de vijanden te groot wordt waardoor er automatisch al samenwerkingsverbanden ontstaan.

Dat is inderdaad de grootste valkuil momenteel van Tribalwars, dat mensen niet opzoek zijn naar een uitdaging.
 
Reactiescore
1.239
Ik denk dat het probleem ook niet zo zeer de ligging van Tyrant zou zijn, maar meer de ligging van Qui intus.

Als wij met zijn 8e er waren (Incl. Mien en TAS) hadden we 1/3de. Dan had Salt zijn groep van 10 incl. Mashup en Cacturne gehad en praktisch heel noord + stukje west in bezit gehad.

Baken had dan zijn 5 leden gehad, want Yoda en Interdictum hadden dan meer kans van overleven. Ook hadden ze dan A Lesson of PP Abusing eraan toe kunnen voegen en Mystery of Ambiguity & Losing Our Religion aan de andere kant. Hadden ze eveneens 8 leden gehad.
Je bedoelt hiermee mocht QID bij Baken gezeten hebben?
 
Reactiescore
1.169
Dat is inderdaad de grootste valkuil momenteel van Tribalwars, dat mensen niet opzoek zijn naar een uitdaging.

Dat heeft denk ik ook weer te maken met het tijdsaspect. Het is heel simpel om een account op te bouwen en kost relatief weinig tijd. Wanneer je echt serieuze fronten hebt zie je dat al snel heel veel afhaken omdat het gewoon een hele dag, soms twee dagen kost om een degelijk offensief uit te voeren... Deffen idem.
 
Reactiescore
614
Dat heeft denk ik ook weer te maken met het tijdsaspect. Het is heel simpel om een account op te bouwen en kost relatief weinig tijd. Wanneer je echt serieuze fronten hebt zie je dat al snel heel veel afhaken omdat het gewoon een hele dag, soms twee dagen kost om een degelijk offensief uit te voeren... Deffen idem.

Hierop inhakend een stelling: De aspecten waar het spel Tribalwars voornamelijk om draait (aanvallen en verdedigen) vergen teveel tijd voor de spelers die dit spel tegenwoordig nog (op een bepaald niveau) spelen.

Om zelf af te trappen: Ik denk dat veel spelers van pakweg 5-10 jaar terug inmiddels een leeftijd hebben bereikt waarbij het lastiger (wellicht zelfs niet te doen is) om hun (tegenwoordig waarschijnlijk) werk te combineren met de drukte die bij het aanvallen en met name verdedigen van grote aanvallen komt kijken.
Naar mijn inzien zijn de spelers die er nu nog bijkomen en aan weten te sluiten vaak ook al van enige leeftijd (lees 20+) en zal voor hen ook vrijwel hetzelfde volgen nadat zij hun afstudeerjaren hebben afgerond.

Een interessante vraag om deze stelling op te volgen zou wellicht kunnen zijn hoe we (lees Tribalwars) dit meer haalbaar zou kunnen maken (aangezien ik het dus eens ben met de stelling).
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.788
Die snipebot die ze wouden introduceren vind ik heel prima jammer dat die er niet door is gekomen??
 
Reactiescore
2.444
Hierop inhakend een stelling: De aspecten waar het spel Tribalwars voornamelijk om draait (aanvallen en verdedigen) vergen teveel tijd voor de spelers die dit spel tegenwoordig nog (op een bepaald niveau) spelen.

Om zelf af te trappen: Ik denk dat veel spelers van pakweg 5-10 jaar terug inmiddels een leeftijd hebben bereikt waarbij het lastiger (wellicht zelfs niet te doen is) om hun (tegenwoordig waarschijnlijk) werk te combineren met de drukte die bij het aanvallen en met name verdedigen van grote aanvallen komt kijken.
Naar mijn inzien zijn de spelers die er nu nog bijkomen en aan weten te sluiten vaak ook al van enige leeftijd (lees 20+) en zal voor hen ook vrijwel hetzelfde volgen nadat zij hun afstudeerjaren hebben afgerond.

Een interessante vraag om deze stelling op te volgen zou wellicht kunnen zijn hoe we (lees Tribalwars) dit meer haalbaar zou kunnen maken (aangezien ik het dus eens ben met de stelling).

Helemaal mee eens, een groot deel van de community verlaat het spel na de studentenjaren doordat het spel simpelweg teveel tijd kost om goed te combineren met werk en eventueel een gezin. Dit is natuurlijk een hele natuurlijke ontwikkeling en zie ik ook heel veel terug bij sporten (al gebeurd het daar vaak net voor de studentenjaren als er andere zaken wat interessanter worden).

Maar hoe je het spel toegankelijker kunt maken voor mensen met minder tijd is een hele lastige, gezien Tribalwars natuurlijk in zijn basis een activiteit spel is. Een aanpassing aan de nachtbonus zou eventueel wat kunnen helpen. Een sterke nachtbonus zodat nachtblitzen lastiger wordt of een langere en/of flexibele nachtbonus zouden misschien wat opleveren. Als spelers kunnen we het elkaar natuurlijk ook makkelijker maken door wereldafspraken te maken voor aankomsttijden van massa's. Bijvoorbeeld een aankomsttijd van 22:00 zou als werkende al een stuk schappelijker zijn dan midden op de dag of 's ochtends vroeg.
 
Reactiescore
614
Maar hoe je het spel toegankelijker kunt maken voor mensen met minder tijd is een hele lastige, gezien Tribalwars natuurlijk in zijn basis een activiteit spel is. Een aanpassing aan de nachtbonus zou eventueel wat kunnen helpen. Een sterke nachtbonus zodat nachtblitzen lastiger wordt of een langere en/of flexibele nachtbonus zouden misschien wat opleveren. Als spelers kunnen we het elkaar natuurlijk ook makkelijker maken door wereldafspraken te maken voor aankomsttijden van massa's. Bijvoorbeeld een aankomsttijd van 22:00 zou als werkende al een stuk schappelijker zijn dan midden op de dag of 's ochtends vroeg.

Even puur advocaat van de duivel spelende, waarbij ik niet noodzakelijkerwijs je ideeën wil verwerpen maar mijn gedachtegang erover wil aanhalen:

- Stel de nachtbonus is sterker? Gaat dit ervoor zorgen dat mensen het spel beter kunnen spelen? Naar mijn opinie kunnen nachtblitzen vervelend zijn, maar ze kosten zelden zoveel tijd voor de verdedigers als massa's. Het is hoogstens wat treintjes snipen of een block zetten.

- Het afspreken van een massatijd vind ik in principe een goede, maar dan krijg je vaker getimede massa's (zeker met een laat tijdstip omdat je dan de 2 uur daarna nog optimaal wil kunnen benutten als aanvallende partij). Daarnaast betwijfel ik of dit gaat werken wanneer we kijken naar de regels die nu al iedere wereld besproken moeten worden. Stel partij A schat in meer tijd te hebben dan partij B, zie jij ze dan instemmen met een dergelijke massatijd puur omdat dit de wereld van de tegenstander zal bevorderen?

Nogmaals dus geen kritiek, het idee rondom een vaste tijd vanaf wanneer massa's aan mogen komen zou mij persoonlijk wel bevallen. Ik denk echter dat dit lastig te realiseren is. Denk bijvoorbeeld aan factoren als: wanneer is iets een massa? Ik zie de discussies namelijk nu al voor me dat het geen massa was omdat niet iedereen meedeed of omdat er maar 100 edels werden gestuurd etc. etc.

Misschien een raar idee, maar een maximaal aantal aanvallen afgestemd op je accountgrootte? Wellicht in 1e opzicht met name belemmerend voor de aanvaller en gunstig voor de verdediger, maar als dit limiet enigszins redelijk is zou het meer skill meebrengen bij het aanvallen en wellicht wat meer rust bij de verdediger. Minder aanvallen versturen scheelt tijd en minder incomings ook. Eindstand beide partijen blij?
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Reactiescore
1.042
Vooral dat 2de bij jou eh lars :)

PS: FireFox.. is nog opzoek naar mascottes op W75, moeten onze collectie nog even wat uitbreiden
Ja dat is belangrijk hè!

Euh ja is goed, voeg me maar toe hè! Maar alleen als jullie deze keer de goede kant kozen van de wereld!
 
Bovenaan