Maar hoe je het spel toegankelijker kunt maken voor mensen met minder tijd is een hele lastige, gezien Tribalwars natuurlijk in zijn basis een activiteit spel is. Een aanpassing aan de nachtbonus zou eventueel wat kunnen helpen. Een sterke nachtbonus zodat nachtblitzen lastiger wordt of een langere en/of flexibele nachtbonus zouden misschien wat opleveren. Als spelers kunnen we het elkaar natuurlijk ook makkelijker maken door wereldafspraken te maken voor aankomsttijden van massa's. Bijvoorbeeld een aankomsttijd van 22:00 zou als werkende al een stuk schappelijker zijn dan midden op de dag of 's ochtends vroeg.
Even puur advocaat van de duivel spelende, waarbij ik niet noodzakelijkerwijs je ideeën wil verwerpen maar mijn gedachtegang erover wil aanhalen:
- Stel de nachtbonus is sterker? Gaat dit ervoor zorgen dat mensen het spel beter kunnen spelen? Naar mijn opinie kunnen nachtblitzen vervelend zijn, maar ze kosten zelden zoveel tijd voor de verdedigers als massa's. Het is hoogstens wat treintjes snipen of een block zetten.
- Het afspreken van een massatijd vind ik in principe een goede, maar dan krijg je vaker getimede massa's (zeker met een laat tijdstip omdat je dan de 2 uur daarna nog optimaal wil kunnen benutten als aanvallende partij). Daarnaast betwijfel ik of dit gaat werken wanneer we kijken naar de regels die nu al iedere wereld besproken moeten worden. Stel partij A schat in meer tijd te hebben dan partij B, zie jij ze dan instemmen met een dergelijke massatijd puur omdat dit de wereld van de tegenstander zal bevorderen?
Nogmaals dus geen kritiek, het idee rondom een vaste tijd vanaf wanneer massa's aan mogen komen zou mij persoonlijk wel bevallen. Ik denk echter dat dit lastig te realiseren is. Denk bijvoorbeeld aan factoren als: wanneer is iets een massa? Ik zie de discussies namelijk nu al voor me dat het geen massa was omdat niet iedereen meedeed of omdat er maar 100 edels werden gestuurd etc. etc.
Misschien een raar idee, maar een maximaal aantal aanvallen afgestemd op je accountgrootte? Wellicht in 1e opzicht met name belemmerend voor de aanvaller en gunstig voor de verdediger, maar als dit limiet enigszins redelijk is zou het meer skill meebrengen bij het aanvallen en wellicht wat meer rust bij de verdediger. Minder aanvallen versturen scheelt tijd en minder incomings ook. Eindstand beide partijen blij?