Stelling van de dag

Deleted User - 487946196

Guest
Je kan me ook normaal aanspreken in plaats van ''Pik''

Jullie reageren als hyenas op Robbe, maar op mijn serieuze post, wordt niet gereageerd en overheen gespammed.
Typerend

Oh gossie ben je gekwetst omdat ik je pik noem? Sorry meneer Rene.

Je ziet toch zelf ook wel in dat het een stuk sneller is om te reageren op one liners dan op een uitgebreide post? Ik zou verwachten dat je liever zou zien dat mensen moeiten steken in hun response, wanneer jij moeite steekt in een uitgebreide post. Blijkbaar heb je dus liever snel afgeraffelde antwoorden?
 
Reactiescore
2.064
Oh gossie ben je gekwetst omdat ik je pik noem? Sorry meneer Rene.

Je ziet toch zelf ook wel in dat het een stuk sneller is om te reageren op one liners dan op een uitgebreide post? Ik zou verwachten dat je liever zou zien dat mensen moeiten steken in hun response, wanneer jij moeite steekt in een uitgebreide post. Blijkbaar heb je dus liever snel afgeraffelde antwoorden?

Je zou perfect in mijn stam passen!
Maakte namelijk ook gewoon een grapje.

Blijf wel bij mij standpunt, hoop dat mensen reageren op mijn post ipv gooien met modder. Heb al vaker gezien op dit AF dat ik inhoudelijk reageer, en er weinig tot geen response van krijg, omdat er over heen word gespammed met modder gooien (van beide kanten overigens) vandaar dat ik het wou benadrukken
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Oneens met de stelling

Salt is inderdaad begonnen met het recruiten van twee leden in de zuid RIM, misschien onnodig echter hadden we een sterke RIM speler nodig die er toch wel diende te komen. Zeker als je kijkt naar het aantal leden, de snelle uitputtende instellingen en de groei van de wereld.
Hiermee is er antwoord door tyrant gegeven door het gedeeltelijk recruiten van Waste en een paar accounts zoals Perijn, en supergirl. Wij hebben hierop weer gereageerd met de recruits in noord rim.
Wanneer we naar het aantal hoofdaccounts gaan kijken zie je het volgende:

Salt - 13
Tyrant - 10 + vanquisher (wat naar mijn mening een volledig lid genoemd kan worden, ivm zijn aandeel en actievitijd, zie ook w73) + QQ ?

Tyrant komt dus naar mijn inzien op 11 en QQ weet ik niet wat het plan is, echter wat ik heb gehoord gaat dit ook een rim account worden wat het aantal op 12 maakt. Hieruit zijn de hoofdaccounts Perijn en Supergirl al weggehaald. Salt heeft hier dus een voordeel met het aantal leden,

Let op ik ga niet discussiëren over het ledenaantal en/of de recruits, ik reageer op de stelling voor het voordeel.

Wanneer er naar de kaart wordt gekeken: (blauw salt en zwart Tyrant)

Bekijk bijlage 24328

Is te zien dat salt een kleine RIM voorsprong heeft maar Tyrant een Core voorsprong heeft, wat voor beide niet echt uitmaakt. Ik denk dat de kansen hierdoor redelijk gelijk liggen.
De wereld is dus zeker niet kapot gerecruit.

Als je accounts als Supergirl bij ons als rekruut gaat rekenen en Vanquisher en QQ als leden dan moet je dat ook bij jullie doen.

Dan hebben jullie dus bovenop het ledenaantal van 13 ook nog Mystery of Ambiguity (Neutrale intern?), Never Lose Hope (jump) en moraalbrekers Zwoele Toyboys (even groot als Vanquisher) Finis Amurum (even groot als Perijn) en Absurd (soort QQ rim account?) gerekruteerd.
Dan zou je dus op 17 leden zitten, maar laten we het idd houden op 10 tegen 13.

Verder heb je in je eigen post al precies aangegeven waarom mensen stellen dat je de wereld doodrekruteerd:

misschien onnodig echter hadden we een sterke RIM speler nodig die er toch wel diende te komen. Zeker als je kijkt naar het aantal leden, de snelle uitputtende instellingen en de groei van de wereld.

Precies, dus wat doe je? Je rekruut een gehele stam + een intern van 300K.
 
Reactiescore
2.477
Laat ik het erop houden dat het een van de oorzaken ervan zal worden. De situatie met Mystery of Ambiguity vind ik daar een goed voorbeeld van.

Het was best een leuke strijd met vele vv'ers van uit Salt (niet erg) en recaps vanuit Salt (ook niet erg). Nu zijn zowel Qui Intus als Night Pharmacy erover heen gejumpt om 3 torens te pakken. Naja prima, reactie op mijn dorp in ALONES kan ik nog wel begrijpen en die slikken we. Wat ik dan echter niet snap is dat ze alle dorpen aan ALONES geven. Een stam waarop we 50% moraal hebben en die alle barbarendorpen aan het front en in de frontlinies van andere accounts edelen.

Hoe moet zoiets bijdragen aan een mooie strijd? Je verpest er juist een mooie strijd mee die we hadden met Mystery of Ambiguity..
Volgens mij zijn de dorpen die binnen het cluster lagen van ALONES afgegeven aan ze om geen cf's te creëeren bij deze partij. In mijn optiek is het benadelen van een 3e partij (ALONES) onnodig. Ik wil ook nog even onderstrepen dat er geen samenwerking is met ALONES, dat zijn enkel en alleen aannames gebaseerd op niks. Die kunnen dus best achterwege gelaten worden, Salt leden werden onlangs nog zowat gekruisigd voor het maken van aannames. :biggrin:Tevens is er zoveel mogelijk voor gekozen om eerst aansluiting te laten maken tot het cluster van MOA en niet onnodig over stamclusters te gaan jumpen. Best netjes dus, het draait immers niet enkel en alleen om Salt en Tyrant.
 

Deleted User - 487946196

Guest
Je zou perfect in mijn stam passen!
Maakte namelijk ook gewoon een grapje.

Blijf wel bij mij standpunt, hoop dat mensen reageren op mijn post ipv gooien met modder. Heb al vaker gezien op dit AF dat ik inhoudelijk reageer, en er weinig tot geen response van krijg, omdat er over heen word gespammed met modder gooien (van beide kanten overigens) vandaar dat ik het wou benadrukken

lekker pik
 
Reactiescore
2.064
Als je accounts als Supergirl bij ons als rekruut gaat rekenen en Vanquisher en QQ als leden dan moet je dat ook bij jullie doen.

Dan hebben jullie dus bovenop het ledenaantal van 13 ook nog Mystery of Ambiguity (Neutrale intern?), Never Lose Hope (jump) en moraalbrekers Zwoele Toyboys (even groot als Vanquisher) Finis Amurum (even groot als Perijn) en Absurd (soort QQ rim account?) gerekruteerd.
Dan zou je dus op 17 leden zitten, maar laten we het idd houden op 10 tegen 13.

Verder heb je in je eigen post al precies aangegeven waarom mensen stellen dat je de wereld doodrekruteerd:

misschien onnodig echter hadden we een sterke RIM speler nodig die er toch wel diende te komen. Zeker als je kijkt naar het aantal leden, de snelle uitputtende instellingen en de groei van de wereld.

Precies, dus wat doe je? Je rekruut een gehele stam + een intern van 300K.

Eigenlijk had ik gezegd niet op recruits te reageren maar doe het voor 1x toch.

Vanquisher met Toyboys vergelijken lijkt me absoluut niet aan de orde, hoeveel dorpen heeft vanquisher afgegeven?
Perijn was een hoofdaccount in eerder stadium en was toen al groot, finis groeit gewoon als MB.
MoA en absurd vergelijking snap ik wel wat je bedoeld.

We hebben alleen echter niet een gehele stam gerecruit aangezien Baken uit meer bestond. Nu de meeste wegzijn wil ik hier iets opener over zijn dan de vorige keer. Er lagen namelijk plannen op tafel voor een vergrotende stam, met ook o.a. Moa, A lesson,yoda, inter en LoR erbij.

Wij hebben hieruit TNP en Snow gerecruit, en de rest is nu weggespeeld. De intentie van MoA tot recruit of intern is er nooit geweest bij de beslissing.
 

Deleted User - 487962322

Guest
De vergelijking van zwoele toyboys en
Finis slaat natuurlijk nergens op. De reden waarom ze even groot zijn is omdat vanquisher en perijn constant dorpen afstaan aan tyrant. Samen hebben finis en toyboys al 4 dorpen verloren terwijl vanquisher en perijn al 114 dorpen hebben verloren
 
Reactiescore
1.168
De vergelijking van zwoele toyboys en
Finis slaat natuurlijk nergens op. De reden waarom ze even groot zijn is omdat vanquisher en perijn constant dorpen afstaan aan tyrant. Samen hebben finis en toyboys al 4 dorpen verloren terwijl vanquisher en perijn al 114 dorpen hebben verloren

Vanquisher is dan ook de perfecte moraalbreker en wordt gebruikt op de manier zoals je een moraalbreker hoort te gebruiken. Het argument 'Vanquisher staat meer dorpen af' is dan ook niet echt van toepassing. @Kyuka zijn vergelijkingen kloppen dus wel.

Kantteking die je kan maken is Perijn, is wat kleiner inderdaad maar dat komt omdat hij heeft gewoon een goede massa gekregen heeft en daarbij de meeste spelers zijn gaan runnen. Account stond er in principe goed bij, helaas besloot één van de bespelers na interne kritiek te gaan stabben. In de RIM gewoon onverwachts aanvallen gekregen vanuit jullie kamp en dat was gewoon prima gespeeld.

Wat dat betreft, het aantal leden is dus flink in jullie voordeel alsook door recruits... Vooral erg onnodig als je het mij vraagt. Ik denk daarbij dat Jonathan zijn post echt de spijker op zijn kop slaat :

Het zou net zo goed kunnen zijn (zelfs aannemelijker imo) dat Tyrant inzag dat het ledenaantal laag houden (wat oorspronkelijk het idee was) toch iets te ambitieus was en hun doelen moest bijstellen. Hebben ze hiermee een overmacht gecreëerd ten opzichte van Salt? Totaal niet. Ze hebben er enkel voor gezorgd dat de achterstand niet dusdanig groot werd waardoor ze zichzelf in een later stadium in de voet zouden schieten. Moest Tyrant ten tijde van de rekruuts al dik voor hebben gestaan in kwantiteit had ik je volledig gelijk gegeven. Maar dat is hier niet aan de orde.
 

Deleted User - 1533669

Guest
Eigenlijk had ik gezegd niet op recruits te reageren maar doe het voor 1x toch.

Vanquisher met Toyboys vergelijken lijkt me absoluut niet aan de orde, hoeveel dorpen heeft vanquisher afgegeven?
Perijn was een hoofdaccount in eerder stadium en was toen al groot, finis groeit gewoon als MB.
MoA en absurd vergelijking snap ik wel wat je bedoeld.

We hebben alleen echter niet een gehele stam gerecruit aangezien Baken uit meer bestond. Nu de meeste wegzijn wil ik hier iets opener over zijn dan de vorige keer. Er lagen namelijk plannen op tafel voor een vergrotende stam, met ook o.a. Moa, A lesson,yoda, inter en LoR erbij.

Wij hebben hieruit TNP en Snow gerecruit, en de rest is nu weggespeeld. De intentie van MoA tot recruit of intern is er nooit geweest bij de beslissing.
Mijn god wat genant dit.
 
Reactiescore
319
Ik wil even inhoudelijk reageren dat Salt in principe de wereld niet kapot heeft gerecruit en dat de intern van waste best logisch is. Anders zou de grootte van het gebied van Tyrant meer in hun voordeel zijn.
 

Deleted User - 487962322

Guest
Kan je Vanquisher nog een een MB noemen? In spread zag ik hem ook als 13de lid op een massa gooide hij evenveel clears mee met het enige verschil dat hij niet in de stam zat.
 

Deleted User - 1533669

Guest
Kan je Vanquisher nog een een MB noemen? In spread zag ik hem ook als 13de lid op een massa gooide hij evenveel clears mee met het enige verschil dat hij niet in de stam zat.
Officieel is het een mb als term. Echter zou ik hem zo niet zien nee. Gewoon een speler die voor het Tyrantkamp werkt.
 
Reactiescore
5.702
Kan je Vanquisher nog een een MB noemen? In spread zag ik hem ook als 13de lid op een massa gooide hij evenveel clears mee met het enige verschil dat hij niet in de stam zat.
Wat heeft dat met de Vanquisher van deze wereld te maken dan?
 
Reactiescore
1.893
Ik wil even inhoudelijk reageren dat Salt in principe de wereld niet kapot heeft gerecruit en dat de intern van waste best logisch is. Anders zou de grootte van het gebied van Tyrant meer in hun voordeel zijn.
Ben niet van mening dat je een nadeel in oppervlakte kunt gebruiken als argument voor het recruiten en internen. Beide stammen zijn premades. Dat Tyrant dan een doordachtere en strategischere start heeft gemaakt dan Salt waardoor ze makkelijker en sneller dominantie hebben gecreëerd mag toch gewoon zijn vruchten afwerpen? Beide stammen hadden dit kunnen doen, het verschil is dat slechts één van de twee het daadwerkelijk heeft gedaan (en blijkbaar met succes).

Kan je Vanquisher nog een een MB noemen? In spread zag ik hem ook als 13de lid op een massa gooide hij evenveel clears mee met het enige verschil dat hij niet in de stam zat.
Ja en dat is ook gewoon ontzettend lame als je het mij vraagt.
 
Reactiescore
1.168
Kan je Vanquisher nog een een MB noemen? In spread zag ik hem ook als 13de lid op een massa gooide hij evenveel clears mee met het enige verschil dat hij niet in de stam zat.
Wat heeft dat met de Vanquisher van deze wereld te maken dan?

Precies, dus als ik W73 erbij betrek dan had Vanquisher hoger gestaan dan de 250k puntjes die hij nu heeft.

Of dat in de toekomst veranderd zal de tijd wel uitwijzen.
 
Reactiescore
2.064
Wat heeft dat met de Vanquisher van deze wereld te maken dan?

Noire heeft inmiddels al 63 dorpen van Vanquisher gepakt + 46 dorpen nu in bezit = 109 dorpen totaal
Dit is meer dan de gemiddelde Tyrant speler totaal in bezit heeft.
Dit zou je kunnen zien als een extra account die Noire naar rang 1 brengt. Ongeveer de helft van Noires dorpen zijn dus vanuit vanquisher gepakt

Nog een klein puntje: Dit is inderdaad de beste mb/du die er rondloopt op TW atm :p
 
Bovenaan