Stelling van de dag

Reactiescore
7.944
Hoe bedoel je dit?

Normailter, althans op 67 met torens, kon je goed zien waar de nukes kwamen en fakes het was perfect in te schatten waar de edels getimed zouden worden. Nu gaat het eerder een w73 verhaal worden, ja je kan zien waat de clears en fakes komen en je zult in kunnen schatten waar de edels komen, echter komen de edels ook in je safe en achterland gezien de enorme overschotten die iedereen straks gaat hebben. Waar het normaal was dat je meer clears dan edels krijgt zal dat deze wereld juist gelijk aan elkaar liggen of zelfs meer edels dan clears. Kortom gaan de massa's compleet anders worden. Ik zie het nut van een toren niet meer als de helft van een account (front en midsectie) edels krijgen gaat.
 
Reactiescore
2.444
Ik zie het nut van een toren niet meer als de helft van een account (front en midsectie) edels krijgen gaat.

Voor mij was het lastigste deel aan edelspam deffen niet alleen de pure kwantiteit aan edels maar een combinatie van de kwantiteit, afwisseling in edel kleur, niet weten of een clear echt of een fake is en dat indien de tegenstander goed faked je pas redelijk laat kunt zien waar de edels gaan komen. Een toren haalt een heel aantal van die lastige aspecten weg, hoewel die lastigheid het voor mij persoonlijk ook leuk maakt om te deffen. Kan ik me niet voorstellen dat de torens geen nut gaan hebben, dat gezegd heb ik nog nooit met ze gedeffed dus ik ben benieuwd.
 
Reactiescore
1.278
Normailter, althans op 67 met torens, kon je goed zien waar de nukes kwamen en fakes het was perfect in te schatten waar de edels getimed zouden worden. Nu gaat het eerder een w73 verhaal worden, ja je kan zien waat de clears en fakes komen en je zult in kunnen schatten waar de edels komen, echter komen de edels ook in je safe en achterland gezien de enorme overschotten die iedereen straks gaat hebben. Waar het normaal was dat je meer clears dan edels krijgt zal dat deze wereld juist gelijk aan elkaar liggen of zelfs meer edels dan clears. Kortom gaan de massa's compleet anders worden. Ik zie het nut van een toren niet meer als de helft van een account (front en midsectie) edels krijgen gaat.

Op zich wel interessante stelling. Denk dat je toch wel vergist hierin.

Om beetje degelijke edelspam te krijgen wil je toch minstens 6 edels op een dorp hebben. (dan moeten er dus drie gesniped worden) Waarvoor je dus ook ten minste 6 dingen moet hebben om achter te timen. Op w73 werd dit dan vaak gedaan door halve/33% of zelfs kwart cleartjes te gebruiken met daarbij een hoop fakes per dorp. Waarbij soms 2 DEF voldoende was om al de 6 edels te stoppen, maar waar de verdediger dit risico niet durfde te nemen doordat er wel een hoop aanvallen op het dorp aankwamen. Nu met toren, zeker al ga je diep zitten met edels, wordt het eenvoudiger voor een verdediger om te blocken. Hoe dieper je gaat zitten des te eerder de aanvallen bekend zijn.

Wat je gaat krijgen is meer BLOCK OK doordat de deffer efficiënt zijn DEF voor edels kan zetten.
 
Reactiescore
2.878
Om beetje degelijke edelspam te krijgen wil je toch minstens 6 edels op een dorp hebben. (dan moeten er dus drie gesniped worden)

Jij mag wel tegen ons komen deffen, Anton. Ben bang dat je bedrogen uitkomt door edelridders en edelboosts. Heb dorpjes zien vallen door 2x 50 ts daling.

Edit: overigens wel eens met de rest van je post.
 
Reactiescore
1.278
Jij mag wel tegen ons komen deffen, Anton. Ben bang dat je bedrogen uitkomt door edelridders en edelboosts. Heb dorpjes zien vallen door 2x 50 ts daling.

Edit: overigens wel eens met de rest van je post.

Heb je gelijk in m'n vorige wereld was zonder ridder. Hier moet inderdaad meer gesniped worden.
 
Reactiescore
7.944
Op zich wel interessante stelling. Denk dat je toch wel vergist hierin.

Om beetje degelijke edelspam te krijgen wil je toch minstens 6 edels op een dorp hebben. (dan moeten er dus drie gesniped worden) Waarvoor je dus ook ten minste 6 dingen moet hebben om achter te timen. Op w73 werd dit dan vaak gedaan door halve/33% of zelfs kwart cleartjes te gebruiken met daarbij een hoop fakes per dorp. Waarbij soms 2 DEF voldoende was om al de 6 edels te stoppen, maar waar de verdediger dit risico niet durfde te nemen doordat er wel een hoop aanvallen op het dorp aankwamen. Nu met toren, zeker al ga je diep zitten met edels, wordt het eenvoudiger voor een verdediger om te blocken. Hoe dieper je gaat zitten des te eerder de aanvallen bekend zijn.

Wat je gaat krijgen is meer BLOCK OK doordat de deffer efficiënt zijn DEF voor edels kan zetten.

Ik denk niet zozeer dat het ligt aan het 'durven nemen van risico' hoor. Na mijn belevenis was de mobiele def op de accounts gewoonweg niet in die grote getallen aanwezig om elke edeltrein/split met 2 defjes te blocken. Ik denk juist dat het doel van de toren veel minder gaat werken als de helft van je dorpen edels gaat krijgen, zeker met het plaatsen van 998lc bij een edel zodat het als een groen bijltje aankomt. Je weet immers dat al die edels gaan komen als je goed gaat taggen, het enige waar de toren dan handig voor is is om de nukes eruit te filteren. Ja dat is handig, dat ben ik zeker met je eens. Maar toch denk ik wel dat het nut van de toren veel meer naar voren komt indien accounts minder edels hebben zodat er juist veel gerichter aangevallen moet worden. Maargoed, dat gaan we zien. Interessant wel.
 
Reactiescore
1.168
Stelling: Door het rekruteringsbeleid van Salt wordt dit een hele saaie wereld.
 
Reactiescore
447
Stelling: @dialgaman klaagt over het lage p&p niveau maar draagt zelf niks bij
 
Reactiescore
1.168
Dit is precies wat ik bedoel; ik kom met een stelling die voor wat reuring op het AF kan zorgen en direct wordt er zo'n post achteraan gegooid waardoor mijn stelling straks verloren gaat... :redface:
 
Reactiescore
447
Moest het nu eens een deftige stelling zijn, die niet gewoon bedoeld is om te provoceren...
 
Reactiescore
1.168
Reactiescore
447
Voorbeeld: Mienmaaiers werd al voor de rekruut van snow en TNP gedaan. Tyrant wimpelde dit af als reactie op tnp en snow rekruut. Maar mienmaaiers werd eerder gelegd
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Stelling: Door het rekruteringsbeleid van Salt wordt dit een hele saaie wereld.

Laat ik het erop houden dat het een van de oorzaken ervan zal worden. De situatie met Mystery of Ambiguity vind ik daar een goed voorbeeld van.

Het was best een leuke strijd met vele vv'ers van uit Salt (niet erg) en recaps vanuit Salt (ook niet erg). Nu zijn zowel Qui Intus als Night Pharmacy erover heen gejumpt om 3 torens te pakken. Naja prima, reactie op mijn dorp in ALONES kan ik nog wel begrijpen en die slikken we. Wat ik dan echter niet snap is dat ze alle dorpen aan ALONES geven. Een stam waarop we 50% moraal hebben en die alle barbarendorpen aan het front en in de frontlinies van andere accounts edelen.

Hoe moet zoiets bijdragen aan een mooie strijd? Je verpest er juist een mooie strijd mee die we hadden met Mystery of Ambiguity..
 
Reactiescore
1.893
Voorbeeld: Mienmaaiers werd al voor de rekruut van snow en TNP gedaan. Tyrant wimpelde dit af als reactie op tnp en snow rekruut. Maar mienmaaiers werd eerder gelegd
Een nuance hierin is dat Tyrant op dat moment al aanzienlijk minder (serieuze) accounts had dan dat Salt had. Tevens is dit gewoon een geval van een eigen account zelf neerleggen en vanaf de grond opbouwen. In mijn optiek is dat een aanzienlijk verschil ten opzichte van profiteren van volwaardige, al gevestigde accounts door ze simpelweg te recruiten.
 
Reactiescore
1.278
Bovenaan