[Speeltopic] WvW #314

Reactiescore
1.577
goed jongens, ik moet zeggen dat ik er moeilijk een eind kan aan vastknopen.

Wel heb ik al even een slecht gevoel bij nonkel. Akkoord, speelde gisteren mee niels eruit na zijn priesteractie. Maar we mogen niet uit het oog verliezen dat moh er voor zijn priesteractie wellicht ook gewoon uit ging. Kan dus prima een plannetje geweest zijn van de wolven om nog verwarring te zaaien en nonkel in een positief daglicht te zetten. Wat me namelijk vooral opvalt bij nonkel is dat hij, naast zijn theorietje jegens mohniels eigenlijk met - voor zijn doen - vrij platte argumenten komt richting andere spelers.

Er was toch heel even een moment waarop mohniels leek te gaan ontsnappen aan de lynch. Ik vond het verdedigen van Candiu an sich niet voldoende om mohniels als wolf te zien, maar na de priesteractie was het voor mij duidelijk. Een paar lieden (Jokersbrain, maar ook arbeitman, bappos en famdecibel) begonnen te twijfelen, maar die heb ik met duidelijke argumenten op het juiste pad gezet.

Als je er verder gewoon wat citaatjes uitplukt, lijkt mijn onderbouwing misschien karig. Maar als je ze in context bekijkt, is het vaak heel duidelijk waarom ik kies voor deze of gene lynchstem. Ik vat de redenen voor mijn lynchstem contextueel nog eens samen voor je.


- Jokersbrain

Kreeg mijn eerste lynchstem, omdat hij blijkbaar niet had gezien dat ik me nadrukkelijk kandidaat stelde voor het BM-schap. Vreemd vond ik dat voor een normaal altijd zo oplettende speler. Mijn verdenkingen wat Jokersbrain betreft zijn nadien alleen maar toegenomen. Daarover later meer.

- Sule Silmad

Kreeg uiteindelijk mijn lynchstem bij de eerste DL, omdat hij wel de aanzet gaf om een beginnende speler (martinezz) te lynchen, maar zichzelf ook meteen indekte voor die intentieverklaring. Maakte enkele makkelijke beschuldigingen, maar zette niet echt door. De laatste dag minder verdacht, omdat hij Candiu en Mohniels er mee uit stemde. De eerste was wel omdat hij in het defensief werd gebracht.

Beperkte onderbouwing voor Jokersbrain en vooral het argument voor Calamus Incendium is heel matig. In het vorig potje speelde was hij wolf maar speelde hij anders dus nu gebruikt hij misschien een andere tactiek? Je geeft geen enkele reden waarom hij wolf zou kunnen zijn. Het enige wat je doet is proberen zijn gedrag te framen binnen een rol terwijl je geen reden hebt om aan te nemen dat hij daadwerkelijk die rol heeft.

Een deel van de onderbouwing las je hierboven al. Nadien maakte Jokersbrain zich wat mij betreft nog meer verdacht, door zijn hele theorie die hij had opgebouwd rond de eerste lynch van Candiu. Hij had een analyse gemaakt van wat er in het wolvenkamp gebeurd is, waardoor Candiu de dupe was. Nadien reageerde hij als volgt:

En bij deze valt mijn hypothese in het water ^^

Dat leek mij een gespeelde reactie. Terwijl de DL gepasseerd was maar de uitslag nog niet geplaatst, kwam hij met een heel voorbarige analyse om dan achteraf opvallend toe te geven dat hij fout zat. Daarmee legde hij er vingerdik op dat hij de rol van Candiu dus wel niet kon kennen. Iets wat jou ook dwars zat siemieko, blijkt uit deze post:

hoe jij mij hier framet nog voor de rol van candiu bekend is doet mij een beetje denken aan voorkennis jokertje

Vervolgens helpt het ook niet als Jokersbrain oppert om Mohniels misschien toch in het spel te laten. Daarmee leek hij bewust verwarring te willen zaaien, want de bedoeling van het spel is toch net wolven eruit te tiefen. Tegelijkertijd dekte hij zich ook in, want geeft aan dat mohniels wellicht wolf is. Ook opmerkelijk; hij roept de echte priester op zijn drankje te gebruiken, terwijl dat nutteloos geweest zou zijn. Een slechtje die een sterke actie wil verspillen?

Simeco dan nog de vraag of we Mohniels lynchen. Wss wolf maar niet 100% zeker. Kunnen hem ook gewoon in het spel laten en lynchen zodra de echte priester zijn actie inzet. Dan zijn we 100% zeker. En ondertussen al verder gaan naar nieuwe slachtoffers. Idk of dit verstandig is. Maar mag best eens overna gedacht worden.

Enige wat me dwars ligt in de hele verdenking op Jokersbrain is dat hij al vrij vroeg op Mohniels stond. De reden waarom ik Calamus Incendium verdenk, is omdat hij helemaal anders speelt dan vorig potje toen hij al vrij snel door de mand viel. Nog weinig bijdrage en veel trollposts. Weigerde me overigens direct credits te geven, dat spreekt tegen hem.

Wat die inzichten over jou betreft: als mohniels toch de priester was, konden we met zekerheid stellen dat jij goedje was. Nu kunnen we niet uitsluiten dat de gewiekste nelis jou verdacht wilde maken of net minder verdacht. In dat opzicht leren we er bitter weinig uit wat jou betreft.
 
Reactiescore
3.586
Vervolgens helpt het ook niet als Jokersbrain oppert om Mohniels misschien toch in het spel te laten. Daarmee leek hij bewust verwarring te willen zaaien, want de bedoeling van het spel is toch net wolven eruit te tiefen. Tegelijkertijd dekte hij zich ook in, want geeft aan dat mohniels wellicht wolf is. Ook opmerkelijk; hij roept de echte priester op zijn drankje te gebruiken, terwijl dat nutteloos geweest zou zijn. Een slechtje die een sterke actie wil

Correctie: het zijn andere geweest die opperde dat de echte priester zijn drankje moest inzetten. Het ben ik geweest die opperde aan de priester om dit juist NIET te doen.

Voor het overige geen commentaar op je analyse over mezelf.
 
Reactiescore
1.804
Respectabele verdediging nonkel. Al ben ik niet 100% overtuigd. Zeker wat betreft Jokersbreen heb ik de indruk dat je een beetje in een tunnelvisie beland bent. Die tunnelvisie werd gestart door het feit dat hij over jouw BM-post had gelezen. Maar daar had hij gewoon een logische verklaring voor.
Ik ben op werk en zit op gsm met slechte internet verbinding. Dus geen tijd om de vorige pagina's terug te lezen. Drm zette ik tussen haakjes 'tenzij ik het gemist heb'. Maar je deed het dus wel nvm dan.
Toegegeven, ik snap waar de overige redenen die je aangeeft vandaan komen, maar die acties lijken me veel te opzichtig en risicovol voor een wolf die eigenlijk niet verdacht wordt. Ik weet het niet.

- Sule Silmad

Kreeg uiteindelijk mijn lynchstem bij de eerste DL, omdat hij wel de aanzet gaf om een beginnende speler (martinezz) te lynchen, maar zichzelf ook meteen indekte voor die intentieverklaring. Maakte enkele makkelijke beschuldigingen, maar zette niet echt door. De laatste dag minder verdacht, omdat hij Candiu en Mohniels er mee uit stemde. De eerste was wel omdat hij in het defensief werd gebracht.
Begrijp me niet verkeerd. Ik begrijp WAAROM je op hem stemde, mijn punt was vooral dat je hier vrij makkelijk snipvis volgt.

De reden waarom ik Calamus Incendium verdenk, is omdat hij helemaal anders speelt dan vorig potje toen hij al vrij snel door de mand viel. Nog weinig bijdrage en veel trollposts. Weigerde me overigens direct credits te geven, dat spreekt tegen hem.
Ik kan deze cirkelredenering nog steeds niet vatten. Hij speelt anders dan vorige ronde, maar vorige ronde was hij wolfke? Wat had je gezegd als hij op dezelfde manier had gespeeld als vorig rondje?
Wat die inzichten over jou betreft: als mohniels toch de priester was, konden we met zekerheid stellen dat jij goedje was. Nu kunnen we niet uitsluiten dat de gewiekste nelis jou verdacht wilde maken of net minder verdacht. In dat opzicht leren we er bitter weinig uit wat jou betreft.
Nee, dan kon ik nog steeds zelf ketterse wolf of welp zijn zoals Arbeitman terecht aanhaalde. Zoals ik al eerder zei hebben we uit niels' dood inderdaad niks geleerd over mij. Maar wat jij volgens mij wel vrij snel nadien suggereerde is dat ik wel wolfje zou zijn zijn als nelis wolfje was. Dat noem ik framen. Het zou trouwens kunnen dat iemand anders dat zei ook ik kan me vergissen?

Maar goed. Wie zou jij er dan uit willen lynchen vandaag nonkel?
 

Deleted User - 487969991

Guest
Sule Silmad duidelijk wolfke

Eerdere aangehaalde posts waren verdacht. Easy target op martinezz ging hij te lang in door en nu tracht hij vrder te gaan op simeco. Sule pakt alleen voor de hand liggende targets om over te posten (dus de Martinezz en nu alles omtrent Simeco na dood van MOH). Gemaakt spel.
 

Deleted User - 487969991

Guest
Ik kan mij trouwens wel vinden in een lynch op Materlotti. 'zeker zijn van iets' kan enkel als je een bepaalde rol zou hebben, maar waarom zou je de wolven tonen dat je een speciaaltje bent. Dat is gewoon dom. Dus hij is ofwel gewone burger of een wolf die wilt laten overkomen hij een speciaaltje is zodat mensen hem niet zullen lynchen. Al vind ik dat laatste een wel heel gewaagde tactiek.
Ik vind dit ook zo verdacht. Potentiele stemmingen op materlotti worden nogal uit de lucht gegrepen. De claim speciaal is misschien ietwat vreemd maar ik kan me voorstellen dat er deze ronde genoeg speciaaltjes inzitten? Al met al is dit in mijn ogen kiezen van een makkelijker target en niet zelf wolven vangen.
 
Reactiescore
561
goed jongens, ik moet zeggen dat ik er moeilijk een eind kan aan vastknopen.

Wel heb ik al even een slecht gevoel bij nonkel. Akkoord, speelde gisteren mee niels eruit na zijn priesteractie. Maar we mogen niet uit het oog verliezen dat moh er voor zijn priesteractie wellicht ook gewoon uit ging. Kan dus prima een plannetje geweest zijn van de wolven om nog verwarring te zaaien en nonkel in een positief daglicht te zetten. Wat me namelijk vooral opvalt bij nonkel is dat hij, naast zijn theorietje jegens mohniels eigenlijk met - voor zijn doen - vrij platte argumenten komt richting andere spelers.

Enkele voorbeelden:



Meeloopstem

Beperkte onderbouwing voor Jokersbrain en vooral het argument voor Calamus Incendium is heel matig. In het vorig potje speelde was hij wolf maar speelde hij anders dus nu gebruikt hij misschien een andere tactiek? Je geeft geen enkele reden waarom hij wolf zou kunnen zijn. Het enige wat je doet is proberen zijn gedrag te framen binnen een rol terwijl je geen reden hebt om aan te nemen dat hij daadwerkelijk die rol heeft.

Zie ook hoe hij mij al een beetje probeerde te framen gisteren


en nog laatste voorbeeldke

Eerste stuk is verwijzing naar Jokersbrain.
Wederom geen onderbouwing en ook dezelfde verdachten als hij al van dag 1 heeft.

Wat denken de anderen hiervan?
BM @arbeitman ?

Ik reageer hier straks op Simeco, ik ben net thuis van mijn werk.
 
Reactiescore
561
goed jongens, ik moet zeggen dat ik er moeilijk een eind kan aan vastknopen.

Wel heb ik al even een slecht gevoel bij nonkel. Akkoord, speelde gisteren mee niels eruit na zijn priesteractie. Maar we mogen niet uit het oog verliezen dat moh er voor zijn priesteractie wellicht ook gewoon uit ging. Kan dus prima een plannetje geweest zijn van de wolven om nog verwarring te zaaien en nonkel in een positief daglicht te zetten. Wat me namelijk vooral opvalt bij nonkel is dat hij, naast zijn theorietje jegens mohniels eigenlijk met - voor zijn doen - vrij platte argumenten komt richting andere spelers.

Enkele voorbeelden:



Meeloopstem

Beperkte onderbouwing voor Jokersbrain en vooral het argument voor Calamus Incendium is heel matig. In het vorig potje speelde was hij wolf maar speelde hij anders dus nu gebruikt hij misschien een andere tactiek? Je geeft geen enkele reden waarom hij wolf zou kunnen zijn. Het enige wat je doet is proberen zijn gedrag te framen binnen een rol terwijl je geen reden hebt om aan te nemen dat hij daadwerkelijk die rol heeft.

Zie ook hoe hij mij al een beetje probeerde te framen gisteren


en nog laatste voorbeeldke

Eerste stuk is verwijzing naar Jokersbrain.
Wederom geen onderbouwing en ook dezelfde verdachten als hij al van dag 1 heeft.

Wat denken de anderen hiervan?
BM @arbeitman ?

Wat Nonkel betreft heb ik momenteel geen enkele reden om hem te verdenken. Zoals hij zelf zegt heeft hij me overtuigd om mijn stem op MOHniels te laten staan. Want ik had oprecht mijn twijfel dat de claim van MOHniels juist kon zijn.

En ik bleek niet de enige te zijn die twijfelde, dus hij gaf de doorslag voor de lynch van mohniels.

En gezien het vorig potje speelt mohniels impulsief, zo kan het dus perfect zijn dat hij jou 'bewezen goedje' wou maken met zijn actie. Daarom heb ik voorlopig geen reden om mijn stem van jou af te halen.
 
Reactiescore
1.804
Wat Nonkel betreft heb ik momenteel geen enkele reden om hem te verdenken. Zoals hij zelf zegt heeft hij me overtuigd om mijn stem op MOHniels te laten staan. Want ik had oprecht mijn twijfel dat de claim van MOHniels juist kon zijn.

En ik bleek niet de enige te zijn die twijfelde, dus hij gaf de doorslag voor de lynch van mohniels.

En gezien het vorig potje speelt mohniels impulsief, zo kan het dus perfect zijn dat hij jou 'bewezen goedje' wou maken met zijn actie. Daarom heb ik voorlopig geen reden om mijn stem van jou af te halen.

ik vind het heel gek dat jij dit blijft volhouden, terwijl ik hier al lang heb aangetoond dat dat scenario hoogst onwaarschijnlijk is. Waarom ga jij daar zo makkelijk aan voorbij?

Wat betreft nonkel, wijs ik je erop dat hij op dag 1 NIET op Candiu gestemd heeft en in eerste instantie ook NIET op mohniels ging stemmen, tot de hele priesteractie. Vind je dat 'geen enkele reden' om hem te verdenken?
 
Reactiescore
1.577
Respectabele verdediging nonkel. Al ben ik niet 100% overtuigd. Zeker wat betreft Jokersbreen heb ik de indruk dat je een beetje in een tunnelvisie beland bent. Die tunnelvisie werd gestart door het feit dat hij over jouw BM-post had gelezen. Maar daar had hij gewoon een logische verklaring voor.
Toegegeven, ik snap waar de overige redenen die je aangeeft vandaan komen, maar die acties lijken me veel te opzichtig en risicovol voor een wolf die eigenlijk niet verdacht wordt. Ik weet het niet.

Ik weet het ook niet met zekerheid, maar ik zie op dit moment weinig andere personen die wolfser ( :confused2: :confused2: :confused2:) gedrag vertonen. En bij mohniels is al gebleken dat risicovol gedrag (het fel verdedigen van Candiu) wel eens een goede indicator kan zijn. Op mijn argumenten heeft Jokersbrain ook geen verdediging in huis.

Begrijp me niet verkeerd. Ik begrijp WAAROM je op hem stemde, mijn punt was vooral dat je hier vrij makkelijk snipvis volgt.

Goede argumenten zijn er om gevolgd te worden. Op dat moment vond ik vooral de post van I like trains. trouwens de meest klare, maar goed dat terzijde.

Ik kan deze cirkelredenering nog steeds niet vatten. Hij speelt anders dan vorige ronde, maar vorige ronde was hij wolfke? Wat had je gezegd als hij op dezelfde manier had gespeeld als vorig rondje?

Hij speelt anders, omdat hij nu liever niet zo snel door de mand zou vallen wellicht? Toegegeven, geen bijster sterk argument. Maar combineer het met zijn beperkte bijdrage en zijn trollgedrag. Bovendien zie ik CI er ook wel voor aan om als wolf zijn theorie omschrijven als die van de wolfbeul.

Nee, dan kon ik nog steeds zelf ketterse wolf of welp zijn zoals Arbeitman terecht aanhaalde. Zoals ik al eerder zei hebben we uit niels' dood inderdaad niks geleerd over mij. Maar wat jij volgens mij wel vrij snel nadien suggereerde is dat ik wel wolfje zou zijn zijn als nelis wolfje was. Dat noem ik framen. Het zou trouwens kunnen dat iemand anders dat zei ook ik kan me vergissen?

Heb ik nooit gesuggereerd dus gelieve dit terug te nemen??? enige wat ik zei, is dat er wel lessen uit getrokken konden worden.

Wie ik dus zou lynchen, zijn Jokersbrain, CI of Sule Silmad.
 
Reactiescore
1.577
Correctie: het zijn andere geweest die opperde dat de echte priester zijn drankje moest inzetten. Het ben ik geweest die opperde aan de priester om dit juist NIET te doen.

Voor het overige geen commentaar op je analyse over mezelf.

Ik interpreteerde onderstaande post wel degelijk als druk uitoefenen op de priester om zijn actie in te zetten.

Simeco dan nog de vraag of we Mohniels lynchen. Wss wolf maar niet 100% zeker. Kunnen hem ook gewoon in het spel laten en lynchen zodra de echte priester zijn actie inzet. Dan zijn we 100% zeker. En ondertussen al verder gaan naar nieuwe slachtoffers. Idk of dit verstandig is. Maar mag best eens overna gedacht worden.

Maar goed, ik zie inderdaad dat je in de volgende post alweer wat anders zegt:

Ik ken de rol van de priester niet goed genoeg uit men hoofd. Maar hij kan niet alle rollen zien begreep ik zoals de keterse wolf. Laten we niet domweg priester acties verspillen.
 
Reactiescore
1.001
Mijn werkdag zit er bijna op. Dan ga ik alles doorlezen en dan maak ik ook wel eens een argument.
Mijn gevoel zegtin elk geval dat nonkel (95% zeker) en Sule (85%) zeker wolven zijn.
 
Reactiescore
1.804
Dank voor de repliek nonkel kan ik alvast wat mee. Ik dacht ook dat jij op mij gestemd had maar dat blijkt niet zo te zijn, prima.

De stand staat op dit moment als volgt:

  • I Like Trains -> JokersBrain -> Materlotti
  • Dash -> Simeco
  • Arbeitman -> Simeco
  • Sule -> Nonkel
  • Snipvis -> Sule
  • Bappos -> Materlotti

Materlotti 2
Simeco 2
Nonkel 1
Sule 1

Van dit lijstje zou ik op dit moment dus naar materlotti of sule kijken. Daarachter komen Arbeitman en Jokersbreen wat mij betreft.

  • materlotti valt vooral op met zijn claim dat ik 'zeker goedje ben'. Dat soort uitspraken heb ik hem eerder als burger zien doen. Maar goed zou ook prima wolvenstreek kunnen zijn gezien hij nog geen lunch is geweest. Hij stemde NIET met de lynch op candiu, maar zijn stem op mohniels gisteren was er vrij snel. Lijkt me twijfelgeval
  • Sule was degene die als eerste ons wees op de aanwezigheid van een ketterse wolf en heeft er zo dus meteen voor gezorgd dat niemand niels zijn actie serieus nam. Lijkt me dat een wolfje dit niet als eerste zal doen. Stemde ook op candiu toen het erom spande. Stemde gisteren ook snel op mohniels, maar toen er al veel stemmen op hem waren. Lijkt me eerder geen slechtje.

Dat brengt mij bij de volgende op de lijst. Arbeitman. Wat vind jij van onze BM @nonkel jos ?
 
Reactiescore
1.804
Mijn werkdag zit er bijna op. Dan ga ik alles doorlezen en dan maak ik ook wel eens een argument.
Mijn gevoel zegtin elk geval dat nonkel (95% zeker) en Sule (85%) zeker wolven zijn.
oh deze post had ik nog niet gezien godver.
 
Reactiescore
1.804
brengt me danig in de war alleszins mvg
 
Reactiescore
358
Ik heb nog altijd de kriebels bij Materlotti. Smeken om een dag extra te leven helpt zijn case geenszins, in mijn ogen. Infectiewolf, welp, andere slechte bijrol... Allemaal redenen om hem geen extra dag te gunnen als je hem sowieso al verdacht vindt. En dat is zeker het geval.

Ik blijf nog steeds denken dat hij een koppel is met Simeco trouwens, maar zou sowieso eerder Materlotti lynchen, in case het niet zo is.

Nonkel Jos lijkt me voorlopig trouwens echt wel een goedje hoor.
 
Bovenaan