Top/Flop stammen

Reactiescore
735
Oeff mezelf verslikt in mijn laatste slok chocomel. Wat vreselijk zeg, want die laatste slok is altijd hemels!
Grappig, gebeurde mij ook toen ik vernam van jullie belachelijke aankomende poging de wereld compleet te verpesten.
 
Reactiescore
967
Grappig, gebeurde mij ook toen ik vernam van jullie belachelijke aankomende poging de wereld compleet te verpesten.

Overdrijven is ook een kunst. Uiteraard zijn jullie van Gods niet tevreden met huidige/komende ontwikkelingen. Gezien jullie het voordeel zouden halen uit een drie-strijd en dat voor Cube. in ieder geval niet realistisch zou zijn. Helaas, want had die wel graag willen zien
 
Reactiescore
735
Overdrijven is ook een kunst. Uiteraard zijn jullie van Gods niet tevreden met huidige/komende ontwikkelingen. Gezien jullie het voordeel zouden halen uit een drie-strijd en dat voor Cube. in ieder geval niet realistisch zou zijn. Helaas, want had die wel graag willen zien
Overdrijven? Jullie proberen bijna heel Cube mee te trekken naar Mp. (gelukkig hebben een aantal nog ruggegraat) al dan niet als intern. NP werkt samen met Mp. en daar hebben ze zelfs vv (gehad), LDE zelfde verhaal, Cactus staat op delete wat gewoon easy BBs edelen wordt. Moet ik het sommetje voor je rond maken wat voor belachelijke kwantitatieve overmacht dat wordt?

Gods houdt zich gewoon het liefst bij de huidige groep en heeft daarom al vele sollis afgewezen om wat vd wereld te maken, jammer dat de andere kant toch geleid wordt door wereldwinst koste wat kost waar het voor ons om spelplezier draait.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
967
Overdrijven? Jullie proberen bijna heel Cube mee te trekken naar Mp. (gelukkig hebben een aantal nog ruggegraat) al dan niet als intern. NP werkt samen met Mp. en daar hebben ze zelfs vv (gehad), Cactus staat op delete wat gewoon easy BBs edelen wordt. Moet ik het sommetje voor je rond maken wat voor belachelijke kwantitatieve overmacht dat wordt?

Gods houdt zich gewoon het liefst bij de huidige groep en heeft daarom al vele sollis afgewezen om wat vd wereld te maken, jammer dat de andere kant toch geleid wordt door wereldwinst koste wat kost waar het voor ons om spelplezier draait.

We probeerden inderdaad de spelers waar we laatste weken/maanden mee gestreden hebben en een band mee hebben opgebouwd, de keuze te geven om zich bij ons te voegen. Als ze dit niet zagen zitten, wat ons ook geheel logisch leek, hadden we dit ook gerespecteerd.

Gods heeft bij de sollicitatie die gekomen is ook eisen gesteld, er is niet direct een nee uitgekomen, toch? Dus wat dat betreft ben je niet geheel eerlijk denk ik.

Maar zoals ik al zei, ik had graag de driestrijd gezien, maar met huidig Cube. is dit gewoon niet realistisch. En tevens zoals Dirkjan al aanhaalde is een driestrijd sowieso niet praktisch gezien er altijd één partij de dupe van wordt. En dat neigt al snel naar de partij met de meest kwantitatieve voordelen.
 
Reactiescore
735
En waar haal je die onzin vandaan? Mijn pm naar het betreffende account begint als volgt:

Beste,

Na overleg binnen Gods is er besloten jullie helaas niet toe te laten om de volgende punten:

Dus nee, je kan Gods een dergelijk recruit beleid niet kwalijk nemen, want het is er niet.
Dus omdat Cube niet lekker loopt verenig je letterlijk de hele wereld tegen Gods? Wat is dat voor zielige zet, word je zo opgewonden van een simpele wereldwinst welke hoogstwaarschijnlijk gaat bestaan uit een bb zee edelen? Denk eens na man!
 

DeletedUser7072

Guest
We probeerden inderdaad de spelers waar we laatste weken/maanden mee gestreden hebben en een band mee hebben opgebouwd, de keuze te geven om zich bij ons te voegen. Als ze dit niet zagen zitten, wat ons ook geheel logisch leek, hadden we dit ook gerespecteerd.

Gods heeft bij de sollicitatie die gekomen is ook eisen gesteld, er is niet direct een nee uitgekomen, toch? Dus wat dat betreft ben je niet geheel eerlijk denk ik.

Maar zoals ik al zei, ik had graag de driestrijd gezien, maar met huidig Cube. is dit gewoon niet realistisch. En tevens zoals Dirkjan al aanhaalde is een driestrijd sowieso niet praktisch gezien er altijd één partij de dupe van wordt. En dat neigt al snel naar de partij met de meest kwantitatieve voordelen.

Nah ik gaf wel aan een fusie zwak te vinden. Een situatie waarin je 3 stammen hebt met elk hun eigen identiteit maar waar je wel tijdelijke bondgenootschappen kan hebben tussen 2 stammen is nog steeds veel interessanter dan een 2 strijd, omdat hier de allianties nog kunnen veranderen als de verhoudingen tussen de stammen veranderen en je sws nog een oorlog Mp vs Cube krijgt mochten jullie Gods ooit samen verslaan. En dit is imo realistischer dan een situatie waarin alle 3 de stammen op elk moment tot aan het eind vijandig zijn tov de andere 2 stammen, ik zei inderdaad dat dat niet reeel was en speltheoretisch ook een absoluut onrealistische verwachting zou zijn.

Maar ik denk ook dat e.e.a. komt vanwege RL problemen binnen Cube, en in die context kan ik het niet veroordelen want als 1 of 2 spelers het gevoel hebben dat ze aan een dood paard trekken en buitenproportioneel veel vv's draaien kan ik me voorstellen dat ze daarmee willen stoppen en zich aansluiten bij Mp. Voor mijn scenario is wel motivatie nodig van alle leden in de 3 stammen. Jammer is het zeker wel, denk dat Gods nu ook makkelijk gaat winnen gezien accounts als Kurt en anderen gewoon wegvallen.
 
Reactiescore
1.278
En waar haal je die onzin vandaan? Mijn pm naar het betreffende account begint als volgt:

Beste,

Na overleg binnen Gods is er besloten jullie helaas niet toe te laten om de volgende punten:

Dus nee, je kan Gods een dergelijk recruit beleid niet kwalijk nemen, want het is er niet.
Dus omdat Cube niet lekker loopt verenig je letterlijk de hele wereld tegen Gods? Wat is dat voor zielige zet, word je zo opgewonden van een simpele wereldwinst welke hoogstwaarschijnlijk gaat bestaan uit een bb zee edelen? Denk eens na man!

"letterlijk de hele wereld" lol ik denk niet dat jij weet waarover je praat. Dat je gepikeerd bent dat Gods mogelijk de overmacht kwijtraakt die ze eerst hadden bij de driestrijd dat begrijp ik. Des te meer reden voor Gods om zich te bewijzen lijkt mij. Gods is gegaan van een tweeman stam naar een 3 - 5 - 6 - 7 en heeft hierbij voortdurend de overmacht behouden(kwalitatief of kwantitatief). Ik denk daarom ook juist dat de ontwikkelingen verfrissend zijn voor de wereld.. een oppositie herrijst tegen Gods die gedurende de wereld tot dusver als favoriet gezien is.(ook door mij).

De wereld was al spannend en ik ben er van overtuigd dat de spanning blijft.
 
Reactiescore
735
Gods constant de overmacht haha. Dejavu had de overmacht kwantitatief maat, weet niet of je opgelet hebt. Daarnaast hebben wij 5 leden van formaat, dat Savior en Abor twee knallers van accounts zijn is het voordeel in punten, wat in dezen volledig afgedwongen wordt en niet wordt bereikt door recruits.
Ik heb je net het hele lijstje opgenoemd, ga daar maar inhoudelijk op in als je wil beweren dat dit niet bijna de hele wereld betreft.
 

DeletedUser7072

Guest
Uiteindelijk komt het gewoon erop neer dat een wereld met 4 continenten te klein is om op een natuurlijke manier te leiden tot iets anders dan een 2 strijd, vroeger kreeg je die 2 strijd pas na vele jaren en waren er in de tussentijd vaak al meer dan 5 stammen die kans maakte op wereldwinst, waar bg's veranderden, etc, etc. Dat allemaal op een natuurlijke manier, dus zonder dat men van tevoren collectief met elkaar afsprak het zo te doen om de wereld leuk te houden.

Anders zou je een ledenmaximum moeten instellen van 5 ofzo, dat je met een stam met meer dan 5 leden niet de wereld kan winnen. Misschien krijg je dan ondanks de grootte van de wereld alsnog complexere eindconfiguraties in werelden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Heeft iemand nog een acc voor me? Het drama gehalte hier zou me goed doen :).
 
Bovenaan