[Speeltopic] WvW #295 The Forbidden Forest

Reactiescore
559
sorry voor de inactiviteit gister
druk met werk en op tw :oops:

ik heb vandaag wel iets meer tijd dus zal proberen wat actiever te zijn.
kan niet beloven met hoop inzicht te komen want dat is nog steeds iets waar ik moeite mee heb :S

bij mij staat iig capri nog steeds op mn lijstje
heb daar eigk vanaf dag 1 raar gevoel bij sinds die vreemde discussie met castiel over dat ene zinnetje over de activiteit van het potje
14 spelers, ik hoop dat iedereen wel gewoon 100% activiteit gaat tonen dit potje. Dan is 14 spelers prima om een potje mee te spelen :)
kweet niet beter of castiel zit altijd wel iedereen te pushen voor meer activiteit, dus ik snapte die hele discussie niet.

en daarna de "verdediging " van batchie

time en bloodwolf heb ik dan bij goed staan
bij castiel eigk ook nog niet echt wat vreemd opgemerkt.

jess houd dr eigen op de achtergrond
cryptic inactief

voor de rest ga ik even de boel van gister nog eens even terug lezen.
had het gister wel doorgelezen maar het bleef niet echt hangen :/
 

Deleted User - 2075062

Guest
Pietvanl gaat op Batchie en doet dit met een hele lange post. Zoals Hopeful al terecht benoemt gaat deze post gepaard met gigantisch veel woorden waarin hij iedereen behandeld maar waarin hij eigenlijk vrijwel niks zegt. Hij sluit de post dus, zoals gezegd, af door op Batchie te stemmen.

Deze stem is 8 minuten na de post van Time en ik denk daarom dat hij niet wist dat Time al op Batchie stond. Ik wil nu dus ook niet meteen gaan zeggen dat Piet geen wolfje kan zijn hiermee. Ik zie ze namelijk wel op elkaar gaan om elkaar zo in te dekken. Het zag er namelijk in eerste instantie uit dat Blood wel is lynch zou gaan worden en dan was dit geeneens een slechte tactiek geweest.

Jo Han gaat op mij, met een reden waarin ik toch de indruk krijg dat hij echt niet gelezen heeft naar wat mijn beweegredenen waren voor de lynch van dag 1. Ik vind dat Jo Han zich er heel makkelijk van afmaakt met deze lynchstem, er was heel veel om van uit te gaan op dag 2 door alle gebeurtenissen en ik vind zijn redenering en argumentatie toch zeer zwak.

Blood en Time zijn voor mij momenteel zeker goedjes.

Capri is een ander verhaal. Ze verdedigde hard op Batchie, wat natuurlijk gezien de context helemaal niet vreemd is. Echter door de gebeurtenissen begin ik te twijfelen aan haar bedoelingen met deze verdediging. Hoe denken anderen hierover?

Cryptic, ik verwacht vandaag goede activiteit.

Hope laat zich gisteren in mijn optiek zien als goedjesHope, sinds hij on kwam was hij gelijk bezig met zoeken. Als slechtje vind ik hem meestal vrij omslachtig.

Jess kan ik weer niet goed peilen ... Ze is vrij stil en zou willen dat ze wat meer aanwezig is dit potje en wat meer zou zeggen. Iemand enige mening over Jess?

Laila ga ik vandaag dan is goed bekijken. Lijkt zich een beetje op de achtergrond overal tussendoor te manouvreren maar dit kan ook gewoon door drukte komen zoals ze zelf zegt. Is zien wat vandaag brengt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser77141

Guest
Wtf...
Op het moment dat jij dat schreef had ik sinds de DL meer posts gemaakt dan jij. Misschien minder lang maar net zo veel (of weinig net hoe je t bekijkt ) inhoud .

zoals je ziet staat dat ik over jou nog moet bijwerken.
Dus al jou post van gister avond na DL en vandaag moeten dus nog verwerkt worden :p
 

Deleted User - 487871837

Guest

Dat is totaal niet wat ik bedoelde, maar goed.

blood opent stemming op batchie een wolf, doet een goedje niet

Volgens mij gaat hier wat fout.

misschien moet je zelf meer de moeite nemen om iets te lezen, ik ga dan niet in discussies in en val (nog) niemand persoonlijk aan, omdat je dan vaak een welles/nietes krijgt. ik bekijk het liever van een afstand(helicopterview).

Ik snap niet waarom je zo gefrustreerd/aangevallen reageert. Ik postte mn laatste post niet als aanval oud, maar vooral als advies over hoe je mensen beter kan verdenken, waar iedereen wat aan heeft. Je moet mensen wel persoonlijk aan gaan vallen, want als iedereen gaat helicopteren dan kom je nergens.

Ik vraag het gewoon nogmaals: wát maakt mij verdacht? Haal posts aan, kom met argumenten en dan kunnen we verder.

En doe niet zo gefrustreerd. Het siert je niet echt.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Deze stem is 8 minuten na de post van Time en ik denk daarom dat hij niet wist dat Time al op Batchie stond. Ik wil nu dus ook niet meteen gaan zeggen dat Piet geen wolfje kan zijn hiermee. Ik zie ze namelijk wel op elkaar gaan om elkaar zo in te dekken. Het zag er namelijk in eerste instantie uit dat Blood wel is lynch zou gaan worden en dan was dit geeneens een slechte tactiek geweest.

Wat bedoel je hier precies mee? Hoezo zouden time en piet zich indekken als je later time als goedje benoemt? :p

Denk dat ik je gedachtengang even mis.
 

DeletedUser77141

Guest
Dat is totaal niet wat ik bedoelde, maar goed.



Volgens mij gaat hier wat fout.



Ik snap niet waarom je zo gefrustreerd/aangevallen reageert. Ik postte mn laatste post niet als aanval oud, maar vooral als advies over hoe je mensen beter kan verdenken, waar iedereen wat aan heeft. Je moet mensen wel persoonlijk aan gaan vallen, want als iedereen gaat helicopteren dan kom je nergens.

Ik vraag het gewoon nogmaals: wát maakt mij verdacht? Haal posts aan, kom met argumenten en dan kunnen we verder.

En doe niet zo gefrustreerd. Het siert je niet echt.

Heeft iedereen niet zijn eigen speelstijl? De mijne is dat ik liever alles van een afstandje bekijk en daaruit dus een post maak met wat ik vind.
Dat jij vindt dat ik daarbij weinig zeg met veel woorden, mag jij vinden. Ik bekijk graag alle personen en benoem daarbij graag wat ik daar van vind, ook al zijn ze niet erg actief. Ook dat benoemen geeft juist aan waarom je wel of niet iemand verdacht vind.

Wat betreft die stemmen op batchie van gister. blood begon daar wel dergelijk mee zijn maar 3 stemmen op hem. waarvan blood de eerste stem zet.
Waarom zou je als wolf een eerste stem uit brengen op een medewolf, die niet al heel goed in de groep ligt? zou je dan juist niet proberen op een ander proberen te leggen waarbij je uitlegt waarom je die persoon juist een wolf vind?

En ik ben niet gefrustreerd alleen vind ik het jammer dat jij jou speelstijl aan anderen wilt opleggen(tenminste zo komt het op mij over). Gaat er om dat iedereen op zijn manier plezier heeft in het spel en op zijn manier speelt. ik merk in de afgelopen potjes die ik hier gespeeld heb dat mensen daar veel op aangevallen worden en dat vind ik wel erg jammer, misschien dat daarom ook jou opmerkingen over speelstijl minder goed bij mij vallen.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Heeft iedereen niet zijn eigen speelstijl? De mijne is dat ik liever alles van een afstandje bekijk en daaruit dus een post maak met wat ik vind.

Iedereen heeft zeker z'n eigen speelstijl, maar met alleen maar lijstjes maken schiet je simpelweg niet veel op.
Als jij een verdenking plaatst die weggemoffeld staat in een lijstje gebeuren er een aantal dingen.
  1. De kans dat mensen je verdenking missen is groter, omdat hij tussen een lijstje mensen staat, wat niet altijd even goed gelezen kan worden.
  2. Je geeft mensen minder kans om zich te verdedigen, omdat een verdenking in een lijstje vaak minder uitgebreid is dan een aparte post. Dit heeft dan weer een aantal gevolgen, die allemaal niet spelbevorderend zijn. Als iemand zich niet goed kan verdedigen, kan de rest van de groep er ook weinig mee, omdat verdedigingen enorm waardevolle informatie kunnen opleveren.
Er is niks mis met lijstjes maken, als jou dat rust geeft in je hoofd moet je dat vooral blijven doen.
Sterker nog, ik ben op dit moment zelf bezig met een lijstje.

Ik probeer je alleen uit te leggen dat verdenkingen beter in een aparte post kunnen, vanwege redenen die ik nu een paar keer herhaald heb, omdat dat het potje een stuk meer bevorderd.

alleen vind ik het jammer dat jij jou speelstijl aan anderen wilt opleggen(tenminste zo komt het op mij over).

Dat is niet m'n bedoeling, ik probeer je vooral wat bij te leren over hoe je je gedachtes beter kan over laten komen.
Je hebt vast goede dingen te zeggen, alleen vallen ze nu een beetje in het niets en dat is zonde.
 
Reactiescore
559
Pietvanl gaat op Batchie en doet dit met een hele lange post. Zoals Hopeful al terecht benoemt gaat deze post gepaard met gigantisch veel woorden waarin hij iedereen behandeld maar waarin hij eigenlijk vrijwel niks zegt. Hij sluit de post dus, zoals gezegd, af door op Batchie te stemmen.

Deze stem is 8 minuten na de post van Time en ik denk daarom dat hij niet wist dat Time al op Batchie stond. Ik wil nu dus ook niet meteen gaan zeggen dat Piet geen wolfje kan zijn hiermee. Ik zie ze namelijk wel op elkaar gaan om elkaar zo in te dekken. Het zag er namelijk in eerste instantie uit dat Blood wel is lynch zou gaan worden en dan was dit geeneens een slechte tactiek geweest.

Jo Han gaat op mij, met een reden waarin ik toch de indruk krijg dat hij echt niet gelezen heeft naar wat mijn beweegredenen waren voor de lynch van dag 1. Ik vind dat Jo Han zich er heel makkelijk van afmaakt met deze lynchstem, er was heel veel om van uit te gaan op dag 2 door alle gebeurtenissen en ik vind zijn redenering en argumentatie toch zeer zwak.

Blood en Time zijn voor mij momenteel zeker goedjes.

Capri is een ander verhaal. Ze verdedigde hard op Batchie, wat natuurlijk gezien de context helemaal niet vreemd is. Echter door de gebeurtenissen begin ik te twijfelen aan haar bedoelingen met deze verdediging. Hoe denken anderen hierover?

Cryptic, ik verwacht vandaag goede activiteit.

Hope laat zich gisteren in mijn optiek zien als goedjesHope, sinds hij on kwam was hij gelijk bezig met zoeken. Als slechtje vind ik hem meestal vrij omslachtig.

Jess kan ik weer niet goed peilen ... Ze is vrij stil en zou willen dat ze wat meer aanwezig is dit potje en wat meer zou zeggen. Iemand enige mening over Jess?

Laila ga ik vandaag dan is goed bekijken. Lijkt zich een beetje op de achtergrond overal tussendoor te manouvreren maar dit kan ook gewoon door drukte komen zoals ze zelf zegt. Is zien wat vandaag brengt.
verwacht niet al teveel, ik ben niet iemand die sws op de voorgrond treed

Heeft iedereen niet zijn eigen speelstijl? De mijne is dat ik liever alles van een afstandje bekijk en daaruit dus een post maak met wat ik vind.
Dat jij vindt dat ik daarbij weinig zeg met veel woorden, mag jij vinden. Ik bekijk graag alle personen en benoem daarbij graag wat ik daar van vind, ook al zijn ze niet erg actief. Ook dat benoemen geeft juist aan waarom je wel of niet iemand verdacht vind.

Wat betreft die stemmen op batchie van gister. blood begon daar wel dergelijk mee zijn maar 3 stemmen op hem. waarvan blood de eerste stem zet.
Waarom zou je als wolf een eerste stem uit brengen op een medewolf, die niet al heel goed in de groep ligt? zou je dan juist niet proberen op een ander proberen te leggen waarbij je uitlegt waarom je die persoon juist een wolf vind?

En ik ben niet gefrustreerd alleen vind ik het jammer dat jij jou speelstijl aan anderen wilt opleggen(tenminste zo komt het op mij over). Gaat er om dat iedereen op zijn manier plezier heeft in het spel en op zijn manier speelt. ik merk in de afgelopen potjes die ik hier gespeeld heb dat mensen daar veel op aangevallen worden en dat vind ik wel erg jammer, misschien dat daarom ook jou opmerkingen over speelstijl minder goed bij mij vallen.
ben ik het eigk wel mee eens.
daarom dat ik ook steeds meer twijfel om mee te doen, terwijl ik het spel op zich wel leuk vind.:oops:

maar goed dat terzijde zie ik verder niet iets wat vreemd is aan je posts en heb het idee dat je wel mee zoekt.

Edit: aan de leiding zouden de gebeurtenissen aangepast kunnen worden
ik vind dat altijd wel makkelijk met zoeken.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Ik ga even hardop denken en zou het waarderen als jullie met mij meedenken.
Het is niet m'n bedoeling om mensen aan te wijzen als wolf, maar meer om hardop te denken over wie kandidaten zouden kunnen zijn, en het gesprek eens rond de middag te beginnen in plaats van in de avond.

Er zijn nu vier mensen dood, waarvan twee slechtjes, en ik denk dat we al het een en ander aan verbanden kunnen leggen.

1. Cryptic
2. Jo Han
3. Hopeful
4. jessicavd
7. Castiel.
8. Capricorno
9. laila
10. .TimeforplanB
11. Pietvanl
14. BloodWolf14

Dit zijn alle spelers die op dit moment nog over zijn, en daar zoeken we een of twee slechtjes tussen.
Omdat we een welp en een verhullende wolf hebben gezien vind ik het lastig in te schatten hoeveel slechtjes er begonnen.
Is het mogelijk dat er twee wolven en twee welpen in zouden kunnen zitten? Twee wolven zodat je niet na 1 lynch al geen wolven kan hebben, en twee welpen omdat welpen extreem moeilijk is en welpjes ook gelyncht kunnen worden? Ik denk in ieder geval dat er geen moederwolf inzit, omdat zij weet wie de welpen zijn. Als je dat weet, dan doe je er wel alles aan dat Poo niet gelyncht zou worden. Verhullende wolf, wolf en een of twee welpen lijkt me het meest voor de hand liggend. @Castiel. @capricorno @BloodWolf14, zeg ik rare dingen nu? Heb jullie meer over rollen zien speculeren, vandaar de tags.

Om nog even door te speculeren over rollen, ik denk dat we kunnen stellen dat een DO + BE combo redelijk logisch is nu?
Zijn er ooit potjes geweest waarin de ene er wel inzat en de andere niet?

Goed, de mensen waarvan ik met veel zekerheid durf te zeggen dat ze goedjes zijn.


.Time.

Op dag twee zei hij het volgende over Lyonn:

Lyonn is goedje, als wolf ga je nu beter meelopen dan op een actief iemand stemmen.

Persoonlijk zie ik hem als wolf dit niet doen.
Waarom zou je een potentieel lynchtarget vrijwel direct na de deadline als goedje "confirmen" (waar hij gelijk in had) terwijl je net een slechtje kwijt bent?
Het lijkt mij dat je als slechtje maar al te blij bent dat iemand dan zo in de spotlights staat.

Uitlokstem op Bloodwof op dag twee kwam ook voorbij, wat heb je daaruit geconcludeerd? @.TimeforplanB

Tot slot was hij redelijk fel op Batchie, en again, als wolf zou je dat niet doen.


Bloodwof

Eigenlijk vergelijkbaar met Time door z'n stemgedrag van gister.
Echter was hij de persoon die de theorie op Batchie opperde, dus kunnen we hem ook van de verdachtenlijst afstrepen.


Castiel

Iets minder zeker dan de rest, maar van hem verwacht ik ook dat hij goedje is, puur door de manier waarop hij speelt.
Bovendien, zoals Time al aanhaalde, zodra Castiel wolf is, is er een whatsapp wolvenchat waarin hij gepusht zou worden om te stemmen.
Dan zou je denken "tijdens de training?", maar, ja, zeker als wolf zijnde zijn die deadlines voor hem erg belangrijk.
Het zou me niks verbazen als hij wel eens "naar de wc moest" om een stem te zetten vlak voor de deadline.
De kans dat Castiel als wolfje een deadline mist en niet stemt is eigenlijk nihil.


Dan houden we deze spelers over.

1. Cryptic
2. Jo Han
3. Hopeful
4. jessicavd
8. Capricorno
9. laila
11. Pietvanl

Ik ga even wat mensen afstrepen waar op dit moment gewoon heel weinig over gezegd kan worden.


De eerste ben ik zelf, ik weet wat m'n rol is en serieuze verdenkingen/theorieen heb ik nog niet voorbij zien komen op me, dus kan ik er weinig tegen doen.

De tweede is @Cryptic. Als het goed is zou hij vandaag actiever moeten worden, dus ik ben benieuwd wat hij te bieden heeft.
Als hij vandaag weer niet actief wordt zou dat erg jammer zijn.

De derde is @jessicavd, met vier posts, bestaande uit twee bm stemmen, een typische jessicalynch op Poo, en een post waarin ze aangeeft BM te willen worden, kun je niks tegen haar bouwen.


Hou je over:

2. Jo Han
8. Capricorno
9. laila
11. Pietvanl

Ik ben er vrij zeker van dat de nog levende slechtje(s) hier tussen moeten zitten.

We gaan gewoon het lijstje af.

Johan

Wat me opvalt als ik zijn posts bekijk is het feit dat hij niet heel erg zoekt.
Wat hij vooral doet is heel veel posts citeren, soms van 1 persoon, en daar dan kort wat over zeggen en voila.
Called it a day.

Het is niet dat hij niks doet, hij stelt zeker wel vragen en dergelijke, maar die gaan eigenlijk allemaal over Castiel.
Alsof hij Castiel wilde lynchen in plaats van Batchie om zo een wolf te redden?

Capri

Capri is prima actief, wat altijd fijn is.
Het ding dat me vooral opviel is hoe hard ze batchie verdedigde, en samen met hem de lynch af wilde sturen van Castiel.
Het klopt dat batchie en zij samen in een verdenking werden genoemd, alleen verdedigde ze hem ook wanneer het niet over haar ging, zoals gister aangehaald werd.

Hoe groot is de kans dat daar een wolvenkoppel zit?

Laila

Laila speel a la laila.
Zoekt niet enorm hard mee, valt niet echt op, maar dat is Laila.

Wat denken anderen over haar?

Piet

Piet is van de lijstjes zoals hij aangeeft, maar vind hem lastig te peilen.
Ik ben benieuwd wat hij vandaag te brengen heeft.

@Castiel. jij zei iets over zijn gedrag wat je herkende (of juist niet) gister wat ik niet helemaal begreep.
Kun je dat nog eens toelichten?

Ik verwacht activiteit van een aantal mensen vandaag om daar een goede mening over te kunnen vormen, maar ik hoop dat er zo in ieder geval wat materiaal is om over los te barsten.

Stel vragen, vul me aan, maak verdenkingen, go :D
 
Reactiescore
559
Ik ga even hardop denken en zou het waarderen als jullie met mij meedenken.
Het is niet m'n bedoeling om mensen aan te wijzen als wolf, maar meer om hardop te denken over wie kandidaten zouden kunnen zijn, en het gesprek eens rond de middag te beginnen in plaats van in de avond.

Er zijn nu vier mensen dood, waarvan twee slechtjes, en ik denk dat we al het een en ander aan verbanden kunnen leggen.

1. Cryptic
2. Jo Han
3. Hopeful
4. jessicavd
7. Castiel.
8. Capricorno
9. laila
10. .TimeforplanB
11. Pietvanl
14. BloodWolf14

Dit zijn alle spelers die op dit moment nog over zijn, en daar zoeken we een of twee slechtjes tussen.
Omdat we een welp en een verhullende wolf hebben gezien vind ik het lastig in te schatten hoeveel slechtjes er begonnen.
Is het mogelijk dat er twee wolven en twee welpen in zouden kunnen zitten? Twee wolven zodat je niet na 1 lynch al geen wolven kan hebben, en twee welpen omdat welpen extreem moeilijk is en welpjes ook gelyncht kunnen worden? Ik denk in ieder geval dat er geen moederwolf inzit, omdat zij weet wie de welpen zijn. Als je dat weet, dan doe je er wel alles aan dat Poo niet gelyncht zou worden. Verhullende wolf, wolf en een of twee welpen lijkt me het meest voor de hand liggend. @Castiel. @capricorno @BloodWolf14, zeg ik rare dingen nu? Heb jullie meer over rollen zien speculeren, vandaar de tags.

Om nog even door te speculeren over rollen, ik denk dat we kunnen stellen dat een DO + BE combo redelijk logisch is nu?
Zijn er ooit potjes geweest waarin de ene er wel inzat en de andere niet?

Goed, de mensen waarvan ik met veel zekerheid durf te zeggen dat ze goedjes zijn.


.Time.

Op dag twee zei hij het volgende over Lyonn:



Persoonlijk zie ik hem als wolf dit niet doen.
Waarom zou je een potentieel lynchtarget vrijwel direct na de deadline als goedje "confirmen" (waar hij gelijk in had) terwijl je net een slechtje kwijt bent?
Het lijkt mij dat je als slechtje maar al te blij bent dat iemand dan zo in de spotlights staat.

Uitlokstem op Bloodwof op dag twee kwam ook voorbij, wat heb je daaruit geconcludeerd? @.TimeforplanB

Tot slot was hij redelijk fel op Batchie, en again, als wolf zou je dat niet doen.


Bloodwof

Eigenlijk vergelijkbaar met Time door z'n stemgedrag van gister.
Echter was hij de persoon die de theorie op Batchie opperde, dus kunnen we hem ook van de verdachtenlijst afstrepen.


Castiel

Iets minder zeker dan de rest, maar van hem verwacht ik ook dat hij goedje is, puur door de manier waarop hij speelt.
Bovendien, zoals Time al aanhaalde, zodra Castiel wolf is, is er een whatsapp wolvenchat waarin hij gepusht zou worden om te stemmen.
Dan zou je denken "tijdens de training?", maar, ja, zeker als wolf zijnde zijn die deadlines voor hem erg belangrijk.
Het zou me niks verbazen als hij wel eens "naar de wc moest" om een stem te zetten vlak voor de deadline.
De kans dat Castiel als wolfje een deadline mist en niet stemt is eigenlijk nihil.


Dan houden we deze spelers over.

1. Cryptic
2. Jo Han
3. Hopeful
4. jessicavd
8. Capricorno
9. laila
11. Pietvanl

Ik ga even wat mensen afstrepen waar op dit moment gewoon heel weinig over gezegd kan worden.


De eerste ben ik zelf, ik weet wat m'n rol is en serieuze verdenkingen/theorieen heb ik nog niet voorbij zien komen op me, dus kan ik er weinig tegen doen.

De tweede is @Cryptic. Als het goed is zou hij vandaag actiever moeten worden, dus ik ben benieuwd wat hij te bieden heeft.
Als hij vandaag weer niet actief wordt zou dat erg jammer zijn.

De derde is @jessicavd, met vier posts, bestaande uit twee bm stemmen, een typische jessicalynch op Poo, en een post waarin ze aangeeft BM te willen worden, kun je niks tegen haar bouwen.


Hou je over:

2. Jo Han
8. Capricorno
9. laila
11. Pietvanl

Ik ben er vrij zeker van dat de nog levende slechtje(s) hier tussen moeten zitten.

We gaan gewoon het lijstje af.

Johan

Wat me opvalt als ik zijn posts bekijk is het feit dat hij niet heel erg zoekt.
Wat hij vooral doet is heel veel posts citeren, soms van 1 persoon, en daar dan kort wat over zeggen en voila.
Called it a day.

Het is niet dat hij niks doet, hij stelt zeker wel vragen en dergelijke, maar die gaan eigenlijk allemaal over Castiel.
Alsof hij Castiel wilde lynchen in plaats van Batchie om zo een wolf te redden?

Capri

Capri is prima actief, wat altijd fijn is.
Het ding dat me vooral opviel is hoe hard ze batchie verdedigde, en samen met hem de lynch af wilde sturen van Castiel.
Het klopt dat batchie en zij samen in een verdenking werden genoemd, alleen verdedigde ze hem ook wanneer het niet over haar ging, zoals gister aangehaald werd.

Hoe groot is de kans dat daar een wolvenkoppel zit?

Laila

Laila speel a la laila.
Zoekt niet enorm hard mee, valt niet echt op, maar dat is Laila.

Wat denken anderen over haar?

Piet

Piet is van de lijstjes zoals hij aangeeft, maar vind hem lastig te peilen.
Ik ben benieuwd wat hij vandaag te brengen heeft.

@Castiel. jij zei iets over zijn gedrag wat je herkende (of juist niet) gister wat ik niet helemaal begreep.
Kun je dat nog eens toelichten?

Ik verwacht activiteit van een aantal mensen vandaag om daar een goede mening over te kunnen vormen, maar ik hoop dat er zo in ieder geval wat materiaal is om over los te barsten.

Stel vragen, vul me aan, maak verdenkingen, go :D

hele lange post maar in feite zeg je hier nu net zo weinig als piet ;-)
ik kan er iig niet nieuws uithalen

vraag me wel af waarom je jess en cryptic uit dat lijstje van " potentiële slechtjes" haalt
waarom denk je dat ze goedjes zijn?
 

Deleted User - 487871837

Guest
vraag me wel af waarom je jess en cryptic uit dat lijstje van " potentiële slechtjes" haalt
waarom denk je dat ze goedjes zijn?

Ik zeg niet dat ze goedjes zijn, ik zeg dat ze zo weinig posts hebben dat je niet kan zeggen of ze goed of slecht zijn. Ze hebben beiden niks gedaan wat ze goed noch slecht maakt.

Vandaar dat ik zeg dat ik hoop dat ze actiever worden zodat ik m’n mening over hen kan bijstellen.

hele lange post maar in feite zeg je hier nu net zo weinig als piet ;-)
ik kan er iig niet nieuws uithalen

Ga het dan nog maar eens lezen en denk mee over de vragen die ik stel.
 
Reactiescore
559
Ik ga even hardop denken en zou het waarderen als jullie met mij meedenken.
Het is niet m'n bedoeling om mensen aan te wijzen als wolf, maar meer om hardop te denken over wie kandidaten zouden kunnen zijn, en het gesprek eens rond de middag te beginnen in plaats van in de avond.

Er zijn nu vier mensen dood, waarvan twee slechtjes, en ik denk dat we al het een en ander aan verbanden kunnen leggen.

1. Cryptic
2. Jo Han
3. Hopeful
4. jessicavd
7. Castiel.
8. Capricorno
9. laila
10. .TimeforplanB
11. Pietvanl
14. BloodWolf14

Dit zijn alle spelers die op dit moment nog over zijn, en daar zoeken we een of twee slechtjes tussen.
Omdat we een welp en een verhullende wolf hebben gezien vind ik het lastig in te schatten hoeveel slechtjes er begonnen.
Is het mogelijk dat er twee wolven en twee welpen in zouden kunnen zitten? Twee wolven zodat je niet na 1 lynch al geen wolven kan hebben, en twee welpen omdat welpen extreem moeilijk is en welpjes ook gelyncht kunnen worden? Ik denk in ieder geval dat er geen moederwolf inzit, omdat zij weet wie de welpen zijn. Als je dat weet, dan doe je er wel alles aan dat Poo niet gelyncht zou worden. Verhullende wolf, wolf en een of twee welpen lijkt me het meest voor de hand liggend. @Castiel. @capricorno @BloodWolf14, zeg ik rare dingen nu? Heb jullie meer over rollen zien speculeren, vandaar de tags.

Om nog even door te speculeren over rollen, ik denk dat we kunnen stellen dat een DO + BE combo redelijk logisch is nu?
Zijn er ooit potjes geweest waarin de ene er wel inzat en de andere niet?

Goed, de mensen waarvan ik met veel zekerheid durf te zeggen dat ze goedjes zijn.


.Time.

Op dag twee zei hij het volgende over Lyonn:



Persoonlijk zie ik hem als wolf dit niet doen.
Waarom zou je een potentieel lynchtarget vrijwel direct na de deadline als goedje "confirmen" (waar hij gelijk in had) terwijl je net een slechtje kwijt bent?
Het lijkt mij dat je als slechtje maar al te blij bent dat iemand dan zo in de spotlights staat.

Uitlokstem op Bloodwof op dag twee kwam ook voorbij, wat heb je daaruit geconcludeerd? @.TimeforplanB

Tot slot was hij redelijk fel op Batchie, en again, als wolf zou je dat niet doen.


Bloodwof

Eigenlijk vergelijkbaar met Time door z'n stemgedrag van gister.
Echter was hij de persoon die de theorie op Batchie opperde, dus kunnen we hem ook van de verdachtenlijst afstrepen.


Castiel

Iets minder zeker dan de rest, maar van hem verwacht ik ook dat hij goedje is, puur door de manier waarop hij speelt.
Bovendien, zoals Time al aanhaalde, zodra Castiel wolf is, is er een whatsapp wolvenchat waarin hij gepusht zou worden om te stemmen.
Dan zou je denken "tijdens de training?", maar, ja, zeker als wolf zijnde zijn die deadlines voor hem erg belangrijk.
Het zou me niks verbazen als hij wel eens "naar de wc moest" om een stem te zetten vlak voor de deadline.
De kans dat Castiel als wolfje een deadline mist en niet stemt is eigenlijk nihil.


Dan houden we deze spelers over.

1. Cryptic
2. Jo Han
3. Hopeful
4. jessicavd
8. Capricorno
9. laila
11. Pietvanl

Ik ga even wat mensen afstrepen waar op dit moment gewoon heel weinig over gezegd kan worden.


De eerste ben ik zelf, ik weet wat m'n rol is en serieuze verdenkingen/theorieen heb ik nog niet voorbij zien komen op me, dus kan ik er weinig tegen doen.

De tweede is @Cryptic. Als het goed is zou hij vandaag actiever moeten worden, dus ik ben benieuwd wat hij te bieden heeft.
Als hij vandaag weer niet actief wordt zou dat erg jammer zijn.

De derde is @jessicavd, met vier posts, bestaande uit twee bm stemmen, een typische jessicalynch op Poo, en een post waarin ze aangeeft BM te willen worden, kun je niks tegen haar bouwen.


Hou je over:

2. Jo Han
8. Capricorno
9. laila
11. Pietvanl

Ik ben er vrij zeker van dat de nog levende slechtje(s) hier tussen moeten zitten.


We gaan gewoon het lijstje af.

Johan

Wat me opvalt als ik zijn posts bekijk is het feit dat hij niet heel erg zoekt.
Wat hij vooral doet is heel veel posts citeren, soms van 1 persoon, en daar dan kort wat over zeggen en voila.
Called it a day.

Het is niet dat hij niks doet, hij stelt zeker wel vragen en dergelijke, maar die gaan eigenlijk allemaal over Castiel.
Alsof hij Castiel wilde lynchen in plaats van Batchie om zo een wolf te redden?

Capri

Capri is prima actief, wat altijd fijn is.
Het ding dat me vooral opviel is hoe hard ze batchie verdedigde, en samen met hem de lynch af wilde sturen van Castiel.
Het klopt dat batchie en zij samen in een verdenking werden genoemd, alleen verdedigde ze hem ook wanneer het niet over haar ging, zoals gister aangehaald werd.

Hoe groot is de kans dat daar een wolvenkoppel zit?

Laila

Laila speel a la laila.
Zoekt niet enorm hard mee, valt niet echt op, maar dat is Laila.

Wat denken anderen over haar?

Piet

Piet is van de lijstjes zoals hij aangeeft, maar vind hem lastig te peilen.
Ik ben benieuwd wat hij vandaag te brengen heeft.

@Castiel. jij zei iets over zijn gedrag wat je herkende (of juist niet) gister wat ik niet helemaal begreep.
Kun je dat nog eens toelichten?

Ik verwacht activiteit van een aantal mensen vandaag om daar een goede mening over te kunnen vormen, maar ik hoop dat er zo in ieder geval wat materiaal is om over los te barsten.

Stel vragen, vul me aan, maak verdenkingen, go :D

Ik zeg niet dat ze goedjes zijn, ik zeg dat ze zo weinig posts hebben dat je niet kan zeggen of ze goed of slecht zijn. Ze hebben beiden niks gedaan wat ze goed noch slecht maakt.

Vandaar dat ik zeg dat ik hoop dat ze actiever worden zodat ik m’n mening over hen kan bijstellen.



Ga het dan nog maar eens lezen en denk mee over de vragen die ik stel.
ik heb het even dik gedrukt aangegeven ;-)

je zegt dat de nog levende slechtjes in dat rijtje zit
dus neem ik aan dat je de rest automatisch uitgesloten hebt

maar goed mss begrijp ik het verkeerd, maar jij zegt stel vragen dus ...:rolleyes:
 

Deleted User - 487871837

Guest
je zegt dat de nog levende slechtjes in dat rijtje zit

Vrij zeker. Niet helemaal dus.

Jessica en Cryptic kunnen ook slecht zijn, maar ons nu focussen op de actieve mensen is slimmer. Als ze inactief blijven vallen ze vanzelf wel dood. Zou wel jammer zijn om zo te winnen als het laatste slechtje daartussen zit.
 

Deleted User - 2075062

Guest
Wat bedoel je hier precies mee? Hoezo zouden time en piet zich indekken als je later time als goedje benoemt? :p

Denk dat ik je gedachtengang even mis.

Dat hij zijn post waarschijnlijk al aan het maken was op het moment dat Time zijn stem plaatste. Dus dat hij dacht dat er nog niemand op Batchie stond.

Ik zie Piet wel op een medewolf gaan zolang die nog niet in gevaar is op dat moment om elkaar zo in te dekken.

Wat betreft Piet wat je zei, ja ik vind dat hij heel ander spel vertoont dan in de afgelopen potjes. Hij was heel erg uitgesproken en pakte door. Iets wat hij nu duidelijk niet doet. Echter was bij in 1 van die potjes waarin hij wel doorpakte ook wolf dus daarom ging ik met deze reden niet meteen op hem. Vind het niet sluitend.
 

DeletedUser78769

Guest
volgens mij doe ik in onderstaande post alle spelers bij langs gaan.
vanwaar dat je dan mij nog vraagt om te kijken wat er gebeurd is?
Zoals Hope zei: Je maakt een leuk lijstje met indrukken van personen, maar daar mis ik conclusies bij eigenlijk.

De manier waarop ik het bedoelde was dat je reacties quote en er dus bij pakt en daar over laat weten wat dat jou over de persoon doet laten denken. Ik las net al dat je liever je eigen speelstijl aanhangt, maar ik was benieuwd of je dit kon/wilde doen. Dan krijg ik, en de anderen ook denk ik, een goed beeld over hoe je in het potje staat :p

Ik ga je gewoon wat directe vragen stellen: welke mensen acht jij na deze twee lynches goedjes, en waarom, en wie zou(den) de nog overgebleven slechtje(s) moeten zijn? En again, waarom?
Hey, daar was ik mee bezig. Laat mij hier de inspecteur zijn!

Pietvanl gaat op Batchie en doet dit met een hele lange post. Zoals Hopeful al terecht benoemt gaat deze post gepaard met gigantisch veel woorden waarin hij iedereen behandeld maar waarin hij eigenlijk vrijwel niks zegt. Hij sluit de post dus, zoals gezegd, af door op Batchie te stemmen.

Deze stem is 8 minuten na de post van Time en ik denk daarom dat hij niet wist dat Time al op Batchie stond. Ik wil nu dus ook niet meteen gaan zeggen dat Piet geen wolfje kan zijn hiermee. Ik zie ze namelijk wel op elkaar gaan om elkaar zo in te dekken. Het zag er namelijk in eerste instantie uit dat Blood wel is lynch zou gaan worden en dan was dit geeneens een slechte tactiek geweest.
'Als' ja. Ik denk echter dat je als wolf niet heel erg slim bezig bent door het op die manier te spelen. Zeker niet wanneer er al een stem staat op je medewolf en de eerste andere kandidaat ook maar 2 stemmen heeft. Dan is de kans te groot dat de medewolf er nog uitgestemd wordt. Ik zou als wolf dan proberen te sturen op iemand anders en denk ook dat anderen dat zouden doen. Ik gok dus dat de kans klein is dat zowel Time als piet wolfjes/slechtjes zijn.


Capri is een ander verhaal. Ze verdedigde hard op Batchie, wat natuurlijk gezien de context helemaal niet vreemd is. Echter door de gebeurtenissen begin ik te twijfelen aan haar bedoelingen met deze verdediging. Hoe denken anderen hierover?
Ik blijf bij mijn eerste post richting jaar en batchie. Ik schat de kans nog altijd in dat er een moederwolf zat. Verhullende wolf + moederwolf + welp is denk ik een prima wolventeam voor zo'n potje als dit.

Jess kan ik weer niet goed peilen ... Ze is vrij stil en zou willen dat ze wat meer aanwezig is dit potje en wat meer zou zeggen. Iemand enige mening over Jess?
Denk dat ik voor iedereen spreek als ik zeg dat Jessica wat te afwezig is voor een goed beeld. Geen gekke reacties of stemmen nog.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Ik blijf bij mijn eerste post richting jaar en batchie. Ik schat de kans nog altijd in dat er een moederwolf zat. Verhullende wolf + moederwolf + welp is denk ik een prima wolventeam voor zo'n potje als dit.

Maar als er een moederwolf is dan zou die er toch alles aan doen om Poo niet gelyncht te krijgen?
 

Deleted User - 2075062

Guest
Maar als er een moederwolf is dan zou die er toch alles aan doen om Poo niet gelyncht te krijgen?

Ik ben het hier wel mee eens. Dat spreekt Capri overigens verder zeker niet vrij naar ik acht een moederwolf zeer onwaarschijnlijk.

Na alle reacties te hebben gelezen ga ik trouwens de stemming openen door Pietvanl te zeggen. Redenen zijn in mijn eerdere posts wel duidelijk geworden geloof ik.
 
Bovenaan