[Speeltopic] WvW #295 The Forbidden Forest

Deleted User - 2075062

Guest
Ik ben eigenlijk niet bepaald overtuigd van Bloodwolf. Hij heeft een makkelijke verdenking geplaatst maar maakt dat hem meteen een wolfje?

Ik vind daarnaast PietvanNL totaal niet spelen zoals ik van hem gewend ben. Hij heeft de laatste potjes elke dag rake opmerkingen gehad en hij trad steeds slim op de voorgrond als dat nodig was. Hij lijkt me nu bewust in de luwte te spelen.

Wat me tegenhoudt op hem te stemmen, voor nu in elk geval, is dat hij dit spel vorig potje ook vertoonde en toen wolfje was. Ik wilde dit voor me trainen nog benoemd hebben om te zien en horen hoe anderen hier tegen aan kijken. Dat kan ik dan straks na trainen lezen :)

Tot straks en ik hoop op vuurwerk!
 

DeletedUser77141

Guest
Ik weet het niet zo goed met Batchie. Hij zegt wel prima dingen maar ik ben er ook niet van overtuigt dat hij goed is. Ik vond zijn stem van gisteren eruit zien alsof hij heeft gewacht totdat de stemming begon zodat hij niet de eerste zou zijn om op een inactiefje te stemmen. Het is vaak zo dat mensen die op inactiefjes stemmen op dag één niet zo populair zijn dus waarschijnlijk dat hij niet wilde beginnen.

Verder valt Bloodwolf mij op dat moment op, dat lijkt me nogal logisch. Ik weet alleen nog niet of het gewoon een kwestie van een goedje is die slecht leest of een wolfje die even snel een theorie in elkaar flanst. Dat eerste zou me nog niet eens zo heel erg verrassen. Ik vind het vooral vervelend dat hij er nu niet is want ik had heel graag een reactie van hem gezien op mijn post, maar helaas heb ik die nu niet..

het klopt dat ik daar niet inga op de stem, dit doe ik met opzet om zo geen argumenten aan te dragen en dus mijn vraag eigenlijk te ontkrachting.
 

DeletedUser77141

Guest
Ik ben eigenlijk niet bepaald overtuigd van Bloodwolf. Hij heeft een makkelijke verdenking geplaatst maar maakt dat hem meteen een wolfje?

Ik vind daarnaast PietvanNL totaal niet spelen zoals ik van hem gewend ben. Hij heeft de laatste potjes elke dag rake opmerkingen gehad en hij trad steeds slim op de voorgrond als dat nodig was. Hij lijkt me nu bewust in de luwte te spelen.

Wat me tegenhoudt op hem te stemmen, voor nu in elk geval, is dat hij dit spel vorig potje ook vertoonde en toen wolfje was. Ik wilde dit voor me trainen nog benoemd hebben om te zien en horen hoe anderen hier tegen aan kijken. Dat kan ik dan straks na trainen lezen :)

Tot straks en ik hoop op vuurwerk!

ik neem maar aan dat je mij bedoeld(pietvanl en niet van nl).
ik was gister idd niet hel actief zoals ik al eerder heb gezegd, en als je refereert naar andere potjes, moet je ook naar mijn rol van toen kijken.
Helaas kan/mag ik hier niet te veel over zeggen want je mag niet eens hinten naar claimen dus hoop niet dat ik met deze post al te ver ga.

Vandaag doe ik wel mijn best, maar kan nog niet echt aanknopingen vinden.
Dus zal zo eens alle spelers bij langs. kijken of me dat tot een inzicht kan brengen.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Ik snap de mensen die zeggen dat Lyonn geen slechtje is omdat het zo overduidelijk is, maar volgens mij heeft hij niet heel veel rondes meegedaan toch?
Heel veel mensen die niet vaak slechtje zijn, zijn juist enorm opvallend slechtje, omdat ze simpelweg niet weten hoe je je als goedje profileert.

Dat iedereen hem zo makkelijk wegwuift vind ik niet oke, als je kijkt hoe enorm raar hij speelt.

Ga je nog meer open deuren intrappen?

Ik ga in de loop van de dag nog wel zien naar wie mijn BM stem gaat, afhankelijk van de activiteit. Waarschijnlijk Hopeful of Time.

Ik blijf dit toch een moeilijke post vinden.
Castiel trapt in het begin van potjes vaker open deuren in, als manier om het gesprek gaande te krijgen.

Dat je hier zo op inhaakt met de discussie die eruit volgde is redelijk onnodig en enorm buitenproportioneel.

@Poo. Kom je ook mee doen? @jarnick same question.

Even iets anders, rollen totaal onbekend en er mag niet geclaimd of gehint worden. Dat geeft een zeer interessante situatie weer. Mensen hier een bepaalde kijk op wat betreft de verdelingen? Ik denk juist omdat de spelleiding hiervoor gekozen heeft dat er wel is rollen in kunnen zitten die niet in de standaard potjes voor komen. Hoe zien jullie dit?

Haha precies de twee lynchtargets

n wat voor rolverdeling verwacht je? Veel rare rollen of juist basic en hoeveel slechtjes?

Voor iemand die rollen liever geheim houdt vraag je nu toch wel door over de rollen?

Hij lijkt me nu bewust in de luwte te spelen.

Wat me tegenhoudt op hem te stemmen, voor nu in elk geval, is dat hij dit spel vorig potje ook vertoonde en toen wolfje was.

Volgens mij begrijp ik je niet goed, maar zeg je nu dat je Piet's wolvengedrag herkent en daarom niet op hem stemt?
 
Reactiescore
1.468
@Poo. Kom je ook mee doen? @jarnick same question.

Even iets anders, rollen totaal onbekend en er mag niet geclaimd of gehint worden. Dat geeft een zeer interessante situatie weer. Mensen hier een bepaalde kijk op wat betreft de verdelingen? Ik denk juist omdat de spelleiding hiervoor gekozen heeft dat er wel is rollen in kunnen zitten die niet in de standaard potjes voor komen. Hoe zien jullie dit?

ik stem iig vanavond op poo die heeft nog minder dan ik gereageerd

Ik ben het met Castiel en Laila eens. Aangezien Jarnick het vorige potje ook doodviel, acht ik de kans dat hij nog actief wordt vrij klein. Nu valt er niks te lynchen en om nou iemand te lynchen die z'n best heeft gedaan om activiteit te creëren vind ik ook een beetje sneu.

Duncan ik heb wel een goed gevoel bij hem.

Gelukkig komt iedereen om 10 voor 9 binnen ...

Poo.

Ook nu nog steeds geen idee wie wolf is. Dan idd maar Poo. Is het minst actief samen met Jarnick. Hopelijk dat we morgen een activere dag met zijn allen hebben.

Even de posts van gisteren die mij opvielen op een rijtje gezet. Castiel haalt Poo en Jarnick aan als inactiefjes. Op zich terecht. Spontaan zijn er een aantal die "ineens" op Poo en Jarnick gaan. Poo was een lucky guess, had net zo goed een goedje kunnen zijn.
De eerste lynchstem op Poo kan ik nog begrijpen, dat kan zijn om hem actief te krijgen. De tweede is verdachter.
@Castiel waarom koos je voor Poo? Wilde je per se een op de 1e dag inactief iemand lynchen?
Zelfde geld trouwens voor @batchieboy

De lynchstem van Susan is ook wat vreemd, beetje zelfde verhaal als hier boven. Lynchstem op een inactiefje, ik snap niet waarom ze er zo makkelijk van uit gaat dat Jarnick inactief zou blijven? @capricorno
 

Deleted User - 2265087

Guest
Verschillende definities van actief, maar goed :p

Ik ga nog eens teruglezen en kijken wat ik van dingen vind.
Een moederwolf is trouwens niet heel bijzonder Capri, hij is al vaker voorgekomen, dus de optie dat dit een moederwolfronde is is minder nihil dan jij denkt.

Denk ik dan weer.

In dat geval is er in de tijd dat ik niet heb meegedaan wat betreft rollen wat verandert want ik had er nog nooit van gehoord en ik heb er nog nooit mee gespeeld.

Ik ben eigenlijk niet bepaald overtuigd van Bloodwolf. Hij heeft een makkelijke verdenking geplaatst maar maakt dat hem meteen een wolfje?

Ik vind daarnaast PietvanNL totaal niet spelen zoals ik van hem gewend ben. Hij heeft de laatste potjes elke dag rake opmerkingen gehad en hij trad steeds slim op de voorgrond als dat nodig was. Hij lijkt me nu bewust in de luwte te spelen.

Wat me tegenhoudt op hem te stemmen, voor nu in elk geval, is dat hij dit spel vorig potje ook vertoonde en toen wolfje was. Ik wilde dit voor me trainen nog benoemd hebben om te zien en horen hoe anderen hier tegen aan kijken. Dat kan ik dan straks na trainen lezen :)

Tot straks en ik hoop op vuurwerk!

Ik vind het bij Bloodwolf vooral opvallend dat hij door blijft gaan ook al klopt z'n logica van geen kanten. Reageert toevallig ook heel snel nadat ik heb aangegeven dat ik graag een reactie van hem had gezien, alsof hij wel zit bij te lezen en pas reageert alsof hij dat noodzakelijk acht. (Edit: Ik zit nog eens naar de tijden te kijken en het is waarschijnlijk puur toeval dat hij reageert net nadat ik aangeef dat ik graag wat van hem had gehoord, want er zitten twee minuten tussen onze posts. In die tijd had hij z'n post nooit kunnen typen. Dus dat is een niet geldig argument) En het feit dat hij niet erkent dat hij een foute theorie heeft gemaakt maar en vrolijk op doorgaat.

Mbt Piet ben ik het met je eens ja. Ik vond hem het vorige potje veel beter en toen was 'ie wolf dus dat zou erop duiden dat hij nu goedje is.

het klopt dat ik daar niet inga op de stem, dit doe ik met opzet om zo geen argumenten aan te dragen en dus mijn vraag eigenlijk te ontkrachting.

Ik denk dat je hierbij het verkeerde bericht hebt gequote? :p

Ik snap de mensen die zeggen dat Lyonn geen slechtje is omdat het zo overduidelijk is, maar volgens mij heeft hij niet heel veel rondes meegedaan toch?
Heel veel mensen die niet vaak slechtje zijn, zijn juist enorm opvallend slechtje, omdat ze simpelweg niet weten hoe je je als goedje profileert.

Dat iedereen hem zo makkelijk wegwuift vind ik niet oke, als je kijkt hoe enorm raar hij speelt.

Lyonn heeft al best wel een aantal potjes meegedaan en is geen beginneling die er maar een paar heeft gespeeld. Bovendien had hij gisterenavond met de stemmen wel een punt, alleen waren zijn stemmen dan wel weer raar. Maar hij is ervaren genoeg om als wolf niet onbewust zo stom te zijn.

Ik blijf dit toch een moeilijke post vinden.
Castiel trapt in het begin van potjes vaker open deuren in, als manier om het gesprek gaande te krijgen.

Dat je hier zo op inhaakt met de discussie die eruit volgde is redelijk onnodig en enorm buitenproportioneel.

Die discussie volgt eruit omdat Castiel erop reageerde en ik dan op hem reageerde. Bovendien was het een poging van mij op activiteit te creëren, wat niet heel erg succesvol was.

Voor iemand die rollen liever geheim houdt vraag je nu toch wel door over de rollen?

Ten eerste, wat bedoel je met 'voor iemand die rollen liever geheim houdt'?
De reden dat ik dat vroeg aan Bloodwolf was omdat Castiel het hem had gevraagd, maar Bloodwolf gaf een ander antwoord (nml wat vind je van het spelersveld, ipv antwoord op de vraag wat voor rolverdeling hij verwachtte). Ik stelde de vraag opnieuw omdat ik me afvroeg of Bloodwolf er welbewust overheen heeft gelezen omdat hij niet wilde antwoorden, bang om z'n mond voorbij te praten mbt de hoeveelheid slechtjes, of dat hij gewoon per abuis overheen heeft gelezen.
Doordat hij de tweede keer wel gewoon antwoord gaf, vermoed ik het tweede. Dat was waarom ik in eerste instantie ook een beetje twijfelde na Bloodwolfs theorie of hij niet gewoon een slecht lezend goedje is..

De lynchstem van Susan is ook wat vreemd, beetje zelfde verhaal als hier boven. Lynchstem op een inactiefje, ik snap niet waarom ze er zo makkelijk van uit gaat dat Jarnick inactief zou blijven? @capricorno

Omdat hij bij ons potje ook al inactief doodviel leek de kans dat hij nog actief ging worden, aangezien hij alweer even goed begon als het vorige potje, vrij klein.
Een actieve Poo heb ik nog wel eens meegemaakt, dus ik had voorkeur voor een lynchstem op Jarnick.
 
Reactiescore
2.196
Kwa stem is batchieboy het meest verdacht. Ik gok dat die niet meer on komt voor de dl dus mijn uitlokstem was dus waardeloos. Enige waarvan ik er reactie van gezien heb is van capri en dat was in positieve zin.

Batchie
 

Deleted User - 487871837

Guest
Bovendien had hij gisterenavond met de stemmen wel een punt, alleen waren zijn stemmen dan wel weer raar. Maar hij is ervaren genoeg om als wolf niet onbewust zo stom te zijn.

Hij had een punt maar de stemmen waren wel raar?

Ten eerste, wat bedoel je met 'voor iemand die rollen liever geheim houdt'?

Ik dacht dat ik je dat ergens had zien zeggen, not sure.
Kan ook iemand anders geweest zijn.
 

DeletedUser77141

Guest
1. Cryptic
inactief, is bekend bij onze instabiele leiding. weinig over te zeggen dus

2. Jo Han
inactief, ook vandaag nog niks van gezien

3. Hopeful
Gister niet heel actief, geeft vandaag aan om met een duidelijke BM stem te komen, maar behalve de stem weinig tot geen uitleg.
Nog niet veel potjes met hope gespeeld geloof 2 of 3. daarin was hij wel actiever.
is dus voor mij een neiging naar slechtje. mede door de geringe inbreng dit potje tot nu toe.

4. jessicavd
nog geen nuttige bijdragen gehad, speelt vaak passief.
haar nog niet als slechtje meegemaakt dus kan daarin geen vergelijking treffen.
wordt vaak pas met minder spelers in het spel actiever omdat dan verdenkingen naar haar uitgaan.
grijs gebied.

6. Lyonn
gister in opspraak geweest door zijn warrige stemmen en post. Vandaag helemaal niks van hem gezien(correct me if i'm wrong)
erg opmerkelijk je eerst zo in de kijker spelen en dan stil vallen in de hoop dat het overwaait.
erg donkergrijs gebied

7. Castiel.
laat ik op dit moment buiten beschouwing, samen met Time in running voor BM en in mijn optiek een van de beste/ervaren wolven vangers.
Deze op de eerste dag er uit stemmen betekend ook dat we ervaring gaan missen, iets wat soms hard nodig is.

8. Capricorno
Is goed actief en naar mijn gevel ook wel zoekende. Vind alleen nog steeds raar waarom je mensen zou beschermen ook al klopt het verhaal niet helemaal, laat iemand zichzelf verdedigen voordat je iemand gaat helpen. Mede hierdoor maak je het mij erg moeilijk om te laten geloven dat je een goedje bent.

9. laila
vandaag geen post. dag 1 goed actief.
gaf aan inactiefje te willen lynchen, meeloopstem op poo is dan ook niet echt verrassend.
behoort voor mij tot nu toe aan de goede kant.

10. .TimeforplanB
zie castiel geld ook voor time.

13. Batchieboy
makkelijke meeloopstem op poo gister, eigenlijk precies dezelfde beredenering als laila, van inactiefje pakken jarnick of poo dan maar poo. maar alleen wel elke keer pas als iemand anders dit al had gezegd. is dit toeval of meelopen?
verder een rare aanval van bloodwol op batchie die niet klopt van geen kanten, toch erg makkelijke verdedigd mede door voorbereiden werk van capi.
blijft hier en daar wel wat rammelen. dondergrijs met zwarte tinten?

14. BloodWolf14
Al paar rare uitspraken gedaan, veroorzaakt hier en daar verwarring. is dat omdat hij het spel daarmee wil sturen als wolf zijnde om zo een goedje te lynchen.
of is het allen om te zorgen zodat er wat te bepraten is, het spel op gang brengen en hopen dat er mensen gaan happen en ingrijpen.
zoals capi bijvoorbeeld doet.
heb mijn twijfels welke kant dit uitgaat. wat mij gewoon ook erg opvalt is hier toch vrij lang over door op wordt gegaan maar niet wordt gekeken naar batchi en capi.


Tot nu toe zou zeggen Batchie
 

Deleted User - 487871837

Guest
is dus voor mij een neiging naar slechtje. mede door de geringe inbreng dit potje tot nu toe.

Twee dingen.

1) Je zou toch juist verwachten dat slechtjes me aan zouden sporen om actiever te zijn, zeker als mensen gister een inactieftje wilden lynchen en ik pas 1 serieuze post had.
2) Volgens deze redenering zou je jezelf ook verdacht moeten maken.
 

DeletedUser77141

Guest
Twee dingen.

1) Je zou toch juist verwachten dat slechtjes me aan zouden sporen om actiever te zijn, zeker als mensen gister een inactieftje wilden lynchen en ik pas 1 serieuze post had.
2) Volgens deze redenering zou je jezelf ook verdacht moeten maken.

Het lijkt me logisch dat ik niet op mezelf inga, immers als ik een wolf ben zou ik dat niet openlijk zeggen...
Is dus aan jou om te kijken naar vorige post waaruit zou blijken waarom ik het wel ben, ik wens je succes:p

E: zoals ik aangeef vond ik je in de vorige potjes beter/actiever vooral daarin ligt naar mij het verschil.

Ik heb inmiddels mijn eerste bevindingen gepost.
dit was dan waarschijnlijk tijdens het maken van mijn post. heb de inactieve lede als eerste gedaan, die zijn makkelijkste
 

Deleted User - 487871837

Guest
Is dus aan jou om te kijken naar vorige post waaruit zou blijken waarom ik het wel ben, ik wens je succes:p

De post an sich is al vrij wolfs.
Heel veel woorden om eigenlijk te zeggen dat je batchie verdenkt, dat had ook een stuk simpeler gekund.

Ook laat je een aantal mensen buiten beschouwing, terwijl die toch al wel veelbesproken zijn.
Doe je dat expres?

Het lijkt me logisch dat ik niet op mezelf inga, immers als ik een wolf ben zou ik dat niet openlijk zeggen...

Dat zeg ik ook niet.
Maar je bevindingen over mij slaan ook op jezelf, omdat ook jij minder actief bent dan vorige potjes en minder inbreng hebt.
 
Reactiescore
1.468
Persoonlijk neig ik op basis van de stemmen van gisteren meer naar castiel dan naar batchieboy.
De tweede stemmer is een stuk verdachter IMO. De derde stemmer is gewoon een goedkope meeloper die zich wel een beetje kan vinden in 1 en 2 en zelf te lui is een theorie te verzinnen.

Castiel die een inactiefje er zo uit stemt gaat er bij mij niet in.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Overigens zou ik denken dat de klaagmuurpost van Jessica is.
Vind haar een van de weinigen die op zo'n manier een post zou maken, als je kijkt naar spelling en smileygebruik.

Piet eventueel ook, weet niet zo goed hoe hij is, maar van de meesten hier verwacht ik niet dat ze zo zouden spellen.
 
Reactiescore
1.468
Overigens zou ik denken dat de klaagmuurpost van Jessica is.
Vind haar een van de weinigen die op zo'n manier een post zou maken, als je kijkt naar spelling en smileygebruik.

Piet eventueel ook, weet niet zo goed hoe hij is, maar van de meesten hier verwacht ik niet dat ze zo zouden spellen.
Zowel Piet als Jessica zouden het niet zo gauw in het Engels doen volgens mij ;)

Ik denk toch dat je die post elders moet zoeken tbh
 

Deleted User - 487871837

Guest
Ik twijfel zelf trouwens gewoon tussen Piet en Lyonn, ongeacht wat anderen zeggen.
Ik vind hen er het meest uitspringen. Bloodwof eventueel ook.

De verdenkingen tegen Batchie snap ik niet helemaal, maar dat ligt aan mij denk ik dan.

Ik vind de verdenkingen op Castiel niet heel sterk, als ik heel eerlijk ben.
 
Bovenaan