W59 - Expose The Stabbers

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Conclusie: Chill kan ook op de stablist geplaatst worden.


Je snapt het nogsteeds niet he. Als DRR er opkomt dan komt chill er ook op. Zelfde procedure als bij Rota.

Snap hierin beide kanten, al vind ik DRR op de stablijst voldoende. Ik denk dat ze ondertussen zelf ook wel doorhebben dat heel rota op de stablist kieperen wel wat te makkelijk ging.

Heb het direct doorgestuurd naar de leiding en heb gevraagd wat zij ervan vonden (iedereen zij een kick uiteraard) daarom zouden we hem ook kicken uit de opleidingsstam BOTA alleen toen kwam de leider van PIG met een heel goed idee (wij gaan een vals aanvalsplan maken op spelers van Chill.) daarbij hoopte hij dat YouKiller OS ging sturen naar de betreffende spelers van Chill. Zodat een aantal leden van PIG en ROTA YouKiller konden aanvallen en een vrije doorloop hadden!

We hadden net te weinig spelers die treinen klaar hadden staan om de dorpen te gaan pakken daarom hebben ik persoonlijk Zuur gevraagd of hij betrouwbaar was en het plan niet wilde doorspelen & hem gaan aanvallen (het was een secret plan)

Alleen er ging iets mis met het versturen van de aanvallen (de meeste mensen moesten de aanvallen versturen in de nacht) alleen er waren een aantal spelers die gingen aanvallen versturen om 22:00 waardoor YouKiller online was!

Even ter orde: de stam Chill. Heeft er helemaal niks mee te maken met deze acties zoals ik het al in het begin heb vermeld het was een top secret actie waar alleen de betreffende personen van af wisten!!!!!!!!!

Je bent er in ieder geval eerlijk over Sjoerd. Echter bevestig je hiermee wel dat je bewust een ander hebt aangezet tot stabben. Je legt zelfs haarfijn uit dat jullie (waaronder jij) Youkiller onterecht in een smerige val hoopte te lokken om keihard toe te slaan. Sterker nog er bleken te weinig treinen klaar te staan en je betrok Zuur op eigen initiatief om deze stab-actie tot een succes te brengen? Stab is bij deze bekent wat mij betreft. Jij mag op de stablist en als jij/chill Youkiller fatsoenlijk compenseren mag je je naam groen kleuren, dat zijn de spelregels van dit topic kijkende naar de eerste pagina.


Kick met mededeling waarom en een nap van 3 dagen was denk ik meer op zijn plaats geweest.
Had veel gedoe bespaard en je geen slechte naam bezorgd bij veel mensen.

Dit is inderdaad precies het verschil tussen een stab en een redelijk fatsoenlijke actie.
 

DeletedUser77942

Guest
Kick met mededeling waarom en een nap van 3 dagen was denk ik meer op zijn plaats geweest.
Had veel gedoe bespaard en je geen slechte naam bezorgd bij veel mensen.

Dan was er niks aan de hand geweest inderdaad
 
Reactiescore
1.049
Snap hierin beide kanten, al vind ik DRR op de stablijst voldoende. Ik denk dat ze ondertussen zelf ook wel doorhebben dat heel rota op de stablist kieperen wel wat te makkelijk ging.



Je bent er in ieder geval eerlijk over Sjoerd. Echter bevestig je hiermee wel dat je bewust een ander hebt aangezet tot stabben. Je legt zelfs haarfijn uit dat jullie (waaronder jij) Youkiller onterecht in een smerige val hoopte te lokken om keihard toe te slaan. Sterker nog er bleken te weinig treinen klaar te staan en je betrok Zuur op eigen initiatief om deze stab-actie tot slagen te brengen? Stab is bekent wat mij betreft. Jij mag op de stablist en als jij/chill Youkiller fatsoenlijk compenseren mag je je naam groen kleuren, dat zijn de spelregels van dit topic kijkende naar de eerste pagina.
Dit vind ik dan echter weer zeer redelijk! Wat me wel verbaast is dat jij de hele dag stil was :O
@Youkiller stuur IG een berichtje naar goez dan praten we er verder over ;)
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Ik zie de schikking bij voorkeur openbaar, eventueel na afronding, gezien de publieke berechting ook openbaar heeft plaats gevonden. Verder denk ik dat de kritiek jegens Chill in de commotie van de afgelopen tien pagina's ook wel duidelijk is onderhand en zoiets niet nogmaals zal voorvallen. En een extra oogje vanuit de Chill leiding op het te fanatieke gedrag van DRR zou fijn zijn.
 
Reactiescore
3.584
Een korte duidelijke samenvatting geven van hoe de situatie in elkaar zit, dan wil ik best mijn onafhankelijke mening erop geven met uitleg. Moet je mij maar taggen. Deze hele discussies van begin tot einde lezen ga ik helaas niet doen :p
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Volgens mij is het niet meer nodig Jannes, we hebben het bewijs van Zuur jegens Das Romische Reich en even later een bekentenis van Das Romische Reich en een goedkeuring vanuit het Chill kamp. Enkel de compensatie die DRR / Chill moet leveren aan Youkiller moet nog plaats vinden.
 

DeletedUser79169

Guest
Je snapt er weinig van zo te zien.

1) Youkiller moet op de zogenaamde stablist. Bewijs zat voor spy

2) kalm met die vodka moet op de lijst van de politieke laffaards gezien zijn politieke smerige acties steeds. Ook bewijs van.

3) dan komt dan pas discussie 3. Vind je iemand die een stabber stabt een stabber? Ik niet. Vele wss wel. Maar zoals eerder uitgelegd, ik ben het type oog om oog, tand om tand.
Pas onder 3 vallen Zuur, ik en bijv. DRR.
Persoonlijk zou ik ons meer in de helden van de handhaving lijst zetten. :D
 
Reactiescore
1.049
Je snapt er weinig van zo te zien.

1) Youkiller moet op de zogenaamde stablist. Bewijs zat voor spy

2) kalm met die vodka moet op de lijst van de politieke laffaards gezien zijn politieke smerige acties steeds. Ook bewijs van.

3) dan komt dan pas discussie 3. Vind je iemand die een stabber stabt een stabber? Ik niet. Vele wss wel. Maar zoals eerder uitgelegd, ik ben het type oog om oog, tand om tand.
Pas onder 3 vallen Zuur, ik en bijv. DRR.
Persoonlijk zou ik ons meer in de helden van de handhaving lijst zetten. :D
Gast
1. Dat bewijs wil ik graag zien, Heb nog nergens ECHT bewijs van intel lekking gezien
2. Kalm speelt het politiek slim, Vraagt alleen om een nuke
3. De eerste die het verdienen zonder het ECHTE bewijs dat Youkiller een spion is zijn jullie om op de stablist te komen
 
Reactiescore
3.584
3) dan komt dan pas discussie 3. Vind je iemand die een stabber stabt een stabber?

Stel je hebt een NAP met iemand en hij valt je ondanks dat toch aan. Vanaf de eerste sec hij dat doet vervalt de NAP wegens hij zich niet aan de afspraken houdt. Terug stabben kan dus in de meeste gevallen niet. Maar het kan wel, hangt van situatie per situatie af weer :)
 

DeletedUser79169

Guest
1) zie bericht aan jus soli gericht. Hij zal hopelijk een en ander confirme.
2) ik heb het ook over kalm zegt dat hij iemand met Intel heeft. Bewijs dat hij mijn stamlid van PIG bedreigend vraagt zich tegen ons te keren en voor hem te gaan moraalbreken. En bewijs dat hij 15 Noobs en newbs voor hem laat cleare. Lijst van de lafaards dus.
3) oneens. Hij is een spy dus oog om oog.....
 

DeletedUser78556

Guest
1) zie bericht aan jus soli gericht. Hij zal hopelijk een en ander confirme.
2) ik heb het ook over kalm zegt dat hij iemand met Intel heeft. Bewijs dat hij mijn stamlid van PIG bedreigend vraagt zich tegen ons te keren en voor hem te gaan moraalbreken. En bewijs dat hij 15 Noobs en newbs voor hem laat cleare. Lijst van de lafaards dus.
3) oneens. Hij is een spy dus oog om oog.....

Dan wil ik graag dat dreigende pm zien..
Volgens mij heb ik alleen hem gevraagt of hij interesse had om moraalbreker te zijn.
Daar had hij geen interesse in. Dus zei ik dat hij nog eens goed moet nadenken over het voorstel.


Daarnaast is Youkiller geen spion,
Er is geen enkele staminfo of dergelijke verwisseld geweest.
Dat dorp dat hij aangevallen heeft voor mij was een stamloze speler dus geen enkele betrekking tot PIG.
 

DeletedUser79169

Guest
Laat me niet lachen man. Er is keihard bewijs en dat weet jij ook. Zoveel leugens en zodra er een echt bewijs komt meteen 10 nutteloze berichten om de aandacht te verleggen.

Stop met ontkennen. Vroeg of laat lekt dat bericht toch uit. En nee ik ga het niet plaatsen. En ja via Jus soli of via een andere weg komt opheldering. Dus geduld en tot die tijd geloof je maar wat je wilt geloven.

Overigens staat jou bericht gewoon op het forum. Hierin geef je aan dat je hem de kans geeft om te overleven door pig te verlaten en daarna te moraalbreken voor jou op pig en rota.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
1.049
Laat me niet lachen man. Er is keihard bewijs en dat weet jij ook. Zoveel leugens en zodra er een echt bewijs komt meteen 10 nutteloze berichten om de aandacht te verleggen.

Stop met ontkennen. Vroeg of laat lekt dat bericht toch uit. En nee ik ga het niet plaatsen. En ja via Jus soli of via een andere weg komt opheldering. Dus geduld en tot die tijd geloof je maar wat je wilt geloven.

Overigens staat jou bericht gewoon op het forum. Hierin geef je aan dat je hem de kans geeft om te overleven door pig te verlaten en daarna te moraalbreken voor jou op pig en rota.
Ik heb een ander bericht gezien,
Je mag m doorsturen naar Goez
Ik beloof dat het anoniem blijft maar dan hebben we opheldering, Je kunt me op mijn woord geloven
 

DeletedUser78975

Guest
@jokersbrain hier een samenvatting

Proloog
YouKiller, lid van de stam ~Bota~ (MB-stam van ~Rota~), had een samenwerking met Kalm met die Vodka. (Chill.) om samen een stamloze speler weg te spelen. @WoesteHarold voelde aan dat er iets niet klopte en kreeg later rapporten doorgestuurd waaruit blijkt dat YouKiller voor Vodka aan het clearen was. WoesteHarold dacht dat het niet alleen bij deze samenwerking bleef, hij verdenkt YouKiller ook van spionage. Daarom heeft hij contact opgenomen met ~Rota~ en ~Bota~ om een 'secretplan' op te stellen om te kijken of deze dan via YouKiller zou lekken. WoesteHarold, Rota en Bota geven aan dat dit plan idd is gelekt door YouKiller. YouKiller geeft aan dat hij inderdaad samenwerkte met Vodka, maar nooit en te nimmer informatie heeft doorgespeeld. Bewijzen van het doorspelen van informatie zijn hier overigens niet ingediend. Op basis van slechts verdenkingen besloten PIG, Rota en Bota actie te ondernemen: kickmassa.

WoesteHarold (PIG)
verdacht van: stab door de aanval op YouKiller
verweer: niet hij maar YouKiller en Kalm met die Vodka hebben gestabd.
In zijn eerste bericht geeft hij een zestal standpunten aan waarop hij zijn aanval op YouKiller berust. Bewijsstukken worden in dit bericht niet aangeleverd. Nu stelt WoesteHarold zich op het standpunt dat niet PIG,Bota en Rota (incl. DDR), maar YouKiller en Vodka juist hun hebben gestabd. Hij voert verder als bewijs aan:
37b49b1c0febb71c924335c0a97ddbef.png

Wat ik hier hooguit uit haal is een poging tot. Luffy zegt echter dat hij namelijk geen intel moet vragen. Een screenshot van berichten waarbij YouKiller info doorspeelt op verzoek van KmdV is hiervoor nodig. Berichten hiervoor zijn eruit geknipt...

WoesterHarold beschuldigt subsidiair KmdV van vies speel voor het benaderen van zijn stamgenoten om als MB te gaan dienen. Hiervan is een bericht gekopieerd en geplakt (geen screenshot dus). Harold, ik citeer je even: 'Toch heb ik aangegeven dat ik nog meer bewijzen heb. Namelijk het bewijs waarin Youkiller het "fake"plan dat ik zelf heb opgesteld om nogmaals een bewijs te verzamelen heeft doorgestuurd naar een stamlid (/meerdere) van Chill voordat er vanuit ons ook maar een aanval is verzonden!!! '. Ik zie dit bewijs graag. Zonder dat bewijs, kun je niet hard maken dat a) YouKiller een spion was en b) dat KmdV deze info van YouKiller heeft gekregen op zijn verzoek. Let wel op b) ook bewezen moet worden als je KmdV op de pijnbank wilt hebben, want je kunt moeilijk iemand staffen als hij ongevraagd info krijgt doorgespeeld. Btw, je geeft aan dat je dit bericht niet op het AF kan plaatsen. Je kunt dit bericht naar mij en @jokersbrain doorsturen.

Zuur (ex-Rota)
verdacht van:
stab door de aanval op YouKiller
verweer: enkel commando's opgevolgd en niet Zuur maar Chill. en Youkiller hebben gestabd

Zuur verwijt primair Youkiller van een stab, omdat hij voor een stam heeft gecleard waar Rota indirect mee in oorlog is. Opmerking verdient nog dat er officieel geen oorlog is zover ik weet. Verder stelt Zuur dat het rekruten van DDR en Driesbiljard een stab/vies spel is van Chill. aangezien zij dan ook een stabber hebben gerekruut. Twee standpunten die beiden elkaar uitsluiten. Mocht YouKiller een stab hebben gepleegd, dan is DDR geen stabber en vervalt het tweede standpunt. Mocht het tweede standpunt kloppen dan is DDR inderdaad een stabber en is YouKiller de gestabde.

Zuur geeft verder aan dat de screenshots die YouKiller heeft toegevoegd niets anders bewijzen dan dat zij hem hebben aangevallen. Er ontbreken screenshots van gesprekken over de samenwerking waaruit blijkt dat het een win-win situatie is. Ook heeft zuur screens toegevoegd waaruit blijkt dat DDR hem inderdaad heeft aangespoord om de aanval op YouKiller te openen.

Chill. moet volgens zuur op de stablijst omdat hij vindt dat hetzelfde verhaal is als Havelte. Chill. rekruut namelijk nu ook stabbers (is het niet van de eerste stab op YouKiller dan wel op die van NN/KDK). Ik snap zijn punt maar hier moet ik wel enige nuance in brengen. De stab van Havelte was totaal anders dan die stab nu mogelijk gepleegd is. De tweede stab op YouKiller raakt Chill. niet omdat zij geen partij zijn, de stam op KDK en NN is dat wel. Verder staat tot nu toe alles behalve zeker of YouKiller nu de gestabde is of de stabber is. En nogmaals geen een zaak is hetzelfde, de feiten en omstandigheden doen een zaak altijd uniek maken.

Btw, Zuur, je probeert de druk op mij uit te oefen door een inhoudsloze bewering te doen dat ik 'vrienden ben van Chill.' in de hoop dat ALS ik een uitspraak doe die in het nadeel is van jou, jij dan kunt zeggen 'zie je wel'. Dat vind ik best triest.


Das Romische Reich
Heeft een mededeling gedaan om de situatie uit te leggen, hiervoor verwijs ik je naar dit enkele bericht.
Edit: beide partijen zijn het erover eens dat DDR YouKiller heeft gestabd (aldus Roald), zonder compensatie van Chill zal hij daarom op de stablijst in het rood moeten.

Chill.
verdacht van: vies spel
verweer: geen sprake van vies spel

Chill. wordt verdacht van vies spel omdat zij DDR en Driesbiljard hebben gerekruut. Dit zijn volgens menig mensen stabbers en daarmee haalt Chill dus stabbers in huis. Er worden vergelijking getrokken met de rekruut van Havelte door Rota. Echter moet ik hierbij melden dat ik Rota niet op de stablist heb gezet vanwege de rekruut maar vanwege het beleid van Rota jegens stabbers: goedkeuren, in bescherming nemen, geen compensatie geven etc. Verweer van Chill. is dat mocht bewezen worden dat DDR inderdaad heeft gestabd, dat zij dit sterk af keuren en maatregelen zullen treffen. Chill voert verder aan dat het verschil met Havelte was dat de stabber al bij Rota zat en Chill hiervan af wist en zij niet op de hoogte waren van de nieuwe ontwikkelingen. Wat betreft de betrokkenheid bij de eerste vermeende stab op NN/KDK van DDR zegt Chill. dat hij zich daar van heeft gedistantieerd en zijn excuses heeft aangeboden.

YouKiller
verdacht van: spionage (=stab)
verweer: hij is gestabd door Rota en co en geeft aan nooit intel te hebben doorgespeeld en dus geen spion was maar een simpele samenwerking had met KmdV

YouKiller heeft hier zelf niet veel gepost. Maar zijn standpunt komt erop neer dat hij gestabd is door zijn stam (Bota), PIG en Rota, omdat zij een masskick hebben gedaan. Verder geeft hij aan dat er inderdaad een samenwerking was met KmdV maar dat hij nooit informatie heeft doorgespeeld. Hij heeft echter alleen bewijzen aangeleverd waarin duidelijk wordt dat sommige leden van PIG, Rota en Bota bij de aanvallen deden alsof hun neus bloed. Bewijzen van de inhoud van de samenwerking met KmdV zijn niet ingediend.

Edit: YouKiller geeft in een bericht hier op het AF toe intel te hebben gedeeld door te zeggen dat hij 'bijna nooit intel' heeft gedeeld.

Kalm met die Vodka.
verdacht van: vies spel
verweer: geen sprake van spionage, had een simpele samenwerking met YouKiller waar beide partijen baat bij hadden.

Verweert zich tegen de aantijging dat hij spionen aan het werven was en daarnaast geeft hij aan nooit intel te hebben gehad van YouKiller. Geen bewijsstukken verder ingediend.

Vragen die beantwoord moeten worden:
1. Is een samenwerking tussen een speler van stam X geoorloofd met een speler van stam Y, als stam Y een onofficiele vijand is. De samenwerking is overigens jegens spelers buiten stam X en diens BG's en NAPs en er is sprake van een win-win situatie (dit moet nog wel bewezen worden). Kun jij een dergelijke samenwerking kwalificeren als vies spel?

2. Stel dat YouKiller info doorspeelt aan KmdV (nog niet bewezen), is KmdV dan schuldig aan vies spel als hij daar niet eens om heeft gevraagd?

3. Is een masskick terecht wanneer je een speler verdenkt van spionage? Bewijzen van deze verdenking zijn de posts die WoesteHarold heeft aangevoerd. Daarin is alleen duidelijk dat YouKiller clears voor KmdV heeft verstuurd op een stamloos dorpje.

4. Is een masskick zoals deze is gedaan op YouKiller aan te merken als en stab van PIG, Rota en Bota?

5. Is Chill. schuldig aan vies spel wanneer zij een spelers rekruten van de tegenpartij, ook als zij niet op de hoogte waren van de nieuwe vermeende stab en zij dit openlijke verwerpen en toezeggen maatregelen te ondernemen tegen DDR mocht de stab inderdaad bewezen worden?

6. In hoeverre kun je een hele stam op de stablijst zetten wanneer spelers zich expliciet distantiëren van de actie (dat distantiëren gebeurt wel achteraf én na deelname aan de stab).



AAN ALLE PARTIJEN: ik heb de discussie hier in dit topic uiteraard gevolgd, maar zelf minimaal kunnen reageren. Ik lig zelf namelijk ziek in bed en heb niet de energie om hier op korte termijn wat over te zeggen. Ik hoop dan ook dat @jokersbrain deze zaak van mij overneemt. Bovendien komt dit de acceptatie van het oordeel ook ten goede aangezien menig hier ongegrond mijn oordelen in twijfel trekken terwijl ik ALTIJD refereer aan bewijsstukken en nooit uitspraak doe over zaken die niet bewezen zijn.

Mocht er iets niet kloppen in dit bericht, meld dit dan tijdig. Het is een hele chaos geworden aan berichten waardoor het heel moeilijk is om de kern eruit te halen. Vergeef me als ik iets verkeerd heb geplaatst of nog mis. Reageer aub op tijd als je dit opmerkt om te voorkomen dat jokersbrain straks aan een oordeel gaat werken en pas achteraf mensen komen met "ja maar dit mis jij nog". Dat komt dat uiteraard voor eigen risico.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser78975

Guest
Stab accounts recruiten is stabs goedkeuren maakt van Chill simpelweg stab stam. Kan het niet leuker maken dan dat het is. Einde discussie, klaar.

@underground tacticz.
Merkwaardig dat uitgerekend jij je zo hevig mengt in deze discussie nu Chill. mogelijk op de pijnbank gaat. Dacht dat jij dit topic onnozel en geen effect vond hebben. Wees dan een vent en ga ergens anders de boel afkraken want je verliest je geloofwaardigheid volkomen. Op verweren van @jokersbrain kon jij niet reageren. Nu ben je opeens een van de meest fanatieke regeerder... dat is wat ik hypocriet noem .
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
De halve discussie ging over Das Romische Reich wat in het bericht wat jij aanhaalt bekent dat hij actief deelnam aan de stab, zelfs mensen heeft aangezet tot stabben, zwart op wit in een aangeleverd bewijs door Zuur. Zowel Vinage als Chill zijn al akkoord met DRR op de stablist en dat Chill/DRR Youkiller mogen compenseren om DRR groen op de lijst te krijgen? Is dat de reden dat je het kort houd bij hem? Ik zie het nut niet om Jannes zich daarover te laten buigen, gezien alle partijen het daar als eens zijn. Enige wat je moet doen is DRR op de stablist gooien en als het je behaagd dan doe je Zuur erbij, al is hij meer slachtoffer van DRR die hem aanzet tot stabberij maargoed, deelnemen in een stab is ook gewoon stabben.

De korte samenvatting voor Jannes: Youkiller werd beschuldigd van spionage, maar daar is geen enkel bewijs voor (so far). Dat maakt alle deelnemers in de stab (kick/aanvallen) van Youkiller stabbers. Van DRR (inmiddels Chill) is bewijs dat hij deelnam en Zuur aanzette tot stabben, dit is het enige harde bewijs dat we momenteel hebben dat DRR een stabber is en Zuur ertoe heeft aangezet. Verder zijn er nog wat meer stabbers waar nog niet over gesproken is en dat zijn stabbers die Youkiller kan aanwijzen door middel van gekregen aanvallen en DRR omdat hij op de hoogte was van dit ''top secret plan''. That's it.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser46450

Guest
Kalm met die Vodka.
verdacht van: vies spel
verweer: geen sprake van spionage, had een simpele samenwerking met YouKiller waar beide partijen baat bij hadden.

En wat is precies hetgeen waar Youkiller baat bij zou hebben? Hij bied Chill de mogelijkheid om in het noorden van Rota een extra dorp te pakken, bekend was dat ze in het noorden een front wilden gaan bouwen zodat we 2 fronten krijgen met Chill.
Youkiller naait hier indirect zijn stam mee, waarom zou je Chill helpen met een dorp waarmee Chill een voordeel krijgt.

Verder heeft Youkiller ook een dorp veroverd van PIG terwijl wij daar een NAP mee hadden, en hij wilde het dorp toen niet terug geven en ging tegendraads doen! Ik denk dat mede door dit voorval er een sneller besluit is gevallen om de speler te kicken omdat hij al een waarschuwing had gekregen.
 
Bovenaan