[Speeltopic] WvW #287: Teachers of Wakkerdam (Mentorronde)

  • Topicstarter Deleted User - 487871837
  • Startdatum
Reactiescore
93
@Dragonwoman Ik sta op plek 2 omdat ik in de burgerclaim van Fam geloof?
Mijn mentor vertelde dat fam totaal niet kan liegen, waardoor ik haar ging testen bij een "verspreking". Dus ja, ik geloof haar burgerclaim + statement om anders niet meer mee te spelen, anders mag ze zich schamen.

De infectiewolf heeft de keuze of hij alleen wil zijn, omdat de infectie een dagactie was. Gijs leek infectiewolf + welp de meest logische combinatie. Je volgorde is echt vreemd qua verdachte "Ja, Piet post vreemd, maar ik zet hem vrij laag neer" Jessica staat daarentegen wel vrij hoog, terwijl die gisteren door haar opmerking juist als goedje werd gezien. Maar de discussie met haar over de infectiewolf zal je wel ontgaan zijn Dragonwoman
Ik had een foutje gemaakt bij mijn volgorde die ik ondertussen ook al hersteld had;) Ik moet toegeven dat ik van de mensen die onderaan de lijst stonden van de deelnemers minder bewust heb gelezen, omdat mijn aandacht verzwakte. Tevens geloof ik niet echt dat Fam niet kan liegen eigenlijk. Ze is ervaren genoeg om zich eronder uit te spreken. Zoals ik al noemde, toen RozeEenhoorn een claim respecteerde reageerde je daar verdenkend op, maar nu je het zelf doet maakt het weer niet uit. Dit vind ik erg typisch. Door deze combinatie, EN het feit dat je toch vaak Fam's kant kiest, sta jij op nr 2.
 
Reactiescore
93
Kunnen mensen aub nog stemmen? Nog maar 13min te gaan en pas 2 van de 8 stemmen binnen...
 

DeletedUser17472

Guest
Dragonwomen

Ze zei maandag dat haar altijd een kwart wat slechtjes betreft was verteld (dus 3 slechtjes) en in dezelfde post denkt ze dat er 3 beginwolven zijn. Maar in de post erna denkt ze dat het 3 beginwolven en eventueel een welp zijn, wat 4 slechtjes (33%) is.

Dat is maar net waar je vanuit gaat. Mijn 25 % is gebaseerd op beginwolven. Ik neem daarin nooit de welpen in mee. Toevallig heb ik daar vandaag een hele discussie over gehad met mijn mentor. Ik ben van mening dat als je een welp daarin mee moet nemen, je een infectiewolf voor 2 moet tellen, omdat die ook voor een extra wolf kan zorgen. Vandaar dat mijn 25% is gebaseerd op 3 beginwolven (al dan niet inclusief infectiewolf).

Als jij daar heel je motivatie op baseert, oke, je goed recht.

Mijn motivatie op jou heb ik eerder deze dag al gegeven.

Je spreekt jezelf wel een beetje tegen Dragon. Je zeg 25-30% en later zou 4 teveel zijn... dat is toch 30%
Ook blijf je wel heel erg gefacineerd bezig met wat er in zou kunnen zitten in plaats van echt te zoeken naar wolven:

Dat 1 en 2 stem je beiden heel laat en dat is enkel het voordeel van de wolven. Bovendien zijn je redenen van de stem totaal niet onderbouwd. Ze slaan echt nergens op. Bovendien geef je bij dag 1 aan dat je op cryptic stemt omdat je hem meer verdenkt dan TLF, maar je had TLF wel als BM gekozen. Hoezo een bm verkiezen als je hem ook verdenkt? Beetje vreemd.
En dan het volgend stukje, voorafgaand aan je stemming:
Zowel Jessica en ik geven aan dat het een vreemde uitspraak is. je komt dan met de volgende verklaring.

Dat is dus heel raar, alsof een infectiewolf zelf niet nadenkt. Die is echt wel met zijn rol bezig hoor en die stuurt echt iedere avond wel een stem in. Dat je dit later als redenen opgeeft om op haar te stemmen vind ik nog vreemder.


Ik vind zowel welp als infectiewolf een basis van wvw, dit in tegenstelling tot ketterse wolf. Rare uitspraak dus in mijn ogen. Welp is er inmiddels uit. Zou er dan geen infectie meer in kunnen zitten? Ik denk het wel.
+1
 

DeletedUser77141

Guest
dragon

spreekt voor zich na mijn berichten van vanmiddag/avond over verdenkingen en ook de berichten van gister...
 
Reactiescore
326
Ik had een foutje gemaakt bij mijn volgorde die ik ondertussen ook al hersteld had;) Ik moet toegeven dat ik van de mensen die onderaan de lijst stonden van de deelnemers minder bewust heb gelezen, omdat mijn aandacht verzwakte. Tevens geloof ik niet echt dat Fam niet kan liegen eigenlijk. Ze is ervaren genoeg om zich eronder uit te spreken. Zoals ik al noemde, toen RozeEenhoorn een claim respecteerde reageerde je daar verdenkend op, maar nu je het zelf doet maakt het weer niet uit. Dit vind ik erg typisch. Door deze combinatie, EN het feit dat je toch vaak Fam's kant kiest, sta jij op nr 2.

Leer alsjeblieft lezen waarom ik de claim van fam respecteer. Voordat ik een reactie ging uitlokken kreeg ik te horen dat fam niet kan liegen. Op de vraag "ben jij wolf?" kan ze geen nee zeggen als ze dat wel is. Daarom respecteer ik haar claim ook. Als ze met een vage reden was gekomen, had mijn stem nog steeds op haar gestaan.
 
Reactiescore
559
@Dragonwoman Ik sta op plek 2 omdat ik in de burgerclaim van Fam geloof?
Mijn mentor vertelde dat fam totaal niet kan liegen, waardoor ik haar ging testen bij een "verspreking". Dus ja, ik geloof haar burgerclaim + statement om anders niet meer mee te spelen, anders mag ze zich schamen.

De infectiewolf heeft de keuze of hij alleen wil zijn, omdat de infectie een dagactie was. Gijs leek infectiewolf + welp de meest logische combinatie. Je volgorde is echt vreemd qua verdachte "Ja, Piet post vreemd, maar ik zet hem vrij laag neer" Jessica staat daarentegen wel vrij hoog, terwijl die gisteren door haar opmerking juist als goedje werd gezien. Maar de discussie met haar over de infectiewolf zal je wel ontgaan zijn Dragonwoman

dat is bs, fam heeft boel bijgeleerd en vorige keer was ze heel goed in haar rol als wolf
toen had ze ook een act dat ze dr eigen aangevallen voelde
 

DeletedUser74597

Guest
Om te beginnen, ik denk dat er nog 2 wolven in het spel zitten. Ik zal over alle spelers zeggen wat ik denk en ze aan het einde op mijn voorlopige volgorde zetten van hoe ik ze verdenk. Waarom ik denk dat er nog 2 wolven in het spel zitten? Ik denk dat er in totaal 3 slechtjes waren, 25%. 4 zou 33% zijn en in mijn ogen te veel. Welp is eruit. Tevens denk ik dat er geen infectiewolf in het spel zit, omdat de welp in het spel zit, en met een beginnersronde ik niet denk dat de wolf aan het begin in zijn eentje zou zijn. Echter heeft NITS ook wel gelijk dat dit een tactiek zou kunnen zijn van de infectiewolf, als die er wel in zou zitten. Ik ben dan ook gaan twijfelen hierover, maar denk toch nog steeds het meest aan 2 wolven en geen infectiewolf.

famdecibel:
Claimt burger. Erg actief. Aan het begin voornamelijk aan het focussen op TLF. Dag 2 lynch stem op Laila omdat ... . Dag 3 is ze vooral bezig op Laila en mij. Maakte de fout te denken dat IK een fout maakte met mijn schatting 25-30%, maar wel 4 slechtjes te veel vond. Maar dat kan een kwestie van niet goed genoeg rekenen zijn :p Maar het is ook mooi een manier om mij meer verdacht te maken. Ze zei maandag dat haar altijd een kwart wat slechtjes betreft was verteld (dus 3 slechtjes) en in dezelfde post denkt ze dat er 3 beginwolven zijn. Maar in de post erna denkt ze dat het 3 beginwolven en eventueel een welp zijn, wat 4 slechtjes (33%) is. Zij spreekt zichzelf dus meer tegen dan dat ik dat deed, wat ze eerder vandaag aanhaalde. Zie spoiler voor de desbetreffende quotes

Tevens zei ze op pagina 7, nadat TLF mij erop wees dat het percentage vaak 20-25% is (ik dacht toch echt dat meerdere keren gezegd was 25-30%, ik weet het nu ook niet meer zeker), dat het vaak juist meer dan 25% is. Ze spreekt zichzelf dus nog meer tegen.


Verder nog haalde ze erbij dat ik met mijn 1e lynch-stem, zei TLF verdacht te vinden, terwijl ik wel bij BM-stem op hem had staan. Terwijl ik in de quote die er ook bij stond juist uitlegde dat ik echt naar TLF en Cryptic keek omdat de stemming echt tussen deze 2 ging. Maar dit had ik in mijn reactie op diverse punten van Fam ook al uitgelegd. Ze steekt zich vaak in een slachtofferrol, door bijv meerdere keren te zeggen dat zij lunch zou zijn en dat iedereen haar aanvalt. Het verbaasd mij dan ook om eerlijk te zijn nog dat ze nog altijd leeft. Ja, ze heeft een burgerclaim, maar dit is wel een heel erg makkelijke claim.

Ook eerder vandaag, Fam VS NITS. Dit ging wel erg snel en vond ik ook wel typisch verlopen. Het zou mij dan ook niks verbazen als dit afgesproken was. Doordat Fam burger claimde en NITS vervolgens zei dat hij begrepen had dat Fam slecht is in liegen, zou het me niks verbazen als meerdere mensen dit ook geloven en hierdoor inderdaad Fam als een burger zien. Voor mij is Fam dan ook zeker een verdachte. En nee, dit is niet omdat ik een verdachte van haar ben :p

pierre the pieter: Vandaag erg inactief geweest. Gister was hij 1 van de 4 mensen met de lynch op de juiste persoon, echter zegt dit bijzonder weinig omdat de wolven ook niet zouden weten wie de welp was. Zei maandag de drukste dag van de week gehad te hebben (pagina 8), maar vandaag volledig afwezig geweest. Zei echter wel NITS als goedje te beschouwen, echter zie ik zelf nog niet echt in WAAROM hij dat denkt.

laila: Dag 1 een zwakke argumentatie (sorry voor het stelen van je woorden NITS :p) met haar lynch stem op Cryptic. Echter spreekt het voor mij in haar voordeel dat ze op pagina 17 al aanwees dat ze Fam en NITS verdacht vond, die bij mij ook mijn hoofdverdachten zijn.

TUTM: Te inactief om ook maar iets over te kunnen denken

NITS: Stond dag 1 al heel erg aan Fam's kant, toen het voornamelijk TLF vs Fam was.
Op pagina 17 noemde Fam NITS wel tussen haar verdachten, maar dit is vaak ook een tactiek om minder als wolvenpaar gezien te worden. Vindt het onzin dat RozeEenhoorn claim respecteert, terwijl mensen hierdoor van hem afgegaan waren (Fam) of toch naar een ander persoon. Hier reageerde je echter niet op. Echter brengt hij in de reactie (pagina 19) ook naar voren dat iedereen wel erg makkelijk kan claimen, maar dat je niet zeker kan weten of dit waar is. Desondanks 'gelooft' hij Fam wel na haar burgerclaim. Ik vind NITS dan ook zeker een verdachte

Jessicavd: Claimt burger. Dag 1 met haar lynch-stem op Cryptic wou ze niet meteen onderbouwing erbij geven. Ze had nog +- 7 minuten om voor 10 uur te stemmen maar wou niet argumenteren. Ik heb gezien dat je tegen Cryptic zei hem ondertussen wel uitgelegd te hebben, hoewel ik vrees dat ik dit tot nu toe telkens gemist heb. Tevens wil ik me verontschuldigen voor mijn vage stem van gisteren.

pietvanl: Enige nieuweling over. Doet zijn best om actief mee te doen. Zijn stem, dag 1, op RD vond ik wel wat apart. Puur gebaseerd op diens BM-stemmen.


Mijn volgorde van verdachten:
- Famdecibel
- NITS
- Jessica
- Pietvanl
- Pierre
- Laila
- TUTM (onderaan omdat hij te inactief is en neem ik aan dood gaat vallen)


Excuses dat de aandacht niet volledig eerlijk verdeeld is, mijn aandacht verslapte na een tijdje bezig met het topic vanaf pagina 1 teruglezen toch wat... xD
Nou ik vermoed fam wel als goedje zijnde nits zie ik ook nog steeds niet als hoofdverdachte (wel als actiefste zijnde hier op forum)mezelf op 3 ja ja lekker makkelijk mag ik wel zeggen ik ga daarom op jou Dragon want ik vind jou wel momenteel top 1 verdacht wel leuk deze lijstjes maar aangezien ik echt een burger tutje ben Dragonwomen
 
Reactiescore
559
imaar ik laat fam dan maar even al blijft ze nog steeds verdacht bij mij en ga mee op dragon
 

DeletedUser70854

Guest
Reactiescore
326
dat is bs, fam heeft boel bijgeleerd en vorige keer was ze heel goed in haar rol als wolf
toen had ze ook een act dat ze dr eigen aangevallen voelde

Aangevallen voelen is iets totaal anders, dat kan je ook als wolf. Denk jij dat ze de statement "Als ik geen burgen ben, stop ik met WvW" zal verzinnen als ze voorheen zo slecht was met liegen?
 
Reactiescore
93
Nou ik vermoed fam wel als goedje zijnde nits zie ik ook nog steeds niet als hoofdverdachte (wel als actiefste zijnde hier op forum)mezelf op 3 ja ja lekker makkelijk mag ik wel zeggen ik ga daarom op jou Dragon want ik vind jou wel momenteel top 1 verdacht wel leuk deze lijstjes maar aangezien ik echt een burger tutje ben Dragonwomen
Mij is meerdere keren gevraagd met verdachten te komen he :p Doe ik dat eens, is dat weer verdacht.. xD
 
Reactiescore
93
Gezien de tijd kan ik mezelf moeilijk nog verdedigen :(
 
Reactiescore
93
Nou, het was een leuk potje hoor! Bedankt iedereen:D

Mijn laatste overzichtje :p

oqmfzod.png
 
Bovenaan