[Speeltopic] WvW #287: Teachers of Wakkerdam (Mentorronde)

  • Topicstarter Deleted User - 487871837
  • Startdatum

DeletedUser77141

Guest
en
Je bent inderdaad de enige die nog niet eerder een potje heeft gespeeld, daarom keek ik ook deels naar jou door de lunch. Echter zijn er meerdere die deze lunch kunnen maken, eigenlijk sluit ik alleen fam hiervoor uit. Als fam wolf is, mag ze zich best wel schamen, zeker na de statement die ze vanmiddag maakte. Dragonwoman is een enorm goede kandidaat, omdat ze erg vaag deed over de infectiewolf. Om nog even uit te leggen waarom dit een slechte lunch is. In het spel is er de mogelijkheid dat de infectiewolf erin zit. Het meest logische target om te infecteren lijkt een bewezen goedje, omdat die toch door niemand wordt gelyncht. Bij een situatie waar het 2 goedjes tegen 1 is kan de overgebleven wolf op de infectiewolf inspelen. Ik heb bijvoorbeeld een potje als infectiewolf gewonnen, hier liet ik de bewezen goedjes zo lang mogelijk leven.

Dan nog je vraag over Pierre. Hij lijkt goed te zoeken, maar is op bepaalde momenten niet actief. Voorlopig heb ik hem bij de goedjes staan.
waarom is pierre een goedje volgens jou? en wat vind je dan van de argumenten die ik aanhaal. zoals het laat stemmen en volgens mij is er ook nog niet een die hem ergens op heeft aangevallen./ dus die ontspringt nu een beetje de dans
 
Reactiescore
93
Je bent inderdaad de enige die nog niet eerder een potje heeft gespeeld, daarom keek ik ook deels naar jou door de lunch. Echter zijn er meerdere die deze lunch kunnen maken, eigenlijk sluit ik alleen fam hiervoor uit. Als fam wolf is, mag ze zich best wel schamen, zeker na de statement die ze vanmiddag maakte. Dragonwoman is een enorm goede kandidaat, omdat ze erg vaag deed over de infectiewolf. Om nog even uit te leggen waarom dit een slechte lunch is. In het spel is er de mogelijkheid dat de infectiewolf erin zit. Het meest logische target om te infecteren lijkt een bewezen goedje, omdat die toch door niemand wordt gelyncht. Bij een situatie waar het 2 goedjes tegen 1 is kan de overgebleven wolf op de infectiewolf inspelen. Ik heb bijvoorbeeld een potje als infectiewolf gewonnen, hier liet ik de bewezen goedjes zo lang mogelijk leven.

Dan nog je vraag over Pierre. Hij lijkt goed te zoeken, maar is op bepaalde momenten niet actief. Voorlopig heb ik hem bij de goedjes staan.
Even hierop, ik had al gezegd dat ik zelf gister al helemaal vaag had. Ik besef dat ik juist verdachter ben door mijn reactie gisteren wat betreft infectiewolf, maar in mijn wazige toestand gister, klonk de opmerking hierover gewoon raar in mijn oren.

Maar ik ben nu nog even goed terug aan het lezen en probeer zo met verdachten+argumenten te komen
 
Reactiescore
326
en

waarom is pierre een goedje volgens jou? en wat vind je dan van de argumenten die ik aanhaal. zoals het laat stemmen en volgens mij is er ook nog niet een die hem ergens op heeft aangevallen./ dus die ontspringt nu een beetje de dans

Ik kon mij wel vinden in de overzichten over de spelers, daarbij vond ik het ook prima hoe hij op RozeEenhoorn stemde. Echter laat hij het vandaag een beetje van zich afweten.
 
Reactiescore
326
Cryptic

Om eerlijk te zijn weinig argumentatie. Ik heb het idee dat TLF niet erg anders speelt dan voorgaande potjes waarin hij een goedje was en denk dat hij geen slechtje is. Waarom dan op Cryptic: momenteel gaat het aardig tussen Cryptic en TLF. Een 3e persoon verdenken heeft weinig nut waardoor ik echt tussen deze 2 ben gaan kijken. Cryptic is vaak vrij aanvallend bezig. Ook zijn erg late BM-stem zonder argumentatie vind ik wel iets zeggen. Hierdoor verdenk ik hem meer dan dat ik TLF verdenk. Ik hoop maar dat ik er niet naast zit xD

Als de infectie nog niet ingediend was, zou je nu dus de infectiewolf geholpen hebben?

Sorry voor het last minute :( En sorry voor de meeloopstem, maar ik heb echt geen flauw idee en wil lekker gaan slapen xD Mijn stem is op Jessica, juist omdat je de infectiewolf op ideeën wil brengen

Even hierop, ik had al gezegd dat ik zelf gister al helemaal vaag had. Ik besef dat ik juist verdachter ben door mijn reactie gisteren wat betreft infectiewolf, maar in mijn wazige toestand gister, klonk de opmerking hierover gewoon raar in mijn oren.

Maar ik ben nu nog even goed terug aan het lezen en probeer zo met verdachten+argumenten te komen

Ik ben benieuwd naar je verdachten + argumenten. Voor nu ben jij nog een verdachte voor mij, je merkte net zelf ook al op hoe vaag het klonk. Jij was degene die de kans klein achtte dat er een infectiewolf was. Het grappige van gisteren is dat de wolven geen rekening hadden gehouden met een infectie wolf.
Ik zal je lijstje met verdachten + argumenten even afwachten en trek daar vervolgens mijn conclusies uit. Hopelijk is het beter dan je eerste 2 lynches.
 
Reactiescore
559
Ik ben benieuwd naar je verdachten + argumenten. Voor nu ben jij nog een verdachte voor mij, je merkte net zelf ook al op hoe vaag het klonk. Jij was degene die de kans klein achtte dat er een infectiewolf was. Het grappige van gisteren is dat de wolven geen rekening hadden gehouden met een infectie wolf.
Ik zal je lijstje met verdachten + argumenten even afwachten en trek daar vervolgens mijn conclusies uit. Hopelijk is het beter dan je eerste 2 lynches.

huh hoe bedoel je dat?
mss lees ik het verkeerd , maar hoe weet jij dat de wolven daar geen rekening mee hadden gehouden :eek:
 
Reactiescore
93
huh hoe bedoel je dat?
mss lees ik het verkeerd , maar hoe weet jij dat de wolven daar geen rekening mee hadden gehouden :eek:
Omdat Cryptic dan een typische infectie geweest zou zijn. Maar NITS vergeet volgens mij dat de infectiewolf ook in de wolvenchat zou zitten, dus dan zouden ze overlegd hebben.
 

DeletedUser17472

Guest
Ik heb zo vergadering. Voor nu is het in ieder geval even NUTS
Ik hoop op tijd terug te zijn om nog een stem uit te brengen, maar ik zit nog te wachten op een aantal bevindingen van een aantal. Ben ik te laat dan is het jammer.
 

DeletedUser74597

Guest
De optie is altijd aanwezig dat het bewezen goedje geïnfecteerd is, waardoor wij hem nooit volledig konden vertrouwen. Die twijfel is nu echter weggenomen :p
Dat was wat ik dacht inderdaad ,want als ze hem hadden laten leven was die twijfel er bijna zeker wel gekomen .
 
Reactiescore
93
Om te beginnen, ik denk dat er nog 2 wolven in het spel zitten. Ik zal over alle spelers zeggen wat ik denk en ze aan het einde op mijn voorlopige volgorde zetten van hoe ik ze verdenk. Waarom ik denk dat er nog 2 wolven in het spel zitten? Ik denk dat er in totaal 3 slechtjes waren, 25%. 4 zou 33% zijn en in mijn ogen te veel. Welp is eruit. Tevens denk ik dat er geen infectiewolf in het spel zit, omdat de welp in het spel zit, en met een beginnersronde ik niet denk dat de wolf aan het begin in zijn eentje zou zijn. Echter heeft NITS ook wel gelijk dat dit een tactiek zou kunnen zijn van de infectiewolf, als die er wel in zou zitten. Ik ben dan ook gaan twijfelen hierover, maar denk toch nog steeds het meest aan 2 wolven en geen infectiewolf.

famdecibel:
Claimt burger. Erg actief. Aan het begin voornamelijk aan het focussen op TLF. Dag 2 lynch stem op Laila omdat ... . Dag 3 is ze vooral bezig op Laila en mij. Maakte de fout te denken dat IK een fout maakte met mijn schatting 25-30%, maar wel 4 slechtjes te veel vond. Maar dat kan een kwestie van niet goed genoeg rekenen zijn :p Maar het is ook mooi een manier om mij meer verdacht te maken. Ze zei maandag dat haar altijd een kwart wat slechtjes betreft was verteld (dus 3 slechtjes) en in dezelfde post denkt ze dat er 3 beginwolven zijn. Maar in de post erna denkt ze dat het 3 beginwolven en eventueel een welp zijn, wat 4 slechtjes (33%) is. Zij spreekt zichzelf dus meer tegen dan dat ik dat deed, wat ze eerder vandaag aanhaalde. Zie spoiler voor de desbetreffende quotes
Mij is altijd een kwart gezegd, kan iets meer zijn iets minder. Ik denk dat er nu 3 beginwolven zijn.

Ik denk niet dat er een ketterse wolf in zit. Het is een mentorronde met veel beginners. Laten we het gewoon houden. Ik denk 3 beginwolven en idd nog een welp..

Tevens zei ze op pagina 7, nadat TLF mij erop wees dat het percentage vaak 20-25% is (ik dacht toch echt dat meerdere keren gezegd was 25-30%, ik weet het nu ook niet meer zeker), dat het vaak juist meer dan 25% is. Ze spreekt zichzelf dus nog meer tegen.


Verder nog haalde ze erbij dat ik met mijn 1e lynch-stem, zei TLF verdacht te vinden, terwijl ik wel bij BM-stem op hem had staan. Terwijl ik in de quote die er ook bij stond juist uitlegde dat ik echt naar TLF en Cryptic keek omdat de stemming echt tussen deze 2 ging. Maar dit had ik in mijn reactie op diverse punten van Fam ook al uitgelegd. Ze steekt zich vaak in een slachtofferrol, door bijv meerdere keren te zeggen dat zij lunch zou zijn en dat iedereen haar aanvalt. Het verbaasd mij dan ook om eerlijk te zijn nog dat ze nog altijd leeft. Ja, ze heeft een burgerclaim, maar dit is wel een heel erg makkelijke claim.

Ook eerder vandaag, Fam VS NITS. Dit ging wel erg snel en vond ik ook wel typisch verlopen. Het zou mij dan ook niks verbazen als dit afgesproken was. Doordat Fam burger claimde en NITS vervolgens zei dat hij begrepen had dat Fam slecht is in liegen, zou het me niks verbazen als meerdere mensen dit ook geloven en hierdoor inderdaad Fam als een burger zien. Voor mij is Fam dan ook zeker een verdachte. En nee, dit is niet omdat ik een verdachte van haar ben :p

pierre the pieter: Vandaag erg inactief geweest. Gister was hij 1 van de 4 mensen met de lynch op de juiste persoon, echter zegt dit bijzonder weinig omdat de wolven ook niet zouden weten wie de welp was. Zei maandag de drukste dag van de week gehad te hebben (pagina 8), maar vandaag volledig afwezig geweest. Zei echter wel NITS als goedje te beschouwen, echter zie ik zelf nog niet echt in WAAROM hij dat denkt.

laila: Dag 1 een zwakke argumentatie (sorry voor het stelen van je woorden NITS :p) met haar lynch stem op Cryptic. Echter spreekt het voor mij in haar voordeel dat ze op pagina 17 al aanwees dat ze Fam en NITS verdacht vond, die bij mij ook mijn hoofdverdachten zijn.

TUTM: Te inactief om ook maar iets over te kunnen denken

NITS: Stond dag 1 al heel erg aan Fam's kant, toen het voornamelijk TLF vs Fam was.
Op pagina 17 noemde Fam NITS wel tussen haar verdachten, maar dit is vaak ook een tactiek om minder als wolvenpaar gezien te worden. Vindt het onzin dat RozeEenhoorn claim respecteert, terwijl mensen hierdoor van hem afgegaan waren (Fam) of toch naar een ander persoon. Hier reageerde je echter niet op. Echter brengt hij in de reactie (pagina 19) ook naar voren dat iedereen wel erg makkelijk kan claimen, maar dat je niet zeker kan weten of dit waar is. Desondanks 'gelooft' hij Fam wel na haar burgerclaim. Ik vind NITS dan ook zeker een verdachte

Jessicavd: Claimt burger. Dag 1 met haar lynch-stem op Cryptic wou ze niet meteen onderbouwing erbij geven. Ze had nog +- 7 minuten om voor 10 uur te stemmen maar wou niet argumenteren. Ik heb gezien dat je tegen Cryptic zei hem ondertussen wel uitgelegd te hebben, hoewel ik vrees dat ik dit tot nu toe telkens gemist heb. Tevens wil ik me verontschuldigen voor mijn vage stem van gisteren.

pietvanl: Enige nieuweling over. Doet zijn best om actief mee te doen. Zijn stem, dag 1, op RD vond ik wel wat apart. Puur gebaseerd op diens BM-stemmen.


Mijn volgorde van verdachten:
- Famdecibel
- NITS
- Jessica
- Pietvanl
- Pierre
- Laila
- TUTM (onderaan omdat hij te inactief is en neem ik aan dood gaat vallen)


Excuses dat de aandacht niet volledig eerlijk verdeeld is, mijn aandacht verslapte na een tijdje bezig met het topic vanaf pagina 1 teruglezen toch wat... xD
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser70854

Guest
Omfg jullie beginnen net actief te worden als ik moet leren en gaan trainen.
Allemaal ramptoeristen hier jeezus :p
Ik heb een beetje globaal gelezen maar als iemand een vraag voor me heeft: gewoon stellen hier en mij taggen :)
 
Reactiescore
326
@Dragonwoman Ik sta op plek 2 omdat ik in de burgerclaim van Fam geloof?
Mijn mentor vertelde dat fam totaal niet kan liegen, waardoor ik haar ging testen bij een "verspreking". Dus ja, ik geloof haar burgerclaim + statement om anders niet meer mee te spelen, anders mag ze zich schamen.

De infectiewolf heeft de keuze of hij alleen wil zijn, omdat de infectie een dagactie was. Gijs leek infectiewolf + welp de meest logische combinatie. Je volgorde is echt vreemd qua verdachte "Ja, Piet post vreemd, maar ik zet hem vrij laag neer" Jessica staat daarentegen wel vrij hoog, terwijl die gisteren door haar opmerking juist als goedje werd gezien. Maar de discussie met haar over de infectiewolf zal je wel ontgaan zijn Dragonwoman
 
Bovenaan