[Speeltopic] WvW #265B The New Generation

Reactiescore
746
Ik kan me en *Netsky herinneren die oa als slechtje dit ook deed? Dus het kunnen ook gewoon slechtjes zijn die een Excel bijhouden. Ik weet niet precies hoe ervaren je bent, maar ik denk ervaren genoeg om te weten wanneer je dat moet gebruiken of niet. Nu je namelijk wat in de spotlights komt komen de sheets gelijk tevoorschijn.

Imo totaal geen vreemde stem hoor ;)

Ik heb al op de tweede dag gezegd dat ik sheets had, en heb hier ook extracts (welliswaar in woorden) uitgehaald toen ik niet in de spotlights stond. Ik heb zelfs aan spelleiding gevraagd of het toegelaten is deze hier te plaatsen met deze post:
https://forum.tribalwars.nl/index.p...he-new-generation.198170/page-43#post-6140909

Dus je argument gaat hier niet op. De reden dat ik het tot nu niet in dit topic heb geplaatst is om ervoor te zorgen dat ik nog even gegevens kan blijven verzamelen zonder dat wolven doorhebben waar ik op let en hun stemstrategie kunnen aanpassen. Gezien ik het gisterennamiddag gewoon heb gezegd moet ik het dus ook niet meer stil houden ;)
 

DeletedUser74966

Guest
Ik heb al op de tweede dag gezegd dat ik sheets had, en heb hier ook extracts (welliswaar in woorden) uitgehaald toen ik niet in de spotlights stond. Ik heb zelfs aan spelleiding gevraagd of het toegelaten is deze hier te plaatsen met deze post:
https://forum.tribalwars.nl/index.p...he-new-generation.198170/page-43#post-6140909

Dus je argument gaat hier niet op. De reden dat ik het tot nu niet in dit topic heb geplaatst is om ervoor te zorgen dat ik nog even gegevens kan blijven verzamelen zonder dat wolven doorhebben waar ik op let en hun stemstrategie kunnen aanpassen. Gezien ik het gisterennamiddag gewoon heb gezegd moet ik het dus ook niet meer stil houden ;)
Ook toen kwam je er pas mee nadat Time vroeg waarom je op SM zat. Nog altijd ben je niet uit jezelf met je sheets gekomen om aan de hand daarvan stemmen van anderen mee te krijgen.

En waarom ben je er zo heilig van overtuigd dat de wolven niet op de lynches zitten? Zoals je zelf zei: 'Wolven stemmen soms ook NOOIT op lynches/lunches [...]'. Betekent dat het niet zeker is dat dat deze keer geldt voor de wolven? Ik denk nog altijd dat er een wolf zit bij de Jo Han stemmers van gisteren en daarnaast, inderdaad, een bij de stemmers die zich afwezig houden. Maargoed, ik zelf heb niet het idee dat jouw targets slecht zijn. Mogelijk Tigor.
 
Reactiescore
746
Ook toen kwam je er pas mee nadat Time vroeg waarom je op SM zat. Nog altijd ben je niet uit jezelf met je sheets gekomen om aan de hand daarvan stemmen van anderen mee te krijgen.

En waarom ben je er zo heilig van overtuigd dat de wolven niet op de lynches zitten? Zoals je zelf zei: 'Wolven stemmen soms ook NOOIT op lynches/lunches [...]'. Betekent dat het niet zeker is dat dat deze keer geldt voor de wolven? Ik denk nog altijd dat er een wolf zit bij de Jo Han stemmers van gisteren en daarnaast, inderdaad, een bij de stemmers die zich afwezig houden. Maargoed, ik zelf heb niet het idee dat jouw targets slecht zijn. Mogelijk Tigor.

Ik heb nooit gezegd dat ze het nooit doen. Ik zei dat ze het SOMS nooit doen.
Een andere opmerking:

Wolven stemmen soms ook NOOIT op de lunches en lynches om zo geen links naar zichzelf te krijgen (uit de spotlights van stemmers blijven).

Hieraan voldoen:
fam (met een coach zoals Capri lijkt me dit een mogelijk toegepaste tactiek)
tigor
erwt
laila,
lord of the strings
donkergat
minion

Wat een theorie is die ik nu opvolg. Ik heb nergens vermeld dat dit 100% zekerheid is ;)
Het is echter een theorie als een andere, waar ik (en blijkbaar ook anderen gisteren die zich hierop gebaseerd hebben (blue en anderen die hem volgden) nu vertrouwen in heb.
Deze opmerking kwam er pas NA de theorie over wolven die meermaals stemmen op lynches. Dus in geen geval was dit het enige punt waar ik vanuit ging. Jij laat dat nu enkel zo blijken door strategisch posts eruit te kiezen.

Net zoals in bovenstaande post, er staat "een andere opmerking...". En jij doet nu alsof dit direct de enige theorie was die ik heb aangebracht ;) Niet correct dus.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser74966

Guest
Ik heb nooit gezegd dat ze het nooit doen. Ik zei dat ze het SOMS nooit doen.
Nee precies dat bedoelde ik dus. Ze doen het soms, dus het is niet zeker of ze het deze keer ook doen.

Wat een theorie is die ik nu opvolg. Ik heb nergens vermeld dat dit 100% zekerheid is ;)
Het is echter een theorie als een andere, waar ik (en blijkbaar ook anderen gisteren die zich hierop gebaseerd hebben (blue en anderen die hem volgden) nu vertrouwen in heb.
Deze opmerking kwam er pas NA de theorie over wolven die meermaals stemmen op lynches. Dus in geen geval was dit het enige punt waar ik vanuit ging. Jij laat dat nu enkel zo blijken door strategisch posts eruit te kiezen.

Net zoals in bovenstaande post, er staat "een andere opmerking...". En jij doet nu alsof dit direct de enige theorie was die ik heb aangebracht ;) Niet correct dus.
Misschien laat ik het zo lijken. Komt dan omdat je op mij overkomt alsof dat de enige manier is. In ieder geval de manier die je afgelopen dagen aanhangt.

Maargoed, als je dat dan een 'ook' een manier is. Wie zou je dan nog verdenken buiten die theorie om? Om dan even te kijken of er meer mensen verdacht zijn. Als je bijvoorbeeld kijkt naar lyonn en alavara. Zij stemden alleen dag 1 op een lynch, daarna niet meer. Zijn zij dan niet verdacht?
 

DeletedUser72963

Guest
Wat opvalt bij het stemmen van lyonn is dat ze 2 stemmen doet op verdenking van onsportief lunchen. Ik zie die er wel voor aan. Zelfs tegen mij terwijl hij/zij mij helemaal niet kent wat de stem dan nog verwarrender maakt. Over erwt kan ik niet oordelen. Of die daar toe instaat is.
 

DeletedUser74966

Guest
Wat opvalt bij het stemmen van lyonn is dat ze 2 stemmen doet op verdenking van onsportief lunchen. Ik zie die er wel voor aan. Zelfs tegen mij terwijl hij/zij mij helemaal niet kent wat de stem dan nog verwarrender maakt. Over erwt kan ik niet oordelen. Of die daar toe instaat is.
Ik speel nu voor erwt ;)
 

Deleted User - 487776907

Guest
Wat opvalt bij het stemmen van lyonn is dat ze 2 stemmen doet op verdenking van onsportief lunchen. Ik zie die er wel voor aan. Zelfs tegen mij terwijl hij/zij mij helemaal niet kent wat de stem dan nog verwarrender maakt. Over erwt kan ik niet oordelen. Of die daar toe instaat is.

Kleine opmerking, geen verdenking verder.

Hoe precies heb je het eerst over een "zij", alsof je weet dat het een vrouwelijk persoon is en vervolgens zeggen "terwijl hij/zij"? Ik heb hier het idee alsof je echt wel weet dat het een vrouw is, maar dat je dit enkel in de tweede zin vergat te verbergen en niet in de eerste.
Nu heb ik daadwerkelijk geen idee of het een hij of een zij is, zou iemand dit kunnen bevestigen?

Dit zeg ik, omdat over het algemeen je hersenen als eerste verwijzen naar een hij bij het niet weten van het geslacht. Kan niemand wat aan doen, is gewoon zo. Men heeft het vaak pas over een "zij" als men daadwerkelijk het geslacht van deze persoon weet.

EDIT: onsportief lunchen? o_O
 
Reactiescore
746
Maargoed, als je dat dan een 'ook' een manier is. Wie zou je dan nog verdenken buiten die theorie om? Om dan even te kijken of er meer mensen verdacht zijn. Als je bijvoorbeeld kijkt naar lyonn en alavara. Zij stemden alleen dag 1 op een lynch, daarna niet meer. Zijn zij dan niet verdacht?

Eerlijk gezegd weet ik het zo niet. Ik denk dat we nu op een stadium zijn waar we simpelweg iedereen als verdacht moeten beschouwen. Er zijn al teveel goedjes eruit gelynched en lunched, en veel fouten kunnen we ons niet meer permitteren.

Lyonn heb ik niet zo goed opgevolgd, ik lees zo meteen even zijn posts door om te zien of deze verdacht is. Alavara kan ik moeilijk inschatten, je kan moeilijk beslissingen maken op 2 posts per dag, die bestaan uit 2 lijntjes.
Ik heb haar niet veel WvW zien spelen, dus de allereerste onsportieve lunch zou wel te verklaren zijn door een onervaren wolfje die de leiding nam. (alavara is een mogelijkheid dus ook, ja)

Ik hoop dus dat er iemand met een andere theorie afkomt, want op dit moment staan we een beetje stil. Mijn theorie is zeker niet rock solid...
 
Reactiescore
746
Overigens Time, waarom blijf je mensen vragen 'je vond mij verdacht, waarom vandaag niet meer'?
Ik vind het geforceerd overkomen doordat je het steeds weer doet. Het is een goede vraag, maar het kan ook schijn wekken in het trend van "als ik deze vraag stel zal men mij minder verdenken omdat ik eerlijker zou blijken met niets te verliezen".. :) Je deed het ook bij mij toen ik je verdacht in de 2de dag (denk ik?), en toen heb ik mijn verdenking jegens jou afgezwakt door deze vraag. je kwam spontaan over, eerlijker en gaf me het vermoeden dat een slechtje eerder zou counteren ipv dit soort vragen.
Je legt er ook mooi de aandacht mee op andere spelers die 'raar' stemgedrag hebben of switchen van stemmen. Je laat blijken dat hun stemmen onbetrouwbaar zijn wegens deze switches. (dit is ook wat de dood heeft betekend van johan)

;)
 

DeletedUser78303

Guest
Laten we even analytisch gaan doen. Er zijn nog 17 personen in leven. 10 personen dood, waarvan 9 burgers en 1 welp. Als we er vanuit gaan dat alle mogelijke speciale rollen gebruikt worden -1 aan beide kanten (goed & slecht), komt het er op neer dat er nog 4 goede speciaaltjes zijn en 1 slechte. Verwachting van 75-80% goedjes. Hieruit valt te concluderen dat er nu nog in leven zijn:
4 weerwolven
1 injectiewolf
8 burgers
1 heks
1 ziener
1 beschermengel
1 jager
De soorten speciaaltjes kunnen afwijken, maar ik denk dat ik zo wel ongeveer goed zit. Er is in ieder geval gister iets bijzonders gebeurd (geen lunch), ik gok op injectiewolf. Dat betekent dat we met nog een wolf extra te maken hebben.


Om op Poo z'n verdenking terug te komen. Ik heb nooit op een lynch gestemd inderdaad, dit is zo omdat ik altijd mijn eigen gevoel volg. Deze keren was dat nooit de uiteindelijke lynch (welke elke keer burgers bleken).

Mijn eerste stem ging naar Alvara, dat was een eerste dag gok. Ik had toen geen flauw idee wat er verdacht was, en vind haar nu ook niet meer verdacht.

Tweede dag: Poo was mijn lynch stem. Weinig redenen om hem te verdenken, alleen had hij wel een erg rare woordkeus in de volgende post.
Poo zei:
Nou, als je er op staat.. JIJ BENT OOK VERDACHT! MAAR ENKEL OMDAT JE HET ZELF WILT!

Nee, ik vind gewoon dat je posts niet echt verdacht zijn. Je blijft natuurlijk wel op het lijstje 'mensen om voor op te passen' :D

Dag 3 was ik de ene helft vrij brak, en de andere helft bezig met studeren en een massa plannen. Het WvW helaas vergeten tot het al te laat was...

Dag 4. Mijn stem ging naar jokersbrain. Waarom vraag je je af? Had zelf de inactiviteitsdood nog niet door, beetje erg dom, dat geef ik toe. Toch op hem gestemd omdat ik in de trein zat en niet alles heel goed kon doorlezen. Dan leek het mij het handigst om op joker te stemmen. Deze persoon was bijna altijd wel online op het AF en skype. Toch reageerde hij totaal niet op de beschuldigingen die op hem losgelaten werden. Verdacht in mijn ogen.
Ik vind het erg lastig om mijn gedachten onder woorden te brengen, ook altijd de redenen waarom ik aanvullingen moet doen op verslagen :p
Hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb gebracht.
Mijn stem voor vandaag zal ik later uitbrengen, ben er nog niet over uit.
 
Reactiescore
2.196
Overigens Time, waarom blijf je mensen vragen 'je vond mij verdacht, waarom vandaag niet meer'?
Ik vind het geforceerd overkomen doordat je het steeds weer doet. Het is een goede vraag, maar het kan ook schijn wekken in het trend van "als ik deze vraag stel zal men mij minder verdenken omdat ik eerlijker zou blijken met niets te verliezen".. :) Je deed het ook bij mij toen ik je verdacht in de 2de dag (denk ik?), en toen heb ik mijn verdenking jegens jou afgezwakt door deze vraag. je kwam spontaan over, eerlijker en gaf me het vermoeden dat een slechtje eerder zou counteren ipv dit soort vragen.
Je legt er ook mooi de aandacht mee op andere spelers die 'raar' stemgedrag hebben of switchen van stemmen. Je laat blijken dat hun stemmen onbetrouwbaar zijn wegens deze switches. (dit is ook wat de dood heeft betekend van johan)

;)

Heel simpel, Game gaf gisteren aan 2 verdachten te hebben, Johan en ik. Johan zat fout, dus dan zou je verwachten dat hij dan op mij gaat of iig daar zich verder in verdiept. Maar wat doet hij, hij valt nu ineens jou aan op onzin redenen (alle redenen die hij aangeeft zijn in wolven perspectief, terwijl een goedje dit ook makkelijk kan doen).

Daarnaast komt hij erin en het enige wat hij doet is meer chaos maken met zijn vragen, en dat zit me niet lekker.

Dikgedrukt: Ik ben niet bang om lynch te worden, als ik lynch word dan is dat maar zo maar ik laat het niet in de weg van wolven vangen zitten.
 

DeletedUser74966

Guest
Gistere vond je me verdacht en nu opeens niet meer Game?
Waar zeg ik dat ik je niet meer verdacht vind? Iedereen is nog enigzins verdacht voor me nu. Ik heb niemand die ik als volledig goedje beschouw.

Zeker niet na vannacht, waarvan ik denk dat de infectie heeft plaatsgevonden. Hoewel het ook kan zijn, dat wanneer er een heks in zit, die toevallig een goede actie heeft gedaan.

Edit:
Daarnaast komt hij erin en het enige wat hij doet is meer chaos maken met zijn vragen, en dat zit me niet lekker.
Ik probeer wat in het potje te komen met deze vragen. Ik heb toen erwt zelf bezig was niet alles gevolgd, maar een beetjenoppervlakkig meegelezen. Nu ik zelf bezig ben zal ik wel moeten opletten en dan kom ik met vragen die, voor mij, voor opheldering moeten zorgen.
 
Reactiescore
2.196
Oke, nog een paar mislynches en het is afgelopen en ik vertik het om de wolven te laten winnen zonder ook maar 1 slechtje gevonden te hebben.

Er zitten sowieso 3 wolven in dit lijstje.

2. Captain grom n blaze

Heeft niks echt inhoudelijks gepost, kan zijn omdat het een beginneling is maar deze speelstijl komt aardig overheen met mijn eerste potje (toen was ik ook meteen wolf)

7. famdecibel
Speelt erg anders als andere potjes, zegt het druk te hebben maar dit verandert enkel de activiteit en niet het speelgedrag.

19. erwt + GaMeBr3AKer
Valt iedereen aan op dingen die niet eens wolfs zijn, durft niet door te zetten op verdachten en vooral niet als deze weerwoord geven.

26. McAwesome
Speelstijl komt overeen met een ander potje waarbij hij wolf was. Ik heb hem nooit actief mee mogen maken als goedje naar mijn weten tho.

21. SC Beast.
Niks inhoudelijks, net zoals captain.



Op gevoel goedjes:
10. Poo.
Speelt naar mijn idee anders, en ik heb hem alleen maar als slechtje meegemaakt. Komt met eigen theorie en heeft een stemmen overzicht (weinig slechtjes doen dit omdat dit orde brengt)

17. Single Malt
Naar gevoel goedje, speelt anders als andere potjes waarbij hij slechtje was. Komt ook met eigen theorie.

20. Tigor
Valt spelers aan, goedje voor mij

15. Lord of the Strings
De manier van posts komt bij mij als goedje over. Totdat ik blue zijn rol weet, voor mij goedje.

En dan het zwarte gat met overige spelers:

3. Yankee60
8. .TimeforplanB
9. The Minion
12. donkergat
13. laila
16. Sylar > TheManWithItzBlueKnife
18. Lyonn
22. alavara-fenmenor

Laat je mening etc horen
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
746
Ik kan me wel enigzins vinden in je lijstje, al heb ik twijfels over gamebreaker (raar genoeg). ja hij valt mensen aan, zonder enige echte reden, maar dit kan ook zijn om reacties uit te lokken. En ik zou donkergat nog steeds als mogelijk slechtje beschouwen. Ik zie geen enkele reden waarom je op jokersbrain zou stemmen als die al 2 dagen inactief is.
 
Reactiescore
603
Waarom zou je mij eerder als wolf verdenken dan als goedje? aangezien ik nog niet echt iets inhoudelijks heb gezegd.
 
Reactiescore
2.196
Ik kan me wel enigzins vinden in je lijstje, al heb ik twijfels over gamebreaker (raar genoeg). ja hij valt mensen aan, zonder enige echte reden, maar dit kan ook zijn om reacties uit te lokken. En ik zou donkergat nog steeds als mogelijk slechtje beschouwen. Ik zie geen enkele reden waarom je op jokersbrain zou stemmen als die al 2 dagen inactief is.

Die spelers kunnen allemaal wolf zijn alleen ben ik er nog niet uit. Mijn slechtjes zijn veel op gevoel en hoe ik het zie.
 
Bovenaan