[Speeltopic] WvW #264: Tribalwars Meeting 2017

Reactiescore
1.015
Het feit dat de wolven hiervoor kiezen kunnen ook betekenen dat we met onervaren wolven zitten. Iemand die inactief is zou ik als wolf er niet uit stemmen. Inactieve spelers geef je weinig aandacht, die laat je door de spelleiding kicken :)

Dat is dan wel spelbederf en zo maak je het spel ook dood. Niemand hier die zo luncht op deze site. Je begint met inactieven en zodra je kan met bewezen mensen.
 

DeletedUser78393

Guest
Dat is dan wel spelbederf en zo maak je het spel ook dood. Niemand hier die zo luncht op deze site. Je begint met inactieven en zodra je kan met bewezen mensen.
Oké dus als ik het goed begrepen heb zijn de regels op dit forum zo:

Tactische, maar extreem lullige zet doen door een van je medewolfjes verdacht te maken waardoor je het spel voor diegene volledig verpest? Geen spelbederf.
Tactisch spelen door niet inactieve mensen te lunchen, terwijl niemand daar in het bijzonder last van heeft en het soms, zoals vandaag, zelfs eerlijker is? Spelbederf.

Wat is dat voor waardeloze redenering? Waarom zou je als wolf niet willekeurig iemand op mogen eten, maar moet hij per se op een inactieve gaan die mogelijk zelfs sterft aan inactiviteit? Dat is bepaald niet slim en als dit spel in het echt gebeurde (dat is hoe ik het liefst naar de regels kijk), zouden de wolven ook zo tactisch mogelijk spelen. Kijken naar de laatste paar spelletjes om te zien of diegene de laatste tijd vaak gewonnen heeft, of op z'n minst lang in het spel zat, is een stuk eerlijker wat dat betreft. Niet iedereen heeft altijd de hele dag de tijd om zo actief te zijn, daarvoor horen ze niet zo gestraft te worden als het om 1 dagje gaat.
 
Reactiescore
2.196
Yankee waar was je commentaar bij vorig potje toen green dag 1 gelunched werd en ik dag 2? Dat was wel sportief?

Ik vind dat saphira vlug stemd maar de kern van de stem snap ik wel.
 

Deleted User - 487848581

Guest
Yankee waar was je commentaar bij vorig potje toen green dag 1 gelunched werd en ik dag 2? Dat was wel sportief?

Ik vind dat saphira vlug stemd maar de kern van de stem snap ik wel.

Kan ik is met uwes praten op skaiperino?
 

DeletedUser

Guest
Yankee waar was je commentaar bij vorig potje toen green dag 1 gelunched werd en ik dag 2? Dat was wel sportief?

Ik vind dat saphira vlug stemd maar de kern van de stem snap ik wel.

Als ik dood ben volg ik t potje niet meer, vorig potje deed ik ook niet helemaal mee. Dus daar was mijn commentaar.
 
Reactiescore
1.015
Oké dus als ik het goed begrepen heb zijn de regels op dit forum zo:

Tactische, maar extreem lullige zet doen door een van je medewolfjes verdacht te maken waardoor je het spel voor diegene volledig verpest? Geen spelbederf.
Tactisch spelen door niet inactieve mensen te lunchen, terwijl niemand daar in het bijzonder last van heeft en het soms, zoals vandaag, zelfs eerlijker is? Spelbederf.

Wat is dat voor waardeloze redenering? Waarom zou je als wolf niet willekeurig iemand op mogen eten, maar moet hij per se op een inactieve gaan die mogelijk zelfs sterft aan inactiviteit? Dat is bepaald niet slim en als dit spel in het echt gebeurde (dat is hoe ik het liefst naar de regels kijk), zouden de wolven ook zo tactisch mogelijk spelen. Kijken naar de laatste paar spelletjes om te zien of diegene de laatste tijd vaak gewonnen heeft, of op z'n minst lang in het spel zat, is een stuk eerlijker wat dat betreft. Niet iedereen heeft altijd de hele dag de tijd om zo actief te zijn, daarvoor horen ze niet zo gestraft te worden als het om 1 dagje gaat.

Juh, maar als je dag 1 niet actief bent hebben de anderen ook geen activiteit gehad voorgaand om die lunch niet te doen.

Btw, het is nog nergens gebeurd nu dat iemand zijn medewolf veracht maakt imo? Dus waarom je dat aankaart, is me een raadsel.
Dat is totaaal niet eerlijker. Ten eerste, zoals je hier ziet is er ophef over de lunch. Dit betekent dat veel mensen vooral plezier willen hebben. Dat doe je NIET door activiteit weg te lunchen als er inactieven zijn. Met die mentaliteit maak je het potje doodser en doodser en zuig je er zelf het plezier uit. Dus ja, in het begin mensen lunchen die actief zijn, is spelbederf. Tenzij mensen met een OP rol zo dom zijn om tegen wolven of welp te claimen.
 

DeletedUser64575

Guest
@Rick9399 we zijn ons ervan bewust dat de speelwijze op dit forum anders is dan op andere fora. Is je verder potgerelateerd nog iets opgevallen? De discussie die je hier probeert te voeren lijkt me namelijk meer geschikt voor het algemene WvW praattopic.
 

DeletedUser69459

Guest
Oké dus als ik het goed begrepen heb zijn de regels op dit forum zo:

Tactische, maar extreem lullige zet doen door een van je medewolfjes verdacht te maken waardoor je het spel voor diegene volledig verpest? Geen spelbederf.
Tactisch spelen door niet inactieve mensen te lunchen, terwijl niemand daar in het bijzonder last van heeft en het soms, zoals vandaag, zelfs eerlijker is? Spelbederf.

Wat is dat voor waardeloze redenering? Waarom zou je als wolf niet willekeurig iemand op mogen eten, maar moet hij per se op een inactieve gaan die mogelijk zelfs sterft aan inactiviteit? Dat is bepaald niet slim en als dit spel in het echt gebeurde (dat is hoe ik het liefst naar de regels kijk), zouden de wolven ook zo tactisch mogelijk spelen. Kijken naar de laatste paar spelletjes om te zien of diegene de laatste tijd vaak gewonnen heeft, of op z'n minst lang in het spel zat, is een stuk eerlijker wat dat betreft. Niet iedereen heeft altijd de hele dag de tijd om zo actief te zijn, daarvoor horen ze niet zo gestraft te worden als het om 1 dagje gaat.

Geen idee waar het bovenste naar verwijst.
Op de eerste dag lunch je idd een inactiefje. Dat is sportief.
 

DeletedUser74966

Guest
Het feit dat de wolven hiervoor kiezen kunnen ook betekenen dat we met onervaren wolven zitten. Iemand die inactief is zou ik als wolf er niet uit stemmen. Inactieve spelers geef je weinig aandacht, die laat je door de spelleiding kicken :)
Ligt eraan of je sportief wilt lunchen of niet. Doe je dat wel, dan ga je op inactiefjes om het potje gewoon leuk te houden met de actieve spelers. Dit zie ik op dag 1 (en/of 2) nog wel gebeuren bij lunches. Je kunt dus zeggen dat de wolven mogelijk onervaren zijn, maar ik verwacht dat deze lunch bewust is gekozen, ook door de wat meer ervaren wolf die ik in hun team verwacht. Ik denk dat we de komende nachten steeds meer tactische lunches gaan krijgen.
 

DeletedUser78393

Guest
Juh, maar als je dag 1 niet actief bent hebben de anderen ook geen activiteit gehad voorgaand om die lunch niet te doen.

Btw, het is nog nergens gebeurd nu dat iemand zijn medewolf veracht maakt imo? Dus waarom je dat aankaart, is me een raadsel.
Dat is totaaal niet eerlijker. Ten eerste, zoals je hier ziet is er ophef over de lunch. Dit betekent dat veel mensen vooral plezier willen hebben. Dat doe je NIET door activiteit weg te lunchen als er inactieven zijn. Met die mentaliteit maak je het potje doodser en doodser en zuig je er zelf het plezier uit. Dus ja, in het begin mensen lunchen die actief zijn, is spelbederf. Tenzij mensen met een OP rol zo dom zijn om tegen wolven of welp te claimen.
Goed om te horen dat het niet echt veel gebeurt, ik had het er met GameBreaker over dat een medewolf verdacht maken zonder dat hij dat was, puur om zelf geloofwaardiger gevonden te worden, als spelbederf wordt gezien waar ik meestal speel. GameBreaker reageerde toen dat een volledige strategie dan verbannen werd (al begreep hij me eerst niet helemaal, later reageerde hij begrijpend), dus ik kreeg de indruk dat dat hier iets was wat wel eens gebeurde (omdat het hier blijkbaar niet als spelbederf gezien wordt).
Geen idee waar het bovenste naar verwijst.
Op de eerste dag lunch je idd een inactiefje. Dat is sportief.
Niet mee eens. Er zijn mensen die gewoon niet zo veel tijd hebben, of niet op elk moment van de dag op internet kunnen. Nu het hier gebruikelijk is dat inactievelingen vermoord worden - zelfs als ze nieuw zijn - zijn die mensen het vaakst de pineut. Dat is in mijn ogen minder eerlijk dan mensen die de laatste tijd vaak gewonnen hebben op te eten, dat hoort immers bij het spel en op die manier hebben mensen die de laatste tijd niet zo lang hebben kunnen spelen een betere kans in het spel. Ik zal me erbij neerleggen, maar ben het er niet mee eens. :p

@Rick9399 we zijn ons ervan bewust dat de speelwijze op dit forum anders is dan op andere fora. Is je verder potgerelateerd nog iets opgevallen? De discussie die je hier probeert te voeren lijkt me namelijk meer geschikt voor het algemene WvW praattopic.
Ik zal m'n mond houden :p Potgerelateerde dingen die me opgevallen zijn heb ik een stukje terug gepost, vanavond komt er waarschijnlijk nog een.
Wanneer is de nacht eigenlijk?

Hier is het Skypegesprek met GameBreaker:

[18-4-2017 16:12:47] Rick: Nee dat niet, in mijn ogen ben je pas een goedje als je een slechtje eruitgewerkt hebt
[18-4-2017 16:13:02] Rick: Dus stel dat jij als wolf sterft, dan zou ik hem als goedje zien
[18-4-2017 16:13:14] Chris - GaMeBr3AKeR: Maar slechtjes kunnen slechtjes er ook uit werken?
[18-4-2017 16:13:27] Chris - GaMeBr3AKeR: Of in ieder geval mee stemmen/verdacht maken?
[18-4-2017 16:13:35] Rick: Ja dat klopt, maar dat is zonder echte aanleiding spelbederf
[18-4-2017 16:13:49] Chris - GaMeBr3AKeR: Tuurlijk niet?
[18-4-2017 16:13:56] Rick: Je kan natuurlijk meestemmen als die persoon al verdacht is, maar je probeert toch samen te werken
[18-4-2017 16:14:00] Chris - GaMeBr3AKeR: Als zij daardoor als goedje gezien worden is het voor hun teamwinst handig
[18-4-2017 16:14:09] Chris - GaMeBr3AKeR: Ja zo, dat is wel logisch ja :p
[18-4-2017 16:14:39] Rick: Proberen een wolf eruit te werken is als slechtje met als enige reden om zo goed te lijken is op het forum waar ik speel ook niet toegestaan :p
[18-4-2017 16:14:55] Chris - GaMeBr3AKeR: Wut lol
[18-4-2017 16:15:03] Chris - GaMeBr3AKeR: Tactisch middel wordt dan weggenomen
[18-4-2017 16:15:07] Rick: Maar wel als het in jouw nadeel zou zijn als je de ander niet beschuldigt
[18-4-2017 16:15:09] Chris - GaMeBr3AKeR: Wolven kunnen verdenkingen naar elkaar faken
[18-4-2017 16:15:21] Rick: Dat mag ook zeker
[18-4-2017 16:15:32] Chris - GaMeBr3AKeR: Waarom dan proberen eruit te werken niet?
[18-4-2017 16:15:44] Rick: Maar bijvoorbeeld (even iets te duidelijk voorbeeld) ziener claimen en zeggen dat iemand wolf is mag niet
[18-4-2017 16:15:45] Chris - GaMeBr3AKeR: En met g/s koppel zou het dan ook onmogelijk worden voor de wolf :s
[18-4-2017 16:15:56] Rick: G/S mag het wel, uitzondering :)
[18-4-2017 16:15:57] Chris - GaMeBr3AKeR: Oh zo, nja, dat zou ik ook naaiend vinden
[18-4-2017 16:16:08] Rick: Precies, daarom hebben ze het verbannen
[18-4-2017 16:16:34] Rick: Vooral om het voor nieuwelingen als wolf leuk te houden
[18-4-2017 16:18:38] Chris - GaMeBr3AKeR: Jow dan snap ik hem :)

EDIT: M'n achternaam weggehaald
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser64575

Guest
Prima. Standaard 22 uur :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser69785

Guest
Dat is dan wel spelbederf en zo maak je het spel ook dood. Niemand hier die zo luncht op deze site. Je begint met inactieven en zodra je kan met bewezen mensen.
Precies, daarom denk ik dat het meer ervaren wolven zijn. In gesprekken met mensen zeg ik dit ook...
SC was niet het actiefste en niet het inactiefste, dus eigenlijk ideale lunch. Jammer dat hij eerste potje deed Xenifoon (ofzoiets) is het enkele potjes geleden ook afgebold omdat hij voor de 3e keer op rij als eerste werd gelunchd. SC beast heeft een beetje hetzelfde profiel als hem. En ik weet wie in die potjes de wolven waren, net zoals nu ;) ;)
 
Reactiescore
1.015
Als ik kijk naar je overhaaste stemmen en de manier waarop, heb ik net de indruk dat je geen flauw idee hebt wie de wolven zijn. Lunch zegt ook niks over eventuele ervarenheid van de wolven.
 

DeletedUser74966

Guest
Als ik kijk naar je overhaaste stemmen en de manier waarop, heb ik net de indruk dat je geen flauw idee hebt wie de wolven zijn. Lunch zegt ook niks over eventuele ervarenheid van de wolven.
Toch wel, aangezien de lunch soms kan leiden naar wolven via verdenkingen, claims, contacten etc. Een goede wolf luncht slim.
 
Bovenaan