Maar je hebt gelijk, voor 2 dorpen alleen is het niet de moeite om een aanval ineen te flansen. Dan had je beter dat halfuurtje enteren op de bank doorgebracht.
Of enter drukken op de bank
Ten eerste is er het gevoel. Tribalwars is een tijdrovend spel, waar je echt heelder dagen voor opoffert. Van het gevoel hangt ook de motivatie af, van de motivatie de tijd die je erin steekt, en van de tijd die je erin steekt ook de meetbare successen. Nu snap ik best dat dit een beetje abstract klinkt, ik heb dan ook een beetje rondvraagwerk gedaan om die 'gevoelens' waarmee Septen jegens Edict straks gaan slapen (of nachten) misschien een beetje verduidelijken;
Uiteraard win je met een paar dodgefouten van de tegenstander geen oorlog, maar zoals ik al zei, dit creeërt dus een positief gevoel bij Septen, en alle vijanden van Edict in het algemeen. De 'mentale schade', zoals jij het zo mooi beschrijft, is er dus wel degelijk, in de vorm van een negatief beeld van Edict dat de rest van de community krijgt.
Hiermee ben ik akkoord, als je een goed gevoel hebt bij een spel wil je het vaker doen er laten zien wat je kan. Ik vind het mooi dat door een paar dodge fouten en het verlies van een paar dorpen er meteen een negatief beeld vorm rondom Edict. Ik ben zelf geneigd om het woord naïef hier te gebruiken. Ik hoop niet dat er zo makkelijk een negatief beeld over een stam kan ontstaan bij fouten op deze kleine schaal.
Deffen is echt niet te vergelijken met aanvallen. Een aanvaller die het min of meer goed doet zorgt ervoor dat of de spelers van het account een aantal dagen nolife achter het scherm gekluisterd zitten, of het account al meteen beroep moet doen op haar stam, en we weten allemaal dat een team dat bij de minste inc vv dropt niet al te bevorderlijk is voor de sfeer. Aanvallen is daarentegen, in mijn ogen, het leukste deel van het spel, en ook gewoon minder tijdrovend, dat staat als een paal boven water, en ik denk niet dat daar ook maar iemand aan twijfelt.
Ik denk dat je hier een inschattingsfout maakt. Ik zou in het verhaal kunnen komen als de wereld in een latere fase was. Dit is niet het geval, nu is 50 edels gooien al veel, dat zijn niet eens 13 treinen. Ik weet niet hoelang jij als je moet verdedigen over snipe doe, maar zodra er een trein komt is die bij mij toch echt wel binnen een poging of 3 gedaan. Hierbij is een teller van 500 al relatief hoog op deze wereld. Iets waar het een kwestie van bijhouden is. Nee, sorry ik ben toch echt van mening dat in deze fase van de game de tijd voor een aanvaller ongeveer evenveel is als die van de deffer. Zodra een wereld verder is, kost deffen normaal gezien meer tijd dan aanvallen. Waar in dit stadium is W51 toch nog echt niet.
Ik bedoelde het andersom, offence bouwt uiteraard 2x zo snel op als defence. Nu is het zo dat dat nadeel ongedaan gemaakt kan worden door efficiënt te deffen, maar bovenstaande rapportjes doen toch vermoeden dat efficiëntie niet meteen jullie tweede naam is...
Op een wereld zonder boog is def sneller klaar dan off. Tenzij je 1 van die spelers bent die niet inziet dat speer/ZC veel effectiever is dan speer/zwaard. Het klopt dat speer/ZC iets minder sterk is als zwaard, maar daar tegenover is het twee keer zo snel klaar, waardoor ik het vanzelf sprekend acht dat elk front account met speer en ZC speelt op een wereld zonder boog. Op een wereld met boog ligt dit weer wat anders, hier moet je boog gebruiken, simpelweg omdat bijna niemand hier met bb's speelt. En omdat boog OP is tegen een clear zonder bb, heeft een verdediger misschien een langere opbouw tijd, maar wel een efficiëntie voordeel, wat dit weer opheft.
Kortom nee, een front account behoort zich naar mijn mening aan te passen aan het account aan de andere kant speelt en op deze manier en afwegingen welke def combinatie ze kiezen op er voordeel uit te halen. Dit is combinatie met een deffer die effectief kan deffen kan een dodelijke combinatie zijn.
Het kan best zijn dat er geen ingewikkeld tactisch plan achter de aanvallen zat, maar hier op deze wereld krijg ik de indruk dat een gezamelijke aanval al heel wat is. Dorpenverlies kan gebeuren, maar gebeurt niet bij een slechte aanval. In deze fase van de wereld, en met de huidige situatie heeft een degelijke deffer zeker en vast de mogelijkheid om de aanval te doorstaan zonder fouten, en als je al bij een zogenaamde 'kutblitz' een paar dorpen (+bovenstaande rapportjes!) verliest, wil ik wel eens zien wat het resultaat wordt bij een echte massa. Daarna praten we voort.
Jammer genoeg gaan mensen fouten maken als ze moe zijn en met de overbracht van de nacht naar de avondploeg, waardoor er wel degelijk fouten gemaakt kunnen worden. Niemand deft foutloos, als beweert dat mensen dit wel kunnen ben ik benieuwd welke spelers dit zijn.
Die laatste zin slaat de spijker op de kop, waarom vielen ze zo tactloos aan, als ze een paar uur hadden gewacht dan hadden ze meer winst gehad en ik wil van Septen weten of ze hier een verklaring voor hebben. Tot op heden is de enige die hierop is gedaan spelers die zich niet eens aangesproken behoren te voelen.
Ik heb ook niet gezegd dat Septen de almachtige stam is, noch dat Edict slecht is, het punt dat ik aanhaalde is enkel dat het (om het met een overdreven woord te zeggen) hypocriet is om te lopen roepen dat Septens aanval niet geslaagd is, daar zij in de plus staan, niet jullie, en dat er van Edict net zo min of zelfs minder succesvolle acties zijn geweest.
Hier maak je een klein foutje in je betoog. Het is wel degelijk mogelijk om dorpen te verliezen ook al is de aanval slecht opgezet, ik hoop dat ik niet hoef uit te leggen over wat voor soort dorpen ik spreek of op welke manier dit kan gebeuren...
De rapporten waren als antwoord op Kragtwijk, die me vroeg wat voor successen ik dan wel bedoelde, naast dorpenwinst. Wel, als ik zo'n rapportjes krijg, word ik blij, en dat noem ik dus succes.
Geweldig dit, echt waar ik wist niet dat een mens zo iets klein als een daadwerkelijk succes kan beschouwen. Dan heb ik een vraag aan jou, een aantal werelden geleden werd een speler uitgelachen omdat er vaak hele def dorpen werden geveegd. Hier waren de vijanden blij mee, elke dag kwamen er nieuwe rapportjes op het AF, ze vergaten enkel 1 ding. Deze speler in kwestie was een nolifer. Het moment dat hij in een call het bewijs liet zien dat hij kruisdef gebruikte was geweldig om mee te maken. Dat kun je, je wel voorstellen. Nu wil ik niet zeggen dat deze rapportjes kruisdef zijn. Steker nog er is net toegegeven dat het inderdaad om dodge fouten ging.
Het moraal van dit verhaal is echter dat je niet te blij moet zijn over een paar dodge fouten, want als ik weet dat jij hier op geilt, wat je zojuist heb laten zien, zal ik het tegen je gebruiken. Ook vind ik dat je een voldaan gevoel en succes nu voor elkaar haalt. In mijn eerste offensief pak ik zelden dorpen namelijk, puur omdat ik mijn vijand wil peilen, hoe ze spelen. En ook al pak je dan niks, het geeft een voldaan gevoel, maar dat je dit gevoel erbij hebt, bekend nog niet dat het een succes is. Ofja wel als jij een goed gevoel als succes beschouwd, maar ik denk dat de deffer in kwestie ook een goed gevoel heeft, omdat hij weinig is verloren. Wat er dan uiteindelijk weer voor zorgt dat beide kanten een goed gevoel heeft, dus blij is, dus succes heeft.... Damm de pot twist is real, illuminati confirmed