Top/Flop stammen

Reactiescore
2.509
Foutje van mij kant, ik ga er gewoonweg vanuit dat als je zo iets post je een poging doet om iets te verdedigen.
Maar dit neemt niet de verdere inhoud van mijn betoog weg. Die eerste zin van Worst slaat nergens op, zeker als het gepaard gaat met het tweede deel.
 
Reactiescore
154
Foutje van mij kant, ik ga er gewoonweg vanuit dat als je zo iets post je een poging doet om iets te verdedigen.
Maar dit neemt niet de verdere inhoud van mijn betoog weg. Die eerste zin van Worst slaat nergens op, zeker als het gepaard gaat met het tweede deel.

Dat verandert de zaak dus al; Worstje is net als ik Septen noch Edict, en kan dus objectief beoordelen. Daar Edict helemaal geen winsten boekt, is 1 dorpje een goed begin. Langzaam maar zeker noemen ze dat. Daarnaast was deze aanval klaarblijkelijk geen blitz (daar er gisterenavond al aanvallen kwamen), en is het dus helemaal niet zo dat 'succes' massale dorpenwinst moet betekenen. Als je dat vindt, bekijk je het spelletje met een tunnelvisiebril (leuk woord wel!).
Ik weet er het fijne niet van, daar ik zoals gezegd geen Septen-lid ben, maar ik weet wel dat het niet al te veel zin heeft om op het af te lopen roepen wat een faalblitz Septen nu weer heeft uitgevoerd. Off bouwt trager op dan def, en deffen is tijdrovender en belastender dan een beetje op enter duwen met 1c. Zolang Edict dus niet in de plus staat, zal ik elk geroep over brakke acties dus weglachen en niet serieus nemen. Zo trekt Edict eigenlijk enkel zichzelf in het belachelijke.

Overigens is het wel raar om te zeggen dat noch het eerste, noch het tweede deel van Worstjes zin nergens op slaat; 1 dorp winst is beter dan 1 dorp verlies, en het is toch niet zo raar dat hij zich afvraagt of ze dat behouden? :p
 

DeletedUser78054

Guest
Maar jonguh, wat zijn jullie pro's wel 1 dorpje gepakt, die misschien van jullie blijft. Sorry o zo machtige worst....



Oké, ik ben door deze reactie dus even van mij apropo gezet. Je bent je ervan bewust wat je zojuist beweerd toch?

Je beweert dat dit een goede (slecht uitgevoerde) blitz was, omdat er wel 1 dorp is gepakt, waarvan niet eens zeker is dat jullie hem behouden....
Ik weet niet wat jou normen zijn van een goed offensief, maar persoonlijk zou ik het beschamend vinden als ik pas 1 dorp heb, 14/15u nadat ik de aanval heb ingezet. Ik denk dat ik hier zeker niet de enige is zal zijn, althans dat hoop ik.

Maar goed de dag is nog kort misschien breiden jullie, jullie actie wel uit met 3 dorpjes winst, doe eens gek, maar in mijn boekje zal dit dan herinnerd worden als een faal blitz, zowel vanwege de uitvoering en het resultaat.


er iemand op zijn teentjes getrapt. ik zie ook niet in waarom jij verwacht dat dit een blitz is? want als ik dat doortrek is alles wat edict stuurt nu ook een blitz? laat me niet lachen. Het is geen gefaalde blitz want het is gewoon geen blitz.
 
Reactiescore
2.509
Kijk een deftige tegen post, nu kunnen we beginnen.

Dat verandert de zaak dus al; Worstje is net als ik Septen noch Edict, en kan dus objectief beoordelen. Daar Edict helemaal geen winsten boekt, is 1 dorpje een goed begin. Langzaam maar zeker noemen ze dat. Daarnaast was deze aanval klaarblijkelijk geen blitz (daar er gisterenavond al aanvallen kwamen), en is het dus helemaal niet zo dat 'succes' massale dorpenwinst moet betekenen. Als je dat vindt, bekijk je het spelletje met een tunnelvisiebril (leuk woord wel!).Ik weet er het fijne niet van, daar ik zoals gezegd geen Septen-lid ben, maar ik weet wel dat het niet al te veel zin heeft om op het af te lopen roepen wat een faalblitz Septen nu weer heeft uitgevoerd. Off bouwt trager op dan def, en deffen is tijdrovender en belastender dan een beetje op enter duwen met 1c.

Je haalt hier in dit deel een paar punten aan. Het klopt dat Worst het eventueel objectief kan beoordelen, maar dit doet hij niet. Als je iets beoordeelt dan maak je een analyse en kom je met feiten. Waar Worst nu mee komt is; Septen heeft 1 dorp winst, maar ik weet niet of ze die behouden. Het klopt dat dit een tussen tijdige observatie is en dit heeft hij ook goed gedaan, maar hij reageert op mij waarin ik betoog, dat ik de manier waarop Septen deze (blitz-achtigen iets) aanval slecht is uitgevoerd. Ik vraag in mijn stuk tekst opheldering of dit tactiek was. Het is worst zijn goed recht op een analyse uit te brengen natuurlijk, maar zorg dan wel dat je weet waar je over praat. En ja, ik weet welk argument nu gaat komen, maar verras me met een leuke uitvoering hiervan.

Natuurlijk hoeven successen niet enkel te doelen op massale dorpen winst, maar je begrijpt het punt niet wat ik wil maken. Ik hamer op het punt dat ik verbaast ben op welke tactloze manier dit offensief zijn uitgevoerd. Deze discussie ben ik begonnen en deze wil ik ook graag verder voeren, hierbij neem ik mijn definitie van een normaal offensief mee. Ik zou echt zwaar teleurgesteld zijn als ik, nadat ik een offensief ben gestart zo weinig pak als Setpen. Omdat ik van mening ben dat de eerste paar uren (de verrassing) het belangrijkste van het offensief zijn. Dit deel mist het offensief van Septen.
En daarom blijven naar mijn mening de huidige successen op dorpenwinst uit. Hierbij vraag ik me af op welke andere successen je doelt met de volgende zin:
"is het dus helemaal niet zo dat 'succes' massale dorpenwinst moet betekenen."

De reden, waarom ik struikel over deze zin, is omdat dit in tegenstelling staat met de onderbouwing ervan. Het klopt dat normaal deffen meer tijd van je vraag een offensief, maar heeft dit vooral te maken met de manier waarop het offensief wordt uitgevoerd. Bij het deffen verricht je meer handelingen klopt, maar als je een goed offensief wilt plaatsen in planning belangrijk, hiernaast ook de uitvoering en het behouden van de druk. Als dit niet gebeurt heeft de deffer niks te doen en enkel wat te dodge en edels te verwerken. Als deze edels niet getimed zijn, (wat jammer genoeg normaal is tegenwoordig) kost het de deffer meer tijd.
Hiernaast haal je aan dat def sneller bouwt dan off, iets wat ook niet in 1 adem te noemen is met succes. Als je def troepen van je vijand verlaat.
Dan blijft enkel nog de mentale schade over, wat je tot succes kan beschouwen, maar ik denk dat dit in deze fase van de wereld nog niet het geval is, aangezien de teller normaal onder de 1k blijft, waardoor het voor een speler die weet wat hij doet makkelijk te deffen is. Mist het account goed is onderhouden.

Zolang Edict dus niet in de plus staat, zal ik elk geroep over brakke acties dus weglachen en niet serieus nemen. Zo trekt Edict eigenlijk enkel zichzelf in het belachelijke.

Dit vind ik een amusante uitspraak, ik heb het namelijk over de actie van de stam Setpen en niet over het verleden of de toekomst. Nogmaals ik hamer op de uitvoering van de aanvallen waarbij er op het ook geen tactisch spelletje is gespeeld. Als Setpen toch dorpen pakt dan is het ongelukkig of deskunde van Edict. zo eerlijk ben ik ook, maar op de meeste account die onder aanval liggen wordt er goed gedeft. Dat er een dorpje heen of weer gaat, is vanzelf sprekend en dit zullen ook de uiteindelijke feiten worden. Hierbij wil ik benadrukken dat als er dorpenverlies is het nog niet persee betekend dat de aanval goed was, of de verdediger flopt. Je weet net zo goed als ik dat er nog vele andere elementen bij komen kijken.

Overigens is het wel raar om te zeggen dat noch het eerste, noch het tweede deel van Worstjes zin nergens op slaat; 1 dorp winst is beter dan 1 dorp verlies, en het is toch niet zo raar dat hij zich afvraagt of ze dat behouden? :p

Het is zeker niet raar, maar zoals ik al zei heb ik zijn antwoord verkeerd geïnterpreteerd, dus die tegen post kun je met een korreltje zout nemen. Echter sta ik achter de kern van die post van mij.


er iemand op zijn teentjes getrapt. ik zie ook niet in waarom jij verwacht dat dit een blitz is? want als ik dat doortrek is alles wat edict stuurt nu ook een blitz? laat me niet lachen. Het is geen gefaalde blitz want het is gewoon geen blitz.

Kijk nu geef je antwoordt op de vraag die ik wil. Wat moet dit offensief voorstellen? Het komt tactisch op vlakken te kort en dit punt wilde ik aanhalen, of ben je het hier ook mee eens? Het is zinloos om rond 23/24u te beginnen met aanvallen voor de volgende mag toch? Zeker als je niks timed waarom zou je dan niet een paar uur langer wachten op de verrassing te behouden??


Ik ben net zo verrast jou hier aan te treffen:D

PS @Worst Woesie, wat heb jij een machtig mooie avatar <3
 

DeletedUser78054

Guest
Kijk nu geef je antwoordt op de vraag die ik wil. Wat moet dit offensief voorstellen? Het komt tactisch op vlakken te kort en dit punt wilde ik aanhalen, of ben je het hier ook mee eens? Het is zinloos om rond 23/24u te beginnen met aanvallen voor de volgende mag toch? Zeker als je niks timed waarom zou je dan niet een paar uur langer wachten op de verrassing te behouden??

Klopt kon natuurlijk beter. Maar zolang ze winsten boeken en veel deff kapot maken lijkt het me waard.

PS @Worst Woesie, wat heb jij een machtig mooie avatar 3


dankje <3
 

DeletedUser76545

Guest
Aldo wat doe jij hier? Scheer je gauw weg hier of kom At All versterken. :engel:
 
Reactiescore
2.509
Klopt kon natuurlijk beter. Maar zolang ze winsten boeken en veel deff kapot maken lijkt het me waard.

Zonde van de kans die je laat liggen op deze manier, er wordt meer off gesloopt dan def verbazingwekkend genoeg :rolleyes:

@AiGotsThis Dan had jij die prijs moeten winnen ipv André. Als je er moeite in had gestoken was ik mss wel nou co voor een week :)
 
Reactiescore
154
Kijk een deftige tegen post, nu kunnen we beginnen.



Je haalt hier in dit deel een paar punten aan. Het klopt dat Worst het eventueel objectief kan beoordelen, maar dit doet hij niet. Als je iets beoordeelt dan maak je een analyse en kom je met feiten. Waar Worst nu mee komt is; Septen heeft 1 dorp winst, maar ik weet niet of ze die behouden. Het klopt dat dit een tussen tijdige observatie is en dit heeft hij ook goed gedaan, maar hij reageert op mij waarin ik betoog, dat ik de manier waarop Septen deze (blitz-achtigen iets) aanval slecht is uitgevoerd. Ik vraag in mijn stuk tekst opheldering of dit tactiek was. Het is worst zijn goed recht op een analyse uit te brengen natuurlijk, maar zorg dan wel dat je weet waar je over praat. En ja, ik weet welk argument nu gaat komen, maar verras me met een leuke uitvoering hiervan.

Natuurlijk hoeven successen niet enkel te doelen op massale dorpen winst, maar je begrijpt het punt niet wat ik wil maken. Ik hamer op het punt dat ik verbaast ben op welke tactloze manier dit offensief zijn uitgevoerd. Deze discussie ben ik begonnen en deze wil ik ook graag verder voeren, hierbij neem ik mijn definitie van een normaal offensief mee. Ik zou echt zwaar teleurgesteld zijn als ik, nadat ik een offensief ben gestart zo weinig pak als Setpen. Omdat ik van mening ben dat de eerste paar uren (de verrassing) het belangrijkste van het offensief zijn. Dit deel mist het offensief van Septen.
En daarom blijven naar mijn mening de huidige successen op dorpenwinst uit. Hierbij vraag ik me af op welke andere successen je doelt met de volgende zin:
"is het dus helemaal niet zo dat 'succes' massale dorpenwinst moet betekenen."

De reden, waarom ik struikel over deze zin, is omdat dit in tegenstelling staat met de onderbouwing ervan. Het klopt dat normaal deffen meer tijd van je vraag een offensief, maar heeft dit vooral te maken met de manier waarop het offensief wordt uitgevoerd. Bij het deffen verricht je meer handelingen klopt, maar als je een goed offensief wilt plaatsen in planning belangrijk, hiernaast ook de uitvoering en het behouden van de druk. Als dit niet gebeurt heeft de deffer niks te doen en enkel wat te dodge en edels te verwerken. Als deze edels niet getimed zijn, (wat jammer genoeg normaal is tegenwoordig) kost het de deffer meer tijd.
Hiernaast haal je aan dat def sneller bouwt dan off, iets wat ook niet in 1 adem te noemen is met succes. Als je def troepen van je vijand verlaat.
Dan blijft enkel nog de mentale schade over, wat je tot succes kan beschouwen, maar ik denk dat dit in deze fase van de wereld nog niet het geval is, aangezien de teller normaal onder de 1k blijft, waardoor het voor een speler die weet wat hij doet makkelijk te deffen is. Mist het account goed is onderhouden.



Dit vind ik een amusante uitspraak, ik heb het namelijk over de actie van de stam Setpen en niet over het verleden of de toekomst. Nogmaals ik hamer op de uitvoering van de aanvallen waarbij er op het ook geen tactisch spelletje is gespeeld. Als Setpen toch dorpen pakt dan is het ongelukkig of deskunde van Edict. zo eerlijk ben ik ook, maar op de meeste account die onder aanval liggen wordt er goed gedeft. Dat er een dorpje heen of weer gaat, is vanzelf sprekend en dit zullen ook de uiteindelijke feiten worden. Hierbij wil ik benadrukken dat als er dorpenverlies is het nog niet persee betekend dat de aanval goed was, of de verdediger flopt. Je weet net zo goed als ik dat er nog vele andere elementen bij komen kijken.



Het is zeker niet raar, maar zoals ik al zei heb ik zijn antwoord verkeerd geïnterpreteerd, dus die tegen post kun je met een korreltje zout nemen. Echter sta ik achter de kern van die post van mij.




Kijk nu geef je antwoordt op de vraag die ik wil. Wat moet dit offensief voorstellen? Het komt tactisch op vlakken te kort en dit punt wilde ik aanhalen, of ben je het hier ook mee eens? Het is zinloos om rond 23/24u te beginnen met aanvallen voor de volgende mag toch? Zeker als je niks timed waarom zou je dan niet een paar uur langer wachten op de verrassing te behouden??



Ik ben net zo verrast jou hier aan te treffen:D

PS @Worst Woesie, wat heb jij een machtig mooie avatar <3

Zijde 1:
Stammen: Septen
Zijde 2:
Stammen: Edict.

Timeframe: Laatste 24 uur

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 4
Kant 2: 2
Verschil: 2

chart



Om te beginnen zijn het er ondertussen 2. Uiteraard nog steeds niet indrukwekkend, maar laten we correct zijn ;) Niet dat dat erg van belang is, maar men zou ons er nog eens van kunnen beschuldigen niet correct te wezen, en dat willen we uiteraard vermijden.

Dan."Als je iets beoordeelt dan maak je een analyse en kom je met feiten. Waar Worst nu mee komt is; Septen heeft 1 dorp winst, maar ik weet niet of ze die behouden. Het klopt dat dit een tussen tijdige observatie is en dit heeft hij ook goed gedaan"
Je spreekt jezelf hier tegen. Dat Septen een dorp had gepakt was toen een feit. Objectief dus. Ook zijn in vraagstelling van het behouden van dat dorp was logisch en objectief, dat had iedereen kunnen doen. Hij reageert dus met feiten (objectief) op je stelling dat de aanval slecht was uitgevoerd. Uiteraard kan Worst je de gevraagde opheldering over de tactiek niet geven, hij is leiding noch lid van Septen. Het enige weerwerk dat hij dus kan bieden tegen jouw geponeerde stelling (de aanval, al dan niet blitz) was slecht uitgevoerd, zijn feiten, en dat is exact wat hij doet.

Ten tweede, over dat succesgedoe dan. Ik stel je een stelling voor; heb jij liever dat stamleden 2 dorpen winst maken, of dat stamleden 2 dorpen verlies maken? Het antwoord is evident en sluitend. De winst qua dorpen, hoe klein ook, is er dus al. Of die winst nog wordt uitgebreid is de vraag, en daarin zullen we zien wat de toekomst brengt.
Maar je hebt gelijk, voor 2 dorpen alleen is het niet de moeite om een aanval ineen te flansen. Dan had je beter dat halfuurtje enteren op de bank doorgebracht. Andere 'successen' dan maar.
Ten eerste is er het gevoel. Tribalwars is een tijdrovend spel, waar je echt heelder dagen voor opoffert. Van het gevoel hangt ook de motivatie af, van de motivatie de tijd die je erin steekt, en van de tijd die je erin steekt ook de meetbare successen. Nu snap ik best dat dit een beetje abstract klinkt, ik heb dan ook een beetje rondvraagwerk gedaan om die 'gevoelens' waarmee Septen jegens Edict straks gaan slapen (of nachten) misschien een beetje verduidelijken;

8edc58211678b94ddc359f5f0f6eeee9.png

4a42d3601c282f309285c3b52ea0e120.gif

Uiteraard win je met een paar dodgefouten van de tegenstander geen oorlog, maar zoals ik al zei, dit creeërt dus een positief gevoel bij Septen, en alle vijanden van Edict in het algemeen. De 'mentale schade', zoals jij het zo mooi beschrijft, is er dus wel degelijk, in de vorm van een negatief beeld van Edict dat de rest van de community krijgt.


Deffen is echt niet te vergelijken met aanvallen. Een aanvaller die het min of meer goed doet zorgt ervoor dat of de spelers van het account een aantal dagen nolife achter het scherm gekluisterd zitten, of het account al meteen beroep moet doen op haar stam, en we weten allemaal dat een team dat bij de minste inc vv dropt niet al te bevorderlijk is voor de sfeer. Aanvallen is daarentegen, in mijn ogen, het leukste deel van het spel, en ook gewoon minder tijdrovend, dat staat als een paal boven water, en ik denk niet dat daar ook maar iemand aan twijfelt.
Ik bedoelde het andersom, offence bouwt uiteraard 2x zo snel op als defence. Nu is het zo dat dat nadeel ongedaan gemaakt kan worden door efficiënt te deffen, maar bovenstaande rapportjes doen toch vermoeden dat efficiëntie niet meteen jullie tweede naam is...

Het kan best zijn dat er geen ingewikkeld tactisch plan achter de aanvallen zat, maar hier op deze wereld krijg ik de indruk dat een gezamelijke aanval al heel wat is. Dorpenverlies kan gebeuren, maar gebeurt niet bij een slechte aanval. In deze fase van de wereld, en met de huidige situatie heeft een degelijke deffer zeker en vast de mogelijkheid om de aanval te doorstaan zonder fouten, en als je al bij een zogenaamde 'kutblitz' een paar dorpen (+bovenstaande rapportjes!) verliest, wil ik wel eens zien wat het resultaat wordt bij een echte massa. Daarna praten we voort.

Over 't tactische nut hoef je me overigens niets te vragen, ik speel net zo min in Septen als jij.




En worsts ava is gatlelijk.
 

Bijlagen

  • upload_2017-1-3_19-31-49.png
    upload_2017-1-3_19-31-49.png
    744,3 KB · Weergaven: 1
  • upload_2017-1-3_19-32-33.png
    upload_2017-1-3_19-32-33.png
    430,7 KB · Weergaven: 2

DeletedUser78021

Guest
Die 2 dodgefouten die @Flaviuz aankaart waren in de ochtend toen het account
helaas even onbemand was. Verder zijn daar de verliezen behoorlijk beperkt gebleven.
Het is een beetje heen en weer gaan van een aantal dorpjes waarin Septen er indd ietsjes
meer pakt dan Edict. Gezien het verschil in account grote van de desbetreffende spelers
is dat geen schande imo?

In het noorden lijkt het erop dat Septen toch weer een tikkie krijgt :)

- yvo
 
Reactiescore
604
8edc58211678b94ddc359f5f0f6eeee9.png

4a42d3601c282f309285c3b52ea0e120.gif

Uiteraard win je met een paar dodgefouten van de tegenstander geen oorlog, maar zoals ik al zei, dit creeërt dus een positief gevoel bij Septen, en alle vijanden van Edict in het algemeen. De 'mentale schade', zoals jij het zo mooi beschrijft, is er dus wel degelijk, in de vorm van een negatief beeld van Edict dat de rest van de community krijgt.

.

Jup die 1e was van het dorp wat hij ook heeft gepakt (lag ver van ons cluster af en was onhoudbaar) uiteindelijk niet zo'n bigdeal. 2e was wel een dodgefout van iemand hier maarja dat kan natuurlijk gebeuren ;). Laten we erop houden dat i get high i weer wat frontclears armer is wat dus ook weer een positief gevoel geeft hier. Ik zou nog niet 1 minuut wakker liggen van die kleine foutjes daar
 
Bovenaan