[Speeltopic] WvW #255B Zwarte Pieten VS Kleuren Pieten

DeletedUser4045

Guest
Klaagmuur

"Mijn rol is ziener en ik heb afgelopen nacht onze bm lytho bekeken, hij is wolf. Ik wil voorkomen dat ik de lunch word dus ik ga nog een aantal mensen bekijken waarna ik me in het topic kenbaar zal maken."

Elke speler kan gebruik maken van de klaagmuur en er iets willekeurigs opzetten. Dit is dus ook bullshit, deze rol staat niet eens in de rolbeschrijving op dit moment en zelfs dan is het een mogelijke rol die er niet in hoeft te zitten.
De wolven willen de BM-rol naar zich toetrekken, want ik heb geen flauw idee aan wie ik hem moet geven. Met 17 spelers zullen er waarschijnlijk 4 a 5 wolven zijn Gijs zijn instelling kennende.
Als we vandaag fout zitten dan kan het zomaar over zijn. Dit is gewoon puur chaos creëren.

Zonder lycantroop lijkt het me überhaupt onrealistisch dat er wel een ziener is.
 

DeletedUser64575

Guest
Jessica misschien ziener? Ze vertrouwde Lytho sowieso al niet, dus dat zou haar des te meer reden geven om hem te checken. Ik zou de betrouwbaarheid van de klaagmuur dus niet meteen in twijfel willen trekken.
Overigens maakte Jo Han ook wel de indruk dat hij wat te verbergen had, wellicht een goede rol?

Elke speler kan gebruik maken van de klaagmuur en er iets willekeurigs opzetten. Dit is dus ook bullshit, deze rol staat niet eens in de rolbeschrijving op dit moment en zelfs dan is het een mogelijke rol die er niet in hoeft te zitten.
De wolven willen de BM-rol naar zich toetrekken, want ik heb geen flauw idee aan wie ik hem moet geven. Met 17 spelers zullen er waarschijnlijk 4 a 5 wolven zijn Gijs zijn instelling kennende.
Als we vandaag fout zitten dan kan het zomaar over zijn. Dit is gewoon puur chaos creëren.

Zonder lycantroop lijkt het me überhaupt onrealistisch dat er wel een ziener is.

Vorig potje stond er ook geen Ziener in de rollenlijst, maar zat hij er ook gewoon in:
accb795d31bc308eaee9aeaa94ff2615.png
 

DeletedUser4045

Guest
Jessica misschien ziener? Ze vertrouwde Lytho sowieso al niet, dus dat zou haar des te meer reden geven om hem te checken. Ik zou de betrouwbaarheid van de klaagmuur dus niet meteen in twijfel willen trekken.
Overigens maakte Jo Han ook wel de indruk dat hij wat te verbergen had, wellicht een goede rol?



Vorig potje stond er ook geen Ziener in de rollenlijst, maar zat hij er ook gewoon in:
accb795d31bc308eaee9aeaa94ff2615.png

Vorige potje was er dan ook zwarte dood, maar toen zat er ook een lycantroop in. Deze heb ik nog nergens gehoord, zonder lycantroop zal er al helemaal geen ziener zijn.
Jessica roept al dagen zonder onderbouwing dat ik wolf ben, ze weigert daarbij op mij te antwoorden. Ze speelt elke dag op een andere manier.
Deze klaagmuur is pure onzin en een laffe manier om de burgers die al enorm falen een definitieve dood in te jagen.
 

DeletedUser74597

Guest
ik zeg ook keer op keer ...dat het een gevoel is , ik ben burger geen ander goedje of slechtje , dat ik pittiger speel en op lytho zit is ook niet aan uitspraken gerelativeerd.....maar omdat er velen niets lieten horen vandaag kan ik ook geen andere verdachte vinden ,ik hoop dan ook dat ik morgen in elk geval iets zou zien dat me juiste kant op stuur want meestal is iemand die actief is gewoon niet een slecht persoon ..... zou er althans niet raar van opkijken dat straks lytho opeens na dood goed zou blijken .....(zeg nog steeds deze is mijn verdachte...maar op gevoel verder niets..... )

Wolven kunnen ook posten .... ik zal pas kunnen gericht zoeken als deze ziener zich bekend zou maken ... al snap ik waarom deze nog niet wil .
 

DeletedUser4045

Guest
ik zeg ook keer op keer ...dat het een gevoel is , ik ben burger geen ander goedje of slechtje , dat ik pittiger speel en op lytho zit is ook niet aan uitspraken gerelativeerd.....maar omdat er velen niets lieten horen vandaag kan ik ook geen andere verdachte vinden ,ik hoop dan ook dat ik morgen in elk geval iets zou zien dat me juiste kant op stuur want meestal is iemand die actief is gewoon niet een slecht persoon ..... zou er althans niet raar van opkijken dat straks lytho opeens na dood goed zou blijken .....(zeg nog steeds deze is mijn verdachte...maar op gevoel verder niets..... )

Wolven kunnen ook posten .... ik zal pas kunnen gericht zoeken als deze ziener zich bekend zou maken ... al snap ik waarom deze nog niet wil .

Maar dit stoort me echt. Het is een gevoel en wat kan ik daar nu tegen doen.
Er wordt nu gewoon op een trieste manier gewoon een val op gezet en met de activiteit die er nu is is dat behoorlijk triest, want op dit moment is er geen enkele andere speler die nu verdacht is door deze quote en de wolven spelen zichzelf nu veilig..
 

DeletedUser74597

Guest
Maar dit stoort me echt. Het is een gevoel en wat kan ik daar nu tegen doen.
Er wordt nu gewoon op een trieste manier gewoon een val op gezet en met de activiteit die er nu is is dat behoorlijk triest, want op dit moment is er geen enkele andere speler die nu verdacht is door deze quote en de wolven spelen zichzelf nu veilig..
je wilde mijn uitleg nu heb ik m gegeven..... mijn stem op jou was nergens op gebasseerd ,maar op gevoel.
nu is de vraag ....is de klaagmuur post echt of is dat omdat ik op jou zat (wolvenstreek)? daar moet ik even over denken.
 

DeletedUser76681

Guest
Sorry girls and Boys voor mijn inactief zijn van gisteren, maar een druk weekend gehad. Sinterklaas, Sinterklaas en nog is Sinterklaas en dan basket basket en nog is basket :D

Nu slapen en om 7 uur opstaan :/ khoop dan met wat meer te kunnen komen dan gisteren +Lynch 3)
 

DeletedUser76251

Guest
Dat klaagmuurbericht moeten we niet zomaar aan de kant schuiven want ik kan er iig wel veel logica achter zien.

Lytho was glf ik ook degene die in een ander topic zeurde dat er zo snel wordt geclaimd en nu vraagt ie er zelf om. Ik vond het al verdacht maar reageerde omdat ik sws al van plan was te claimen.

En het laatste is buikgevoel en kan ik niet echt uitleggen.

Ik doe mn best vandaag om actief te zijn maar grote posts komen wss niet. Het is een paar graden in mijn kamer en we hebben geen gas dus de verwarming gaat niet aan.
Dus heb ik enkel.een telefoon..
 

DeletedUser64575

Guest
Nu ik erover nadenk lijkt de hele loop van het spel ineens heel logisch.

Ik denk dat er 1 infectiewolf was om het spel mee te beginnen: Lytho.
Hij probeerde de goedjes eerder al op een dwaalspoor te zetten door te zeggen dat er 4/5 wolven zijn op 17 spelers, maar dat lijkt me veel te veel.

Elke speler kan gebruik maken van de klaagmuur en er iets willekeurigs opzetten. Dit is dus ook bullshit, deze rol staat niet eens in de rolbeschrijving op dit moment en zelfs dan is het een mogelijke rol die er niet in hoeft te zitten.
De wolven willen de BM-rol naar zich toetrekken, want ik heb geen flauw idee aan wie ik hem moet geven. Met 17 spelers zullen er waarschijnlijk 4 a 5 wolven zijn Gijs zijn instelling kennende.
Als we vandaag fout zitten dan kan het zomaar over zijn. Dit is gewoon puur chaos creëren.

Zonder lycantroop lijkt het me überhaupt onrealistisch dat er wel een ziener is.

Lytho kon 1 iemand infecteren, dus Time, McAwesome of Marneus lijken mij de beste keuzes. Ik zat eerst ook aan Jens te denken, maar die heeft voor dit potje slechts 1 potje goed gespeeld en is nog nooit slechtje geweest. Lytho lijkt me niet het type persoon die iemand het voordeel van de twijfel geeft, waardoor Jens bij mij afvalt. Ook Tigor lijkt me niet de sterkste keuze als wolf, waarna je verder enkel beginnende spelers en inactievelingen overhoudt.

Ik denk dat er naast deze 2 wolven nog een derde wolf is, namelijk een opgegroeide welp die geen succesvolle actie's heeft kunnen uitvoeren door het gebrek aan informatie.

Terug naar de infecties. Lytho zou vooral denken aan een infectie van Time, McAwesome of Marneus, maar we weten intussen allemaal dat Time en McAwesome al bewezen goedjes zijn. Waarom koos hij er dan voor om Time te lunchen, in plaats van te infecteren?

De lunch op time had voor Lytho 2 grote voordelen:
1. Niemand zou van iemand als Lytho verwachten dat hij die lunch zou doen, dus dat maakt hem een 'bewezen goedje'. Hetzelfde geldt voor zijn infectietarget Marneus.
10. Lytho -> Verwacht ik geen onsportieve lunch van
Lytho, Jens en Marneus dus sws een goedje voor mij nu. Zou McA ook zeggen maar weet zijn activiteit niet zo en vraag me af of hij in de wolvenchat zou zijn ingegaan op de onsportieve lunch.
2. Lytho wist dat Time hem als BM zou verkiezen boven Jens, al was het maar omdat Time en Jens op de eerste dag al een discussie hadden over de prestatie van Time van vorig potje.
Nu is er al enkele keren aangekaart dat je als slechtje geen BM wilt zijn, want er is toch een zienende rol die jou meteen checkt en je valt als eerste door de mand. Echter maakte Lytho deze post naar aanleiding van het klaagmuur bericht over de ziener:
Elke speler kan gebruik maken van de klaagmuur en er iets willekeurigs opzetten. Dit is dus ook bullshit, deze rol staat niet eens in de rolbeschrijving op dit moment en zelfs dan is het een mogelijke rol die er niet in hoeft te zitten.
De wolven willen de BM-rol naar zich toetrekken, want ik heb geen flauw idee aan wie ik hem moet geven. Met 17 spelers zullen er waarschijnlijk 4 a 5 wolven zijn Gijs zijn instelling kennende.
Als we vandaag fout zitten dan kan het zomaar over zijn. Dit is gewoon puur chaos creëren.

Zonder lycantroop lijkt het me überhaupt onrealistisch dat er wel een ziener is.
Lytho ging er dus vanuit dat er überhaupt geen ziener of iets dergelijks in het spel is, waardoor hij ook niet gecontroleerd kon worden. Lytho kon Time dus gemakkelijk lunchen om zo én een 'bewezen goedje' te worden, en BM te worden zonder door de mand te vallen.

De infectie op Marneus spreekt voor zich. Hierbij is het vooral een geluk bij een ongeluk dat de 2 andere belangrijke kandidaten al zijn afgevallen, waardoor alleen Marneus overblijft, die ook bekend staat als één van de sterkere spelers.

Dit verklaart meteen waarom zowel Lytho als Marneus het hele potje al voor hun doen gemakkelijke stemmen plaatsen en hun speelkwaliteit tegenvalt: ze zijn beide wolf.

Ik hoop dat jullie mij hierin kunnen vertrouwen. Ik ben er 99% zeker van dat Lytho de beginwolf was. Als Lytho wolf is, dan is Marneus ook wolf. Dan hoeven we enkel nog maar een opgegroeid welp te vinden. Bedenk dat we verloren hebben als er vandaag geen wolf uit het spel gaat, mede door de inactiviteitsdoden. A Step Back zal waarschijnlijk sterven door inactiviteit, wat het 5 goedjes tegen 3 slechtjes maakt. 1 mislukte lynch en een lunch maakt 3v3, dus gelijkspel en winst voor de wolven. Hopelijk kunnen we door de stemming ook meteen het opgegroeide welp vinden.
 

DeletedUser76681

Guest
Ik lees straks alles nog is door.

Mooie beredenering wbj,
Maar als de ziener lyncantroop ziet, dan krijgt hij toch te horen dat diegene wolf is?

Kan iemand dat even bevestigen?

Edit: en Moet een ziener de rol niet doorgeven aan een andere persoon? Hij krijgt dan toch niet zelf te zien?
Muizenval krijgt de rol wel te horen.
 

DeletedUser76681

Guest
Ik doe mn best vandaag om actief te zijn maar grote posts komen wss niet. Het is een paar graden in mijn kamer en we hebben geen gas dus de verwarming gaat niet aan.
Dus heb ik enkel.een telefoon..

Sterkte i know The feeling #zitbuitenopderommelmarktmetgradenonderhetvriespuntvolgensmij
 

DeletedUser64575

Guest
Ik lees straks alles nog is door.

Mooie beredenering wbj,
Maar als de ziener lyncantroop ziet, dan krijgt hij toch te horen dat diegene wolf is?

Kan iemand dat even bevestigen?


Edit: en Moet een ziener de rol niet doorgeven aan een andere persoon? Hij krijgt dan toch niet zelf te zien?
Muizenval krijgt de rol wel te horen.

Lycantroop: Ja, dat klopt. Dus er zou een kans kunnen zijn dat het klaagmuur bericht niet klopt.

Ziener: Vergeet niet dat er mogelijk nog een koppel in het spel is waarbij één van hun de ziener kan zijn. Dat zou ze ook des te meer reden geven om niet te claimen. We zouden namelijk 2 goedjes armer zijn.

Echter gaat m'n theorie niet zozeer om de betrouwbaarheid van het klaagmuur bericht, maar om de reactie van Lytho die daarop volgde. Er is namelijk steeds vanuit gegaan dat een wolf geen BM zou worden omdat hij dan door de mand zou vallen door een zienende rol. Echter haalde Lytho zelf aan dat hij denkt dat er geen ziener in het spel zit, waardoor een wolf als BM ineens geen gek idee meer is.

Wat de muizenval betreft: de kans is aanwezig dat deze rol helemaal niet in het spel zit. Volgens mij heeft dat iets te maken met die Gekleurde Manipuleerpiet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser76681

Guest
Lycantroop: Ja, dat klopt. Dus er zou een kans kunnen zijn dat het klaagmuur bericht niet klopt.

Ziener: Vergeet niet dat er mogelijk nog een koppel in het spel is waarbij één van hun de ziener kan zijn. Dat zou ze ook des te meer reden geven om niet te claimen. We zouden namelijk 2 goedjes armer zijn.

Echter gaat m'n theorie niet zozeer om de betrouwbaarheid van het klaagmuur bericht, maar om de reactie van Lytho die daarop volgde. Er is namelijk steeds vanuit gegaan dat een wolf geen BM zou worden omdat hij dan door de mand zou vallen door een zienende rol. Echter haalde Lytho zelf aan dat hij denkt dat er geen ziener in het spel zit, waardoor een wolf als BM ineens geen gek idee meer is.

Wat de muizenval betreft: de kans is aanwezig dat deze rol helemaal niet in het spel zit. Volgens mij heeft dat iets te maken met die Gekleurde Manipuleerpiet.

Muizenval zat er vorige ronde ook in xD

Ik wil je gerust vertrouwen, maar ik wil eerst het potje nog is doorlezen en kijken wat marneus en lytho hier op te zeggen hebben. Aangezien het nog een heel eind tot DL is.

Ik snap volledig je logica erachter, maar ik wil niet meer iemand 'blindelings' gaan volgen zoals ik al eerder gedaan heb met CI en McA. En zonder argumenten zelf te komen. Want ik hoop dat mijn ogen ook nog dingen gelezen krijgen :p.

@sander14 ik zal mijnbest doen om de rollen van buiten te leren. ;)
 

DeletedUser64575

Guest
Muizenval zat er vorige ronde ook in xD

Ik wil je gerust vertrouwen, maar ik wil eerst het potje nog is doorlezen en kijken wat marneus en lytho hier op te zeggen hebben. Aangezien het nog een heel eind tot DL is.

Ik snap volledig je logica erachter, maar ik wil niet meer iemand 'blindelings' gaan volgen zoals ik al eerder gedaan heb met CI en McA. En zonder argumenten zelf te komen. Want ik hoop dat mijn ogen ook nog dingen gelezen krijgen :p.

@sander14 ik zal mijnbest doen om de rollen van buiten te leren. ;)

Klopt, maar er zat deze ronde bijvoorbeeld ook een Raaf in, die er vorige ronde niet in zat. Daar zou ik dus niet teveel naar kijken.

Ik snap je punt, maar zeker op een moment als dit, wat mogelijk de laatste dag kan zijn, is het belangrijk om samen tot een beslissing te komen en niet geforceerd met een eigen mening te komen omdat je anders meeloopt.
Ik hoop dat je de juiste keuze maakt :)
 
Reactiescore
3.586
Ik vind het een erg mooie theorie WBJIMO, voorlopig volg ik je daarin, ik kan zeker online zijn ruim voor de DL en tot ver na de DL dus ik wacht nog af met op wie ik mijn stem plaats.

Ik wil daaraan nog toevoegen dat Lytho ook geen moeite deed om BM te worden en hij eigenlijk onbedoeld ook BM is geworden doordat Time hem verkoos. Hij had dus mogelijk oprecht schrik voor een ziener als hij wolf was maar werd dan toch plots BM.

Marneus haalde ook aan dat hij mij niet als verdacht zag, dit terwijl ik mezelf wel verdacht vond overkomen. Heb al veel potjes gezien dat degene die mij in dergelijke gevallen steunen en letterlijk zeggen dat ze in mij een goedje zien een wolf is. Dus ik ben atm helemaal mee maar wacht nog af :)
 

DeletedUser64575

Guest
Ik vind het een erg mooie theorie WBJIMO, voorlopig volg ik je daarin, ik kan zeker online zijn ruim voor de DL en tot ver na de DL dus ik wacht nog af met op wie ik mijn stem plaats.

Ik wil daaraan nog toevoegen dat Lytho ook geen moeite deed om BM te worden en hij eigenlijk onbedoeld ook BM is geworden doordat Time hem verkoos. Hij had dus mogelijk oprecht schrik voor een ziener als hij wolf was maar werd dan toch plots BM.

Marneus haalde ook aan dat hij mij niet als verdacht zag, dit terwijl ik mezelf wel verdacht vond overkomen. Heb al veel potjes gezien dat degene die mij in dergelijke gevallen steunen en letterlijk zeggen dat ze in mij een goedje zien een wolf is. Dus ik ben atm helemaal mee maar wacht nog af :)

Daar zou je inderdaad zomaar gelijk in kunnen hebben. Toch wil ik het niet uitsluiten, zeker niet bij Lytho.

Wat je zegt over Marneus klopt helemaal. Het is een veel voorkomende strategie om voor goedjes op te komen terwijl je slechtje bent om zo minder verdacht over te komen, terwijl het eigenlijk helemaal niets hoeft te zeggen.

Goed om te zien dat je het grotendeels met me eens bent :)
 

DeletedUser8414

Guest
Sorry voor mijn afwezigheid, zoals gezegd was ik gisteren naar voetbal dus hele avond afwezig.

Ik ga op lytho stemmen, het klaagmuurbericht lijkt me aannemelijk en de theorie daaropvolgend van mijn lieve medemodje is sterk. ik ben er nog de rest van de dag om eventueel aan te passen maar voorlopig staat mijn stem.
 

DeletedUser48278

Guest
Ik vind het een erg mooie theorie WBJIMO, voorlopig volg ik je daarin, ik kan zeker online zijn ruim voor de DL en tot ver na de DL dus ik wacht nog af met op wie ik mijn stem plaats.

Ik wil daaraan nog toevoegen dat Lytho ook geen moeite deed om BM te worden en hij eigenlijk onbedoeld ook BM is geworden doordat Time hem verkoos. Hij had dus mogelijk oprecht schrik voor een ziener als hij wolf was maar werd dan toch plots BM.

Marneus haalde ook aan dat hij mij niet als verdacht zag, dit terwijl ik mezelf wel verdacht vond overkomen. Heb al veel potjes gezien dat degene die mij in dergelijke gevallen steunen en letterlijk zeggen dat ze in mij een goedje zien een wolf is. Dus ik ben atm helemaal mee maar wacht nog af :)

Dat jij jezelf verdacht vond hoeft niet te betekenen dat ik dat ook vind. Ik bestempel niet iedereen als verdacht, dat maakt het voor de slechtjes juist makkelijker. Ik heb gisteren duidelijk aangegeven wie ik verdacht vond en ook daar hoort naar mijn mening ook bij dat je vertelt wie je niet verdacht vindt.

Daar zou je inderdaad zomaar gelijk in kunnen hebben. Toch wil ik het niet uitsluiten, zeker niet bij Lytho.

Wat je zegt over Marneus klopt helemaal. Het is een veel voorkomende strategie om voor goedjes op te komen terwijl je slechtje bent om zo minder verdacht over te komen, terwijl het eigenlijk helemaal niets hoeft te zeggen.

Goed om te zien dat je het grotendeels met me eens bent :)

In je andere post beschuldig je me ook ineens van het zijn van wolf, vooral ook met argumenten die niet kloppen. Ik stemde juist niet simpel en inhoudelijk heb ik veel bijgedragen tot nu toe. Lytho was één van mijn hoofdverdachten zoals ik gisteren al aangaf en dat klaagmuurbericht lijkt mij correct, wat Lytho er ook over zegt.

Lytho
 
Bovenaan