CAL vs Deluxe

DeletedUser64081

Guest
Als jij me kent van het serieus vrij forum weet je genoeg ;)

Daar ken ik je niet van. Daarbij vind ik het een bijzondere opmerking, leg eens uit, ook voor de anderen die daar niet komen?

Ik snap de kritiek hier wel hoor. De essentie van tribalwars is veroveren, en als mensen dan steeds overlopen is de lol ervan af. Toch moet je onderscheid kunnen maken tussen verschillende situaties. Als een bepaalde stam uit elkaar valt is het zo dat mensen over stappen naar andere stammen, en de wereld zich gaat herpositioneren. Oude vrienden worden vijanden en oude vijanden worden vrienden. CAL valt uit elkaar, en hier gaat er een naar Pingu, daar gaat er een naar Deluxe en misschien gaat er ook nog wel iemand naar HoA. Er ontstaat een soort race om de betere leden binnen de stam te krijgen, dit is heel normaal en zeker aan het begin van een wereld. Je positioneert je voor een nieuwe ronde van oorlogen en daar horen goede recruits uit gebroken stammen bij.

De 'overlopers' kun je ook niet veroordelen. Als het moraal in een stam tot een bepaald punt gezakt is en veel leden het niet meer zien zitten terwijl je zelf wel serieus verder wilt is het logisch dat je naar andere stammen kijkt. Dat zegt niks over stamgevoel of eer, zeker als je een tijdelijke NAP aanhoud met je ex stamgenoten wat wel zo netjes is natuurlijk. De meesten hier zouden hetzelfde doen in een dergelijke situatie. Pas als er meerdere miljoenenspelers aanwezig zijn krijg je echt serieuze oorlogen die de winnaar van de wereld kunnen bepalen, voorlopig zitten we niet in dat stadium.

Dus kort samengevat:
Stammen zijn zich in de beginfase aan het vormen, dus in het begin is Recruit-to-win toegestaan. Een overstapper die in zijn eigen stam niet meer datgene vind wat hij wil mag overstappen, dat is logisch.

Ik vind het persoonlijk een beetje slapjes. Zoals ik eerder al zei, je praatte over overlopers wat mijns inziens best negatief klonk. Toen je eigen stam in beeld kwam was je ineens het toonbeeld van liefde en genade. Ik val daar niet voor.
Tevens vind ik het argument: 'De meesten hier zouden hetzelfde doen', geen enkel punt maken. De meesten aan het begin van een wereld kunnen wel hun schuilplaats tot 10 uitbouwen, dus dat is goed. De meeste mensen in Nederland liegen, dus dat is goed. Je kan het argument maken om mensen mee te nemen in je denkwijze, maar het blijft een drogreden. Je moet voor jezelf blijven nadenken ondanks het gedrag van anderen. Daar maak je het onderscheid mee.

Om toch nog maar even positief te eindigen, bedankt dat je inhoudelijk ingaat op de kritiek en een welgemeende poging doet die te begrijpen. Ik ben er van overtuigd dat je intenties in deze discussie juist zijn.
 
Reactiescore
1.736
Noriare was een tactische recruit. Nu hij weg is, is de stam helemaal instabiel en wordt zo de oorlog wat makkelijker gewonnen.
 
Reactiescore
1.736
Het is juist met een oorlog een stam zo snel mogelijk te breken. Dit kan je doen door tactische spelers uit te schakelen doormiddel van aanvallen, (azlan12, de grote leider van CAL) en doormiddel van een tactische speler te recruiten om zo het moraal te naar beneden te laten gaan en zo de stam instabieler te maken.

Tactische recruit dus.
 

DeletedUser51467

Guest
Noriare was een tactische recruit. Nu hij weg is, is de stam helemaal instabiel en wordt zo de oorlog wat makkelijker gewonnen.

Hahaha beste opmerking over de recruit, waar je meteen al de posts van je stamgenoten teniet doet. Hun poging om het goed te praten was enigszins nog een beetje te volgen, met jouw post bevestig je gewoon de lafheid van de actie. Je zegt zelf: we rekruteren een speler uit een stam waar we officieel oorlog mee hebben om de stam uit elkaar te krijgen, zie je zelf niet hoe laf zo'n rekruut is?
 
Reactiescore
1.736
Je kan het laf noemen, ik noem het eerder tactisch. Hoe eerder je een oorlog wint, hoe beter. Als dat gaat doormiddel van het recruiteren van een sleutelspeler dan is dat zo. De andere sleutelspeler hebben we al zo goed als weg gespeeld. Namelijk de stamleider.
 

DeletedUser51467

Guest
Je kan het laf noemen, ik noem het eerder tactisch. Hoe eerder je een oorlog wint, hoe beter. Als dat gaat doormiddel van het recruiteren van een sleutelspeler dan is dat zo. De andere sleutelspeler hebben we al zo goed als weg gespeeld. Namelijk de stamleider.

Je kan stabben of spioneren dan ook tactisch noemen, je kan er ook eerder de oorlog door winnen. Desondanks zijn deze 2 methodes ook nog steeds laf.
 

DeletedUser7072

Guest
Daar ken ik je niet van. Daarbij vind ik het een bijzondere opmerking, leg eens uit, ook voor de anderen die daar niet komen?

Lang verhaal.

Dus kort samengevat:
Stammen zijn zich in de beginfase aan het vormen, dus in het begin is Recruit-to-win toegestaan. Een overstapper die in zijn eigen stam niet meer datgene vind wat hij wil mag overstappen, dat is logisch.

Ik vind het persoonlijk een beetje slapjes. Zoals ik eerder al zei, je praatte over overlopers wat mijns inziens best negatief klonk. Toen je eigen stam in beeld kwam was je ineens het toonbeeld van liefde en genade. Ik val daar niet voor.
Tevens vind ik het argument: 'De meesten hier zouden hetzelfde doen', geen enkel punt maken. De meesten aan het begin van een wereld kunnen wel hun schuilplaats tot 10 uitbouwen, dus dat is goed. De meeste mensen in Nederland liegen, dus dat is goed. Je kan het argument maken om mensen mee te nemen in je denkwijze, maar het blijft een drogreden. Je moet voor jezelf blijven nadenken ondanks het gedrag van anderen. Daar maak je het onderscheid mee.

Sterker nog, ik zou zelfs willen stellen dat 'recruit to win' in sommige gevallen nobel is. Als een stam volledig aan het verliezen is maar wel een paar leden heeft met kwaliteit of potentieel dan is het nobel om hen een kans te geven verder te spelen in deze wereld. In dit geval geldt dat misschien iets minder, maar als je tegen een rim stam vecht waar je een enorme overmacht tegen hebt en je recruit een paar leden dan geef je die een kans om verder te spelen in de wereld. Menig 'noob' is op die manier 'pro' geworden, doordat ze een dergelijke kans kregen. Ik zeg niet dat het goed is omdat de meesten het doen, enkel laat ik jullie te raden gaan of je niet hetzelfde zou hebben gedaan of geprobeerd in die situatie :)

In dit geval was het een kwestie van, of wij recruiten hem of een andere stam doet het. Dus het kan gezien worden als een positionering voor een toekomstige confrontatie met bvb Pingu. Het lijkt me ook duidelijk dat we die oorlog al sowieso aan het winnen waren, het is niet alsof het een loopgraven oorlog is en we uit wanhoop recruiten omdat we geen andere opties zien. CAL was al uit elkaar aan het vallen, en Pingu had al een van de grootste leden gerecruit. Dan kunnen wij niet achterblijven en onszelf benadelen door te wachten tot meer mensen uit CAL overstappen naar bvb een Pingu, dat kun je toch niet verwachten?

Om toch nog maar even positief te eindigen, bedankt dat je inhoudelijk ingaat op de kritiek en een welgemeende poging doet die te begrijpen. Ik ben er van overtuigd dat je intenties in deze discussie juist zijn.

Dat is mooi om te horen.
 
Reactiescore
1.736
Je kan stabben of spioneren dan ook tactisch noemen, je kan er ook eerder de oorlog door winnen. Desondanks zijn deze 2 methodes ook nog steeds laf.

Spioneren en stabben is heel wat anders dan een speler recruiteren. Weet je zelf ook dus doe a.u.b niet zo achterlijk.
 

DeletedUser77254

Guest
Nog even voor de liefhebbers die twijfelde over de duur van de oorlog.

9f96252de8f7579ae09f671fa2ff038c.png

https://gyazo.com/9f96252de8f7579ae09f671fa2ff038c

En dit was op het punt dat het pas losbarsten.
 

DeletedUser7072

Guest
Zelfs spionage voegt uiteindelijk een tactisch element aan het spel toe: Information control en contra spionage. Het is maar net waar je van houdt, maar het voegt wel degelijk iets toe aan het spel. In RL heb je ook niet voor niets inlichtingendiensten, en is spionage een essentieel onderdeel van elke oorlog. De aanwezigheid van spionnen maakt tw op een bepaalde manier 'echter' als je erover nadenkt. Het is maar net waar je van houd. Ik heb vooral een hekel aan spionnen zelf, als er een spion in onze stam zou zitten die info doorgeeft aan een vijandige stam dan zou ik het die spion 10x harder aanrekenen dan de vijand die van zijn info gebruik maakt. Zelf hebben we echter geen spionnen gebruikt in CAL, onze enige spionnen waren de verkenners die de dorpen van CAL bespioneerden ;)
 

DeletedUser51467

Guest
Spioneren en stabben is heel wat anders dan een speler recruiteren. Weet je zelf ook dus doe a.u.b niet zo achterlijk.

Het zijn alle 3 zaken (stabben, spioneren en rekruteren van de vijand) die je tactisch kan noemen, maar door het grootste deel van de betere spelers van tw wordt aanzien als een laffe manier om een oorlog te winnen. Dat je dan begint met woorden als achterlijk omdat je er inhoudelijk niet op in kan gaan, is een manier van P&P die meteen de zwakte van je argument toont.
 
Reactiescore
1.736
Het zijn alle 3 zaken (stabben, spioneren en rekruteren van de vijand) die je tactisch kan noemen, maar door het grootste deel van de betere spelers van tw wordt aanzien als een laffe manier om een oorlog te winnen. Dat je dan begint met woorden als achterlijk omdat je er inhoudelijk niet op in kan gaan, is een manier van P&P die meteen de zwakte van je argument toont.

Tuurlijk is stabben en spioneren een tactiek. Maar recruiten van een speler uit een doodgaande stam waar wij toevallig mee in oorlog zijn is toch heel wat anders dan stabben en spioneren. Daarom noemde ik het achterlijk dat jij stabben en spioneren en zelfde soort van tactiek vind als het recruiten van een speler. Maar een tactiek als stabben en spyen gebruiken wij niet en ook in de toekomst gaan wij dat niet gebruiken. Maar ik snap dat andere stammen er misschien van balen dat Deluxe een speler recruiteerd heeft van de vijand. Want ja, nu staat Deluxe weer iets sterker ten opzichte van andere stammen.

Jij vind het laf, is jou mening en die respecteer ik ook, of ik er wat van aantrek is een ander verhaal. En mijn mening is dat het een tactisch recruit was om een stam lam te leggen. En van mijn mening hoef jij ook niks aan te trekken. Dus we kunnen nu weer verder met de orde van de dag :biggrin:.
 

DeletedUser77155

Guest
Niels, zie pm, oorlog is prima maar soms maak je de verkeerde keuze op verkeerde tijdstip, enige die je nu in de kaart speelt is Pingu
 

DeletedUser64081

Guest
Sterker nog, ik zou zelfs willen stellen dat 'recruit to win' in sommige gevallen nobel is. Als een stam volledig aan het verliezen is maar wel een paar leden heeft met kwaliteit of potentieel dan is het nobel om hen een kans te geven verder te spelen in deze wereld. In dit geval geldt dat misschien iets minder, maar als je tegen een rim stam vecht waar je een enorme overmacht tegen hebt en je recruit een paar leden dan geef je die een kans om verder te spelen in de wereld. Menig 'noob' is op die manier 'pro' geworden, doordat ze een dergelijke kans kregen. Ik zeg niet dat het goed is omdat de meesten het doen, enkel laat ik jullie te raden gaan of je niet hetzelfde zou hebben gedaan of geprobeerd in die situatie :)

In dit geval was het een kwestie van, of wij recruiten hem of een andere stam doet het. Dus het kan gezien worden als een positionering voor een toekomstige confrontatie met bvb Pingu. Het lijkt me ook duidelijk dat we die oorlog al sowieso aan het winnen waren, het is niet alsof het een loopgraven oorlog is en we uit wanhoop recruiten omdat we geen andere opties zien. CAL was al uit elkaar aan het vallen, en Pingu had al een van de grootste leden gerecruit. Dan kunnen wij niet achterblijven en onszelf benadelen door te wachten tot meer mensen uit CAL overstappen naar bvb een Pingu, dat kun je toch niet verwachten?

Dat is mooi om te horen.

Nobel? Het komt die spelers goed uit, maar in beginsel is het puur eigenbelang, dus niks nobel. Helemaal niet erg dat je als stam handelt uit eigenbelang, maar 'nobel' de pot op, haha. Wel goed dat je aangeeft dat dat hier minder opgaat. Echter vraag ik me ook af waarom je het dan zegt, in welke zin het dan ook maar enigszins relevant is.
Net zoals dat je je afvraagt wat wij zouden hebben gedaan. Wederom is het totaal niet relevant. Waarom probeer jij ons een spiegel voor te houden betreffende een hypothetische situatie op het moment dat wij jullie een reële spiegel voorhouden? Je kaatst, dat is wederom een teken aan de wand dat je in deze situatie geen sterke argumenten hebt.

Nog even voor jou makkelijk op een rijtje waarom ik het zwak vind:
- Je klinkt eerst negatief over overlopers maar later klink je ineens positiever wanneer het bij jullie gebeurd.
- Je insinueert dat hetgeen de meerderheid doet logisch en goed is.
- Je kaatst de bal terug naar een hypothetische situatie omdat je blijkbaar geen deftig antwoord kan geven.
- Het mag ineens wel 'omdat jullie de oorlog toch aan het winnen waren'. (Daar wordt het niet netter van..)
- 'We moesten wel omdat anderen het ook deden' is hetzelfde als: voordringen als anderen het ook doen. Iets nieuws voor je, het blijft dan voordringen.

Ik vind het bewonderenswaardig dat je werkelijk zoveel probeert goed te praten. Ik vind het recruiten zelf niet eens zo'n ramp, ik vind je vooral niet consequent, daarom dat ik reageer. De laatste reden, dat je het moest omdat anderen het ook deden, is denk ik persoonlijk de ware aard van het probleem. Het is vanuit een soort angst. 'Als wij het niet doen, doen anderen het, dat moet toch niet gebeuren!'
Nogmaals, dat je wat recruit om sterker te staan, zo'n ramp is dat niet natuurlijk. Maar wees er gewoon eerlijk over :)
 
Bovenaan