DeletedUser74005
Guest
WvW #248:
'Those we don't speak of'
(DZ)
'Those we don't speak of'
(DZ)
Instellingen
(Samen met Timeforplanb bedacht )
Aantal spelers: 20.
Klaagmuur: Nee.
Eindtijd stemmen: 21:00 uur voor de lynch, 21:30 uur voor de speciale acties + lunch
Speciale Rollen naar: DemocratischeZwijmelaars (in een privébericht op het AF)
Lunch naar: DemocratischeZwijmelaars (in een privébericht op het AF)
Lynch: ROOD DIKGEDRUKT in het topic. Stem wijzigen:
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar bij gelijkspel is de stem doorslaggevend. Alleen Inwoners kunnen burgemeester worden.
BM stem: BLAUW DIKGEDRUKT in het topic. Stem wijzigen:
Je mag niet op jezelf stemmen!
Verhaaltjes: Als ik tijd heb.
Hints: Nee
Netwerken/Claimen: Uit/Aan
Inleiding
Dit potje bestaat uit 2 onderdelen:
De normale rollen = iedere speler krijgt net als altijd een rol toegewezen, waarmee hij het gehele spel moet spelen. Deze rollen worden niet openbaar gemaakt.
De Beroepen/gebouwen = je kunt tijdens deze ronde naast je normale rol ook een beroep hebben. Wanneer je een beroep hebt, heb je ook een gebouw waarin je woont. Het gebouw is belangrijk, want je hebt het nodig om je beroepen uit te kunnen blijven oefenen. Wanneer je gebouw afbrandt, dan verlies je automatisch ook je beroep. De beroepen worden in tegenstelling tot de rollen wél openbaar gemaakt.
Mogelijke Rollen
Goedjes
Burger
- Een rol zonder speciale krachten.
Wijze Burger
- De wijze burger kan aan de spelleider de volgende vraag stellen:
Hoeveel x zitten er in het spel? (bijvoorbeeld: hoeveel burgers/beschermengelen/wolven etc.)
- Het gaat om de rollen, die er vanaf het begin in zaten. Wanneer iemand vraagt, hoeveel burgers er nog in zitten, zal door de spelleider het aantal genoemd worden, dat er aan het begin in zat en niet hoeveel er nog in zitten!
- De vraag kan slechts één keer gesteld worden en vóór nacht 3.
- In de vraag moet het om één specifieke rol gaan.
- De speler krijgt direct antwoord op de vraag.
- Kan geen bijrollen opvragen!
Heks
- Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje.
- Met het levensdrankje kan de gedode persoon door de wolven tot leven gewekt worden. Dus zichzelf redden kan niet!
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Met het doodsdrankje kan de heks ’s nachts een persoon vermoorden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.
Jager
- Neemt iemand mee in zijn dood
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit/spelbederf sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf. Of hij nu wel of geen schot geplaatst heeft.
Dorpsoudste
- Overleeft één aanval van de wolven.
Beschermengel
- Kan elke dag iemand opgeven, deze persoon wordt dan beschermd tegen de lunch.
- Mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Mag ook zichzelf beschermen.
Raaf
- De raaf kan iedere dag 2 extra stemmen op één iemand plaatsen.
- Deze extra stemmen worden alleen bekend gemaakt, wanneer de desbetreffende speler gelyncht wordt.
Slet
- Kan iedere nacht bij iemand slapen. De slet is dan niet thuis en wanneer hij de lunch is, overleeft hij die.
- Wanneer de speler, waarbij de slet slaapt, geluncht wordt, sterven beide spelers.
- De slet mag niet 2 nachten achter elkaar bij dezelfde persoon slapen.
- De speler, waarbij de slet geslapen heeft, zal een pm krijgen en dus weten dat de slet bij hem/haar geslapen heeft.
- Wanneer de slet bij een wolf slaapt en de slet die nacht geluncht wordt, zal hij overleven.
Muizenval
- Muizenval stuurt per dag een tijd op (die nog niet is geweest, dus als je om 12:00 instuurt, mag je niet de val om 11:00 die dag zetten) en de eerstvolgende die daarna een stem plaatst zal gezien worden door de muizenval.
- De muizenval mag het doorgestuurde tijdstip niet bekend maken. Hij mag ook niet naar het tijdstip hinten. Doet hij dit wel, zal hij doodvallen.
Priester
- Heeft een flesje met heilig water, dat hij eenmalig overdag over iemand heen mag gooien.
- Gooit hij zijn drankje over een weerwolf, infectiewolf, Welp of over een Heks, zal het doodgaan.
- De Ketterse Weerwolf en alle andere (slechte/goede) rollen zijn immuun voor het watertje van de priester. Wanneer zij het watertje over zich heen krijgen, zal er niks gebeuren.
- De actie van de Priester vindt overdag plaatst. In het topic zal de spelleiding een bericht plaatsen met dat de priester zijn actie heeft uitgevoerd en of zijn target wel/niet dood is gegaan. De priester wordt dus bekend gemaakt.
Slechtjes
Weerwolf
- Een wolf zonder extra krachten.
- Als alle weerwolven sterven of er alleen nog hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.
Infectiewolf
- Mag tijdens nacht 4 een speler infecteren.
- De geïnfecteerde speler verandert in een weerwolf en wordt toegevoegd aan de wolvenchat.
- De geïnfecteerde wolf sterft als normale Weerwolf.
- De lunch gaat tijdens de nacht van de infectie gewoon door.
Ketterse Weerwolf
- Heeft een flesje water dat hij overdag over een speler heen mag gooien.
- In tegenstelling tot het watertje van de priester, is het watertje van de Ketterse Weerwolf volkomen nutteloos en heeft het dus effect op niemand.
- Er zal in het topic komen te staan dat er een actie van de Priester is uitgevoerd en op wie het drankje gegooid is.
Rattenval
- De rattenval stuurt per dag een tijd op (die nog niet is geweest, dus als je om 12:00 instuurt, mag je niet de val om 11:00 die dag zetten) en de eerstvolgende die daarna een stem plaatst zal gezien worden door de rattenval.
- De rattenval mag het doorgestuurde tijdstip niet bekend maken. Hij mag ook niet naar het tijdstip hinten. Doet hij dit wel, zal hij doodvallen.
- Wanneer de rattenval een Weerwolf/Infectiewolf/Pyromaan of Ketterse Wolf ziet, zal hij toetreden tot de wolvenchat.
Pyromaan
- Mag iedere nacht een gebouw proberen in de fik te steken.
- Echter wanneer een gebouw door zijn actief afbrandt, mag de pyromaan de nacht erna niet in actie treden.
- Wanneer een gebouw afbrandt, kan het beroep niet meer uitgevoerd worden. De bewoner van het gebouw wordt een zwerver.
- De pyromaan zit vanaf het begin van het spel in de wolvenchat en mag ook de lunch insturen.
- De kazerne en het veilinghuis kunnen niet in de fik gestoken worden. Alle andere gebouwen dus wel.
Vervloekte
- De Vervloekte begint als Burger. Pas wanneer hij geluncht wordt, verandert hij in een Weerwolf.
- De Vervloekte wordt gezien als een Burger. Wanneer hij veranderd is in een Weerwolf, wordt hij gezien als Weerwolf.
Welp
- Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
- Welp mag de eerste 4 nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
- Welp wordt na nacht 4 (of na 2 geslaagde welpacties!) een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Dan wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.
- Wanneer een welpactie mislukt is, zal de persoon waarop de actie was op de hoogte gesteld worden van de actie.
- Priesters/Ketterse Wolven die hun actie hebben ingezet, zijn niet welpbaar. Burgers/Bijrollen en beroepen zijn daarnaast ook niet welpbaar.
Bijrollen:
Cupido
- Cupido maakt op dag 1 zichzelf koppelen aan een andere speler, waarmee hij de rest van het potje mag overleggen.
- Het koppel weet elkaars rollen.
- Wanneer één iemand van het koppel dood gaat, sterft de persoon waaraan hij gekoppeld is door liefdesverdriet.
- G/G koppel wint met de goedjes, S/S met de slechtjes, G/S vormt een derde partij.
Burgemeester
- Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
- De stem van de burgemeester telt niet dubbel.
- Bij gelijkspel is de stem van de burgemeester wel doorslaggevend.
- De burgemeester kan alleen een Inwoner zijn.
- Kiest na zijn dood zijn opvolger. Dit moet ook een Inwoner zijn.
Burger
- Een rol zonder speciale krachten.
Wijze Burger
- De wijze burger kan aan de spelleider de volgende vraag stellen:
Hoeveel x zitten er in het spel? (bijvoorbeeld: hoeveel burgers/beschermengelen/wolven etc.)
- Het gaat om de rollen, die er vanaf het begin in zaten. Wanneer iemand vraagt, hoeveel burgers er nog in zitten, zal door de spelleider het aantal genoemd worden, dat er aan het begin in zat en niet hoeveel er nog in zitten!
- De vraag kan slechts één keer gesteld worden en vóór nacht 3.
- In de vraag moet het om één specifieke rol gaan.
- De speler krijgt direct antwoord op de vraag.
- Kan geen bijrollen opvragen!
Heks
- Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje.
- Met het levensdrankje kan de gedode persoon door de wolven tot leven gewekt worden. Dus zichzelf redden kan niet!
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Met het doodsdrankje kan de heks ’s nachts een persoon vermoorden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.
Jager
- Neemt iemand mee in zijn dood
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit/spelbederf sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf. Of hij nu wel of geen schot geplaatst heeft.
Dorpsoudste
- Overleeft één aanval van de wolven.
Beschermengel
- Kan elke dag iemand opgeven, deze persoon wordt dan beschermd tegen de lunch.
- Mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Mag ook zichzelf beschermen.
Raaf
- De raaf kan iedere dag 2 extra stemmen op één iemand plaatsen.
- Deze extra stemmen worden alleen bekend gemaakt, wanneer de desbetreffende speler gelyncht wordt.
Slet
- Kan iedere nacht bij iemand slapen. De slet is dan niet thuis en wanneer hij de lunch is, overleeft hij die.
- Wanneer de speler, waarbij de slet slaapt, geluncht wordt, sterven beide spelers.
- De slet mag niet 2 nachten achter elkaar bij dezelfde persoon slapen.
- De speler, waarbij de slet geslapen heeft, zal een pm krijgen en dus weten dat de slet bij hem/haar geslapen heeft.
- Wanneer de slet bij een wolf slaapt en de slet die nacht geluncht wordt, zal hij overleven.
Muizenval
- Muizenval stuurt per dag een tijd op (die nog niet is geweest, dus als je om 12:00 instuurt, mag je niet de val om 11:00 die dag zetten) en de eerstvolgende die daarna een stem plaatst zal gezien worden door de muizenval.
- De muizenval mag het doorgestuurde tijdstip niet bekend maken. Hij mag ook niet naar het tijdstip hinten. Doet hij dit wel, zal hij doodvallen.
Priester
- Heeft een flesje met heilig water, dat hij eenmalig overdag over iemand heen mag gooien.
- Gooit hij zijn drankje over een weerwolf, infectiewolf, Welp of over een Heks, zal het doodgaan.
- De Ketterse Weerwolf en alle andere (slechte/goede) rollen zijn immuun voor het watertje van de priester. Wanneer zij het watertje over zich heen krijgen, zal er niks gebeuren.
- De actie van de Priester vindt overdag plaatst. In het topic zal de spelleiding een bericht plaatsen met dat de priester zijn actie heeft uitgevoerd en of zijn target wel/niet dood is gegaan. De priester wordt dus bekend gemaakt.
Slechtjes
Weerwolf
- Een wolf zonder extra krachten.
- Als alle weerwolven sterven of er alleen nog hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.
Infectiewolf
- Mag tijdens nacht 4 een speler infecteren.
- De geïnfecteerde speler verandert in een weerwolf en wordt toegevoegd aan de wolvenchat.
- De geïnfecteerde wolf sterft als normale Weerwolf.
- De lunch gaat tijdens de nacht van de infectie gewoon door.
Ketterse Weerwolf
- Heeft een flesje water dat hij overdag over een speler heen mag gooien.
- In tegenstelling tot het watertje van de priester, is het watertje van de Ketterse Weerwolf volkomen nutteloos en heeft het dus effect op niemand.
- Er zal in het topic komen te staan dat er een actie van de Priester is uitgevoerd en op wie het drankje gegooid is.
Rattenval
- De rattenval stuurt per dag een tijd op (die nog niet is geweest, dus als je om 12:00 instuurt, mag je niet de val om 11:00 die dag zetten) en de eerstvolgende die daarna een stem plaatst zal gezien worden door de rattenval.
- De rattenval mag het doorgestuurde tijdstip niet bekend maken. Hij mag ook niet naar het tijdstip hinten. Doet hij dit wel, zal hij doodvallen.
- Wanneer de rattenval een Weerwolf/Infectiewolf/Pyromaan of Ketterse Wolf ziet, zal hij toetreden tot de wolvenchat.
Pyromaan
- Mag iedere nacht een gebouw proberen in de fik te steken.
- Echter wanneer een gebouw door zijn actief afbrandt, mag de pyromaan de nacht erna niet in actie treden.
- Wanneer een gebouw afbrandt, kan het beroep niet meer uitgevoerd worden. De bewoner van het gebouw wordt een zwerver.
- De pyromaan zit vanaf het begin van het spel in de wolvenchat en mag ook de lunch insturen.
- De kazerne en het veilinghuis kunnen niet in de fik gestoken worden. Alle andere gebouwen dus wel.
Vervloekte
- De Vervloekte begint als Burger. Pas wanneer hij geluncht wordt, verandert hij in een Weerwolf.
- De Vervloekte wordt gezien als een Burger. Wanneer hij veranderd is in een Weerwolf, wordt hij gezien als Weerwolf.
Welp
- Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
- Welp mag de eerste 4 nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
- Welp wordt na nacht 4 (of na 2 geslaagde welpacties!) een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Dan wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.
- Wanneer een welpactie mislukt is, zal de persoon waarop de actie was op de hoogte gesteld worden van de actie.
- Priesters/Ketterse Wolven die hun actie hebben ingezet, zijn niet welpbaar. Burgers/Bijrollen en beroepen zijn daarnaast ook niet welpbaar.
Bijrollen:
Cupido
- Cupido maakt op dag 1 zichzelf koppelen aan een andere speler, waarmee hij de rest van het potje mag overleggen.
- Het koppel weet elkaars rollen.
- Wanneer één iemand van het koppel dood gaat, sterft de persoon waaraan hij gekoppeld is door liefdesverdriet.
- G/G koppel wint met de goedjes, S/S met de slechtjes, G/S vormt een derde partij.
Burgemeester
- Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
- De stem van de burgemeester telt niet dubbel.
- Bij gelijkspel is de stem van de burgemeester wel doorslaggevend.
- De burgemeester kan alleen een Inwoner zijn.
- Kiest na zijn dood zijn opvolger. Dit moet ook een Inwoner zijn.
Laatst bewerkt door een moderator: