[Speeltopic] WvW #242 House of Horrors

DeletedUser72524

Guest
Guys, laten we morgen beter alles relativeren. Wellicht een adempauze nemen en goed analyseren in plaats van wederom weer blind te gaan stemmen. Er zijn al een behoorlijk aantal wolven gevonden en een g/s koppel is er geweest, dus er zou genoeg informatie te vinden zijn. Ik zal morgen na mijn werk proberen te onderzoeken, het zou fijn zijn als meerdere met mij mee zoeken, zodat we meer transparantie en objectiviteit in onze analyse krijgen.
 

DeletedUser72524

Guest
Triest om mij te lynchen, dan weten jullie genoeg.

Lol, Marshmallow toch wolf?

E: toen ik quote stond er nog in dat Mike alleen werd gelunched omdat men vermoedde dat hij met Tompeter had gepraat. Vandaar dat ik zeg Marsh toch wolf.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
111

DeletedUser58625

Guest
Gewoon Sander doen, hij is gewoon de laatste wolf.
Ik geloof niet dat Sukke wolf is en Tim zal wel dorpsoudste zijn.
 

DeletedUser72524

Guest
Gewoon Sander doen, hij is gewoon de laatste wolf.
Ik geloof niet dat Sukke wolf is en Tim zal wel dorpsoudste zijn.

Prima, maar wil je mijn verzoek om vandaag beter na te denken in plaats van stemmen als een kip zonder kop ook meenemen. Ik zie trouwens dat er nog geen geïnfecteerde wolf in het potje zit, kan het misschien zijn dat we niet verkeerd aan het zoeken zijn en dat Anthraxxis wel de dag ervoor heeft geïnfecteerd. Anthraxxis is iemand die zich wel impulsief kan bewegen. Daarbij kan je verklaren waarom jij je drankje terugkreeg, denk je echt dat Capri als g/s het toe zal laten om niet te lunchen?
 
Reactiescore
111
Reactiescore
2.193
Wie zou Anthraxxis kunnen infecteren? Iemand die vaker met hem gespeeld heeft kan hier miss het beste antwoord op geven.

Is het mogelijk dat Anthraxxis voor zekerheid net na de stemmen van smetzak en lyonn vlug iemand heeft geinfecteerd?
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser58625

Guest
Dode slechtjes:
- Abe (wolf)
- Capri (mytho -> weerwolf)
- Anthraxxis (infectie)
- Green (slechte beul)
- Joker (welp)
- Lyonn (kleine wilde)
- Netsky (Lieveling)
- Jojor (wolf)

Nog levende slechtjes:
- PH (harige slet)
- onbekende wolf

Dit zijn 10 slechtjes, er was sowieso al infectie want ik geloof niet dat er 11 slechtjes zouden zijn, ja capri was mytho en werd slechtje, maar als er 2 mythomanen inzitten dan weet je dat er de kans is dat er eentje wolf wordt. Verder was er ook nog een survivor waardoor het potje imo niet echt balanced is id eerste plaats. Een normale verhouding is 1/4, nu is er bijna sprake van 1/3.

Met zo veel slechtjes is het dus vrij duidelijk dat er een infectie was, wie? Abe/Jojor of het onbekende slechtje. Dit onbekende slechtje is ofwel jessica/sander/de sukke of tim. De anderen kunnen namelijk nooit geinfecteerd zijn.

Waarom kan ... niet geïnfecteerd zijn?
Yube: Rol gewisseld met smetzak door Marwo
Ik: Tussen orakel dat ik gaf en beulactie zat een kwartier (ofzo), verder heb ik 2 maal levensdrankje ingezet
Time: gezien door orakel van MM als toneelspeler, gaf mij ook een orakel
Mohniels: beulde de infectiewolf
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser58625

Guest
Sander ik snap het al, jij was de vervloekte en werd geluncht op dag 3. Dit verklaart enerzijds waarom er zo veel slechtjes zijn, en anderzijds waarom jij zo goed wist waarom er geen lunch was. Ook bij de lunch van een vervloekte krijg ik namelijk mijn drankje terug omdat er geen lunch is.

Ofwel ben je gewoon koppel met Jessica die vervloekte was ofzo, dan zou je hetzelfde kunnen zeggen.
 

DeletedUser72524

Guest
Goede analyse Marsh. Dit zorgt er oog dat we moeten zoeken bij de overgebleven 5 spelers. Met nog 3 lynches te gaan betekent dit een kans van 60% dat we goed zitten. En ik denk zelfs 75% met Jessica als voor mij bewezen goedje vanwege haar jagersschot die ze aan bi gaf.

Dan wat betreft jouw 2e analyse een leuke theorie, maar spijtig genoeg een rare. Ik hintte namelijk de dag van te voren dat ik levensheks was om mijn drankje te gebruiken. Ik gebruikte hem ook, daarnaast ben ik verzekerd dat de levensheks drankje ook de lunch op de vervloekte stopt. Althans zo was het op het forum waar ik al met deze rol heb gespeeld. De vervloekte zit namelijk zo in mekaar, de vervloekte heeft een vloek op zich dat hij als hij wordt gegeten door de wolven (dus doodgaat) opstaat als wolf. De vervloekte zal dus eerst doodgaan en vervolgens wordt hij wolf. Een soort walking dead principe. Het levensdrankje zou dus ook het opgroeien van de vervloekte moeten stoppen.

Daarnaast was het uiterst riskant voor mij om levensheks te claimen gezien dit een zeer ongeloofwaardige claim was op dat moment. Het werd pas geloof waardig toen jij zei je drankje terug te hebben. De wolven wisten dit ook niet, anders hadden ze jou wel gelunched. In jouw theorie zeg je dat ik door zou hebben dat jij je drankje terug zou krijgen, maar dat betekent dat ik het door sou hebben en je dus als ik wolf was sws gelunched.

Ik begrijp dat het nu de laatste fase is en dat je iedereen onder de loep neemt, maar ik vraag je om kalm te blijven en goed na te denke. Hoe en wat. Daarbij zijn er nog 4/5 opties mocht het echt nodig zijn dat ik word gelynched zodat men meer duidelijkheid heeft dan wil ik me best opofferen. Zolang ik maar ook een beetje respect krijg voor de overwinning hahaha.
 

DeletedUser58625

Guest
Uh, Jessica is eigenlijk sowieso wolf, ze zei zelf haar mythomaanactie op Netsky gedaan te hebben en hij was lieveling. De lieveling werd gekozen op dag 1 en mythomaanactie was 's nachts, ze is dus sowieso wolf geworden als haar actie klopte. Ik snap eigenlijk niet waarom ik daar nu pas op kom en waarom er niemand eerder aan gedacht heeft.

Jessica
 
Reactiescore
2.193
Lieveling word een slecht hulpje, weet je dan zeker als deze gemythod word dat de mytho ook wolf word?

Zijn dan verklaard het wel het gedrag van jessica.
Niet weten hoe mytho werkt, geen burger durven claimen. Volgens mij speelt ze al langer als mij en dan denk ik dat ze zich van de domme houd
 
Reactiescore
2.193
De reden die jij geeft kan niet.

Mythomaan
deze mag na dag 1, maar voor nacht 2 één speler doorsturen, is deze wolf wordt hij wolf, is deze dorpsgestoorde wordt hij dorpsgestoorde, is deze orakel wordt hij orakel, is deze ziener wordt hij ziener. Bij elke andere geziene rol wordt hij burger. De mythomaan wordt wolf bij elke variant van wolvenrollen (behalve welp, is geen wolf)

Lieveling is een hulpje dus geen wolvenrol.
Daarnaast is slet een andere rol dus word mytho burger.

Het kan zijn dat jessica wolf is, maar niet om de reden die je aangeeft.
 

DeletedUser72524

Guest
Uh, Jessica is eigenlijk sowieso wolf, ze zei zelf haar mythomaanactie op Netsky gedaan te hebben en hij was lieveling. De lieveling werd gekozen op dag 1 en mythomaanactie was 's nachts, ze is dus sowieso wolf geworden als haar actie klopte. Ik snap eigenlijk niet waarom ik daar nu pas op kom en waarom er niemand eerder aan gedacht heeft.

Jessica

Wat natuurlijk ook kan is dat Jessica mtthomaan op Netsky claimde als soort van poging om beide te bewijzen. Met de kennis dat dit als mytho echt zou gebeuren. Wa t mij alleen niet zint is het feit dat ze hast jagerschot aan een goedje gaf.
 
Reactiescore
2.193
Jagerschot kan in vertrouwen gegeven zijn, zodat ze niet verdacht werd. Dat jagerschot een slechtje kon raken was 50/50 ofzo?

Maar ik geloof niet dat jojor infectie was, het is te makkelijk om hiervan uit te gaan.

Sander, jij hebt al potjes met lieveling gespeeld toch?
 

DeletedUser72524

Guest
Jagerschot kan in vertrouwen gegeven zijn, zodat ze niet verdacht werd. Dat jagerschot een slechtje kon raken was 50/50 ofzo?

Maar ik geloof niet dat jojor infectie was, het is te makkelijk om hiervan uit te gaan.

Sander, jij hebt al potjes met lieveling gespeeld toch?

Ja, hoezo?
 

DeletedUser72524

Guest
Lieveling is een bijrol en wordt niet gemythod, mocht dat je vraag zijn.
 
Bovenaan