Terrorisme

DeletedUser13565

Guest
Wat heeft zich dan precies nog niet voorgedaan? Citeer even de stukken waar je dat benoemt. Ik kan namelijk niets nieuws ontdekken.

Post 66 hierbovenaan.
De combinatie van religieus extremisme, onderhouden van strenge islamitische wetgeving, het geweld en de wreedheid die ze tentoonspreiden, en het puur shockeren zonder daar verder een diplomatiek/politiek doel mee te willen bereiken, en dat alles tegen gewoon iedereen. En dan de schaal waarop het gebeurt.
 

DeletedUser

Guest
Ja, een optelsom van alles bij elkaar maakt IS uniek. Zo kun je alles in een eigen dimensie plaatsen, waardoor iedere vergelijking onzinnig wordt.

In ieder geval is de wreedheid en schaal allerminst uniek. Het enige dat werkelijk verschilt is de ideologie. Ook dat is niet uniek, want neem eens een kijkje naar de stichter van het wahabisme (Abdul-Wahhab) en de stichter van Saudi Arabie (Ibn Saud) en je vindt overeenkomsten in overvloed.

Over de wreedheid en schaal hoef ik denk ik weinig toe te lichten en zal ik enkel een citaatje aanhalen van de situatie in El Salvador in de jaren '80. Slechts één case van de tientallen gedurende de Koude Oorlog.

According to this deserter, draftees were made to kill dogs and vultures by biting their throats and twisting off their heads, and had to watch as soldiers tortured and killed suspected dissidents-tearing out their fingernails, cutting off their heads, chopping their bodies to pieces and playing with the dismembered arms for fun.

The results of Salvadoran military training are graphically described in the Jesuit journal America by Daniel Santiago, a Catholic priest working in El Salvador. He tells of a peasant woman who returned home one day to find her three children, her mother and her sister sitting around a table, each with its own decapitated head placed carefully on the table in front of the body, the hands arranged on top "as if each body was stroking its own head."

The assassins, from the Salvadoran National Guard, had found it hard to keep the head of an 18-month-old baby in place, so they nailed the hands onto it. A large plastic bowl filled with blood was tastefully displayed in the center of the table.

According to Rev. Santiago, macabre scenes of this kind aren't uncommon. People are not just killed by death squads in El Salvador-they are decapitated and then their heads are placed on pikes and used to dot the landscape. Men are not just disemboweled by the Salvadoran Treasury Police; their severed genitalia are stuffed into their mouths. Salvadoran women are not just raped by the National Guard; their wombs are cut from their bodies and used to cover their faces. It is not enough to kill children; they are dragged over barbed wire until the flesh falls from their bones, while parents are forced to watch.

Vrij alledaags in El Salvador destijds.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.278
Ik denk dat de situatie in mexico (drugsoorlogen) zeer vergelijkbaar is qua gruweldaden. Ongelooflijk veel slachtoffers(we spreken over honderdduizenden in een paar jaar he!!) volgens mij kan is daar een puntje aan zuigen.

Maaro ook de manier waarop, levend in zuurvaten gestopt,i heb filmpjes gezien waar vrouwen levend al hun ledematen worden afgehakt voor ze hun hoofdafhakken, mensen worden levend gevild om daarna van de hoofdhuid een bal tem aken en kinderen ermee te laten voetballen.


Extreem geweld om anderen af te schrikken is volgens mij niet echt iets nieuws....?

Spaanse inquisitie werd volgens mij ook al genoemd, denk niet dat hoeft te worden gezegd wat zij allemaal deden

Of wat romeinen met christenen deden, ik geloof dat er verhalen gaan dat een keizer ze liet verbranden als ware lantaarnpalen in zn tuin.

Of dat verhaal waar ze zei n een koperen/bronzen stier stopte en die vervolgens verhitte

Daarbij vraagi k me af of er daadwerkelijk een groot verschil is tussen het aantal executies van is en inquisitie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
154
Verijdelde aanslag in de Talys.

Verbanden met een of andere terroristische organisatie?
Dat kan zijn, gerecruteerd, maar evengoed kan dat inhouden dat hij opkeek, of geinspireerd werd oor bijvoorbeeld ISIS.

Andere vraag; Moet België haar grenscontroles verstrengen, zoals nu aangekondigd? En gaat dat iets opleveren?
 
Reactiescore
1.367
Verijdelde aanslag in de Talys.

Verbanden met een of andere terroristische organisatie?
Dat kan zijn, gerecruteerd, maar evengoed kan dat inhouden dat hij opkeek, of geinspireerd werd oor bijvoorbeeld ISIS.

Andere vraag; Moet België haar grenscontroles verstrengen, zoals nu aangekondigd? En gaat dat iets opleveren?

Belgische controles doen daar niets aan, Europese grenzen moet je dicht doen, voor onze veiligheid.

Wat ook een leuk idee is, heel afrika koloniseren, terroristische organisaties oprollen en afrika veilig maken :D
 
Reactiescore
1.367
Reactiescore
1.367
1500 na Christus? Snap je iets van geschiedenis?

Euhm? Volgens mij lees je andere dingen dan dat er staat...?
voor 1500 zijn de spanjaarden en portugezen al bezig met koloniseren, mocht je dat nog niet weten door je overmatige gebruik van genotsmiddelen :)
 

DeletedUser

Guest
Euhm? Volgens mij lees je andere dingen dan dat er staat...?
voor 1500 zijn de spanjaarden en portugezen al bezig met koloniseren, mocht je dat nog niet weten door je overmatige gebruik van genotsmiddelen :)

Hahaha je zet jezelf zo voor schut. Idioot.

Er was geen sprake van kolonisatie in 1500, kneusje, en al helemaal niet in Afrika. Men zette toen een verdwaalde handelspost als tussenstop voor schepen. Rond 1500 begon men dit wel te doen in Amerika, maar in Afrika deed men echt geen poging tot het ontginnen van de natuurlijke brandstoffen zoals men dat in de 19e eeuw pas begon te doen door de Industriële revolutie.

Probeer niet te doen alsof je ook maar iets begrijpt hiervan. Hiervoor heb je namelijk een IQ van ongeveer 80 nodig.
 
Reactiescore
1.367
Hahaha je zet jezelf zo voor schut. Idioot.

Er was geen sprake van kolonisatie in 1500, kneusje, en al helemaal niet in Afrika. Men zette toen een verdwaalde handelspost als tussenstop voor schepen. Rond 1500 begon men dit wel te doen in Amerika, maar in Afrika deed men echt geen poging tot het ontginnen van de natuurlijke brandstoffen zoals men dat in de 19e eeuw pas begon te doen door de Industriële revolutie.

Probeer niet te doen alsof je ook maar iets begrijpt hiervan. Hiervoor heb je namelijk een IQ van ongeveer 80 nodig.

Kolonisatie betekent oorspronkelijk: het vestigen van een deel van de eigen bevolking in een landstreek die nog niet door het eigen volk bewoond wordt. Dat kan in een onbewoond, onontgonnen gebied zijn, maar het kan ook een vestiging zijn in ‘vreemd’ gebied tussen de daar al aanwezige ‘vreemde’ bevolking. Kolonisatie bestaat dus al zo lang als de mens grond bebouwt.

Dus wat hebben we vandaag geleerd? A. Overmatig gebruik van genotsmiddelen tast je hersenen aan en zorgt ervoor dat men zich niet kan gedragen, tevens krijgt men een IQ lager dan 81 B. De kolonisatie van afrika begon in 1500 C. na 1885 was afrika verdeeld onder de europese staten.
 

DeletedUser

Guest
Hahaha je legt zelf uit waarom je ongelijk hebt!

Er was toch geen 'deel' van de bevolking dat toen in afrika ging wonen? Men ging daar niet wonen om te leven of grondstoffen te exploiteren. Je noemt een tankstation toch ook geen winkelcentrum?

In de breedste benadering is kolonisatie gewoon het verhuizen naar een gebied, maarja, als je het hebt over de kolonisatie van Afrika, heb je het over de imperialistische drang van de 19e eeuw, niet de ontdekkingstchten van de spanjaarden en portugezen.

Overigens moet je niet zo'n grote mond hebben met je 'genotsmiddelen' rise- ik ben beter opgeleid dan jij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser73016

Guest
:eek: rise, zoek eens op: de wedloop om afrika en dan weet je het wel.
 
Reactiescore
1.367
Hahaha je legt zelf uit waarom je ongelijk hebt!

Er was toch geen 'deel' van de bevolking dat toen in afrika ging wonen? Men ging daar niet wonen om te leven of grondstoffen te exploiteren. Je noemt een tankstation toch ook geen winkelcentrum?

In de breedste benadering is kolonisatie gewoon het verhuizen naar een gebied, maarja, als je het hebt over de kolonisatie van Afrika, heb je het over de imperialistische drang van de 19e eeuw, niet de ontdekkingstchten van de spanjaarden en portugezen.

Overigens moet je niet zo'n grote mond hebben met je 'genotsmiddelen' rise- ik ben beter opgeleid dan jij.


Ik zie het anders, en ik zal geschiedenis diploma wel minder weten dan een 16 jaar oude troll op een forum

Hahaha, jij begint direct met beledigingen te strooien.
Als je een handelspost opzet gaan daar mensen van jou bevolking wonen, dus dat is al kolonisatie.
En Eerlijk gezegd denk ik niet dat je beter opgeleid bent, was je geen 16 jaartjes? In dat geval ben je dus een snotjonk :)

En nu weer ontopic :D
 

DeletedUser

Guest
Ik zie het anders, en ik zal geschiedenis diploma wel minder weten dan een 16 jaar oude troll op een forum

Hahaha, jij begint direct met beledigingen te strooien.
Als je een handelspost opzet gaan daar mensen van jou bevolking wonen, dus dat is al kolonisatie.
En Eerlijk gezegd denk ik niet dat je beter opgeleid bent, was je geen 16 jaartjes? In dat geval ben je dus een snotjonk :)

En nu weer ontopic :D

Die dikgedrukte zin slaat niet eens ergens op. Een paar dingen.
Een handelspost opzetten is geen kolonisatie. Opnieuw, je noemt een tankstation geen supermarkt omdat daar ook mensen werken. De kolonisatie van Afrika begon pas in de 19e eeuw. Daarvoor gingen mensen niet in Afrika wonen om het te koloniseren, maar simpelweg om pitchstops te maken voor voorbijkomende schepen. Ik snap niet hoe moeilijk je dit vindt?

En ik ben geen 16, ik ben 18. En ik heb een geschiedenis VWO diploma. Dusja, denk het wel :D
 
Reactiescore
1.367
Die dikgedrukte zin slaat niet eens ergens op. Een paar dingen.
Een handelspost opzetten is geen kolonisatie. Opnieuw, je noemt een tankstation geen supermarkt omdat daar ook mensen werken. De kolonisatie van Afrika begon pas in de 19e eeuw. Daarvoor gingen mensen niet in Afrika wonen om het te koloniseren, maar simpelweg om pitchstops te maken voor voorbijkomende schepen. Ik snap niet hoe moeilijk je dit vindt?

En ik ben geen 16, ik ben 18. En ik heb een geschiedenis VWO diploma. Dusja, denk het wel :D

mensen uit je eigen land naar land brengen dat niet van jou is om dat vervolgens te bezetten/bezitten is wel degelijk kolonisatie. Hij is en blijft kolonisatie, hoe groot het gebied ook is. Ik snap niet hoe moeilijk je dit vind. Volgens jou koloniseert Israel ook geen delen van de gazastrook...?
En nee, eerlijk gezegd denk ik van niet... ;)
 

DeletedUser

Guest
Heen en weer met onbeduidende titels strooien om de discussie te winnen. Bedroevend.
 
Bovenaan