W33 Awards 2013!

DeletedUser

Guest
Ik wil even melden dat ik niets met die lijst te maken heb, voor het geval Unselected weer belletje trek komt doen :D

Het is alvast al een objectievere lijst dan die van Rushing... Er zijn wel wat deeltjes weggelaten, maar ik denk dat het meeste wel redelijk correct is. Iedereen zijn mening, en als je die graag anoniem doet, maakt mij dat niet uit ^^ Als je bijvoorbeeld een kleinere buur bent van een grote speler, vind ik dat ook normaal dat je dat anoniem doet.
Jammer dat de meesten hier je afkraken.. vrije meningsuiting is blijkbaar ook al vervallen op dit forum :rolleyes:
 

DeletedUser64112

Guest
Beste,

Dit zal mijn laatste bijdrage zijn in heel de discussie Pugna-Rain. Niet dat de discussie mij koud laat, wel omdat sommige thema's totaal ontwricht zijn alsook onwaar. De paradox van de waarheid zegt dat iedereen op zich gelijk heeft en dat irrationele denkpistes moeilijk weerlegbaar zijn.

Ik probeer een gestructureerd antwoord neer te schrijven, dus excuses op voorhand als het wat technisch overkomt.

1) spionnen!

Omwille van mijn diep respect voor sommige mensen binnen R! weiger ik hierin namen te noemen maar ben ik tot 2X toe op de hoogte gebracht dat een massa die pugna-rain werd gelekt. A Niet omdat ze een spion hebben, wel omdat iemand binnen Rain het interessant vond om deze intel door te geven. Ik stel deze acties van R! dan ook op prijs en wens de beschuldigingen die gericht zijn aan hen betreffende het werken met een spion dan ook daadkrachtig te ontkennen. Ik vind het eerder mooi en bewonderenswaardig dat stammen die oorlog voeren om een continent op een respectvolle en mature wijze met elkaar kunnen omgaan.

2) Recruteren van leden van Rain

Omwille van de bewezen lekkage, omwille dat pugna de laatste tijd weinig meerwaarde zag in het BG-schap hebben we keuzes moeten maken. Deze keuzes zijn niet over 1 dag ijs genomen, maar werden bediscussieerd, werden met de gehele stam genomen. Zeg ik dat dit de meest ethisch correcte wijze is, neen! Zeg ik dat dit een strategische keuze is, ja! Strategisch in de zin dat we getracht hebben de meest beloftevolle spelers aan te spreken maar ook spelers die tactisch een goede ligging hebben. De gesprekken met deze spelers zijn in een gemoedelijke stemming geweest. Pro's en contra's werden afgewogen, ook werd gewezen op de bedoeling alsook het effect. het effect op de stam Rain. Ook deze discussie is intern in de stam gevoerd. B In het verleden werden al leden van Rain gerecruteerd, enkel werd er toen niets van gezegd! Is Pugna een stam die zich wil plaatsen op de kaart, ja absoluut, de ambitie is er al doen we dit liefst op een correcte, mature en respectvolle wijze. Ik denk niet dat iemand kan aantonen dat wij werken met spionnen, dat we aan backstabbing doen. Pugna is een stam spelend in tribalwars, we zijn geen liefdadigheidsinstelling.

3) Werkwijze in oorlogsmodus

Sommigen zijn het niet eens met onze strategie en tactiek. Eenieder heeft het recht om een mening hierover te hebben net als wij ons zelfbeschikkingsrecht inroepen inzake warfare. Wij zijn als underdog op deze wereld gestart en nog steeds voelen wij ons underdog. Als je in deze positie zit en als je merkt dat elke stam groter is dan ons dan moet je roeien en werken met de middelen die je hebt. Soms is dat een massa uitvoeren, soms zijn dat kleine snelle aanvallen. Een andere keer zal het clusterfucking zijn dan weer kijken wie inactief is en proberen dorpen af te snoepen. Is er een ethisch handboek in hoeverre een oorlog moet gevoerd worden? neen toch? Net hetzelfde als dat je plots een pm binnenkrijgt dat er een massa op je stam wordt geplanned, magje je dorpen dan niet stacken omdat je voorkennis hebt?

Dit is kort door de bocht een snelle maar oprechte reactie!

Respectvolle groeten,
toch ook wat van slag

Geert
Tears of the river

Dank voor je reactie, gemoederen zijn wat bedaard en oplossingen worden gezocht. Toch wil ik nog even ingaan op sommige dingen.

A) Wil je mij in privé bericht de persoon (of personen) mededelen van rain/ex rain die info lekten? Wij zouden graag een frisse start maken waarbij lekken gemist kunnen worden.
B) De leden van toen waren dan misschien niet zo begaan met het spel en hun toekomst, sindsdien zijn leden toegetreden (waaronder mezelf). Ook zijn we al iets verder in het spel waardoor elke gebeurtenis die gebeurt op stamniveau toch wel bepalend is voor de individuele toekomst. Vandaar de grotere ophef.
 

DeletedUser

Guest
Dank voor je reactie, gemoederen zijn wat bedaard en oplossingen worden gezocht. Toch wil ik nog even ingaan op sommige dingen.

A) Wil je mij in privé bericht de persoon (of personen) mededelen van rain/ex rain die info lekten? Wij zouden graag een frisse start maken waarbij lekken gemist kunnen worden.
B) De leden van toen waren dan misschien niet zo begaan met het spel en hun toekomst, sindsdien zijn leden toegetreden (waaronder mezelf). Ook zijn we al iets verder in het spel waardoor elke gebeurtenis die gebeurt op stamniveau toch wel bepalend is voor de individuele toekomst. Vandaar de grotere ophef.

Ben blij dat je zo een positieve reactie geeft :) aangenaam verrast.. Succes met jullie nieuwe stam en frisse start :) Hopelijk kan onze leiding jou helpen bij de zoektocht ;)
 

DeletedUser

Guest
Dank voor je reactie, gemoederen zijn wat bedaard en oplossingen worden gezocht. Toch wil ik nog even ingaan op sommige dingen.

A) Wil je mij in privé bericht de persoon (of personen) mededelen van rain/ex rain die info lekten? Wij zouden graag een frisse start maken waarbij lekken gemist kunnen worden.
B) De leden van toen waren dan misschien niet zo begaan met het spel en hun toekomst, sindsdien zijn leden toegetreden (waaronder mezelf). Ook zijn we al iets verder in het spel waardoor elke gebeurtenis die gebeurt op stamniveau toch wel bepalend is voor de individuele toekomst. Vandaar de grotere ophef.

A) Pugna heeft geen bewijs van lekken binnen de stam Rain of Ex-Rain. Het is iets wat ze vermoeden maar ook iets wat ze tot op heden niet hard hebben kunnen maken.

Nu kun je zelf gaan vragen naar de spion maar in bijna alle 100 berichten de afgelopen tijd is het Pugna nog niet gelukt om een spion te vinden. Daarnaast is ook gebleken dat GK als leider binnen R geen spionnen waardeert. Kort gezegd: Je vraagt om iets wat er niet is.
 

DeletedUser

Guest
A) Pugna heeft geen bewijs van lekken binnen de stam Rain of Ex-Rain. Het is iets wat ze vermoeden maar ook iets wat ze tot op heden niet hard hebben kunnen maken.

Nu kun je zelf gaan vragen naar de spion maar in bijna alle 100 berichten de afgelopen tijd is het Pugna nog niet gelukt om een spion te vinden. Daarnaast is ook gebleken dat GK als leider binnen R geen spionnen waardeert. Kort gezegd: Je vraagt om iets wat er niet is.

Spion is, zoals eerder vermeld, 2 richtingsverkeer.. een opdrachtgever en een dader...

Hier gaat het eerder om informatiedumpers... die jullie dus niet kunnen weigeren... mocht dat het geval zijn, dan wil Pamie dit weten ;) spion is dus misschien een verkeerde woordkeuze
 

DeletedUser

Guest
Spion is, zoals eerder vermeld, 2 richtingsverkeer.. een opdrachtgever en een dader...

Hier gaat het eerder om informatiedumpers... die jullie dus niet kunnen weigeren... mocht dat het geval zijn, dan wil Pamie dit weten ;) spion is dus misschien een verkeerde woordkeuze

Jij bent Pamie nu? :D
Je laat ook totaal geen moment schieten om ergens op te reageren ofwel :eek:

Njah het was geen dump. We hebben met zijn allen een kampvuur gebouwd en zijn daar met alle R! leden mooie herinneringen gaan ophalen aan Rain. Geweldige tijd.
 

DeletedUser64112

Guest
Spion is, zoals eerder vermeld, 2 richtingsverkeer.. een opdrachtgever en een dader...

Hier gaat het eerder om informatiedumpers... die jullie dus niet kunnen weigeren... mocht dat het geval zijn, dan wil Pamie dit weten ;) spion is dus misschien een verkeerde woordkeuze

Bedankt voor de verduidelijking/herformulering :)
 
Reactiescore
111
Lol, ik gok dat ik wel genoemd ben in dat topic :S
 

DeletedUser72338

Guest
S-freak ik denk dat het niet alleen gaat om leden die informatie doorspelen aan R! dan wel aan leden die informatie doorspelen aan Pugna. of mensen informatie doorspelen aan R! kan me niet zoveel schelen. Ik wil gewoon weten wie van de overige Rain leden nog te vertrouwen zijn en ik vind het jammer dat dat door dit incident niet meer mogelijk is. (behalve een selecte groep mensen die ik wat beter ken, die vertrouw ik natuurlijk nogsteeds.)






W33 - RYinsane

sorry maar heb nog geen coole ondertitel ingesteld die hier eigenlijk zou moeten komen te staan :D
 

DeletedUser54299

Guest
S-freak ik denk dat het niet alleen gaat om leden die informatie doorspelen aan R! dan wel aan leden die informatie doorspelen aan Pugna. of mensen informatie doorspelen aan R! kan me niet zoveel schelen. Ik wil gewoon weten wie van de overige Rain leden nog te vertrouwen zijn en ik vind het jammer dat dat door dit incident niet meer mogelijk is. (behalve een selecte groep mensen die ik wat beter ken, die vertrouw ik natuurlijk nogsteeds.)


W33 - RYinsane

sorry maar heb nog geen coole ondertitel ingesteld die hier eigenlijk zou moeten komen te staan :D

je moet vooral met die selecte groep doorgaan, dat zijn echt de leden die je in je stam wil.
 

DeletedUser72338

Guest
Daar heb je inderdaad een punt. maar deze selecte groep zouden we misschien met nog 1 of 2 mensen kunnen uitbreiden maar er bestaan dus een hoop twijfels rondom desbetreffende personen..

deze keer wel met ondertitel als het goed is.:D
 

DeletedUser

Guest
Ook maar eens een lijstje maken nu ik terug ben, alhoewel er in 2014 al meer gebeurd lijkt te zijn dan in heel 2013.
Mja, beter laat dan nooit..
Ben trouwens al redelijk wat vergeten en heb de andere lijstjes niet gelezen, dus gebaseerd op wat ik me nog herinner (en op wat voor mij en mijn ligging het meest in't oog sprong) :eek:


Speler van het Jaar - Wie heeft in 2013 het meeste van zichzelf laten zien?
1- Roboro heeft al zijn opinies mooi en duidelijk verwoord. Hij heeft volgens mij redelijk wat van zichzelf en zijn persoonlijkheid laten zien.
2- Kurama heeft volgens mij ook zichzelf redelijk wat blootgegeven. Quiten/nooben bij een massa op je dak, het voorbeeld van hoe het niet moet.
3- Teveron heeft zichzelf ook laten zien door als leider de aanzet te geven tot de vete tussen DRIVE en [.R!.] en zo later ook de huidige wereldvete. Dit door DRIVE op het AF te jennen. Ook hij is gestopt en heeft zichzelf ook laten kennen door te denken Embax makkelijk weg te vegen.
Opmerking: Embax en Krondor28 hadden hier misschien in een normale interpretatie van "zichzelf laten zien" in gestaan, alhoewel ik dat bij Embax betwijfel. Mijns inziens is er nog weinig definitiefs veranderd/gebeurd aan dat front, hij heeft dus nog een gigantisch potentieel om zich te laten zien en wat in 2013 gebeurde, is slechts een kleine voorbode van alles wat nog moet komen in 2014.

Stam van het Jaar - Welke stam heeft/had dit jaar het meeste bereikt?
Niemand heeft het meeste bereikt.
Volgens mij hebben de bekende stammen in de top 10 het meeste bereikt, namelijk allemaal een eigen stabiele degelijke stam creëren. Maar weinig stammen hebben een echte klap gegeven of gekregen.

Verdediger van het Jaar - Wie heeft dit jaar het beste standgehouden tijdens massa-aanvallen?
1- Talisker in de beginfase.
2- Global Knowledge
3- Embax (alhoewel hij geluk had dat iemand zich overslapen had, waardoor alle treinen 2 à 3 uur te laat aankwamen en alsnog verloor hij bijna een dorp maar de toestemming haakte. Veel ODD met een niet-super-aanval bijgekregen dus)

Aanvaller van het Jaar - Wie is dit jaar het aanvallende meesterbrein gebleken?
1- Krondor28 in de beginfase.
2- Repelsteeltje.
3- Het drietal dat Gizmo69 in 24 uur tijd 50 (?) dorpen afhandig maakte.
Opmerking: Jammer genoeg geen supergeslaagde massa's in 2013, anders was de bedenker ervan het meesterbrein geweest.

Leider van het Jaar - wie heeft zijn/haar stam dit jaar het beste weten te leiden?
Allemaal wel wat kwaliteiten, maar zeker ook gebreken.

Forumposter van het Jaar - Wie had dit jaar de beste/leuke/meeste ontopic posts?
-

Stumper van het Jaar - Welke speler heeft het dit jaar, vanwege pech of gebrek aan skills, erg moeilijk gehad?
1- The Red Horseman, investeerde meer dan €50 in zijn eerste dorpje om nr. 1 te staan en werd dan door mij geëdeld. Bedankt voor de investeringen.
2- .Steven
3- Kurama

Beste moment van het Jaar - Wat is je het meeste bijgebleven van dit jaar?
1- De belachelijke, beledigende antwoorden op mijn spionmail.
2- Het oostfront van [.R!.], waar vele spelers zoals Teveron (half), Heer Ballin, Deathgolem etc. stopten, en zo het aantal spelers daar enorm reduceerden, waardoor Pugna kon binnendringen in ons continent.
3- Persoonlijk ben ik blij Nieuwjaar gehaald te hebben op nr.1, ondanks mijn inactiviteit op dat moment en de tombola waar ik niet aan meedeed en anderen wel, die tevens ook nog eens bevoorraad worden. Geniale strijd om de nr.1 op Nieuwjaar was dat. Door mij gewonnen en nu door Invision gepakt, vlak voor Embax' neus, die nog altijd slechts een nr.2 als toprang heeft op zijn TWStats-profiel :p

Meest Veelbelovende Speler van 2013 - Met welke speler moeten in 2014 serieus rekening mee houden?
1- Krondor28, die jongens hebben aanvalsbloed in zich
2- Embax, leuk front, meer dorpen dan Global, dus in principe in't voordeel.
3- Ik zou zelf ook graag in 2014 een rol van betekenis spelen, en dan bedoel ik niet in de ranglijst.

Meest Veelbelovende Stam van 2013 - Met welke stam moeten we in 2014 serieus rekening mee houden?
Afwachten..
 

DeletedUser

Guest
Dankjewel voor iedereen die mij benoemd heeft, het wordt gewaardeerd! Trouwens, ik zou in ieders positie toch wel OnlyTheBrave als eerste zetten kwa verdediging, redenering daarvoor lijkt me duidelijk.
 
Reactiescore
7.944
Dankjewel voor iedereen die mij benoemd heeft, het wordt gewaardeerd! Trouwens, ik zou in ieders positie toch wel OnlyTheBrave als eerste zetten kwa verdediging, redenering daarvoor lijkt me duidelijk.

Je moet naar meer kijken dan alleen een account vol pompen met def. Als mijn account zou vol komen te staan zodat ik zelf geen flikker hoef te doen en alles toch dood loopt, maakt het me dan een goede deffer? Nee dat maakt het me niet.
 

DeletedUser

Guest
Dankjewel voor iedereen die mij benoemd heeft, het wordt gewaardeerd! Trouwens, ik zou in ieders positie toch wel OnlyTheBrave als eerste zetten kwa verdediging, redenering daarvoor lijkt me duidelijk.

2013. ;)
 

DeletedUser71836

Guest
Dankjewel voor iedereen die mij benoemd heeft, het wordt gewaardeerd! Trouwens, ik zou in ieders positie toch wel OnlyTheBrave als eerste zetten kwa verdediging, redenering daarvoor lijkt me duidelijk.

Ben ik het toch niet helemaal mee eens,
hij zou in geen lijstje mogen ontbreken, dat vind ik wel
Maar een account deffen met stacks van 80/80 over bijna je gehele front(naar wat ik gehoord heb), is natuurlijk en koud kunstje als je de kwaliteiten goed beheerst en erg actief bent.
Neemt niet weg dat ze mooi werk geleverd hebben, maar of ze daarom op nummer 1 zouden moeten staan?
 
Bovenaan