Kaarten Wereld 4

DeletedUser

Guest
2-9-2008.png
 

DeletedUser

Guest
Dit is nu eens een heel mooi kaartje :)

top

Maar een vraag, ik zie aan de rand in het midden dat die k's ( links k60/k50 en rechts ook ) niet helemaal naar de rand van de kaart gaan ? klopt dat ? Dat zou betekenen dat bijv. K60 en K50 maar halve k's worden qwa grote ?

cluc
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
dat is het einde van het continent. helaas ziet tw++ niet de daadwerkelijke rand van de wereld en loopt dus door.
 

DeletedUser

Guest
Dit is nu eens een heel mooi kaartje :)

top

Maar een vraag, ik zie aan de rand in het midden dat die k's ( links k60/k50 en rechts ook ) niet helemaal naar de rand van de kaart gaan ? klopt dat ? Dat zou betekenen dat bijv. K60 en K50 maar halve k's worden qwa grote ?

cluc

Je weet toch dat de wereld niet geheel rond is maar een beetje ovaal! :eek: Doordat de magnetische polen elkaar aantrekken is de aarde daar dus smaller (om precies te zijn 43km minder in doorsnee dan bij de evenaar).

292008uu0.png
 

DeletedUser

Guest
Hobby wat is dat? :p

Waar zijn we mee bezig is een vraag die ons bezig houdt
en die ons uitdaagt tot antwoorden
wij zijn DENKERS.. en DOENERS
we pakken problemen op, draaien ze om, keren ze binnenstebuiten
op jacht naar oplossingen

Er is ook nog rekening gehouden met de 5 graden die de aarde afwijkt door aantrekkingskrachten vanuit de zon. ;)
 

DeletedUser

Guest
Chapeau voor je opzoekingswerk maar het klopt niet volledig.

De hellingshoek is niet constant maar varieert met een periode van ongeveer 41.000 jaar. Het laatste maximum viel 10.700 jaar geleden en bedroeg 24,4°, het volgende minumum zal over 9.800 jaar vallen en uitkomen op ongeveer 22,6°. Over de afgelopen 5 miljoen jaar schommelde de hoek tussen ongeveer 24.5° en 22.0°.
 

DeletedUser

Guest
Ty heren weer wat wijzer geworden :)

Maar dan nog baal ik dat het bij K60 zo snel ophoudt :confused:

cluc
 

DeletedUser

Guest
Ty heren weer wat wijzer geworden :)

Maar dan nog baal ik dat het bij K60 zo snel ophoudt :confused:

cluc

dat is super voor je stam
kun je meer offence bouwen omdat je aan de andere kant niet hoeft te verdedigen he ;)
 

DeletedUser

Guest
Chapeau voor je opzoekingswerk maar het klopt niet volledig.

Dat heet algemene kennis (=MeesterBREIN)
Kan dat die helling niet geheel klopt, is ook al 10 jaar geleden dat ik dat bij aardrijkskunde heb gehad :D
 

DeletedUser

Guest
dat is super voor je stam
kun je meer offence bouwen omdat je aan de andere kant niet hoeft te verdedigen he ;)


Geen slecht id :p

Onder welke account speel jij nu eigelijk ? Jij was berucht in beware K23 tijd hoor ik van een paar gamematen :D

cluc
 

DeletedUser

Guest
Dat ovaal zijn komt toch door de rotatie van de aarde die de materie waar de aarde is uit opgebouwd een beetje naar de polen drukt. Dus dat het in het midden naar de polen wilt ik kan het niet echt goed duidelijk maken zonder tekening maarja.
 

DeletedUser11302

Guest
als je kijkt zie je dat K60 op dat kaartje ook groter is ;) de wereld stopt gwn bij de echte grens :)
 

DeletedUser7172

Guest
als je kijkt zie je dat K60 op dat kaartje ook groter is ;) de wereld stopt gwn bij de echte grens :)

Eens, het is dat BWR niet op de kaart staat maar zelfs door het gebrek aan grijze dorpen in het uiterste zuidwesten van K60 zie ik mijn clustertje liggen.
 
Bovenaan