DroomSpeler.

Reactiescore
786
Sam for president :cool:
 
Reactiescore
786
Minder praten meer lijstjes ;D
 

DeletedUser51306

Guest
gelukkig deed die dit niet op het Dei forum :p

soms wel hoor :p

Naar mijn weten had mijn woordenschat toentertijd een ingetogen dynamiek tussen difficiele en ongecompliceerde woorden. De woordenschat die ik nu produceer brengt sensatie in het typen. Uiteraard is dit vanuit een subjectief platform bekeken..

De gustibus et coloribus non est disputandum, persoonlijk vind ik het overdadig gebruik van leenwoorden niet meteen een oogmerk van een progressieve spelling. Het doet me veeleer denken aan de eloquentie van menig rederijker. Waarschijnlijk is dit echter ook een stukje beroepsmisvorming van mijn kant :p. Ik volg zelf eerder de ideeën van prof. van der Horst wanneer hij het heeft over het "einde van de standaardtaal", met voorbehoud natuurlijk, taal is een langzame dynamiek die slechts over een spanne van honderden jaren een ingrijpende verandering ondergaat.

En ik wil je niet wegjagen van dit forum ofzo hoor :p. Je bent meer dan welkom xD. Ik trek enkel het nut van je taalgebruik in twijfel. Educatief lijkt het me ook niet meteen, aangezien een groot deel van dit forum niet begrijpt waar je het over hebt. :D

En om iets specifiek te noemen: semantiek is een specifiek onderdeel van de taalkunde, en is dus ook maar een fractie van wat er onderricht wordt ^^

De facto, De taaluiting is een invariabel iets, Een universeel iets, Iets wat waarachter extraordinair is of kan zijn. Het utaliseren van deze spraakvermogens op universele basis influenceert de menigte op een diapositieve trant waarbij er in enige zin een educatief element tot stand komt (De instigatie aangrijpen om een lexicon te consulteren & Zodoende zichzelf te instrueren).

Men kan hetzelfde debiteren over de Nederlandse lingua franca, namelijk het Algemeen (Beschaafd) Nederlands. Men kan dit zowel bespiegelen als een criterium, Een handelswijze en/of een utalisatie. Dus, Men kan dit op zowel een imposante als onsecure optiek opvatten..

Een etablissement kan zich autoriseren in een varia van conduite, Het auditorium kan de benuttigde conduite ervaren en interpreteren in een varia van omgansvormen waarvan de tournure globaal is. Aldus: 'De gustibus et coloribus non est disputandum'.

Klaarblijkelijk bevatte mijn cognitie een foutieve convictie, Ik heb altijd als gedacht dat Semantiek een andere verwoording was voor de Taal- en Letterkunde. Mijn dank hiervoor. :)

When you know a thing, To hold that you know it; And when you do not know a thing, To allow that you do not know it - This is Knowledge.​


Om het gespreksthema eens te fluctueren, Niemand palpiteert mij weg, Integendeel. Echter beoog ik met 'Geen meerwaarde' dat de geplaatste reply's offtopic gingen.

The true delight is in the finding out rather than in the knowing.​

Maar laten we dit onderwerp afronden.
 

DeletedUser

Guest
De facto, De taaluiting is een invariabel iets, Een universeel iets, Iets wat waarachter extraordinair is of kan zijn. Het utaliseren van deze spraakvermogens op universele basis influenceert de menigte op een diapositieve trant waarbij er in enige zin een educatief element tot stand komt (De instigatie aangrijpen om een lexicon te consulteren & Zodoende zichzelf te instrueren).

Men kan hetzelfde debiteren over de Nederlandse lingua franca, namelijk het Algemeen (Beschaafd) Nederlands. Men kan dit zowel bespiegelen als een criterium, Een handelswijze en/of een utalisatie. Dus, Men kan dit op zowel een imposante als onsecure optiek opvatten..

Een etablissement kan zich autoriseren in een varia van conduite, Het auditorium kan de benuttigde conduite ervaren en interpreteren in een varia van omgansvormen waarvan de tournure globaal is. Aldus: 'De gustibus et coloribus non est disputandum'.

Klaarblijkelijk bevatte mijn cognitie een foutieve convictie, Ik heb altijd als gedacht dat Semantiek een andere verwoording was voor de Taal- en Letterkunde. Mijn dank hiervoor. :)

When you know a thing, To hold that you know it; And when you do not know a thing, To allow that you do not know it - This is Knowledge.​


Om het gespreksthema eens te fluctueren, Niemand palpiteert mij weg, Integendeel. Echter beoog ik met 'Geen meerwaarde' dat de geplaatste reply's offtopic gingen.

The true delight is in the finding out rather than in the knowing.​

Maar laten we dit onderwerp afronden.
Even een paar dingen uitpikken ;). Wat bedoel je precies met 'de taaluiting is een invariabel iets'? Als dat zo was spraken we nu nog zoals bij het begin der tijden ^^. Ik betwijfel ook of iemand met z'n woordenboek erbij je posts gaat nalopen, ben ik persoonlijk ook te lui voor, het meeste kan ik wel uit de context opmaken. :) En we zijn hier inderdaad wel redelijk off-topic haha :D
 

DeletedUser21830

Guest
Even een paar dingen uitpikken ;). Wat bedoel je precies met 'de taaluiting is een invariabel iets'? Als dat zo was spraken we nu nog zoals bij het begin der tijden ^^. Ik betwijfel ook of iemand met z'n woordenboek erbij je posts gaat nalopen, ben ik persoonlijk ook te lui voor, het meeste kan ik wel uit de context opmaken. :) En we zijn hier inderdaad wel redelijk off-topic haha :D
Zelfs onpersoonlijk steek ik er geen moeite in ;). Ik lees het alleen even op inhoud: niks zinnigs? Dan weer verder. Ik heb geen zin om TaalMeester te spelen. Dan wordt te TM i.p.v. TW. Dat is een heel ander spel.

Nog buiten het feit dat het in een zwaar veroudert Font is geschreven. Times-Roman is een 100 jaar geleden uitgevonden. Door de continu uitvloeiende inkten op het slechte krantenpapier van ooit gaf het, dankzij zijn schreef met afgeronde hoeken, een strakkere, meer leesbare letter. Op de monitoren van nu heeft het het omgekeerde effect. Moeilijk leesbaar en komt onscherp over. De huidig trend, het gebruik van klein font, punt of 10 hoog, is gebaseerd op de slanke, schreefloze fonts van tegenwoordig. Door het toe te passen op een achterhaald font als Times-Roman, krijg je een onleesbare, zware koppijn bagger om door te worstelen. Neem als voorbeeld een Verdana voor de monitor, of een Futura-light voor drukwerk. Dat komt fris, helder en duidelijk over. Je richt je dan op het verhaal, en verzand niet in de brij die er nu staat. Dat is alleen om aandacht te trekken, om "anders" te zijn. Helaas bereik je daar bij mij het tegengestelde effect. Toen ik je stukje zag, heb ik gelijk gekeken of Shynra al commentaar had gegeven. Daarna een paar zinnen gelezen en de rest geëxtrapoleerd.

Probeer het eens topic gericht (zoals je eerder wel deed) en smeer dit soort epistels uit over de topics in AF die daartoe wél bestemd zijn.
Hartelijk dank.
Wobke.

ps.
het is je inderdaad gelukt commentaar los te krijgen :rolleyes:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
best goed leesbaar maar ik ben dan ook dol op die veel te deftige woorden :p hoewel ik ze zelf amper gebruik door mijn gebrek aan gramatica sorry ik heb geen echte taalknobbel :(

toch is het goed te lezen voor wie zijn nederlands heeft gehad en eventueel een beetje engels erbij doet.


en ik heb vandaag dan ook de stam van w14 ontdekt op w27 :p welkom ns maar jullie liggen wel ongelukkig hoor veels te dichtbij :p

maar ontopic zou geen kwaad kunnen, en daarom vandaag een speciale droomspeler, kriss oftewel shynra, weer eens anders dan het riedeltje moon en bjorn voor mij, hoewel ik kriss graag als vijand hou mag hij gerust zijn vermelding krijgen hij werkt er ook naar :p
 

DeletedUser62448

Guest
droomspeler? is er dan zolang geen droomspeler geweest?:O
nou hier ben ik dan:D
 
Bovenaan