Kraak de code *hard*

DeletedUser13801

Guest
Zal er ook maar gelijk bijzetten waarom niet. :p
Dat teken zou je in dat geval alleen neerzetten als je de tekens in paren moest nemen, om aan te geven van "dit is een deel van een paar, maar is nul, dus reken deze niet mee".
Echter zijn er oneven woorden. ^^
 

DeletedUser

Guest
Jullie hebben het allemaal over dat de J geen klinker kan zijn omdat de J drie keer voorkomt (in JJJP), maar misschien is het een willekeurige klinker en is het dan een woord in de trant van 'eeuw'. (3x klinker).

Verder snapte ik Jodudes verhaal niet helemaal :p
Dit stond er in de quote van dirk-janus :
Drie keer 'J' is inderdaad vreemd. Samengenomen met het feit dat er woorden zijn met oneven aantallen letters.
Zie hierboven
Wat mij juist opvalt is van alle letters in het alfabet er maar een paar worden gebruikt. De B, D, F, H, J, L, N, P, R.
Zoals gezegd alleen maar even letters, wel vreemd dat er na de R geen letter meer gebruikt worden. Je zou zeggen dat elke letter een vaste betekenis heeft, maar ik heb geen idee wat de formule dan is...

Wat ook zo is, is dat tussen elk van deze letters in het alfabet één letter tussen zit.
Dat heb je met even getallen he :) Helaas moeten wss wel alle letters (of bijna alle) van het alfabet gebruikt worden, aangezien er veel zinnen zijn die heel veel letters gebruiken.
 

DeletedUser13801

Guest
Ik heb nogal veel "verhalen" in dit topic staan Ice-Cool, welke snap je niet? :p
Ja, nou ik begin eigenlijk mijn twijfels te hebben of het feit dat het even getallen zijn relevant is voor de codering, meer het aantal. Zoals hij in zijn post heeft gezet, negen dus. Met de getallen 1 t/m 9 kun je niet alle getallen vormen.
Ook denk ik niet dat het hekje '0' is, met name vanwege mijn post aan Che., daarbij is nul alleen een ondeelbaar getal.

Evenals de relevantie van de hekjes, dit zou DJ ook gewoon zo kunnen hebben gedaan omdat hij wilde dat niemand vanuit de klinkers zou gaan rekenen omdat het het aantal mogelijkheden dan aanzienlijk zou verkleinen. Vandaar dat hij ook twee hekjes achter elkaar heeft neer gezet.

Het kan natuurlijk ook dat dit allemaal bullshit is. :p

@Ice: wat bedoel je met: "...wel vreemd dat er na de R geen letter meer gebruikt worden."
?
 

DeletedUser50329

Guest
Ik zat te denken, aan dat #ook een getal is, welk welk getal heb ik het nog niet over en dat je door getal moet delen, maar ander dan 4 en dan je dus ook combo's hebt met 3getallen. Echter hoe kan je dan weten waar het combo van 2is en waar 3is
 

DeletedUser50329

Guest
Maar begin beetje vast te zitten, ga het ff laten liggen en misschien later nog eens kijken of ik nog iets zie:p
 

DeletedUser13801

Guest
Ik vraag me af, als de coderingscode constant is, waarom zien we dan niet één regelmatig verschijnende combinatie.
Voor de "e".
 

DeletedUser7072

Guest
Ik vraag me af, als de coderingscode constant is, waarom zien we dan niet één regelmatig verschijnende combinatie.
Voor de "e".

Dit is een prachtige code die geen patronen heeft zoals standaard codes. Ik verwissel geen letters met andere letters, dat lijkt me nu wel duidelijk. Het is nog net geen voer voor inlichtingendiensten. Maar je hebt net een stap in de goede richting gezet, kijk nog is heel goed naar de implicaties van wat je net ontdekte over de voorkomende letters.

EDIT: Als een ander een dergelijke code hier op het forum neerzette had ik die ook niet zomaar kunnen kraken. We doen het stap voor stap en ik zal het aangeven als je een redenering hebt die naar het antwoord leidt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser13801

Guest
Zal 's even nadenken. M'n implicaties waren:

- Er zijn negen letters gebruikt.
- Deze letters kunnen getallen vormen, alleen of met meerdere.

Waar ik aan twijfel is dat het '#' = 0, maar misschien levert het meer op als ik aanneem van wel.
In dat geval zouden de getallen eigenlijk elk getal kunnen vormen.

Misschien gebruik je een bepaalde formule, dan heb je een nul helemaal niet nodig.
 

DeletedUser

Guest
FLPBPDD JP#F BBFNJH JJJP DNNRHJ.

6 12 16 2 16 4 4
10 16 # 6
2 2 6 14 10 8
10 10 10 16
4 14 14 18 8 10

Ik heb het even in nummers gezet, lijkt me dat we hiermee moeten puzzelen.
 

DeletedUser

Guest
@ Jodude, ik bedoelde dit :
Wat mij juist opvalt is van alle letters in het alfabet er maar een paar worden gebruikt. De B, D, F, H, J, L, N, P, R.
Dus geen letters meer na de R.

Zou #=27 (of 28, als je een even getal wil) niet kunnen? Want misschien is de formule iets van dit :

VB>>
Formule is : letter = *getal van Letter* - 2
Dan moet je dus ook een getal boven 26 vinden, want anders kan je nooit de laatste letter van het alfabet maken.

Dit is natuurlijk heel simpel uitgelegd, en ik heb geen idee of er wel zoiets als een formule is ofzo hoor :p


6 12 16 2 16 4 4
10 16 # 6
2 2 6 14 10 8
10 10 10 16
4 14 14 18 8 10
Ik heb geteld hoe vaak de letters voorkomen :
drie keer : 2
drie keer : 4
drie keer : 6
twee keer : 8
zes keer : 10
een keer : 12
drie keer : 14
vier keer : 16
een keer : 18

Even op een rijtje :
een keer : 12, 18
twee keer : 8
drie keer : 2, 4, 6, 14
vier keer : 16
zes keer : 10
Wat opvalt is dat er niks vijf keer voorkomt. Ik kijk even bij die andere zin, om te kijken of er een soort verband is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
BDJNJF#F# N##H BFPRFRDLD DRJP DJDDRP

2 4 10 14 10 6 # 6 #
14 # # 8
2 6 16 20 6 20 4 12 4
4 18 10 16
4 10 4 4 18 16

twee keer : 2
zeven keer : 4
vier keer : 6
een keer : 8
vier keer : 10
een keer : 12
twee keer : 14
drie keer : 16
twee keer : 18
twee keer : 20

Weer even op een rijtje :
een keer : 8, 12
twee keer : 2, 14, 18, 20
drie keer : 16
vier keer : 6, 10
zeven keer : 4
wat nu opvalt : alweer niks wat vijf keer voorkomt en ook niks dat zes keer voor komt.

Zet je nu die andere er bij :


drie keer : 2
drie keer : 4
drie keer : 6
twee keer : 8
zes keer : 10
een keer : 12
drie keer : 14
vier keer : 16
een keer : 18

Even op een rijtje :
een keer : 12, 18
twee keer : 8
drie keer : 2, 4, 6, 14
vier keer : 16
zes keer : 10

En dan mogen jullie het verband uitzoeken :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser13801

Guest
Veulste simpel.

Dirk zei: "Dit is een prachtige code die geen patronen heeft zoals standaard codes."
Hoe jij het benaderd is dit niet van toepassing.

Als het inderdaad zo is wat dirk zegt is er nog een variabele van toepassing, misschien de locatie van de letters of iets dergelijks.

Je moet de letters overigens zo zien:

B = 1
D = 2
enz...

In andere woorden:

"FLPBPDD JP#F BBFNJH JJJP DNNRHJ.

BDJNJF#F# N##H BFPRFRDLD DRJP DJDDRP"

is

"3681822 58#3 113754... enzovoorts"
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser54057

Guest
heb het even onder elkaar gezet
F 3
L 6
P 8
B 1
P 8
D 2
D 2

J 5
P 8
# #
F 3

B 1
B 1
F 3
N 7
J 5
H 4

J 5
J 5
J 5
P 8

D 2
N 7
N 7
R 9
H 4
J 5
.

B 1
D 2
J 5
N 7
J 5
F 3
# #
F 3
# #

N 7
# #
# #
H 4

B 1
F 3
P 8
R 9
F 3
R 9
D 2
L 6
D 2

D 2
R 9
J 5
P 8

D 2
J 5
D 2
D 2
R 9
P 8

is het misschien iets met die getallen bij elkaar optellen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Als we jojor's theorie moeten geloven en alles door 2 delen blijven er 13 verschillende mogelijke cijfers over. Misschien staat de # dan voor 10?
 
Bovenaan