Zelfverdediging.

DeletedUser

Guest
was jij niet degene met altzheimer?

En wat heeft dat er mee te maken?
Dat jij niets eens een normaal gesprek kunt voeren met pm's, over iets waar we het gisteren nog over hadden, maakt mij nog geen alzheimer-patiënt.
Jij herinnerd je dingen van een dag geleden niet en dan heb ik alzheimer?:confused:
 

DeletedUser39375

Guest
En meneer Rent is weer aan het trollen:rolleyes:

In ieder geval, ik zal het maar uitleggen, misschien dat je dan daadwerkelijk nog iets leert. Het verschil tussen 'sein' en 'sollen', zoals Kant dat formuleert, is het verschil tussen wat werkelijk is en wat zo behoort te zijn. Dit zijn twee verschillende dingen. Ik zeg niet dat je een inbreker met een knuppel dood moet slaan, wat onder de categorie 'sollen' zou vallen, maar ik zeg dat je in staat bent met een knuppel een inbreker dood te slaan, wat onder 'sein' valt. Je kan me moeilijk een barbaar noemen op basis van het noemen van een feit.

Als we kijken naar het 'sollen' op dit forum, zou je hier nu een serieuze reactie opgeven. Toch ben ik bang dat straks het 'sein' is, dat je dit bericht negeert of er weer een totaal onzinnige reactie opgeeft. Zie je hoe nuttig deze termen zijn?^^

sein en sollen is dacht ik duits?

drollen en hollen nederlands.


zie je hoe nuttig het is om nederlandse taal te gebruiken?
en niet van onze duitse buren?

zodra je weer deftig nederlands gebruikt.
zal ik serieus in het nederlands antwoorden.
das toch redelijk?
of niet soms!
 

DeletedUser3750

Guest
sein en sollen is dacht ik duits?

drollen en hollen nederlands.


zie je hoe nuttig het is om nederlandse taal te gebruiken?
en niet van onze duitse buren?

zodra je weer deftig nederlands gebruikt.
zal ik serieus in het nederlands antwoorden.
das toch redelijk?
of niet soms!

Het verschil tussen 'sein' en 'sollen', zoals Kant dat formuleert, is het verschil tussen wat werkelijk is en wat zo behoort te zijn.

Dit, beste Rent, is een letterlijk citaat uit mijn bericht. Ik leg je onmiddellijk uit wat sein en sollen is in het Nederlands. Ik leg je ook onmiddellijk uit waarom ik deze twee termen gebruik, namelijk omdat dat de termen zijn die in de filosofie ervoor gebruikt worden. Ik had ook 'is' and 'ought' kunnen nemen, die ook gebruikt worden, maar dan vervielen wij nog altijd in het Engels. Zodoende staat er dan ook die uitleg bij.

Misschien is het verstandig om een post verder te lezen dan tot het eerste woord wat je niet begijpt, enkel en alleen al voor het geval dat er vlak daarna misschien wel de uitleg komt;)
 

DeletedUser

Guest
sein en sollen is dacht ik duits?

drollen en hollen nederlands.


zie je hoe nuttig het is om nederlandse taal te gebruiken?
en niet van onze duitse buren?

zodra je weer deftig nederlands gebruikt.
zal ik serieus in het nederlands antwoorden.
das toch redelijk?
of niet soms!

Mag ik even?

Sein en sollen is dacht ik Duits?

Drollen en hollen Nederlands.


Zie je hoe nuttig het is om Nederlandse taal te gebruiken, en niet van onze Duitse buren?

Zodra je weer deftig Nederlands gebruikt.
Zal ik serieus in het Nederlands antwoorden.
Dat is toch redelijk, of niet soms?

Dank u wel
 

DeletedUser

Guest
sein en sollen is dacht ik duits?

drollen en hollen nederlands.


zie je hoe nuttig het is om nederlandse taal te gebruiken?
en niet van onze duitse buren?

zodra je weer deftig nederlands gebruikt.
zal ik serieus in het nederlands antwoorden.
das toch redelijk?
of niet soms!

zodra jij woorden goed leert spellen, zullen wij zo min mogelijk van onze duitse buren afpakken:rolleyes:

Echt, serieus. Wanneer ga jij eens wat aan je taal doen?
En nee, het ligt waarschijnlijk niet aan je leeftijd, want als je nog steeds karate kunt doen, ben je nog wel jong genoeg om niet zulke fouten te maken.
En het ligt ook niet aan je "computerkunsten", want als het daar wel aan zou liggen, zou niet 90% van mijn ICT-opleiding zakken voor een instaptoets Nederlands.(ik zit overigens bij die 10% die het wel heeft gehaald)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Rent to kill pleur een eind op aub. Niet alleen is het "gewoon" off-topic wat jij hierboven uitkraamt maar ook nog eens zeer storend en onderstaande ook enigzins verontrustend:

niemand heeft iets te zoeken in een ander zijn woning.
niemand heeft het recht een ander zijn zuur verdiende spullen ongevraagd mee te nemen.
word dat toch gedaan heb ik een gepaste oplossing voor het probleem.
ik heb een ijzerknipper in mijn gereedschapskist.
met de vingers waarmee hij aan mijn spullen heeft gezeten.
die vinger heel langzaam en voorzichtig.
met gelijdelijk kracht vermeerderen rond betreffende vingers aanbrengen.
en dan net zolang kracht verhogen.
tot het vingertje,SNAP zegt.
dat is echt mijn zwitserleven gevoel.
want tenslotte,hebben ze niets te zoeken tussen mijn bezittingen en spullen toch?
alleen jammer dat het in nederland niet schijnt te mogen.
wel in arabische landen.
daar hakken ze je klauwen er gewoon af!
heel soms hebben ze echt goede ideeen die gasten ,die we hier eigenlijk zouden moeten doorvoeren.
geweldig!!!!


:D

Bovenstaande kan niet eens als zelfverdediging/noodweer gerekend worden maar gewoon marteling, draai je voor de bak in.
 

DeletedUser

Guest
zodra jij woorden goed leert spellen, zullen wij zo min mogelijk van onze duitse buren afpakken:rolleyes:

Echt, serieus. Wanneer ga jij eens wat aan je taal doen?
En nee, het ligt waarschijnlijk niet aan je leeftijd, want als je nog steeds karate kunt doen, ben je nog wel jong genoeg om niet zulke fouten te maken.
En het ligt ook niet aan je "computerkunsten", want als het daar wel aan zou liggen, zou niet 90% van mijn ICT-opleiding zakken voor een instaptoets Nederlands.(ik zit overigens bij die 10% die het wel heeft gehaald.

Check mijn reactie, vlak boven jou reactie wat ik heb geciteerd :p
 

DeletedUser

Guest
Ja, ik zag het al.
Wat wil je nog meer?
Iedereen zegt wat over zijn "taalkunsten" en hij probeert niet eens één keertje om fatsoenlijke zinnen te bouwen.
 

DeletedUser3750

Guest
Rent to kill pleur een eind op aub. Niet alleen is het "gewoon" off-topic wat jij hierboven uitkraamt maar ook nog eens zeer storend en onderstaande ook enigzins verontrustend:


Bovenstaande kan niet eens als zelfverdediging/noodweer gerekend worden maar gewoon marteling, draai je voor de bak in.

Maakt hem weinig uit hoor;) Hij is ook hermafrodiet, homo, getrouwd met een vrouw, volgens mij ook een keer gezegd dat die vrouw allochtoon was etc. Hoop gezwets, weinig nuttigs.

Om dan maar weer on-topic te komen, dit zal inderdaad geen enkele rechter opvatten als noodweer^^
 

DeletedUser51938

Guest
Veel interessanter is hoe Rent de veroordeling voor marteling zou be/ver-oordelen :p

Ik blijf bij mijn punt dat het raar is dat ik een getrainde waakhond mag hebben die de overvaller mag immobiliseren middels bijten, maar zelf niet mijn overvaller buitenproportioneel mag uitschakelen. (lees: iemand die alleen getrained is in muisklikken 3e dan, zal een knuppel moeten pakken en toeslaan voordat de inbreker iets zou proberen van geweld. Dit zou ernstig letsel kunnen opleveren)

De grote vraag is waar je de grens legt bij wat buitenproportioneel is .. ik ben van mening dat die grens bij mijn voordeur ligt, en dat je daarna bent overgeleverd aan wat de betreffende bewoner nodig acht. Als dat (bij sporen van braak) en volgens sectie op het lichaam idd buitenproportioneel was omdat de helft van de verwondingen na de dood toegebracht zijn oid (niet te serieus op in gaan mmkay?) dan zou je als OM een rechtszaak kunnen beginnen tegen de huiseigenaar.

Door het om te draaien denk ik dat het aantal woninginbraken drastisch zou verminderen en het recht ook meer recht gedaan wordt.
 

DeletedUser3750

Guest
Maar wanneer is iets dan inbreken? Als iemand jouw sleutel ongewenst heeft en daarmee je huis binnendringt, is dat dan inbraak? In dat geval kan je makkelijk iemand waar je het niet meer goed mee kan vinden afmaken in je huis en stellen dat hij ongewenst je huis binnen kwam. Maar ook sporen van een inbraak kan je natuurlijk zelf aanbrengen.

Wat mij betreft moet er een redelijke grond zijn voor het iemand aandoen van geweld: stel dat de inbreker probeert te ontvluchten, mag je hem wat mij betreft best proberen vast te houden. Stel dat de inbreker je aanvalt, mag je wat mij betreft best noodweer toepassen. Men moet echter wel een grens trekken tussen noodweer en eigen rechter spelen en dat is inderdaad een lastige grens. Laten we stellen dat op het moment dat iemands vingers langzaam zijn afgeknipt met een tang, dat geen noodweer was^^
 

DeletedUser

Guest
Inbreken is zodra je wederrechtelijk binnendringt..(logisch? :rolleyes:)

Zie bijv. Art. 138 Sr lid 2:
"Hij die zich de toegang heeft verschaft door middel van braak of inklimming, van valse sleutels, van een valse order of een vals kostuum, of die, zonder voorkennis van de rechthebbende en anders dan ten gevolge van vergissing binnengekomen, aldaar wordt aangetroffen in de voor de nachtrust bestemde tijd, wordt geacht te zijn binnengedrongen."

Vooral dat "wordt geacht" is interessant. Zullen vast nog verder duidelijke(re) uitwerkingen van inbraak bestaan..en anders kan je je op jurisprudentie beroepen.

Maar goed, het is idd handig te zorgen dat je niet buitenproportioneel reageert (vingers afhakken e.d. :D) want mocht er idd twijfel zijn of er sprake is van een inbraak dan heb je iig niet al te buitensporig gereageerd en zal de rechter in meeste gevallen wel mild zijn :D
 

DeletedUser3750

Guest
Anders dan ten gevolge van een vergissing? Dat je 's nachts naar beneden gaat en dat daar een inbreker zit en dan zegt: "Wat, is dit niet mijn huis? Oh sorry man!" :p

Maar als je dus binnen komt met een sleutel die niet vals is, is het geen inbraak, zo begrijp ik het tenminste... damn, wedden dat Yolanthe daarvan op de hoogte was?
 

DeletedUser51938

Guest
Daarom zijn ze dit dus al aan het herzien, want met klopsleutels kan je overal zonder sporen van braak binnenkomen. Tenminste, als je een sleutel nodig hebt dan hè .. :p
 

DeletedUser

Guest
Anders dan ten gevolge van een vergissing? Dat je 's nachts naar beneden gaat en dat daar een inbreker zit en dan zegt: "Wat, is dit niet mijn huis? Oh sorry man!" :p

XD

Maar als je dus binnen komt met een sleutel die niet vals is, is het geen inbraak, zo begrijp ik het tenminste... damn, wedden dat Yolanthe daarvan op de hoogte was?

Daarom zijn ze dit dus al aan het herzien, want met klopsleutels kan je overal zonder sporen van braak binnenkomen. Tenminste, als je een sleutel nodig hebt dan hè .. :p

"en anders dan ten gevolge van vergissing binnengekomen"

Dit sluit ook een hoop uit he ;)
 

DeletedUser3750

Guest
Maar geldt dat niet alleen bij de 'voor de nachtrust geldende tijden'? Omdat het staat tussen 'die' en 'aldaar' komt het op mij over als: "of die aldaar wordt aangetroffen in de voor de nachtrust bestemde tijd, zonder voorkennis van de rechthebbende en anders dan ten gevolge van vergissing binnengekomen." Maar kan ook aan mij liggen.
 

DeletedUser

Guest
Hmm. Maar stel nu, een inbreker komt binnen , hij pakt gewoon wat hij wil , hij valt je niet aan, en jij staat er maar op te kijken. Zo word het wel heel makkelijk voor inbrekers ea?:/
 

DeletedUser

Guest
Maar geldt dat niet alleen bij de 'voor de nachtrust geldende tijden'? Omdat het staat tussen 'die' en 'aldaar' komt het op mij over als: "of die aldaar wordt aangetroffen in de voor de nachtrust bestemde tijd, zonder voorkennis van de rechthebbende en anders dan ten gevolge van vergissing binnengekomen." Maar kan ook aan mij liggen.

Ja je hebt gelijk, denk dat deze wat alomvattender is:

Lid 1 van datzelfde wetsartikel (138 Sr):
"Hij die in de woning of het besloten lokaal of erf, bij een ander in gebruik, wederrechtelijk binnendringt of, wederrechtelijk aldaar vertoevende, zich niet op de vordering van of vanwege de rechthebbende aanstonds verwijdert, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie."

Is duidelijk een verbod op inbraak. Maar goed, je kan altijd discussieren wanneer iets inbraak is..wat in lid 2 gedaan wordt, alleen dus - raar genoeg - alleen voor de nacht (en die tijden zijn niet eens specifiek, mss dat voor iemand die nachtdiensten draait andere tijden gelden? :D)
 

DeletedUser3750

Guest
Maar als je niet thuis bent, kan je dan weer niet zeggen dat die persoon zich moet verwijderen. Maar ja, er zullen nog wel 10 definities zijn dan :p

En om je zaak dan wat kracht bij te zetten de rechter een brief schrijven: "Ik kan geen rechtzaak bij wonen om 2 uur 's middags, deze uren zijn voor mijn nachtrust bestemt. Kan het misschien om 2 uur 's nachts?" :p
 

DeletedUser39375

Guest
Het verschil tussen 'sein' en 'sollen', zoals Kant dat formuleert, is het verschil tussen wat werkelijk is en wat zo behoort te zijn.

Dit, beste Rent, is een letterlijk citaat uit mijn bericht. Ik leg je onmiddellijk uit wat sein en sollen is in het Nederlands. Ik leg je ook onmiddellijk uit waarom ik deze twee termen gebruik, namelijk omdat dat de termen zijn die in de filosofie ervoor gebruikt worden. Ik had ook 'is' and 'ought' kunnen nemen, die ook gebruikt worden, maar dan vervielen wij nog altijd in het Engels. Zodoende staat er dan ook die uitleg bij.

Misschien is het verstandig om een post verder te lezen dan tot het eerste woord wat je niet begijpt, enkel en alleen al voor het geval dat er vlak daarna misschien wel de uitleg komt;)

vanmorgen 3 nederlandse woordenboeken door gespit.
nergens sein en sollen gevonden!
ben jij misschien een belg?
misschien dat het bij jullie wel gangbare woorden zijn.


@lego

Mag ik even?

Sein en sollen is dacht ik Duits?

Drollen en hollen Nederlands.


Zie je hoe nuttig het is om Nederlandse taal te gebruiken, en niet van onze Duitse buren?

Zodra je weer deftig Nederlands gebruikt.
Zal ik serieus in het Nederlands antwoorden.
Dat is toch redelijk, of niet soms?

Dank u wel


voor taal verbeteringen heb ik ook voor jou,een speciaal topic geopend.
das voor mensen die de hele dag niets te doen hebben.
net als lego voor dat doel is bestemd

oeps!!!!
weer een hoofdletter vergeten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan