Meerdere groepen tegelijk

Goed Idee?

  • Ja

    Stemmen: 54 93,1%
  • Nee

    Stemmen: 4 6,9%

  • Totaal aantal stemmers
    58

DeletedUser

Guest
misschien is dit iets:
Je kunt groepen aanmaken... EN subgroepen!
Dan krijg je 2 bars waar dus je groepen ins taan, de bovenste (die we nu hebben) heeft de groepen, en de 2e die heeft de subgroepen, dat is wel handig.
Voorbeeld:
--[[De dikgedrukten zijn de "geselecteerde" groepen

Offense - Defense - Kerk
-------------------------------
C77 - C78 - C67 - C68
-------------------------------
Dorp 16
Dorp 28
Dorp 69

Of dit:
Offense - Defense - Kerk
-------------------------------
C77 - C78 - C67 - C68
-------------------------------
Dorp 23
Dorp 34
Dorp 55

enzovoort.
Hiermee kun je dus heel gemakkelijk verschillende combinaties maken en als er geen dorpen in die combinatie zitten dan laat het ook geen dorpen zien natuurlijk.
Wat vinden jullie daarvan?

Dat heet een boomsysteem en is al voorgesteld, de voorkeur gaat uit naar een "tabelsysteem": ieder dorp kan een onbepaald aantal groepen toegekend krijgen; door middel van een filter kan men dan die dorpen filteren per groep.

  1. Boomsysteem:
    1. Groep 1;
      1. Groep 1.1;
      2. Groep 1.2;
        1. Groep 1.2.1;
        2. Groep 1.2.2 (enz.).
      3. Groep 1.3 (enz.).
    2. Groep 2;
    3. Groep 3 (enz.).
  2. "Tabelsysteem":
    • Dorp 1: [1][3][5]
    • Dorp 2: [1][3][6]
    • Dorp 3: [1][4][5] [highlight]<--[/highlight]
    • Dorp 4: [1][4][6] [highlight]<--[/highlight]
    • Dorp 5: [2][3][5]
    • Dorp 6: [2][3][6]
    • Dorp 7: [2][4][5]
    • Dorp 8: [2][4][6]
    • Dorp 9 (enz.)

Bij het Tabelsysteem kun je bijvoorbeeld alle dorpen {[1][4][?]} opvragen, dan krijg je dus de dorpen met een pijltje uit het filter. Ook mogelijk is dan - in tegenstelling tot het boomsysteem, dat de groepen los van elkaar staan. Je kunt dus ook de dorpen {[2][?][6]} oproepen. Andere mogelijkheden zijn {[1][?][?]}, {[?][3][?]} enz...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Heeft er misschien iemand een link naar de tool van Lillo?
Ik zit hier een beetje een account te herindelen en dat zou me een hoop werk schelen als ik gewoon kon filteren op meerdere groepen tegelijk.

Dit idee is trouwens heel goed! Ik zou het graag zo snel mogelijk ingevoerd zien. Moeilijk doen met aanvinken enzo hoeft helemaal niet. Gewoon meerdere groepen tegelijk aanklikken bereik je hetzelfde mee. Zie plaatje hieronder (en let alsjeblieft niet op die groepsnamen :p Daar klopt namelijk niets van, tis het idee)

1255769417-90.jpg
 

DeletedUser

Guest
Dit lijkt me best wel een goed idee, ik en waarschijnlijk ook heel veel andere spelers raken vreselijk gedemotiveerd van groepen indelen, en demotivatie leidt vaak tot stoppen..
 

DeletedUser

Guest
Eén van de zaken die ik mis in TW is de mogelijkheid om een selectie van dorpen te maken die in meerdere groepen zitten.
Zoals aangeduid in de begin post ben ik gaan zoeken voordat ikzelf het idee opperde, en kwam hier uit.
Uiteraard ben ik dus voor ....

Mijn wiskundige inslag vertaalt het even anders: wat gewenst is volgens mij is een AND - operator voor groepen.
Vrij opgeschreven:
Toon dorpen in K1 AND Off
Waarin "K1" en "off" groepen zijn.

De doorsnede uit de verzamelingen dus.

Is vast niet zo moeilijk te implementeren, en ongetwijfeld erg nuttig.

Hoe je de selectie-criteria (de groepen) aangeeft, is een keuze.
Een eenvoudig systeem is de huidige balk bij overzichten waarin je een groep kunt kiezen vervangen door dezelfde balk met een selektievakje (checkbox) per groep en een button "Toon".

Uiteraard zal invoering van deze AND onmiddellijk een roep om de OR functie veroorzaken.
De volgende stap wordt dan de NOT, en dan ben je ook klaar want daarmee heb je een volledig systeem.
Of dit eenvoudig te realiseren is kan ik zo 1-2-3 niet zien.
Programmatisch wel natuurlijk, maar hoe je een duidelijke interface maakt is wat lastiger.
Maar dit probleem is ongetwijfeld al 100-en malen opgelost, boolean algebra gaat al heel wat langer mee dan TW tenslotte ...

Ik hoop dat het idee eens ingevoerd wordt. Doorgeven aan het TW-Team lijkt haast overbodig, want het moet wel erg raar zijn als zij niet op de hoogte zijn van deze wens.
Het ligt immers nogal voor de hand dat je, zodra je verzamelingen (groepen) invoert, dat je graag operatoren (AND, OR, NOT) op deze groepen hebt ...:)
 

DeletedUser20308

Guest
Ik snap het niet..
Als je er zo van baalt om dorpen te zoeken omdat je niet kunt zien of het nou def of off is, dan schijt je dat toch ook van elkaar?

C 1 Offence
C 1 Defence
C 1 Opbouw
C 1 Edels

Voilá

Hoef je ook niet(s) te zoeken, en de mobs van tw aan het werk te zetten..

edit; ik snap echt werkelijk waar niets van de post vn menne0
 

DeletedUser

Guest
Ik ind dit zeker een goed idee, heb ok van die problemen en ben weer te lui om groepen opnieuw in te delen :D
 

DeletedUser

Guest
ik heb dit idee ook al altijd alleen nooit op het forum geplaatst.
dus zeker goed idee.
want dan moet ik zeer snel os verzenden en kan ik niet eens def/C3 OF def/C4 selecteren.
 

DeletedUser

Guest
Ik wou net dit idee gaan posten maar blijkbaar is deze er al =).
ik heb het topic doorlopen maar tot heden nog geen mod die iets heeft gezegd. ..

ik zou graag eens een mod zien antwoorden. ...
 

DeletedUser

Guest
Haha, ik ging dat idee juist posten, maar ik ben dus natuurlijk VOOR. Dat is zeer handig angezien ik 3 verschillende clusters heb en het dus zeer saai is op steeds de def-dorpen te zoeken dit in cluster 2 zitten bevoorbeeld, dan moet je steeds met de kaart werken en vooraleer je het gevonden hebt is je dorpje weg...
 
Reactiescore
2.493
Om hier even op in te springen:
InnoGames is aan het bekijken of dit technisch mogelijk valt in te voeren. Let erop dat ze het inmiddels al een aantal maanden aan het bekijken zijn. Hoop dus niet op het beste ;)

Met vriendelijke groeten,
Duckje
 

DeletedUser

Guest
Om hier even op in te springen:
InnoGames is aan het bekijken of dit technisch mogelijk valt in te voeren. Let erop dat ze het inmiddels al een aantal maanden aan het bekijken zijn. Hoop dus niet op het beste ;)

Met vriendelijke groeten,
Duckje

Thx, Voor het antwoord.
Hou ons op de hoogte =)
 

DeletedUser

Guest
Om hier even op in te springen:
InnoGames is aan het bekijken of dit technisch mogelijk valt in te voeren. Let erop dat ze het inmiddels al een aantal maanden aan het bekijken zijn. Hoop dus niet op het beste ;)

Met vriendelijke groeten,
Duckje

Als het maar een vooruitgang is! Hopelijk vinden ze wat he!
 

DeletedUser

Guest
Zou wel een welkome upgrade zijn ik ben maar met 3 groepen gaan werken hierdoor def off en edels, de lokatie zit in de namen verwerkt zo hoef ik niet per K een groep te maken, maar wordt wel gek als ik bij andere VV doe met 20 groepen is het overzicht kompleet weg
 

DeletedUser

Guest
is idd waar, ik doe het ook zoals jij, met def/off/edel groepen. ligging staat bij namen, bvb. elk dorp met naam k ligt bij elkaar. maar als ik eens VV doe bij iemand lig ik eindeloos te zoeken, of wanneer ik eens een blitskrieg uitvoer, en mijn co zich vergist van letter, ben ik ook weer enorm in de war, zo'n update zou perfect zijn
 

DeletedUser

Guest
Een vinksysteem is er al. Zie maar naar de snellijst tools. Daar vind je:
Dorpen aan groepen toevoegen (Lillorigga)

Dit systeem laat je toe om dorpen aan verschillende groepen toe te voegen.

Wat ik veel handiger zou vinden, is dat er een systeem komt met groepen en subgroepen. Of zoals eerder al gezegd een boomstructuur. Nu zit je met alle groepen op één lijn. Je zou bijvoorbeeld naar een systeem kunnen gaan, waarin je kan kiezen in welke groep en andere subgroepen jij je keuze wilt maken.

Om een voorbeeld te geven:

1ste lijn: af, niet af, alle
2de lijn of subgroep: aanvallend, verdedigend, alle
3de lijn: verkenners, ZC, sloop, ...enz., alle

zo kan je in enkele keuzes heel gemakkelijk jou bepaalde groep kiezen. Terwijl je nu alle mogelijke combinaties moet aangeven in je groepen.

Misschien vraagt de tool voor het groeperen dan om uitbreiding. Want ook in dit systeem zal je moeten aanduiden in welke groepen je dorp thuishoort.

Dat zou idd. veel handiger en overzichtelijker zijn...
Zo zijn er veel minder groepen die je moet aanmaken en dus overzichtelijker..
 

DeletedUser

Guest
Is hiervan al wat meer bekend? Zou namelijk zééééér handig zijn
 
Bovenaan