Stelling van de Dag

  • Topicstarter Deleted User - 487871837
  • Startdatum

DeletedUser69389

Guest
Dante heeft tot nu toe niet veel laten zien, voor zover ik weet. Aanval met 2 andere stammen op Dejavu is niet geslaagd en dante is al enkele accounts verloren aan dejavu.

Al zijn de 50k gastjes wel een leuke moraal muur tegen dejavu, maar vallen die ligt cali direct tegen 1 speler van dante aan.

Focus zou moeten liggen op rim veilig stellen en clustervorming als je het mij vraagt. Zeker met de ligging die jullie bezitten.
Welke accounts zijn wij aan Dejavu verloren? Intern Ior had zichzelf de nek omgedraaid door de smerige actie van Frank en Simon Stokvis heeft zich kranig verweerd tegen een 10x grotere overmacht die hem aanviel.
 
Reactiescore
1.367
Welke accounts zijn wij aan Dejavu verloren? Intern Ior had zichzelf de nek omgedraaid door de smerige actie van Frank en Simon Stokvis heeft zich kranig verweerd tegen een 10x grotere overmacht die hem aanviel.

Nou de accounts die je benoemt dus :p

Simon staat er maar is wel de 1/3e van zijn punten kwijt
 

DeletedUser75339

Guest
Door het ogenschijnlijk uiteenvallen van Fralo ligt de weg voor Dejavu open om uit te groeien tot de onbetwiste uitdager van Gods.

Voor dejavu verandert er amper iets lijkt me.
Liggen paar dorpjes bij abuser ja , maar denk niet dat dat de impact heeft die jij voor ogen hebt.

Hoop dat ze zich hergroeperen , zou leuk zijn mocht er een sterke stam in het zuiden blijven.
Misschien wel iets leuks voor abor om daar wat uit de grond te stampen.
Jullie lijken toch al zo zege zeker met gods , wat is er anders nog aan deze wereld ?
 

DeletedUser73358

Guest
1. Zlatan die met ulterior motives de stam verlaat met een zwak excuus wat mij betreft, zelf ook nooit voorstellen of met iniatieven naar voren gekomen en dan oppeens de stam verlaten en met een waslijstje komen. Staat vervolgens uiteraad volledig gestackt door vijandige stammen. Onder het motto dat ''het een stab is om ex-stam leden aan te vallen''. Uiteraad is dat B/S, helemaal als je naar de essentiële ligging van Zlatan keek, die verbond meerdere spelers aan een ander cluster dus uiteraad gaat de stam niet akkoord met een NAP van twee weken. 3 dagen voordat er aanvallen verstuurd worden lijkt me dan ook prima, dat hij tegen die tijd al bommetje vol gestackt was door meerdere vijandige stammen bevestigde de inschatting en de relevantie voor zo'n aanval.

2. Draggy (PP abusertjes) absoluut in paniek waren met 60 incs. (Geen recaps, geen stacks etc) Er direct de schoenen aangetrokken en hard weggerend, ook geen hulp gevraagd aan de stam en laat staan tijdig de VV te droppen. Spelers hadden echter wel tijd om snel nog even de PP op het account volledig over te zetten zodat er niet meer goed verdedigd kan worden. Uiteraad ga je dan internen, op dat moment kan je niets anders.

3. KDK (PP abusertjes) schijnbaar 1 hoofdspeler op vakantie, absoluut niet verdedigd door de spelers zelf. Vroegen defence aan (moesten schijnbaar in een PM reageren). Dan doe je dat meerdere keren, kort na de aanvraag en dan is het berichtje pas 8 uur later (uiteraad nadat alle treintjes al dorpjes hebben veroverd) gelezen.

Dan als klap op de vuurpijl heb je een leider die (deels begrijpelijk) klaar met de situatie is en de stam verlaat. Op papier een hele goede stam met zeker individuele kwaliteiten en een goed cluster maar als dat intern allemaal niet soepel verloopt en je een paar gewichten van lood moet tillen doet je rug op een gegeven moment pijn en daalt de motivatie.

running-scared.gif
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
3.586
1. Zlatan die met ulterior motives de stam verlaat met een zwak excuus wat mij betreft, zelf ook nooit voorstellen of met iniatieven naar voren gekomen en dan oppeens de stam verlaten en met een waslijstje komen. Staat vervolgens uiteraad volledig gestackt door vijandige stammen. Onder het motto dat ''het een stab is om ex-stam leden aan te vallen''. Uiteraad is dat B/S, helemaal als je naar de essentiële ligging van Zlatan keek, die verbond meerdere spelers aan een ander cluster dus uiteraad gaat de stam niet akkoord met een NAP van twee weken. 3 dagen voordat er aanvallen verstuurd worden lijkt me dan ook prima, dat hij tegen die tijd al bommetje vol gestackt was door meerdere vijandige stammen bevestigde de inschatting en de relevantie voor zo'n aanval.

Als iemand je stam zelfstandig verlaat mag je die al na 0 ms aanvallen hoor daar is echt helemaal niets mis mee. Niet dat het wat uit had gemaakt of jullie wel of niet meteen aanvielen want wij waren voorbereid op een mogelijke aanval.

Dat terzijde was Fralo gewoon een zwakke stam en dan vooral omdat ze teveel zwakke leden hadden en een zwakke leiding.
 
Reactiescore
64
ABOR maakt gebruik van steroïden


Ja of nee? + welke kuur? (groeihormonen???:confused:)
 

DeletedUser23778

Guest
Hoop wel dat ze daar in zuid de boel weer op de rit krijgen, al ben ik blij dat de ene naar de andere pp abuser omvalt. Desondanks blijf ik het zonde vinden van de toekomstige spelers die dat soort gasten al van TW weggejaagd hebben.

Wat vond Zlatan precies niet goed gaan? Ben als buitenstaander wel benieuwd naar zoiets gezien dat de aanleiding voor verschillende (kleine) massa's en de leave van Fluffydog lijkt te zijn geweest.
 
Reactiescore
3.586
Wat vond jij als buitenstaander wel goed gaan betreft Fralo? Moet je geen deskundige voor zijn in te zien die stam niet veel voorstelde.

Zlatan vond Apog leuker dan zijn buren in Fralo. Dus ik gaf hem de garantie als die voor mijn kant zou kiezen ik hem zou beschermen tegen mogelijke aanvallen, ik een stam zou oprichten waar hij bij mocht en we zo verder zouden gaan in de wereld.

Dat vond die een gewaagde maar leukere optie dus zodoende vertrok die. In acht genomen Fralo vrij inactief was intern en het allemaal niet zo vlotte.
 

DeletedUser7072

Guest
Stelling: Het valt me op dat, nu de werelden kleiner worden, het 'wereldfixen' steeds groter wordt. Hiermee bedoel ik dat in het debat op het forum en in de beslissingen IG je begint te zien dat mensen niet meer altijd de beste strategische beslissingen nemen(welke stam te vormen, joinen, etc) om het tactisch uitdagend te houden(veel deffen, meer timen, waardigere tegenstanders aanvallen, etc). En dat erop neergekeken wordt als mensen strategisch te goede beslissingen maken, omdat dit de wereldwinst of het wereldverloop(bvb door een 1 vs 1 te forceren) te makkelijk of saai zou maken.

Dejavu werd erop aangekeken dat ze teveel sterke spelers in het westen rekruteerde en het daarmee te makkelijk voor zichzelf maakten, anderen wezen er weer op dat ABOR en Savior niet bij elkaar in de stam zouden moeten zitten om het uitdagend te houden. Je ziet hiermee ook discussies ontstaan tussen vijanden over hoe ze de wereld zo interessant mogelijk kunnen laten verlopen door met elkaar te bepalen wie bij wie zit en hoe je de wereld op zet voor een eindstrijd, zoals je in een voetbal wedstrijd in de straat zou zeggen dat het niet eerlijk is als de 2 beste jongens bij elkaar in het team zitten, ze moeten het uiteraard wel leuk houden! Het is nog niet volledig zoals ik het nu beschrijf, maar ik merk wel dat het steeds meer deze kant op begint te gaan.

Eerder was het debat op het AF reactionair, men reageerde op massa's, stabs, acties en aanvallen van anderen en hoe 'nooberig' die wel/niet waren en men kondigden oorlogen aan. Het forum was een platform waarin men debateerde over IG gebeurtenissen, zelden zag je discussies waarbij geopperd werd om de configuratie en spelerssamenstelling te veroordelen omdat deze te makkelijk was. Als een ABOR en Savior(qua kwaliteit en positie) bij elkaar in een stam zaten zonder voorafgaande stabgeschiedenis(bvb savior recruit abor van een vijand oid) was daar geen debat over, hetzelfde met een Dejavu(die nu dan wel gevallen is).

Herkennen jullie je in deze transformatie, en zoja hoe beoordeel je deze?
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.774
Stelling:

Bij een tweestrijd is een scenario waar een (groot) deel van één stam in één keer stopt bijna onvermijdbaar.
 

DeletedUser79332

Guest
Oneens,
Je kan altijd nieuwe spelers en/of co's erop zetten, doorzettingsvermogen hebben etc etc.
Echter kiezen mensen om op delete te gaan. Het word niemand opgedragen.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Neuh, maar het gebeurt tegenwoordig zo vaak dat het lijkt alsof het wel de nieuwe norm is geworden.
 
Reactiescore
853
Stelling:

Bij een tweestrijd is een scenario waar een (groot) deel van één stam in één keer stopt bijna onvermijdbaar.
Niet perse, persoonlijk denk ik dat er teveel werelden te snel op elkaar volgen waardoor spelers te verspreid zitten. Hierdoor komt vrijwel elke wereld met inactiviteitsproblemen in een bepaalde fase van de wereld. Uiteindelijk is het "simpelweg" de kant met het langste uithoudingsvermogen die wint.
 

DeletedUser7072

Guest
Sowieso moet je eigenlijk niet serieus spelen op meerdere werelden tegelijk(tenzij 1 zo goed als gewonnen is en het enkel en alleen opedelen is tot de overwinning). Ten eerste kost het meer tijd, en je zal altijd prioriteit geven aan de wereld waar het voor jou op dat moment beter gaat, waardoor een prevalentie van multi wereld spelers rungedrag in de hand werkt.
 
Bovenaan