Prijzen goudmunten.

DeletedUser974

Guest
Op een aantal andere werelden, W1, W3 & W4 zijn enquêtes geweest over de vraag of de prijzen voor goudmunten/pakketjes veranderd moeten worden, bv door ze te halveren.

Beste w1-spelers

In navolging van een discussie die hier momenteel gaande is in een ander forumtopic wil ik dit graag ook even bekijken hoe jullie er echt tegenover staan.

Technisch gezien is het mogelijk de prijs van de pakketjes te verlagen tot zelfs manueel te kiezen wat de prijs is (Update 6.0 en 6.1). We kunnen overwegen om de prijs te halveren.


De voorwaarden zijn de volgende:
  • We doen dit enkel indien de algemene mening van alle wereld 1 spelers het eens is met deze aanpassing.
    minimum 75% van alle wereld 1 spelers dient akkoord te zijn

  • InnoGames dient ook akkoord te zijn met de wijzigen

Om even de algemene mening te peilen starten we met een forum-enquête. Aan de hand van de resultaten hiervan zal ik in overleg gaan met InnoGames en zullen we daarna mogelijk (mits toestemming van InnoGames) een in-game enquête houden.
De stemming hier dient niet per se overwegend positief te zijn, echter dient het wel aan te geven dat er vraag naar is op wereld 1, bij de in-game enquête is 75% pro-stemmen echter wel noodzakelijk.

Graag zie ik jullie mening in de enquête. Deze enquête zal 7 dagen actief zijn, vandaar gaan we verder.

Met vriendelijke groeten,

Duckje
Community-Manager Tribalwars.nl


Halveren van de prijzen komt er ruwweg op neer dat je ipv ~3 edels per dag, er ~6 kan gaan produceren.

In W1, W3 & W4 zijn hier al enquêtes over geweest, ik vermoed omdat die werelden een lagere snelheid hebben dan W2, en barbarendorpen & inactieve spelers dus minder snel weg kunnen werken, waardoor er minder actie is.

Ik ben wel benieuwd wat jullie er van vinden als dit in de toekomst eventueel een keer aan de orde komt (Bijvoorbeeld als een speler of 5 van gemiddeld zo'n pakweg 20 mil barbaar gaan, of bijvoorbeeld een hele stam het bijltje erbij neergooit.)

Ik denk dat het voorlopig nog niet zal gebeuren, aangezien het aantal barbarendorpen in W2 redelijk meevalt, en er nog aardig wat actie is.

Zeggen jullie: Omlaag met die prijzen in de toekomst, of laat het maar zo als het is, snelheid 2 is al snel genoeg.



Even door de duidelijkheid: Dit topic is Géén officieel stemtopic of whatever, gewoon een discussietopic :)
 

DeletedUser16043

Guest
Ik zou zeggen nu al halveren, maar dat is vanuit me eigen standpunt;P

hehe
 

DeletedUser

Guest
Op werelden met snelheid 1 kan ik het me voorstellen maar op W2? Wij kunnen door snelheid 2 al 2 keer zo snel edels produceren als W1, als dit doorgevoert word zal W2 dus het verschil tussen w2/w1 nog groter worden.
 
Reactiescore
3
Zoals je zelf al aangeeft is de reden ervoor dat op die andere werelden zoveel barbaren zijn dat het ten koste gaat van andere zaken.
Hoe weinig barbaren er ook zijn er zijn altijd wel speler die voor de makkelijke weg kiezen, maar ook omgekeerd. Barbaren kunnen hier zo snel worden weggewerkt dat er altijd relatief weinig barbaren zijn. En genoeg actie. Is deze actie er niet dan komt het gewoon door algemene inactiviteit en niet door de barbaren.
Het kan idd keer voorkomen dat er wat tegelijk op delete gaan etc, maar dit wordt na verloop van tijd wel recht getrokken.
Vind dan ook niet dat zown aanpassing wat is voor w2.

Vaak is de zomer wel zown dipje dat redelijk wat personen het bijltje erbij neergooien, misschien dat wanneer er echt weinig spelers overblijven het verhaal met de barbaren wel anders is...
 

DeletedUser

Guest
Ik heb ook altijd een edel tekort, zou het zeker niet erg vinden
 

DeletedUser

Guest
Op werelden met snelheid 1 kan ik het me voorstellen maar op W2? Wij kunnen door snelheid 2 al 2 keer zo snel edels produceren als W1, als dit doorgevoert word zal W2 dus het verschil tussen w2/w1 nog groter worden.

Wereld 1 en 2 hoeven elkaar niet bij te houden. Het zijn 2 verschillende, losstaande werelden. Een verschil is, kijkend naar de snelheid, logisch, en er is ook totaal niets mis mee!
 

DeletedUser

Guest
Voor nu gaat t allemaal wel prima denk ik.. ja ik ken wat spelers die meest van de tijd zonder edels zitten :p

maar in de toekomst als er idd meer bb's gaan komen is het misschien wel een goede optie ja :)
 

DeletedUser

Guest
Dammit... te vroeg gestopt. Dat wordt een intern hemeltje;)
 

DeletedUser

Guest
Wereldsnelheid is in principe irrelevant hier, edelprijs halvering is niet nodig om de wereld SNELLER te laten verlopen, maar om de disbalans op te lossen tussen te edelen dorpen door verschot aan vegen/barbs/interns, en beschikbare edels.

Op wereld 3 is dit inmiddels doorgevoerd, wat ervoor heeft gezorgd dat mensen hun vegen nu effectiever gaan gebruiken, ipv domweg de allervolste dorpen leegbeuken met 300 vegen, aangezien ze toch maar 3 edels beschikbaar hebben.
 

DeletedUser974

Guest
Wereldsnelheid is in principe irrelevant hier, edelprijs halvering is niet nodig om de wereld SNELLER te laten verlopen, maar om de disbalans op te lossen tussen te edelen dorpen door verschot aan vegen/barbs/interns, en beschikbare edels.

Op wereld 3 is dit inmiddels doorgevoerd, wat ervoor heeft gezorgd dat mensen hun vegen nu effectiever gaan gebruiken, ipv domweg de allervolste dorpen leegbeuken met 300 vegen, aangezien ze toch maar 3 edels beschikbaar hebben.

In principe zou W4 de snelst groeiende wereld van heel Tribalwars.nl kunnen zijn, als die prijzen daadwerkelijk gehalveerd worden.
ze hebben snelheid 1.5, en de goudmunt-prijzen zijn gehalveerd, waardoor ze in principe even snel edels kunnen produceren als op een wereld die snelheid 3 zou hebben.
Enkel de bouwtijden voor eenheden zijn nog steeds snelheid 1.5, maar dat maakt in het geval van BB's/interns niet zo veel uit ^^

Een account op W1 en W3 zou nu even snel moeten kunnen groeien als een account op W2 met een pakketje/goudmunt prijs halvering.


Is misschien ook wel een goed middel om inactiviteit op een wereld tegen te gaan, de prijzen van de goudmunten juist verdubbelen.
Mensen kunnen dan minder edels produceren, waardoor minder activiteit vereist is om ze op te maken :)

Ook leuke scenario's voor nieuwe werelden/speedwerelden: in het begin een lage prijs, waardoor er snel geedelt kan worden, en later de prijs opvoeren na normale grootte.
 

DeletedUser

Guest
Het is niet echt nodig denk ik. W2 heeft al een zéér hoge snelheid.

W3 is een heel trage wereld, dus daar is het echt wel nodig. W4 is ook trager als W2, dus daar kan het ook nog ooit komen.

Maar op W2 zou dit er nooit door komen aangezien er 75 % van de stemmen voor moet zijn voor een verlaging.
 
Bovenaan