Posten op het AF

DeletedUser

Guest
Aangezien het niveau op w19 AF behoorlijk aan het dalen is en het eigenlijk iedereen irriteert, maar niemand er wat mee doet heb ik besloten actie te ondernemen.


Deze uitleg is bedoeld voor zowel ervaren posters als mensen die nieuw zijn op het Algemeen Forum en niet precies weten hoe je nu netjes reageert.
Om alles te verduidelijken zal ik verschillende situaties schetsen en daarbij hoe je wel en niet zou moeten reageren.

Situatie 1 - Een onbekend persoon komt op 'jouw' wereld forum posten
Je bent in een felle discussie met iemand en ineens komt iemand die je nog nooit op w19 gezien hebt posten dat 'de ander' gelijk heeft en jij heb dus ongelijk.
Correct: beleef het vragen naar wie de persoon is, onderbouwing vragen naar waarom diegene een andere mening heeft dan jij en vragen naar de bron van die persoon
Incorrect: "who the *bleep* are you", jij hoort hier niet dus oprotten, jij bent noob want jij speelt geen w19, etc

Situatie 2 - Een nieuwe speler met weinig ervaring komt op het forum
Een 'newb' laat zich op het AF zien en probeert mee te praten
Correct: uitleggen waarom een bepaalde beslissing genomen is zodat deze newb dat weet, de newb welkom heten op het forum
Incorrect: de newb noob noemen en zeggen dat ie moet oprotten, de newb met de grond gelijk maken met zaken waar hij/zij geen weet van heeft

Situatie 3 - Er is een oorlog aan de gang en daarbij ontstaat een heftige discussie
Er wordt aan een van de kanten een blunder begaan er ontstaat een discussie over hoe de speler presteert
Correct: je mening met duidelijke argumenten onderbouwen, argumenten van de tegenstander accepteren en fouten toegeven, in-game laten zien waarom jouw stam/de betreffende speler beter is.
Incorrect: een 'flamewar' starten, geen argumenten gebruiken maar de andere kant gewoon 'noob' noemen, je ongelijk weigeren toe te geven

Situatie 4 - Iemand heeft een mening waar je het niet mee eens bent
Er wordt door een bepaalde speler iets gezegd waar jij het absoluut niet mee eens bent
Correct: onderbouwen waarom je het er niet mee eens bent, in-game laten zien waarom diegene ongelijk heeft
Incorrect: diegene noob noemen, diegene flamen

Situatie 5 - Spelers gaan offtopic waardoor het topic misschien gesloten wordt
Correct: De spelers hierop wijzen en zelf beginnen on-topic beginnen te gaan, de posts reporten en de mod een pm sturen of hij/zij het topic niet wilt sluiten maar degene die offtopic gaan erop aan te spreken, verder offtopic gaan in de praathoek waar de praathoek voor bedoeld is
Incorrect: meespammen, er wat van zeggen maar zelf dan ook offtopic gaan.

Ik zal wellicht in de komende dagen nog wel enkele situaties bijvoegen waar ik op dit moment niet aan gedacht heb.

Hier wil ik nog wel wat aan toevoegen wat veel spelers eigenlijk vergeten maar eigenlijk heel belangrijk is.
Respect mist vaak op het AF. voor degene die het niet weten:
respect
het respect zelfst.naamw.Uitspraak: [rɛˈspɛkt] gevoel of uiting waarmee je laat merken dat je iemand aanvaardt als een waardig en waardevol mens Voorbeelden: `je rustig gedragen op het kerkhof uit respect voor de overledenen`, `iemand met respect behandelen`, `...
Om het gewoon leuk en gezellig op het AF te houden moet iedereen gewoon respect voor elkaar hebben.

Als je een discussie met iemand hebt moet je rekening houden met 2dingen:
1. Onderbouwd je 'grote mond' met argumenten zodat je niet belachelijk overkomt
2. Wees bereid je 'grote mond' in-game waar te maken en als het erop aankomt ren dan niet weg dat te doen

Wees gezellig op het AF dan zullen anderen ook gezellig tegen jou doen, als je gaat flamen wordt je 99/100keer ook geflamed.

Hoop hiermee de boel iets gezelliger te maken en het niveau iets op te krikken :)

xX eci86 <3
 

DeletedUser

Guest
Mooi gemaakt hardcode, en vind het goed om te zien dat je je best wil doen om het niveau op het AF van W19 weer omhoog te werken.
In ieder geval respect hiervoor, en ik ga ook zeker mijn best doen om te helpen het niveau hier weer omhoog te krijgen :D
 

DeletedUser58560

Guest
Zal ik ook maar meteen m'n best doen :)
Mooi geschreven! :)
 

DeletedUser

Guest
Too long, didn't read

Een korte samenvatting voor jou dan :p

hardcode geeft gewoon enkele voorbeelden, en daarbij laat hij dan zien hoe je moet reageren en hoe je niet moet reageren ;)
Voor de rest verteld die nog dat je gewoon iedereen met respect moet behandelen, dan behandelen ze jou ook met respect. Hou het ook gezellig, dan blijft het ook gezellig :)

Dat was het eigenlijk zo'n beetje
 
Reactiescore
2.039
Een korte samenvatting voor jou dan :p

hardcode geeft gewoon enkele voorbeelden, en daarbij laat hij dan zien hoe je moet reageren en hoe je niet moet reageren ;)
Voor de rest verteld die nog dat je gewoon iedereen met respect moet behandelen, dan behandelen ze jou ook met respect. Hou het ook gezellig, dan blijft het ook gezellig :)

Dat was het eigenlijk zo'n beetje

Insiders joke, maar goed.

Ben het zelf niet echt eens met deze post, maar goed daar heb ik het zelf al met hem over gehad.
 

DeletedUser

Guest
Insiders joke, maar goed.

Ben het zelf niet echt eens met deze post, maar goed daar heb ik het zelf al met hem over gehad.

Dacht al dat het een joke was, maar toch ff de moeite genomen omdat ik me verveel :)

Snap niet echt dat je het niet echt eens bent met zijn post, maarja dat maakt niet uit. Ik hoop wel dat waar je het niet mee eens bent dan het inhoudelijk deel is, en niet het idee wat er achter zit.
Want geef toe, het idee is wel goed. Het niveau hier op W19 kan echt beter, wat het voor iedereen een stuk aangenamer zal worden hier op W19 AF
 
Reactiescore
2.039
Dacht al dat het een joke was, maar toch ff de moeite genomen omdat ik me verveel :)

Snap niet echt dat je het niet echt eens bent met zijn post, maarja dat maakt niet uit. Ik hoop wel dat waar je het niet mee eens bent dan het inhoudelijk deel is, en niet het idee wat er achter zit.
Want geef toe, het idee is wel goed. Het niveau hier op W19 kan echt beter, wat het voor iedereen een stuk aangenamer zal worden hier op W19 AF

Klopt, maar als jij niveau op w19 af wilt hebben moet je de helft van de huidige mensen eraf gooien, en andere mensen voor neerzetten.
Ik ben zeker niet iemand die het een goed idee vind om iedereen een 'noob' te noemen (hooguit misschien als stopwoordje), maar op deze wereld zijn zoveel verschillende dingen gebeurd waardoor ik in elk geval nooit respect voor die personen zal hebben, en ook totaal geen behoefte heb om 'gezellig' met die personen te doen.

De gezellige klik is er, of het is er niet. Als die er is, zul je veel off topic spam tegen komen omdat die mensen het dus blijkbaar zo leuk vinden om met elkaar te kletsen, dat ze het ook over andere dingen gaan doen.

Kort samengevat: het vloeken e.d. moet inderdaad stoppen, voor de rest vind ik dit erg overdreven.
 

DeletedUser

Guest
Klopt, maar als jij niveau op w19 af wilt hebben moet je de helft van de huidige mensen eraf gooien, en andere mensen voor neerzetten.
Ik ben zeker niet iemand die het een goed idee vind om iedereen een 'noob' te noemen (hooguit misschien als stopwoordje), maar op deze wereld zijn zoveel verschillende dingen gebeurd waardoor ik in elk geval nooit respect voor die personen zal hebben, en ook totaal geen behoefte heb om 'gezellig' met die personen te doen.

De gezellige klik is er, of het is er niet. Als die er is, zul je veel off topic spam tegen komen omdat die mensen het dus blijkbaar zo leuk vinden om met elkaar te kletsen, dat ze het ook over andere dingen gaan doen.

Kort samengevat: het vloeken e.d. moet inderdaad stoppen, voor de rest vind ik dit erg overdreven.

Hmm, ja ik ken niet de hele geschiedenis van W19 dus kan daar dan niet echt over oordelen. Maar als ik het zo lees dan begrijp ik je punt wel. Maar aan de andere kant niet iedereen kan het goed met elkaar vinden, maar
En dat het gevloek e.d. hier op W19 moet stoppen ben ik helemaal met je eens. Als er dan ook op een goede manier discussies worden gevoerd, zal het niveau hier toch al wel omhoog gaan denk.
 

DeletedUser

Guest
Klopt, maar als jij niveau op w19 af wilt hebben moet je de helft van de huidige mensen eraf gooien, en andere mensen voor neerzetten.
Ik ben zeker niet iemand die het een goed idee vind om iedereen een 'noob' te noemen (hooguit misschien als stopwoordje), maar op deze wereld zijn zoveel verschillende dingen gebeurd waardoor ik in elk geval nooit respect voor die personen zal hebben, en ook totaal geen behoefte heb om 'gezellig' met die personen te doen.

De gezellige klik is er, of het is er niet. Als die er is, zul je veel off topic spam tegen komen omdat die mensen het dus blijkbaar zo leuk vinden om met elkaar te kletsen, dat ze het ook over andere dingen gaan doen.

Kort samengevat: het vloeken e.d. moet inderdaad stoppen, voor de rest vind ik dit erg overdreven.

er zijn meerdere die zich ervoor in willen zetten, waaronder enkele van onze gerespecteerde stamgenoten die op andere werelden ook wat te zeggen hebben ;) we zien wel hoe het ermee loopt, ik heb nu tenminste een punt gemaakt van iets dat veel mensen al lange tijd dachten

hoe het hierna loopt ligt aan iedereen die post :)
 

DeletedUser58227

Guest
Njah, om er een heel topic over te openen is misschien wat overdreven, maar je hebt wel gelijk ja. ;)
 

DeletedUser58575

Guest
Valt het alleen mij op dat Hardcode opvallend vaak de incorrecte methode gebruikt? :p
 

DeletedUser58227

Guest
Daar moest ik eigenlijk ook aan denken toen ik deze post las :p
 

DeletedUser

Guest
Insiders joke, maar goed.

Ben het zelf niet echt eens met deze post, maar goed daar heb ik het zelf al met hem over gehad.

sta achter jou mening :p maar dat is altijd :D ik ben altijd anders dan jimbo xD

Still (L) u verwijderd xD
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser58227

Guest
BT, als je mod moet je niet een halve post changen en de rest laten zitten.:p
 
Bovenaan