overwegingen vlaggebruik

Reactiescore
14
Ik ben benieuwd naar jullie overwegingen voor het wisselen van vlaggen. Specifiek het besluit of je bij het slaan van munten je -% munten vlag aanzet en die dan 24u aan moet houden in plaats van de grondstoffen boost.
Verder ben ik ook benieuwd of jullie daarbij nog andere momenten hebben waarbij het echt waardevol is om van vlag te wisselen. Als je een nuke gooit wil je natuurlijk + aanval en als je flink aangevallen wordt + verdediging maar zijn er ook andere momenten waarbij het handig is om actief je vlaggen te wisselen?
Hoor graag wat jullie ideeën hierover zijn en waarom.
 
Reactiescore
1.145
Hangt allemaal beetje van de wereld settings af wat je in inventaris hebt en welke fase je account zit ook.

Normaal is het Rekruut vlag voor niet volle dorpen
GS vlag voor volle dorpen
en een zo hoog mogelijke munt vlag voor meppen van munten.
Als je toevallig een vlaggen booster hebt kun je deze daar op inzetten en als je een edeldecreet hebt wordt het helemaal mooi dan kun je tot 58% van de munt kosten er afhalen.
Dan gebruik je % opslag pakketjes en versleep je al die gs naar dat ene dorp en sla je in 1 klap munten voor 50 tot 100 edels afhankelijk van hoeveel gs je hebt en kunt verslepen.

En zoals je zei aanvals verdedigingsvlag spreekt voor zich.

Boer vlag kan eventueel in volle def dorpen om zo je totale def nog verder op te krikken zou dit wel enkel in safe gelegen dorpen doen.
 
Reactiescore
14
Hangt allemaal beetje van de wereld settings af wat je in inventaris hebt en welke fase je account zit ook.

Normaal is het Rekruut vlag voor niet volle dorpen
GS vlag voor volle dorpen
en een zo hoog mogelijke munt vlag voor meppen van munten.
Als je toevallig een vlaggen booster hebt kun je deze daar op inzetten en als je een edeldecreet hebt wordt het helemaal mooi dan kun je tot 58% van de munt kosten er afhalen.
Dan gebruik je % opslag pakketjes en versleep je al die gs naar dat ene dorp en sla je in 1 klap munten voor 50 tot 100 edels afhankelijk van hoeveel gs je hebt en kunt verslepen.

En zoals je zei aanvals verdedigingsvlag spreekt voor zich.

Boer vlag kan eventueel in volle def dorpen om zo je totale def nog verder op te krikken zou dit wel enkel in safe gelegen dorpen doen.
wat is de redenering voor rekruut vlag voor niet volle dorpen? is dit vanuit het mid/late game perspectief? aan het begin van de wereld wanneer het aantal dorpen nog op één hand te tellen is lijkt gs me het beste omdat je dan sneller door kan groeien of zie ik dat verkeerd?
 
Reactiescore
1.145
wat is de redenering voor rekruut vlag voor niet volle dorpen? is dit vanuit het mid/late game perspectief? aan het begin van de wereld wanneer het aantal dorpen nog op één hand te tellen is lijkt gs me het beste omdat je dan sneller door kan groeien of zie ik dat verkeerd?
Hangt dus beetje van de settings af maar zeker mid/late game wil je die troepen sneller hebben.
Maar ook early game switch je daar vaak al naar toe als je het rond kunt breien met de gs'en (farmen is de hoofd inkomsten bron)
 
Bovenaan