"Einde van de wereld?"

Reactiescore
183
Beste oud-leden van “Appie”

De wereld begon goed en iedereen edelde een beetje om zich heen, leerde mensen kennen of kwamen bekende tegen. Na een lange tijd kwamen er meer mensen bij elkaar en begonnen een mooie stam. Dit om als team dichter bij wereld winst te komen. Naar een aantal maanden gevorderd te zijn in wereld 55 ontstond de stam “Appie”. Een stam met veel kwaliteiten en goed gemotiveerde spelers, dit kon heel mooi gaan worden.

De leiding die op dat moment het roer in handen had was gedreven en had een goede visie die de spelers motiveerde om snel door te pakken. Na een korte tijd was de halve wereld in bezit en waren we bezig met het voorbereiden van een grote oorlog op zowel Par. als Dr. Ik wil m’n complimenten even uitspreken tegenover de leiding die in het begin goed z’n best deed en alles goed op de rit had.

Na een tijdje voer de vloot onder leiding van boot “Appie” rustig verder en kwam er een beetje een scheur in de mast. Na meerdere gesprekken met de leiding kwam de scheur in de mast meer tot zijn recht en dat deed na een tijd de mast scheuren. “Appie” lag op het open water zonder mast en was na deze actie niet in staat om snel weer gerepareerd te worden. Een aantal leden van de crew van “Appie” sprongen overboord en we hoorder daar niks meer van.

“Appie” lag letterlijk stil op het water en er probeerde mensen de mast te repareren, maar er stonden veel mensen aan de kant te kijken. Zoals ze wel zeggen “de beste stuurlui staan aan wal” , maar er kwam geen concreet woord uit.

Na twee dagen op het open water kwam er in de verte een boot aan en veel mensen werden weer enthousiast, een boot met een mast! Een boot die vaart. De boot kwam dichterbij en de naam van de boot kwam in beeld, de naam van de boot was heel mooi geschilderd met sierlijke letters. De naam: “ Weg van de minste weerstand” .

De crew was helemaal ontregeld en begon in het geheim touwen aan elkaar vast te knopen om de grote sprong te maken. Na enkele uren kwam de crew die “Appie” probeerde varende te houden er achter dat mensen er mee bezig waren.

De crew werd op het dek opgetrommeld en er werd meerdere malen gevraagd wie er wilde springen en wat hun redenatie was, vele hielden hun mond voor enkele dagen.

31 augustus is het zo ver, meerdere crew leden stonden eindelijk op en begonnen te spreken, weinig concreets, maar veel over de mast die gescheurd was. Degene die deze redenering hadden hebben weinig of niks aan de mast gedaan om het te redden.

Helaas, meerdere mensen vertrekken richting Par. “De weg van de minste weerstand” , rekruten voor wereld winst, de stab stam der stabbers. Men noemt zich niet zo, maar diep van binnen weten ze dat zelf ook. Het is een absurde keuze: kiezen voor Par terwijl jullie weten dat wij vallen, terwijl er evenveel kans was op wereldwinst met het oosten als blok zoals het was en dan deden we het tezamen, alleen de mensen deden er maar niks aan om de mast te repareren.

Ik wil hier nu geen woorden meer aan vuil maken, de acties die zijn ondernomen zijn al absurd vies genoeg. Team The Lazy Gnome zal de stab nemen voor wat het is en de boel afsluiten. Team Gnome out!!


Samenwerking + Spelers:

Mysterious0ne:
Ik ga geen woorden vuil maken aan Sven, die verdiend dit gewoon niet. De rest van deze crew wil ik bedanken voor de tijd en energie die er in Appie is gestoken. Thanks!


JuggRNaut:
Stein en Devin, thanks voor jullie samenwerking, we hadden graag nog eens je VV genomen om te deffen. Jullie waren actieve leden.


El Mejor:
Thanks voor jullie samenwerking, zeker wat we voor elkaar betekend hebben. Thanks voor de visies en informatie die we met elkaar deelden over bepaalde onderwerpen.


TheHappyGanjaMan:
Thanks voor het begin van de stam, de samenwerking, de visie en veel meer. Jammer van de mensen die stopte op het account, het gaat jullie goed.

Wieboy3:
Vincent en Wietse, maar natuurlijk ook de nieuwe CO, bedankt voor de gezellige tijd die we hebben gehad, ik heb dit persoonlijk gewaardeerd. De interesse en gezelligheid hebben ons goed gedaan. Thanks guys, good!

SaveTheWhaleMarryanObese:
Guys, thanks voor jullie inbreng en fantastische samenwerking, de activiteit was en sarcasme die jullie hebben is geweldig. Nu gaan we toch met de rest die overblijft gezellig ergens wat drinken ofzo … ;)


Niet Nini:
Hartelijk bedankt voor de tijd die we hebben gehad, jammer dat het zo moest lopen.


TheSpecialBeerguide:
Erwin, the one and only, thanks voor je visie en activiteit, de man die veel deed, maar stank voor dank op het eind. Het is en blijft zonde, thanks voor je samenwerking en positieve look! J


No1LikeUs:
Thanks voor jullie samenwerking, het was gezellig. Waardeer de gesprekken die gevoerd zijn.

Xenomorph:
Jullie ook bedankt voor de samenwerking, na een tijdje zagen we jullie alleen niet meer. ;)

Sensei:
Thanks voor de samenwerking, we hebben elkaar niet veel gesproken, maar waardeer de samenwerking zeker.

Schedel:
De boys van schedel, the deffers der deffers: thanks voor jullie positieve inbreng in het spel, jammer dat het avontuur hier op houdt.

Chili585:
Vanaf het begin aanwezig en nooit problemen ontweken, thanks voor je samenwerking. We will remember.

El Capitan:
Thanks voor jullie visie vanaf het begin van de wereld, de samenwerking was geweldig.


Nogmaals thanks voor jullie samenwerking, jammer dat “Appie” op deze manier, via deze weg ten onder moet gaan.
 

DeletedUser78155

Guest
Voor diegene die nog wat moeilijk komen doen: zie het zoals je wilt, stab of niet.
Wij worden in onze rug gestoken door stamgenoten en we wisten van niks.
Wij voelen ons gestabt.

Graag geen gezever over het feit dat dit een stab is of niet, want daar kan je eindeloos over discussiëren en iedereen zal zijn eigen mening klaar hebben.

Co - Gnome
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
En unknown, het account wat mij t meest tegenstond toen wij naar Appie kwamen maar mij het meest positief heeft verrast.

Ook voor ons op Whale is deze wereld gespeeld.

Toen ik na 1,5 jaar geen tw gespeeld te hebben weer begon op W55 kwam mijn motivatie direct terug, leuke mensen, ervaren mensen en direct een goed plan en AMB opgericht. Vanaf dag 1 zag het er zonnig uit maar helaas viel dit later vies tegen. Nadat hier de eerste pleite waren zijn wij van LittleMe samen met de maten van Bartjuhh verder gegaan gezien we al van dag 1 samen actief waren.

Helaas werd Appie een AMB 2.0... of een SPAM 2.0.Hoe je t ook maar wil zien. Hoe dan ook... ik heb nog nooit zoveel zieligerts op 1 wereld bijelkaar gezien... na negen jaar TW ben ik hier toch wel wekelijks negatief verrast door mensen die de easy way out kiezen, elkaar blamen, runnen, koppig zijn en ga zo maar door.

Daarin tegen ook weer een aantal hele leuke mensen leren kennen natuurlijk ^^.

Bij mijzelf heeft deze wereld meermaals de motivatie enorm weggenomen en zal dit ook naar alle waarschijnlijkheid mijn laatste normale wereld zijn.

Wereld st55b, I'm out. :)
 

DeletedUser77130

Guest
En unknown, het account wat mij t meest tegenstond toen wij naar Appie kwamen maar mij het meest positief heeft verrast.

Ook voor ons op Whale is deze wereld gespeeld.

Toen ik na 1,5 jaar geen tw gespeeld te hebben weer begon op W55 kwam mijn motivatie direct terug, leuke mensen, ervaren mensen en direct een goed plan en AMB opgericht. Vanaf dag 1 zag het er zonnig uit maar helaas viel dit later vies tegen. Nadat hier de eerste pleite waren zijn wij van LittleMe samen met de maten van Bartjuhh verder gegaan gezien we al van dag 1 samen actief waren.

Helaas werd Appie een AMB 2.0... of een SPAM 2.0.Hoe je t ook maar wil zien. Hoe dan ook... ik heb nog nooit zoveel zieligerts op 1 wereld bijelkaar gezien... na negen jaar TW ben ik hier toch wel wekelijks negatief verrast door mensen die de easy way out kiezen, elkaar blamen, runnen, koppig zijn en ga zo maar door.

Daarin tegen ook weer een aantal hele leuke mensen leren kennen natuurlijk ^^.

Bij mijzelf heeft deze wereld meermaals de motivatie enorm weggenomen en zal dit ook naar alle waarschijnlijkheid mijn laatste normale wereld zijn.

Wereld st55b, I'm out. :)

AMB 2.0? Vanaf het begin tot en met het einde heb ik mij uit de naad gewerkt de boel aan de praat te krijgen, terwijl bij AMB de stamleiding pleitos was nadat er meer inzet gegooid werd in P&P dan in het actieve spel zelf. SPAM 2.0 was ook niet van toepassing, ook omdat korte metten gemaakt was met SPAM. Youri, Douwe, Edwin en ik een duidelijke lijnen uitzetten gedurende het traject en die lijnen vasthielden ten behoeve van transparantie en stabiliteit.

Jeroen, Gnome, ik heb vanaf het begin vertrouwen in jullie kunnen en handelingen getoond en dat breeduit laten blijken gedurende het traject, maar kon op het laatst niet meer een echte uithaal doen om jullie transfer erbij te betrekken. Dat is zonde en daar draag ik de verantwoordelijkheid voor. Hetzelfde geldt tevens voor team Dikke Walvis en No1 (in het bijzonder Thommy).

Achterliggende gedachte cq verhaal:
Toen de westvleugel van Appie viel op C44 werden er diplomatieke (speel)kaarten uit mijn handen gerukt. Spelers zitten achter de schermen nu belachelijkheden te verkondigen dat we als stamleiding andere keuzes hadden kunnen maken, terwijl DR en Par toen nog samenwerkten en DR vrij door C44 kon beunen op terrein waar M1 gratis terrein gaf, terwijl op de mid- en oostflank de resultaten terugliepen. Dus: Die keuze was er niet meer na de leave van M1. We zijn vervolgens met Par gaan praten en die hebben gezegd dat ze gerust een paar spelers konden opnemen, maar niet de hele crew. Was M1 Appie niet geleaved dan zou de wereld er zo uitzien als circa een week terug, maar die aanzet werd gegeven en de rest: ç'est l'histoire.
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Misschien dat je je kei hard hebt ingezet voordat de AMB leden er waren maar sinds ik er ben heb ik vrijwel niks van je vernomen... Kan ook aan mij liggen dan.

Daarnaast denk ik dat Ganja de reden is dat Appie gevallen is en niet M1 aangezien er zat motivatie was van verschillende leden om door te gaan maar Ganja had aangekondigd op grijs te gaan en leden had aangeboden bij par lol.
 

DeletedUser77130

Guest
Ik persoonlijk heb namelijk niks van je gezien. Heb je lopen mentionen in de skype chat zodra er drama kwam om te zien waar je was zelfs? Nu was ik de afgelopen week ook niet tot bijna niet aanwezig dus zal ik mezelf niet helemaal indekken.

Check ff forum onder "Algemeen". Daarnaast pakte ik achter de schermen veel vv's, zodat onder het oppervlak leek alsof de boel goed draaide op de kutmomenten, tot ik het zelf zat was dat spelers naar me toe komen en boos worden dat ik niet ff een planning regel voor een blitz (C44) voor ze, terwijl mijn agenda al vol was en spelers niet in staat waren een eigen massa te plannen.

Maar ja wat er in AMB gebeurde was simpelweg activiteit dat verdween, net zoals in Appie waar M1 vertrok, JOU ACCOUNT GANJA pleitos was, op grijs zou, de bijl neerlegde, en nu als schipper zijn zinkend schip verlaat voor de vijand maat.. Terwijl er nog zat motivatie was van meerdere accounts om in Appie te blijven... Ganja is de reden dat iedereen de keuze maakte om te gaan.

De motivatie lag op de noordkant en op de oostkant van Appie en 2 accounts op randje C44/C54. Afgezien van Dikke Walvis en Gnome hebben we de scherven kunnen redden op de oostkant. De westkant was DR al aardig doorheen aan het zagen en hebben we met een paar accounts nu toch aardig de schade kunnen beperken. Het vreemde is wel dat spelers boos zijn op mij, terwijl Sven als (blije m******) ruim baan krijgt voor zijn actie. Was M1 niet geleaved of was het pw doorgegeven aan het team wat er op zat dan had Appie nu nog bestaan en wellicht een deuk gehad van DR (of niet). Nadat M1 leavede gingen de verhoudingen van 1.0 : 0,9 ineens naar 1.45 : 1.0, terwijl Appie's front aan het verzwakken was op de westkant. Nog afgezien van de ongein dat ik vv's moe(s)t pakken op en de stam draaiende moest houden hadden Y en ik ook niks kunnen doen. Dan was iedereen edelvoer geworden. Nu hebben we de schade nog enigszins beperkt en gaat het ten koste van de accounts van Dikke walvis, Gnome en No1 (Thommy).

Nu ga ik jou dat niet allemaal aanrekenen aangezien jij zelf er mee kapte.

Gezien je de voorgeschiedenis niet kent van Ass en Spam en ook gezien je niet 1:1 weet hoeveel tijd ik gestopt heb in de spelers van BeerGuide en M1 zal ik je een verder discussie daarover besparen.
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Check ff forum onder "Algemeen". Daarnaast pakte ik achter de schermen veel vv's, zodat onder het oppervlak leek alsof de boel goed draaide op de kutmomenten, tot ik het zelf zat was dat spelers naar me toe komen en boos worden dat ik niet ff een planning regel voor een blitz (C44) voor ze, terwijl mijn agenda al vol was en spelers niet in staat waren een eigen massa te plannen.



De motivatie lag op de noordkant en op de oostkant. Afgezien van Dikke Walvis en Gnome hebben we de scherven kunnen redden op de oostkant. De westkant was DR al aardig doorheen aan het zagen en hebben we met een paar accounts nu toch aardig de schade kunnen beperken. Het vreemde is wel dat spelers boos zijn op mij, terwijl Sven als (blije m******) ruim baan krijgt voor zijn actie. Was M1 niet geleaved of was het pw doorgegeven aan het team wat er op zat dan had Appie nu nog bestaan en wellicht een deuk gehad van DR (of niet). Nadat M1 leavede gingen de verhoudingen van 1.0 : 0,9 ineens naar 1.45 : 1.0, terwijl Appie's front aan het verzwakken was op de westkant. Nog afgezien van de ongein dat ik vv's moe(s)t pakken op en de stam draaiende moest houden hadden Y en ik ook niks kunnen doen. Dan was iedereen edelvoer geworden. Nu hebben we de schade nog enigszins beperkt en gaat het ten koste van de accounts van Dikke walvis, Gnome en No1 (Thommy).



Gezien je de voorgeschiedenis niet kent van Ass en Spam en ook gezien je niet 1:1 weet hoeveel tijd ik gestopt heb in de spelers van BeerGuide en M1 zal ik je een verder discussie daarover besparen.

Vond mijn reactie te overdreven en te impulsief, vandaar dat ik hem gewijzigd heb, nu mijn nieuwe reactie komt meer overeen met jou reactie op mijn (oude) quotes.
 

DeletedUser77130

Guest
Vond mijn reactie te overdreven en te impulsief, vandaar dat ik hem gewijzigd heb, nu mijn nieuwe reactie komt meer overeen met jou reactie op mijn (oude) quotes.

Het is al goe. Ik ben er ook niet om een schop in de rug te geven hea, maar ik heb me een slag in de rondte gewerkt gedurende een vrij lange tijd en kwam handen en ogen tekort de boel draaiende te houden. Frontjes werden net mooi gevormt en dan gebeurd er zo'n leave. Dat is gewoon kleaute. Nog gekeken wat er uit te halen viel, maar een 100% resultaat valt dan er amper uit te halen. Ik snap de frustratie/irritatie ook wel, maar kan ook niet overal over blijven ja-knikken gezien ik achter de schermen ook mijn best heb gedaan afgelopen weekend de scherven nog enigszins te redden. :/
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Het is al goe. Ik ben er ook niet om een schop in de rug te geven hea, maar ik heb me een slag in de rondte gewerkt gedurende een vrij lange tijd en kwam handen en ogen tekort de boel draaiende te houden. Frontjes werden net mooi gevormt en dan gebeurd er zo'n leave. Dat is gewoon kleaute. Nog gekeken wat er uit te halen viel, maar een 100% resultaat valt dan er amper uit te halen. Ik snap de frustratie/irritatie ook wel, maar kan ook niet overal over blijven ja-knikken gezien ik achter de schermen ook mijn best heb gedaan afgelopen weekend de scherven nog enigszins te redden. :/

Snap ik ook.

Vind het alleen jammer dat t lijkt alsof t moment dat leiding nodig was deze er juist niet was en Ganja aankondigde de handoek in de ring te gooien.

En ik denk dat dit de genade slag was tho.

Dat je op een gegeven moment de motivatie kwijt bent als leiding snap ik. Dat gebeurde bij mij in AMB ook.
 
Reactiescore
967
Check ff forum onder "Algemeen". Daarnaast pakte ik achter de schermen veel vv's, zodat onder het oppervlak leek alsof de boel goed draaide op de kutmomenten, tot ik het zelf zat was dat spelers naar me toe komen en boos worden dat ik niet ff een planning regel voor een blitz (C44) voor ze, terwijl mijn agenda al vol was en spelers niet in staat waren een eigen massa te plannen.

Zoals Valentijn ook al zei, hebben wij barweinig meegekregen van het actieve leiderschap. Volgens mij was het keerpunt van motivatie bij jullie al geweest voordat wij van team LM daadwerkelijk op Whale kwamen. Ik heb dan ook via verhalen gehoord dat je een toppertje was en twijfelde daar geen moment aan gezien ik dit op W45 ook meemaakte.

Echter moet ik Valentijn gelijk geven en vind ik dat je ondanks je motivatieprobleem op z'n minst de leiding/je account op een fatsoenlijke manier had kunnen nalaten bij de stam. Er zijn verschillende spelers geweest die er om vroegen en gewoon weinig respons kregen. Vind het eerlijk gezegd jammer dat het zo 'afgerond' is.
 

DeletedUser76400

Guest
Lord Ghost Whisperer M1 was het begin van het einde, maar jij met team ganja hebben benzine over het vuur gestrooid door ineens te verdwijnen...Dat heeft gezorgd dat spelers hun hoop en geloof verloren.
https://forum.tribalwars.nl/index.php?members/lord-ghost-whisperer.77130/
Als ganja was gebleven en simpelweg een post maken over het feit dat we ons niet laten stabben en we M1 met z'n alle aanvallen en edelen bestond appie nog, dat heb jij niet gedaan. Wat je zegt over dat andere jou gingen vragen om een massa te plannen dan moet je gewoon zeggen...''Je bent toch geen fu**ing noob die sh*t doe je lekker zelf.'' iedereen in appie ZOU ervaren genoeg moeten zijn om hun eigen account te handelen waaronder ook massa's plannen.

al die vv's kost inderdaad veel moeite en tijd, maar zo vaak heb ik niet gehoord om te vv'en (misschien via skype, maar ik zat niet in de stam chat)

Wat Val zei over dat hij jou nooit had gezien sta ik volledig achter. Ik stuurde een kleine simpele vraag op 17.08. om 19:20 uur de reactie was bijna 24H later op 18.08. om 17:18 uur. Voor een leider van de nummer 1 stam vind ik dit wel een te lange wacht tijd. Voor de gene die denken van ja met het onderweg ''vraag?'' nee, het onderwerp van deze pm reeks was ''Def Lopez'' 1tje die je wel snel opent als je een leider bent....

Eindstand jij was de leider van appie en op het moment dat iedereen jou het hardste nodig had was jij verdwenen net als Francesco Schettino die zijn costa concordia verliet, verliet jij ook het schip. Hoeveel moeite jij ervoor in hebt gestopt zal niemand onthouden, als leider weetje dat je veel tijd moet besteden aan een stam te runnen. Wat iedereen wel onthoud is dat in tijd van nood (misschien niet de eerste tijd van nood, maar toch) jij verdween.

credits naar gnome & erwin die jou rol probeerde op te nemen. Helaas waren toen de stabbers naar boven gekomen en 1 voor 1 weg gegaan.

Als ik iemand de schuld geef van het einde van w55 en het zwakke winst van Par is het de team van ganja!!
 

DeletedUser77130

Guest
Snap ik ook.

Vind het alleen jammer dat t lijkt alsof t moment dat leiding nodig was deze er juist niet was en Ganja aankondigde de handoek in de ring te gooien.

En ik denk dat dit de genade slag was tho.

Dat je op een gegeven moment de motivatie kwijt bent als leiding snap ik. Dat gebeurde bij mij in AMB ook.

De genadeklap zat ervoor. Als je het gezond vind dat spelers per dag tig uur aandacht vragen om onderhandelingen en tijdframes en clears en def gefixt te krijgen of liever met elkaar in de clynch in plaats van met de tegenstander en ik dat iedere keer heb weten te ontmantelen dan kijk je nog raar op dat Appie het zo lang volgehouden heeft. Ik kapte met de leiding, omdat ik er praktisch in de laatste periode de kar als enige mocht trekken en initiatieven die ik vroeg bij spelers niet werden opgepakt. Dan komt alles weer terug op mijn bordje en gebeurd er effectief te weinig. Daarom zocht ik naar gaatjes in fronten waar veel terrein te pakken was in een zo kort mogelijke tijd en ging ik daar tijd in stoppen. Gezien Walvis een blitz aan het voorbereiden was met zowel Ganja/Wieboy als met Gnome zou ik die gesprekken eind vorige week gestart hebben.

Toen Wieboy onder aanval lag heb ik 's nachts def zitten sturen en de volgende dag bij Walvis opgevraagt hoe de stacks erbij stonden. Daar staat misschien geen ellenlange PM voor, maar we hebben zeker wel contact gehad op de cruciale momenten, gevolgd door het sturen van Ganja-def uit onze safedeffzone.

Lord Ghost Whisperer M1 was het begin van het einde, maar jij met team ganja hebben benzine over het vuur gestrooid door ineens te verdwijnen...Dat heeft gezorgd dat spelers hun hoop en geloof verloren.
Als ganja was gebleven en simpelweg een post maken over het feit dat we ons niet laten stabben en we M1 met z'n alle aanvallen en edelen bestond appie nog, dat heb jij niet gedaan. Wat je zegt over dat andere jou gingen vragen om een massa te plannen dan moet je gewoon zeggen...''Je bent toch geen fu**ing noob die sh*t doe je lekker zelf.'' iedereen in appie ZOU ervaren genoeg moeten zijn om hun eigen account te handelen waaronder ook massa's plannen.

al die vv's kost inderdaad veel moeite en tijd, maar zo vaak heb ik niet gehoord om te vv'en (misschien via skype, maar ik zat niet in de stam chat)


Die eerste zin is echt te dramatisch gast. Get real. Als M1 niet zou samenwerken met DR en we tijd hadden M1 te edelen jah. Maar er vielen accounts weg met veel edels, Jugg had nog weinig edels, Xeno was net zijn clears kwijt en BeerGuide was nog full clears aan het preppen. Hoe wil je effectief een stab van dat formaat in die fase neerslaan tegen een account van 300+ dorpen, terwijl DR doet alsof ze heilig zijn en voor de lol dooredelen en M1 aan het internen zijn voor front? Dat gaat niet. Die actie van M1 was meer dan alleen in zijn achteruit gaan dit was puur een aktie van Sven om Appie te slopen en de wereldwinst te ontnemen.

Vv's => Ik ga hier niet uit de doeken doen waar en wanneer ik gevv'd hebt, maar ik heb een geruime tijd mogen vv-en in de ochtenden en avonden, tussen het leiden door waarbij eigenlijk maar één massa niet te houden was (BeerGuide) en de rest redelijk solide te deffen viel. Dat je er weinig van gehoord hebt is een goed teken wellicht.

Wat Val zei over dat hij jou nooit had gezien sta ik volledig achter. Ik stuurde een kleine simpele vraag op 17.08. om 19:20 uur de reactie was bijna 24H later op 18.08. om 17:18 uur. Voor een leider van de nummer 1 stam vind ik dit wel een te lange wacht tijd. Voor de gene die denken van ja met het onderweg ''vraag?'' nee, het onderwerp van deze pm reeks was ''Def Lopez'' 1tje die je wel snel opent als je een leider bent....

We hadden het forum als reeds gelezen en onze safe deff stond uit of was aan het ombouwen. Tenzij je tig berichten wilt hebben dat we geen def kunnen leveren, omdat die def op is, zit er geen noodzaak aan het snel willen reageren. Als je kapsones hebt over de wachttijden dan kan ik je 1000x per uur een bericht sturen, maar het nut valt dan weg en je zult zelf ook wel begrijpen dat een PM openen dan niet heel erg aantrekkelijk meer is. Voor mij is de datum te random gekozen om echt op te beantwoorden iig.

Eindstand jij was de leider van appie en op het moment dat iedereen jou het hardste nodig had was jij verdwenen net als Francesco Schettino die zijn costa concordia verliet, verliet jij ook het schip. Hoeveel moeite jij ervoor in hebt gestopt zal niemand onthouden, als leider weetje dat je veel tijd moet besteden aan een stam te runnen. Wat iedereen wel onthoud is dat in tijd van nood (misschien niet de eerste tijd van nood, maar toch) jij verdween.
credits naar gnome & erwin die jou rol probeerde op te nemen. Helaas waren toen de stabbers naar boven gekomen en 1 voor 1 weg gegaan.

Als ik iemand de schuld geef van het einde van w55 en het zwakke winst van Par is het de team van ganja!!

Oprichter, geen leider, oprichter.

Schettino vluchtte zijn bootje als eerste. Ik zorg nog voor een roeiboot langs het schip en laat vrouwen en kinderen eerst instappen, maar heb ook door dat er niet plaats is voor iedereen op die roeiboot. Par bepaald de te rekruten accounts, Appie was gone nadat Marc van Xeno stopte en Sven de trekker definitief overhaalde met de leave van M1 uit Appie. Daarmee viel het DR front op de westkant volledig weg.

Hoeveel moeite jij ervoor in hebt gestopt zal niemand onthouden, als leider weetje dat je veel tijd moet besteden aan een stam te runnen. Wat iedereen wel onthoud is dat in tijd van nood (misschien niet de eerste tijd van nood, maar toch) jij verdween.
Integendeel, ik heb vv's genomen, preventief bij accounts gevraagd waar prevstacks moesten komen en Appie gedurende vrij lange tijd op mijn schouders gedragen. Nood en dan runnen?

Lopez runde omdat die 90% off was op zijn front en Y en ik toen zaterdagochtend tot zaterdagmiddag laat de vv moesten pakken en moesten snipen met de restanten van troepen die er nog stonden. Wel eens een splittrein moeten snipen met fullclears, gezien backdraften al niet meer kon? Nee? Dat is vrij duur deffen. Of de whappies die ik rond half 2 's nachts binnen kreeg of ik rond half 5 ff een vv kan pakken: Stond ik ook voor open, maar het sloopt je op een gegeven moment. Zoiets doe ik gerust 1 á 2x per account, maar bij de 3e keer heet zo'n account een intern of zorgen we voor een crewverversing of aanwas.
 

DeletedUser77130

Guest
Ik ben de zever een beetje zat hierboven en post daarom wat ik in de Skypechat gepost heb van Appie:

Er zou een coördinatieteam komen op de westflank (olv M1), maar die is nooit actief in gebruik genomen.
Marc runt, vorige week op precies dezelfde dag ook veel incomings gehad, maar Xeno lag er goed bij, paar dodges en slim stacken, klaar. Shit didn't happen.
Sven impulsief? Tjah, heb ik al vaker gezegd, ook via de Whatsapp etc van laat maar ff uitrazen. Als vuur heet is ga je er ook niet tegenaan schoppen alsof het een voetbal is.
Vd week kneiterdruk gehad co's en extra spelers te fixen en de laatste interns inclusief back ups te fixen op C45 (zodat Par er niet kneiterhard doorheen liep) met succes, maar ik kan de oost en westflank niet alleen draaien.

Vorige week 4 ochtenden achter elkaar 05:00 - 09:00uur zitten deffen op accounts die niet van mij zijn. Tegelijkertijd worden spelers in een chatbox gestopt met de hele stam die niet langs de leiding zijn gegaan (D en W zijn driedubbel gecheckt door de leiding, accounthouder en co's.)

Nu is Marc weg (shit happens, account ligt er goed bij). Als die shit had, had die me kunnen PM-en. Vd week nog tig scoutrepo's doorgestuurd hoe die goedkoop kon edelen. Xeno moet herbemand worden of geinternd worden. Maakt mij an sich niet meer uit. Max speelt wrs wel door (is mijn inschatting).

Ik heb meerdere werelden gewonnen op basis van onderling vertrouwen, chemie, proffesionele bluf (dus pas gaan eikelen als de buit binnen is en niet wanneer je nog bezig bent met de buit binnen te halen). Ik zag op het AF wat berichten voorbij komen die niet passen bij een stam die door mij gedragen wil worden en ingame trek ik het al een tijdje niet meer. Gistermorgen een koortsaanval gekregen tot aan een uur of 4 's middags en sindsdien alleen een paar edels pinpoint klaargezet.

Officieel zouden D en Y de kar trekken met E en mij als ondersteunende entiteiten, ook omdat ik na het dragen van W45, W47 en W50 op een bepaald stressniveau heb gezeten waar ik niet meer op wil terugkomen. W45: Iedere dag vv's draaien, 30+ massa's gedeft met counteracties; W47: #1 account gedraaid, maar daarvoor insta massa's op mogen vangen; W50: .Warcore gedurende 4 weken lang 4+ uur per dag alleen al kwijt om de ego's te smeden. Dat wil(de) ik niet meer, zodoende kwam de scheiding van oost en west in de stam, met het centrum waar de boel dichtgegooid moest worden. Oost kan ik wel alleen draaien (Gnome, Walvis, niet nini en EM zijn bvb zelfstandig genoeg om zoiets tot een goed einde te draaien), coördinatie verzorgen etc.

Op west waren accounts al verder gevorderd, valt relatief makkelijker te leiden en zijn spelers over het algemeen in staat een massa te coördineren omdat ze soms al jaren meedraaien. Alleen kom je dan op het punt dat er iemand aan het verzuipen is en er 5 mensen aan de kant staan te kijken wie in het water springt. Ik had verwacht dat er meer initiatief genomen kon worden op strategisch en operationeel niveau, maar heb er tot noch toe weinig van kunnen proeven. Intussen wel vv's gehad en moeten, ja moeten deffen op tijden waarbij ik nog met een slaperige kop achter mijn laptop kruip. Voor Jugg deed ik dat graag door onze band en omdat we inmiddels een steady co (D) gevonden hebben. Op Lopez schrok ik me de pleuris (dan ben je gelijk wakker tijdens het deffen, maar krijg je zelfs van cola een kater). Inmiddels is Lopez (BeerGuide) weer in opbouw en pakt bvb Erwin best veel vv's. Xeno lag er het mooiste bij qua ligging qua troepen die op orde zijn en qua shortrange off en def die beschikbaar is. Inmiddels is Marc pleite ipv dat hij naar mij toekomt en zegt: "Dit heb ik op mijn maag" komt hij door met een forumpost waarin mijn gezag aangetast word, nog los van het feit dat ik de stam voor al een redelijke tijd draai nu E en Y privé een drukke agenda hebben en D wat meer is gaan richten op M1.

Ik ga me richten op Ganja en volgende week alsnog op vakantie die ik al tijden aan het uitstellen ben en trek mij terug als stamoprichter van Appie. Er is te weinig vertrouwen in o.a. mij, ego's botsen om de haverklap en ik kan het fysiek en mentaal niet meer opbrengen iedere dag op de meest random tijden te moeten opstaan om de kar te trekken.


TL: DR: Spelers kwamen pas achteraf met commentaar in plaats van initiatieven en ik mocht spelers achter de kont aanjagen of ze wat nodig hadden. Toen Marc er mee kapte en Sven/M1 Appie leavede was de kogel door de kerk en was Appie gone als stam. Vervolgens nog gekeken of een doorstart van Appie mogelijk was of er spelers/crews naar Par konden gaan en daar kwam dit uit. Ik snap dat niet iedereen het sausje lekker vindt, maar het is zo gemaakt zoals het nu is en het smaakt voor geen één persoon niet zuur, maar het schoppen om te kunnen schoppen wat hierboven plaatsvind moet echt afgelopen zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser75946

Guest
"Helaas, meerdere mensen vertrekken richting Par. “De weg van de minste weerstand” , rekruten voor wereld winst, de stab stam der stabbers. "

Serieus? Ga je de stab kaart weer boven halen? Die is ondertussen wel helemaal uitgemolken. Fckng hell, van alle 'topstammen' die er op deze wereld waren is Par , die sinds het recruiten van darkheerser, waardoor we meteen als stabstam werden bestempeld voor lange tijd, wel de stam die altijd heeft gegaan voor een eerlijke manier van spelen.

In het echte leven word je aangeklaagd voor eerroof zonder reden, dit is fckng schandalig. Eigenlijk ook mijn tijd niet waard om hierop te reageren.

Good luck met je resistance, we hoopten er wel op dat jullie gingen doorspelen en dat deze wereld niet meteen gedaan ging zijn. Als je een beetje slim recruit gaat het nog 50/50 op qua capaciteit. Ja, wij hebben de grootste accounts, toevallig ook de actiefste en tofste spelers, amai wat erg dat we die in onze stam wilden.

I'll see you on the battlefield, ben dit algemeen forum meer dan zat.

PS: je vergelijking met de mast en boten vond ik enorm belachelijk
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
183
En volgens mij heeft DR ons gewoon de ruimte gegeven om M1 intern te edelen en zouden zij er verder vanaf blijven.

Als je dan met dingen komt, weet dan wel waar je het over hebt Leo, succes in par.
 

DeletedUser78155

Guest
Schettino vluchtte zijn bootje als eerste. Ik zorg nog voor een roeiboot langs het schip en laat vrouwen en kinderen eerst instappen, maar heb ook door dat er niet plaats is voor iedereen op die roeiboot. Par bepaald de te rekruten accounts, Appie was gone nadat Marc van Xeno stopte en Sven de trekker definitief overhaalde met de leave van M1 uit Appie. Daarmee viel het DR front op de westkant volledig weg.

Mehh, Xeno waren zo goed als nieuwe spelers op. Lopez kreeg NAP en M1 is tot nu toe niet meer geëdeld door DR. Dus ik weet niet of je gewoon je eigen gedachtegang hebt gecreëerd om jouw acties goed te keuren, maar je zit er in ieder geval goed naast. Ganja werd meerdere malen gevraagd of ze nog online waren en was er iemand thuis? Waarschijnlijk wel, iemand die in zijn kelder plannetjes aan het maken was met de vijand. Is dat een leider? Account Gnome vroeg 4/5/6 keer wat Ganja van plan was en wie er speelde, of ze op barbaar gingen of dat het in het slechtste geval intern werd. 0.0 reactie en dan durf je de val van Appie nog in een ander zijn schoenen te schuiven, foei foei.

"Helaas, meerdere mensen vertrekken richting Par. “De weg van de minste weerstand” , rekruten voor wereld winst, de stab stam der stabbers. "

Serieus? Ga je de stab kaart weer boven halen? Die is ondertussen wel helemaal uitgemolken. Fckng hell, van alle 'topstammen' die er op deze wereld waren is Par , die sinds het recruiten van darkheerser, waardoor we meteen als stabstam werden bestempeld voor lange tijd, wel de stam die altijd heeft gegaan voor een eerlijke manier van spelen.

In het echte leven word je aangeklaagd voor eerroof zonder reden, dit is fckng schandalig. Eigenlijk ook mijn tijd niet waard om hierop te reageren.

Good luck met je resistance, we hoopten er wel op dat jullie gingen doorspelen en dat deze wereld niet meteen gedaan ging zijn. Als je een beetje slim recruit gaat het nog 50/50 op qua capaciteit. Ja, wij hebben de grootste accounts, toevallig ook de actiefste en tofste spelers, amai wat erg dat we die in onze stam wilden.

I'll see you on the battlefield, ben dit algemeen forum meer dan zat.

PS: je vergelijking met de mast en boten vond ik enorm belachelijk

De zoveelste internetridder die hier zijn grote mond optrekt, hoera. Stop even met je schelden, we weten allemaal dat pubers dat graag doen, maar blijf eens beleefd qua taalgebruik. Par. is niet de schuldige van dit alles, zeker niet. Het is de schuld van zij die erin zijn meegegaan en laf weggelopen zijn van een 'zinkend schip'. Dat niet iedereen erop werd gered dat is wel te wijten aan Par. Jullie hebben de meeste crewleden gered. Het ligt ook puur aan het karakter/de mentaliteit of je in staat bent je kameraden achter te laten of je stevig in je schoenen staat en zegt: 'Nee, ik blijf bij mijn stamgenoten en zonder iedereen vertrek ik niet.' Het is een game en wereldwinst werd hier verkozen boven eer- en stamgevoel. So be it.
 

DeletedUser77130

Guest
En volgens mij heeft DR ons gewoon de ruimte gegeven om M1 intern te edelen en zouden zij er verder vanaf blijven.

En in de tussentijd wel ff Schedel en de rest onder vuur nemen, maar och och wat was die NAP een keurig voorstel. Met zo'n NAP op target 1 terwijl DR vrolijk op de rest van de targets gaat kan Appie helemaal niks hea. Nog los van de clears en edels die dan tekort gaan komen. Daarnaast is het track record met betrekking tot afspraken die DR met Appie (en voorgangers) wilde maken om te janken.

Mehh, Xeno waren zo goed als nieuwe spelers op. Lopez kreeg NAP en M1 is tot nu toe niet meer geëdeld door DR. Dus ik weet niet of je gewoon je eigen gedachtegang hebt gecreëerd om jouw acties goed te keuren, maar je zit er in ieder geval goed naast.

Er was nog geen speler voor Xeno gereserveerd, wat hierboven staat is klinklare onzin. De NAP met betrekking tot M1 vond pas plaats nadat DR tientallen dorpen ge-edelt had. Die dorpen zijn weg, pleitos op een stuk front waar het makkelijkst DR te kraken viel.

Ganja werd meerdere malen gevraagd of ze nog online waren en was er iemand thuis? Waarschijnlijk wel, iemand die in zijn kelder plannetjes aan het maken was met de vijand. Is dat een leider? Account Gnome vroeg 4/5/6 keer wat Ganja van plan was en wie er speelde, of ze op barbaar gingen of dat het in het slechtste geval intern werd. 0.0 reactie en dan durf je de val van Appie nog in een ander zijn schoenen te schuiven, foei foei.

Het was vrij duidelijk dat Y en ik de stekker er uittrokken toen bleek dat de stam te weinig pit toonde met weerstand om te kunnen gaan en het account M1 wegviel. Dat dit zuur is voor de rest van de stam is jammer, maar hoort erbij. Ik kan ook kortweg zeggen: Fuck iedereen en ik kap ermee en zoek het zelf maar uit, maar dat is niet gebeurd. Wat er nu gebeurd is het zeiken om het zeiken omdat er een paar accounts niet meekonden. Tuurlijk had ik Gnome, Dikke Walvis en No1 ook mee willen nemen, maar dat zat er niet in.

Daarnaast was Par nooit vijand, maar daarvoor moet je in de W55 chat zitten. Gister al een heel verhaal over uiteengezet. Wat er vd week nog aan PM-verkeer is gebeurd weet ik niet, ik ben niet meer gelogd, maar was wel beschikbaar via Skype. Geen enkele vraag op Skype daarover voorbij zien komen.

De zoveelste internetridder die hier zijn grote mond optrekt, hoera. Stop even met je schelden, we weten allemaal dat pubers dat graag doen, maar blijf eens beleefd qua taalgebruik. Par. is niet de schuldige van dit alles, zeker niet. Het is de schuld van zij die erin zijn meegegaan en laf weggelopen zijn van een 'zinkend schip'. Dat niet iedereen erop werd gered dat is wel te wijten aan Par. Jullie hebben de meeste crewleden gered. Het ligt ook puur aan het karakter/de mentaliteit of je in staat bent je kameraden achter te laten of je stevig in je schoenen staat en zegt: 'Nee, ik blijf bij mijn stamgenoten en zonder iedereen vertrek ik niet.' Het is een game en wereldwinst werd hier verkozen boven eer- en stamgevoel. So be it.

Je kunt ook met zijn allen blijven pedellen op de Titanic, maar een paar uur later ligt iedereen dan onder of in ijskoud water. Dat alternatief (helemaal niks) was minder net geweest dan het huidige alternatief (nog een paar mensen kunnen redden).
 

DeletedUser78155

Guest
Leo, man, doe hier uw zeg, wat ge wilt.
Het enige wat gij moest doen is stoppen toen ge zei da ge er ook effectief mee ging stoppen. Kijk naar de stam waarin Gnome en Whale nu zitten. Tel daar de laffe lopers bij en Par was al gestopt.
Niemand weet wat er was gebeurd zonder plannen met Par. Samenwerking met DR en Appie kon altijd. En dan was het met HEEL Appie.

Jij koos voor samenwerking met Par. , NIET met HEEL Appie.

Het enige wat ge nog van mij te horen krijgt is mijn mening na dit alles over U als persoon op TribalWars: zielige vent.
 

DeletedUser75946

Guest
De zoveelste internetridder die hier zijn grote mond optrekt, hoera. Stop even met je schelden, we weten allemaal dat pubers dat graag doen, maar blijf eens beleefd qua taalgebruik. Par. is niet de schuldige van dit alles, zeker niet.

Sorry voor het schelden, maar ik heb 'Par' en 'stab' iets te vaak onterecht in dezelfde zin gezien, + wat bier op, en dan ga ik niet alles op de meest tactvolle manier verkondigen. Blij dat je Par zelf vrijpleit van enige schuld. Maar heb jij nog nooit in je hele tw carrière een stam verlaten voor een andere stam? In dat geval , proficiat, maar dan denk ik toch dat je bij de enige bent ;) Zo niet, ga dan niet haten op mensen die dat net gedaan hebben, ze hebben hun keuze gemaakt, so be it hé. Als het DR + Appie vs Par was geworden om de een of andere gekke reden gingen wij niet komen huilen op het AF, dit terzijde.

Dat niet iedereen erop werd gered dat is wel te wijten aan Par. Jullie hebben de meeste crewleden gered.

Blij dat we jou niet gered hebben :).
 
Bovenaan