Curam - High5²

Reactiescore
1.577
Beste forumlezers,

Tot op heden was er nog geen verklaring voor de reden waarom [ally=nl16]Curam[/ally] zich heeft afgespiltst van hun voormalige stam. Wij zijn zeer drukgeweest met het evalueren van onze situatie, het kijken naar de toekomst is wat de voorbije dagen geprimeerd heeft in onze gesprekken. We maken leuke vorderingen daarin en dus nu is het ook tijd om naar buiten te komen met informatie waar jullie recht op hebben.

Zoals al een beetje duidelijk was, is er een opsplitsing gebeurd tussen spelers van het voormalige High 5 & O², waarbij nog een aantal andere spelers achtergelaten zijn. Deze spelers vinden nu hun thuis in [ally=nl16]Nilva[/ally], zoals geweten. Wij hopen van harte dat ze daar hun draai wel vinden.

Vanuit het standpunt van onze altijd objectieve & correcte steunpilaar, Crash (van Narcotic.):

Bij deze het verhaal over het ontstaan van Curam en de redenen waarom.

De meesten kenden High 5 als een van de oudste en meest stabiele stammen van w16. Wat de meeste niet weten is hoe het er intern aan toeging, omdat we dat altijd verborgen hielden. High 5 werd opgericht door Narcotic. (Sam) en Lil-John (Warre). Een paar maandjes na de start is daar Bequilling (Astrid/Tim/Crash) bij de leiding gekomen, omdat het niet lekker draaide. Lil-John-speler Warre stopte al redelijk snel om meer aandacht aan w5 te geven, zijn account werd verder bespeeld door anderen. Toen Narcotic. (Sam) gerimd werd en midden in het H5 cluster weer terecht kwam, is Crash die op Bequilling speelde naar Narcotic. overgestapt. Vanaf dat moment werd de stam hoofdzakelijk geleid door Bequilling en Narcotic.. Toen Sam na verloop van tijd stopte vanwege tijdgebrek heeft Crash alle taken die zij deelden overgenomen. Nadat Astrid, op bequilling, zwanger werd heeft haar co Tim haar taken overgenomen. High 5 heeft dus altijd goed doorgedraaid, zelfs als er een leider wegviel. De nieuwe leider nam het over en volgde dezelfde weg als de oude leider.
Tot zover de meest stabiele periode binnen High5...

Op een gegeven moment kreeg Tim op Bequilling ook tijdgebrek vanwege zijn studie en andere persoonlijke gebeurtenissen zorgden ervoor dat hij niet langer kon doorgaan met TW. Er is toen gekozen om in het leidersteam Bappos op te nemen, in samenspraak met Tim en de rest van de stam. Dit was net voor de tijd dat Astra Oxigen leden had gerecruteerd. Gesprekken met Oxigen werden aangeknoopt door Crash, hoofdzakelijk om te kijken hoe we de krachten konden verenigen tegen Astra. Vanuit het oogpunt van Crash was door het recruteren van Astra*, Oxigen geen waardige tegenstander meer. Om toch onze leden een nieuwe uitdaging te geven, wilden wij tegen Astra* vechten. De gesprekken met Oxigen liepen onder leiding van Bapos en Crash uit op een gesprek over een fusie. De eensgezindheid en verbondenheid van beide stammen leken uitstekend op elkaar ingesteld te zijn, alsof we van hetzelfde hout gesneden waren. Na goedkeuring door de leden van beide stammen is toen na lang praten de fusie in gang gezet. High 5 werd High5²..

Crash op Narcotic. gaf het leiderschap op om de fusie mogelijk te maken. Binnen het nieuwe leiderschap van High5² braken al snel onenigheden en zelfs ruzies uit. Men was het met elkaar niet eens hoe de stam geleid moest worden, afspraken die gemaakt werden tijdens de besprekingen werden aan de laars gelapt. Dit bracht wrevel onder elkaar teweeg en men kon geen gezamelijke beslissingen nemen. De stam was stuurloos geworden.

De leiding vroeg toen aan Crash op narcotic. om de leidng te reorganiseren, als langst draaiende leider en als meest betrouwbare leider. In eerste instantie ging Crash kijken naar een leiding die nog niet in de leiding had gezeten van High5². Toen hij daar niemand kon vinden is hij met de toenmalige leiding gaan schuiven en werden de taken herverdeeld. Na goedkeuring van de meerderheid van de leiding is er een reorganisatie in gang gezet. De minderheid die hier niet mee akkoord ging, kon zich hier echter niet bij neerleggen.

Op dit moment kwan er een soort van tweedeling in de stam. Crash op Narcotic. kon toen vanwege groot tijdgesbrek dit niet in goede banen leiden. De stam is eigenlijk vanaf de eerste week van de fusie van probleem naar probleem gegaan. Na dit met enige leed aan te hebben gezien is Veduki (Bob) zich ermee bezig gaan houden. In eerste instantie lukte dit zeer goed. De stam werd goed en snel op de rails gezet, er was weer richting er was weer hoop dankzij CCC16. Althans zo leek het..

Na de terugkomst van Tim op Bequilling werd pas duidelijk dat de stam nog steeds in tweedeling was. Dit werd vooral duidelijk over de richting waar de stam heen moest gaan. Zowel Bob als Tim hadden daar andere ideen over.

Uiteindelijk na een inventarisatie aan Tim zijn kant kwam hij erachter dat een groot gedeelte van de stam de fusieperikelen die nu al zo lang speelden niet meer wilden. Men heeft toen het besluit genomen uit de stam te stappen en een nieuwe stam op te richten, een stam die de sfeer en kracht van het Oude High 5 (niet High5²) moet terugbrengen.

De fusie heeft inderdaad niet gewerkt. De mentaliteit en de speelwijze van beide stammen lagen haaks tegen elkaar in en konden jammer genoeg nooit worden verzoend. Dit resulteerde in eeuwige ruzies, woorden en de leiding had het niet in de hand. Tenslotte was de onenigheid tussen Bob & mezelf voor velen eiglk de druppel, want alweer was er geen stabiele leiding. De afsplitsing was in de maak en werd ook een feit toen Mitchel39 me vroeg de stam te verlaten, toen ik mijn ongeloof uitte in het voortbestaan van High5². Het gevolg was een massale leegloop en het ontstaan van Curam.

Victoria amat curam, een latijnse spreek die voornamelijk vertaald wordt met "Victory loves preparation", ofwel "Een overwinning vereist een voorbereiding". Wij zijn in deze nieuwe stam de nadruk gaan leggen op strategisch inzicht, op perfecte opbouw van onze accounts en op een leuke samenhang. Dat zullen onze peilers worden waarop we zullen steunen. Het zal niet makkelijk worden om op te boksen tegen stammen die bijna 3 keer zo groot zijn als ons (cfr. Astra*, Nilva, 40+); wij hebben niet diezelfde hoeveelheid geweld voorhanden. Maar met een duidelijk plan, zullen we ook al ver moeten komen. We hebben de meest ervaren leiders in ons bezit van heel wereld 16 en we denken dat we als open stam ver kunnen raken.

atmzx2.png
 

DeletedUser

Guest
We hebben de meest ervaren leiders in ons bezit van heel wereld 16 en we denken dat we als open stam ver kunnen raken.

Ik vind de leiders van Astra* eigenlijk de beste leiders van W16, maar dat is mijn net zo subjectieve mening als die van jou. :)

Verder een leuk verhaal van Narcotic., maar dat is eigenlijk het verhaal wat veel mensen al kennen.
 
Reactiescore
1.577
Ik vind de leiders van Astra* eigenlijk de beste leiders van W16, maar dat is mijn net zo subjectieve mening als die van jou. :)

Verder een leuk verhaal van Narcotic., maar dat is eigenlijk het verhaal wat veel mensen al kennen.

"Meest ervaren" en "beste" zijn twee compleet verschillende begrippen. Bij mij was het ook puur objectief, want ik zou niet weten wie anders er al 4-5 jaar stammen leidt. Kdenk dat Narcotic. & ik de enige zijn.
 

DeletedUser

Guest
Ik schrok me de pleurehannes.
Dacht dat het een oorlogsverklaring was.
Ik dacht wat krijgen we nu dan :p
 

DeletedUser3368

Guest
"Meest ervaren" en "beste" zijn twee compleet verschillende begrippen. Bij mij was het ook puur objectief, want ik zou niet weten wie anders er al 4-5 jaar stammen leidt. Kdenk dat Narcotic. & ik de enige zijn.

Daar heb je ongelijk in. Ikzelf leidt ook al ruim 4-5 jaar stammen ;)
 

DeletedUser

Guest
Daar heb je ongelijk in. Ikzelf leidt ook al ruim 4-5 jaar stammen ;)

Dat je al 4-5 stammen leidt, het niet voor iedereen dezelfde betekenis.
Er zijn ook mensen die 4-5 jaar op school wiskunde hebben gehad en er vervolgens nog steeds niks van kunnen.
 

DeletedUser3368

Guest
Dat je al 4-5 jaar stammen leidt, het niet voor iedereen dezelfde betekenis.
Er zijn ook mensen die 4-5 jaar op school wiskunde hebben gehad en er vervolgens nog steeds niks van kunnen.

Dat is overbodig, er wordt enkel gekeken naar mensen die zo lang al bezig zijn met stammen leiden. Ik reageer daarop dat ik dat ook al doe.
 

DeletedUser

Guest
Dat is overbodig, er wordt enkel gekeken naar mensen die zo lang al bezig zijn met stammen leiden. Ik reageer daarop dat ik dat ook al doe.

My bad.
Echter geloof ik wel dat Narcotic de beste leider is/was op W16.
Nee, ik heb niet alle leiders op W16 meegemaakt. Maar op alle werelden die ik tot op heden heb meegemaakt, heb ik ook nog nooit een betere leider gehad dan hem. Laat staan hoe geweldig High5 onder zijn hoede draaide.
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.148
My bad.
Echter geloof ik wel dat Narcotic de beste leider is/was op W16.
Nee, ik heb niet alle leiders op W16 meegemaakt. Maar op alle werelden die ik tot op heden heb meegemaakt, heb ik ook nog nooit een betere leider gehad dan hem. Laat staan hoe geweldig High5 onder zijn hoede draaide.

Sam?
 

DeletedUser

Guest
"Meest ervaren" en "beste" zijn twee compleet verschillende begrippen. Bij mij was het ook puur objectief, want ik zou niet weten wie anders er al 4-5 jaar stammen leidt. Kdenk dat Narcotic. & ik de enige zijn.

Ik word liever de beste dan de meest ervaren genoemt.
Want als je al je ervaring niet weet om te zetten in beleid waardoor je stam groeit en bloeid.
Tjaah leuk die ervaring dan. Dus bedankt namens het leidersteam van Astra* Sverre :)
 

DeletedUser

Guest
Volgens mij is het Astra als stam die de dingen heeft gepresteerd, niet specifiek de leiding.

De leiding stuurt de stam. Mocht je beweren dat een leiding niet belangrijk is, zie ik niet in waarom Nonkel zou zeggen dat Curam het meest ervaren leidersteam heeft, want dan zou dat totaal niet relevant zijn. Maar dat is wel het geval, dus scrhijft hij het ook. Doet niet zo stom.. :eek:
 

DeletedUser59375

Guest
leuk om het verhaal eens te horen
was er eigelijk wel benieuwd naar
en heb helaas geen idee hoe goed die leiders waren
maar die van astra* zijn ook goed hoor ;)
 

DeletedUser56780

Guest
leuk om het verhaal eens te horen
was er eigelijk wel benieuwd naar
en heb helaas geen idee hoe goed die leiders waren
maar die van astra* zijn ook goed hoor ;)

kan niet echt oordelen omdat ik nooit bij hun in de stam heb gezeten,
dus als ze mij even uitnodigen, oordeel ik daarna wel :p
 
Bovenaan