zware cavalerie

DeletedUser

Guest
bij hulp en eenheden zie je dat zware cavalerie het sterkste is in de aanval en in de verdediging.

Heb je dan eigelijk nog speer, zwaard, bij, boog nodig?

Als je nu gewoon bijna een heel leger uit zware cavalerie maakt?
 

DeletedUser

Guest
nemen meer ruimte in, waardoor je er veel minder kunt bouwen.
daarnaast zijn ze zeer duur en zeer langzaam om te trainen.

hun slagkracht (aanval) ligt per 1 bevolking (slachkracht delen door 6) stukken lager dan die van bijl. verdediging ligt weer lager dan speer en zwaar (specifiek terrein) dus jah, het heeft zeker nut om andere eenheden te trainen

zc is vooral handig voor snelle ondersteuning.
 

DeletedUser

Guest
nemen meer ruimte in, waardoor je er veel minder kunt bouwen.
daarnaast zijn ze zeer duur en zeer langzaam om te trainen.

hun slagkracht (aanval) ligt per 1 bevolking (slachkracht delen door 6) stukken lager dan die van bijl. verdediging ligt weer lager dan speer en zwaar (specifiek terrein) dus jah, het heeft zeker nut om andere eenheden te trainen

zc is vooral handig voor snelle ondersteuning.

kan je niet beter uitleggen;)
 

DeletedUser

Guest
kan je niet beter uitleggen;)

Ik denk dat het er op neer komt dat je met 6bijlstrijder meer schaden kan aanrichten dan met 1 ZC want in de boerderij komt 6bijl en 1ZC in bevolking overeen, met de deff. net het zelfde als je gaat kijken heb je bij 6speertjes bv een veel sterke verdediging tegen cav. dan met 1 ZC
 

DeletedUser

Guest
Ik denk dat het er op neer komt dat je met 6bijlstrijder meer schaden kan aanrichten dan met 1 ZC want in de boerderij komt 6bijl en 1ZC in bevolking overeen, met de deff. net het zelfde als je gaat kijken heb je bij 6speertjes bv een veel sterke verdediging tegen cav. dan met 1 ZC

dat was wat ik zei:p daarnaast was die opmerking (correct me if im wrong) meer als: het kan iig niet beter:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
amoral zei:
in mijn ogen:

def:

10k speer
10,500 of meer zwaard

aanval
8000 bijl
2300 lc
300 ram

scout:
10,200 scouts

variatie op de def: minder speer en zwaard trainen en in ruil daarvoor zc trainen voor snellere ondersteuning (500 per dorp)
 

DeletedUser

Guest
ik speel ook voornamelijk W1 ik heb ook nog een acc. op W4 van 62K punten maar ik zie het nut niet echt in van als die boogschutters shit hoor:D
 

DeletedUser

Guest
ik ook niet, het systeem van w1 combineren met w2 is in mijn ogen ook fout, maargoed, als er genoeg mensen blij mee zijn;)
 

DeletedUser974

Guest
wat is het ideale leger dan?


Het leuke aan dit spel is, het perfecte verdedigings leger bestaat niet^^

Want wat jij perfect vind, vinden andere mensen weer niet perfect.

Je moet letten op:

Verschillende verdedigingswaarde:
Je leger moet verdedigd zijn tegen alle 3 de soorten eenheden
->Infanterie
->Cavalarie
->Boogschutters

Tijd om het te maken:
De ene eenheid duurt langer dan de andere, voor sommige mensen een reden om dat dan niet te maken

Reistijd:
ZC is snel, zwaard is langzaam, dus daar moet je ook op letten.

Grondstof kosten:
Boogjes kosten veel hout, voor sommige mensen ook al een reden om die niet te maken


Als je al die dingen mee zou nemen, geen leven hebt en heel lang bezig bent met berekeningen, heb je over 2 maanden mischien het perfecte leger^^
 

DeletedUser974

Guest
Ook weer zoiets, Boogjes vallen bij bosjes tegen BB.
Maarja, dan ga je ook weer meenemen met welke eenheden je aanvaller komt.
 

DeletedUser3313

Guest
Voor mij is dit het ideale verdedigings dorp:

9000 zwaard.
9000 speer.
3700 boog.

En dan het aanvalsdorp:

7000 bijl
3000 lc
300-400 rammen
 
Bovenaan