Zero [IQ]: Onze strategie..

Reactiescore
864
Beste forumgangers,

Op 14 april 2021 is er een pre-made opgezet voor CL26 genaamd "Zero [IQ]". De insteek van deze pre-made was om een stam te creëren met spelers geselecteerd op: gezelligheid, ervaring en motivatie. Het belangrijkste doel voor ons was om een leuke Classic tegemoet te gaan met als einddoel: WINNEN. Uiteindelijk zijn we met een vijftal accounts deze Classic begonnen:

OnlyFrans. - William, Bas, Nick, Pieter & Sherwin
Reign of Chaos - Timo, Laurens, Jeroen, Jurrien(THO), Sean, Jordi & Daan
The Chronicles of Chaos. - Rico, Mathijs, Lucas & Mark
Ambulance Broeders - Rene, Joppe, Sander & Thomas
Mamba Mentality - Kenneth, Nick, Noah & Thomas


Deze accounts zijn allemaal gestart op maandag 19 april. Gezien het ledenlimiet van 7 spelers wilde we als stam niet vooraf al "vol" zitten qua accounts, om zo gedurende de Classic te kijken naar wie we nog erbij konden nemen. Na een lange periode zijn we uiteindelijk gestuit op de onderstaande spelers:

.Geralt Of Rivia - Jan, Tim en Geoff
Myrmidonen - Imper
Detonation. - Demian
Leonarmy - Leon - BA
Bierweg - Brecht - BA


Helaas moesten we gedurende de Classic als stam afscheid nemen van het account Detonation, waarbij Demian wel altijd actief is gebleven binnen de stam als co op THoC.

Gedurende de midgame voegde Myrmidonen en .GOR zich toe aan onze stam. Naast de bovenstaande spelers hebben we natuurlijk ook spelers gehad wie zich later hebben toegevoegd aan de stam Zero IQ: Niels(RoC), Tobias(RoC), Sjors(Sabbie), Jeroen(Sabbie), Fred(OF/Floater), Damien(Ambu), Bas(Ambu), Flex(TCoC), Marc(TCoC), Wesley(Mamba) & Akash(Mamba).

De stam Team en het succes van Ambu, OF & Sabbie
Al vroeg in de Classic stuitte we op ons westfront tegen de stam Team waar een aantal spelers zaten wie het spelletje prima beheerste. Ambu, OF en Sabbie hebben een flinke oorlog gehad wat uiteindelijk heeft geleidt tot een kleine achterstand in punten, maar wel een mooie doorgang naar de toekomst.

De rekruut van Imper - de legende
Op 17 mei startte Jurrien & Sherwin het gesprek met Imper, wie solo speelde op het account Myrmidonen. Al gauw kwamen we erachter dat ook Imper geen fan was van het beleid wat Astra voerde. Astra had Imper ook al benaderd voor een samenwerking waarbij zij bereid waren te fuseren, maar dit heeft Imper afgewezen. Vervolgens heeft het account na een goed gesprek met de stam Zero [IQ] besloten zich samen te voegen bij deze stam. Dit zag er uiteindelijk zo uit qua phalanxen:
1625736539056.png
Licht geel = BA (toen nog geen BG met Zero [IQ]
Rood = Myrmidonen
Licht blauw = Astra
Overige kleuren = Zero [IQ]

Als ik subjectief mag schrijven: Deze rekruut is toch wel een van de grootste factoren geweest voor de winst van deze Classic. Imper wist zich namelijk sterk te houden in een oorlog vs. de speler RoC & THO. Na minimale winsten en veel tijdverlies hebben wij daarom ook ingezien dat we beter konden kijken naar andere mogelijkheden/fronten waar meer winsten gepakt konden worden.

Uiteindelijk heeft Imper zich sterk gehouden tegen de accounts j.janssen, Ragnar, Dedicated madness, Whopper enz., al deze spelers heeft Imper afgeslagen of overgenomen.

Onze samenwerking met PRE. & BA na fusie Venom & Uriel
Gedurende de Classic voegde de stammen Venom & Uriel zich slim samen als één stam en hadden hiermee een sterke core positionering en een kwantitatieve overmacht tegenover andere stammen. In de wandelgangen hadden wij vernomen dat de stammen Astra(samenvoeging van Venom & Uriel) & BOYS een samenwerking hadden en hiermee een flinke overmacht hadden vs. de stam PRE. Hieruit hebben wij als stam besloten het contact met PRE. op te zoeken en een BG aan te gaan. Deze samenwerking was helaas niet een groot succes - maar een klein aantal spelers besloten zich toe te voegen aan onze Discord voor goed contact waardoor wij niet de hulp konden bieden zoals gehoopt.

Uiteindelijk werden veel accounts van PRE. eenvoudig weg gespeeld door Astra, wat toch voor Astra een succes was. Hiermee wisten zij namelijk al snel richting het eerste dominantie % te groeien(25%).

Door de groeispurt was de stam Zero [IQ] genoodzaakt om een nieuwe samenwerking te zoeken: BA. Het contact ging in de beginfase vrij moeizaam aangezien de motivatie binnen deze stam vrij laag was. Het was de 3e stam op basis van punten op deze Classic wat zorgde voor een motivatieverlies - aangezien zij al wisten dat ze de Classic als BA zijnde niet meer gingen winnen. Dit leidde uiteindelijk tot de volgende punten:

- Xuonra(Robert & Arnoux) zou in eerste instantie overkomen als rekruut naar de stam Zero [IQ] en Stokkie zou intern worden voor OF, Geralt zou met de overige leden van BA in een westelijke phalanx langs Zero [IQ] heen gaan om het de stam BOYS moeilijk te maken. Helaas werd ook Xuonra door de stam Astra weg gespeelt wat uiteindelijk leidde tot de volgende situatie:
- .Geralt Of Rivia voegde zich als account toe aan onze stam, waarbij Leonarmy een kleine phalanx tussen OF & GOR zou krijgen - dit zorgde voor een toen nog sterk front vs. de spelers Troybal, AE, Vision, Sagalilo, rest BOYS en later ILHC.

Deze beslissing pakte zich goed uit, aangezien de stammen Astra & BOYS geen grote winsten wisten te behalen op ons westfront en wij als stam sterk stonden.

De eindfase van CL26
Na toch een Classic waarbij veel intern, fusies e.d. zich afspeelde was het eindelijk zover. Na tweemaal het dominantie % te moeten verlengen besloten wij als stam twee fronten te bestormen:
- Op het westfront tegen de accounts Vision is Key, ILHC & Sagalilo
- Op het oostfront tegen het account King Ragnar

Vision is Key bleek een taaie te zijn, in het begin was de bezetting sterk op dit account en er waren zelfs vermoedens dat het account gebruik maakte van een illegale time-bot. Uiteindelijk was dit een aanname. Het account wist zich sterk te verdedigen tegen toch meerdere fronten en had minimaal dorpsverlies in de eerste dagen van de massa. Dit liet zich ook zien in de score als verdediger:

1625736885836.png

Na meermaals (fake) massa's te moeten ontvangen waren de bespelers uitgeteld, wat logisch is na lange dagen deffen. Vision is key werd vervolgens weg gespeeld door de accounts TCoC., OF en Ambu. Deze drie spelers wisten veel winsten te behalen na toch een sterk offensief plan.

Tegelijk met dit offensief wist ook GOR winsten te behalen op de accounts van BOYS, wat zorgde voor een flinke inhaalslag in dominantie%.

Op het oostfront vielen RoC & Myrmi het account King Ragnar aan, dit bleek toch een stuk makkelijker te gaan dan verwacht. Het account zat namelijk met activiteitsproblemen en had al meermaals van co's moeten wisselen om andere accounts sterk te houden - zo heb ik het in iedergeval begrepen. Myrmi pakte meerdere dorpen en RoC wist ook de dorpen aan zijn front weg te snoepen van dit account.

Uiteindelijk leidde deze twee offensieven tot een winst voor de stam Zero [IQ], dit ziet er als volgt uit:
1625737253718.png
1625737336019.png
1625737440916.png

Helaas moet er een einde komen aan deze Classic. Ik heb met deze spelersgroep enorm veel plezier gehad en zou zo nog een keer met deze stam een Classic starten. Wat wij als stam als einddoel hadden is precies gebeurd: WINNEN.

Graag zou ik dan ook iedereen nog willen bedanken, ook vanuit vijandig kamp, voor het deelnemen en het leuk maken van deze Classic. Ondanks alle onenigheid heb ik mij toch prima vermaakt!

Dankjewel!
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.779
Gewoon verliezen van een stam die letterlijk Zero IQ heet. De teloorgang van tribalwars.nl is nu echt in de 23ste versnelling geraakt.

Gefeliciteerd met de overwinning, verdiend!
 
Reactiescore
64
Pfoe met zoveel mensen per account kan ik me nu ineens wel voorstellen hoe die enorme activiteit van jullie kant mogelijk was.

Op 1 account zat al meer man dan bij Astra aan actieve leden over de hele linie.

Toch wel interessant te lezen hoe jullie plan werkte. Maar jullie grootste voordeel, iets waar jullie niet op geplant kunnen hebben, is dat de tegenpartij in de eindfase (Astra), floreerde in inactiviteit, en dat dit vooral jullie grootste winst was. Spelers van Vision is key konden letterlijk niet meer loggen vanwege werk op een bepaald punt en verder was er niemand die kon VV'en, iedereen had andere dingen te doen buiten TW (leek het, maarja weinig reactie dus who knows). Foto laat een typisch voorbeeld zien van hoe het bij ons ging als iemand wat hulp nodig had maar niemand reageerde.

discord.png

Verder zeker wel mooi gespeeld, jullie hebben een dedication voor het spel wat ik wel kan respecteren. Jullie gingen volop voor de winst als een team met sterk teamwork en dat heeft zich uitbetaald.

Gefeliciteerd!

Mijn dank ook verder voor jullie attacks, heeft me in korte tijd heel veel geleerd over deffen, dat kan ik altijd weer naar mogelijke volgende werelden meenemen.

Gr.

Steven
 
Reactiescore
493
Pfoe met zoveel mensen per account kan ik me nu ineens wel voorstellen hoe die enorme activiteit van jullie kant mogelijk was.

Op 1 account zat al meer man dan bij Astra aan actieve leden over de hele linie.

Toch wel interessant te lezen hoe jullie plan werkte. Maar jullie grootste voordeel, iets waar jullie niet op geplant kunnen hebben, is dat de tegenpartij in de eindfase (Astra), floreerde in inactiviteit, en dat dit vooral jullie grootste winst was. Spelers van Vision is key konden letterlijk niet meer loggen vanwege werk op een bepaald punt en verder was er niemand die kon VV'en, iedereen had andere dingen te doen buiten TW (leek het, maarja weinig reactie dus who knows). Foto laat een typisch voorbeeld zien van hoe het bij ons ging als iemand wat hulp nodig had maar niemand reageerde.

Bekijk bijlage 29482

Verder zeker wel mooi gespeeld, jullie hebben een dedication voor het spel wat ik wel kan respecteren. Jullie gingen volop voor de winst als een team met sterk teamwork en dat heeft zich uitbetaald.

Gefeliciteerd!

Mijn dank ook verder voor jullie attacks, heeft me in korte tijd heel veel geleerd over deffen, dat kan ik altijd weer naar mogelijke volgende werelden meenemen.

Gr.

Steven

Bij meeste accounts staan veel namen, maar niet iedereen daarvan was actief, bijvoorbeeld OnlyFrans. Had late game alleen Bas en William die logde. Verder niemand.
Maar zoals het blijkt is dat alsnog op 1 account evenveel als heel astra :D
 
Reactiescore
864
Pfoe met zoveel mensen per account kan ik me nu ineens wel voorstellen hoe die enorme activiteit van jullie kant mogelijk was.

Op 1 account zat al meer man dan bij Astra aan actieve leden over de hele linie.

Toch wel interessant te lezen hoe jullie plan werkte. Maar jullie grootste voordeel, iets waar jullie niet op geplant kunnen hebben, is dat de tegenpartij in de eindfase (Astra), floreerde in inactiviteit, en dat dit vooral jullie grootste winst was. Spelers van Vision is key konden letterlijk niet meer loggen vanwege werk op een bepaald punt en verder was er niemand die kon VV'en, iedereen had andere dingen te doen buiten TW (leek het, maarja weinig reactie dus who knows). Foto laat een typisch voorbeeld zien van hoe het bij ons ging als iemand wat hulp nodig had maar niemand reageerde.

Bekijk bijlage 29482

Verder zeker wel mooi gespeeld, jullie hebben een dedication voor het spel wat ik wel kan respecteren. Jullie gingen volop voor de winst als een team met sterk teamwork en dat heeft zich uitbetaald.

Gefeliciteerd!

Mijn dank ook verder voor jullie attacks, heeft me in korte tijd heel veel geleerd over deffen, dat kan ik altijd weer naar mogelijke volgende werelden meenemen.

Gr.

Steven

Haha niet al die namen speelde ook nog in de laatste fase hoor, maar grotendeels wel. Denk dat we in de eindfase zeker wel 2/3 man per account hadden. Dit zorgt er inderdaad voor dat het nog "leuk" blijft.

Thanks verder voor de feli!
 
Reactiescore
26
Hahahaha ja na 3 weken massa's koppen van 9-5/6 en dan savonds weer van 11-1 ben je er wel klaar mee ;DDDDDD

Gratz alleen vind het wel beetje raar gespeeld tbh, jullie zeiden tegen ons over onze BG met BA en BOYS dat het niet 'eerlijk' zou zijn en dat er op deze manier geen eindstrijd kon komen (Die er nu ook niet is geweest vind ik), jullie hadden zoveel hulpjes links en rechts zoveel DU stammen, vind dat ergens wel triets als je naar ons toekomt van ja is zo niet eerlijk zonder erbij te vermelden dat de resterende 30% van de wereld ook nog is met jullie meespeelt.

In die 3 weken dat jullie ons aanvielen zijn al jullie accounts gemiddeld gegroeid met 700-800k punten met misschien 10-20 dorpen max van ons als ASTRA af te pakken dus de rest is gewoon lekker intern gedaan ook paar goons van boys die ineens challas gingen zodat jullie hoofdinterner aka Geralt ook nog lekker kon doorgroeien, maarja je hebt gewonnen en ik kan weer me leven leven, vind het gucci

En je vriendje Geralt ook nog ff op de laatste dag nog ff ze OD boosten :DDDDDDDDDD

1625760845124.png

Shoutout naar Wesley tho' als leermeester
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
449
We weten allemaal dat mijn werk op Sabbie deze wereldwinst creëerde. Nee geintje heb geen ruk uitgevoerd zowat, maar leuk dat je me benoemd Sean :') GG EZ zeggen ze wel eh.
 
Reactiescore
38
Hahahaha ja na 3 weken massa's koppen van 9-5/6 en dan savonds weer van 11-1 ben je er wel klaar mee ;DDDDDD

Gratz alleen vind het wel beetje raar gespeeld tbh, jullie zeiden tegen ons over onze BG met BA en BOYS dat het niet 'eerlijk' zou zijn en dat er op deze manier geen eindstrijd kon komen (Die er nu ook niet is geweest vind ik), jullie hadden zoveel hulpjes links en rechts zoveel DU stammen, vind dat ergens wel triets als je naar ons toekomt van ja is zo niet eerlijk zonder erbij te vermelden dat de resterende 30% van de wereld ook nog is met jullie meespeelt.

In die 3 weken dat jullie ons aanvielen zijn al jullie accounts gemiddeld gegroeid met 700-800k punten met misschien 10-20 dorpen max van ons als ASTRA af te pakken dus de rest is gewoon lekker intern gedaan ook paar goons van boys die ineens challas gingen zodat jullie hoofdinterner aka Geralt ook nog lekker kon doorgroeien, maarja je hebt gewonnen en ik kan weer me leven leven, vind het gucci

En je vriendje Geralt ook nog ff op de laatste dag nog ff ze OD boosten :DDDDDDDDDD

Bekijk bijlage 29484

Shoutout naar Wesley tho' als leermeester
Weet niet welke stuff jij smoked maar volgens mij doet het niet veel goed aan je hersenen het begint blijkbaar ook al je ogen aan te tasten als je al niet meer ziet wie zen oda boost de laatste dag. En vgm was hot chiks deel van astra net zoals de BOYS....
Als ze liever uitslapen dan te deffen op aanvallen die al van de dag ervoor lopen lijkt het idd wel een intern...
Jullie zijn gewoon verslagen dus hou je mondje smoke nog wat gras en leg je in de zon voor zover die er is....
Wannabe mocro
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.787
oda boosten op een classic

wat
 
Reactiescore
35
Mooi geschreven :)

Gefeliciteerd met de overwinning.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
Mooi topic

Graag wil ik @Rob. bedanken voor samen met mij weer een account te carryen.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.787
ambulance broeders was van ons
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.787
hahaha godver flex goedje
 
Reactiescore
130
Hahahaha ja na 3 weken massa's koppen van 9-5/6 en dan savonds weer van 11-1 ben je er wel klaar mee ;DDDDDD

Gratz alleen vind het wel beetje raar gespeeld tbh, jullie zeiden tegen ons over onze BG met BA en BOYS dat het niet 'eerlijk' zou zijn en dat er op deze manier geen eindstrijd kon komen (Die er nu ook niet is geweest vind ik), jullie hadden zoveel hulpjes links en rechts zoveel DU stammen, vind dat ergens wel triets als je naar ons toekomt van ja is zo niet eerlijk zonder erbij te vermelden dat de resterende 30% van de wereld ook nog is met jullie meespeelt.

In die 3 weken dat jullie ons aanvielen zijn al jullie accounts gemiddeld gegroeid met 700-800k punten met misschien 10-2<3interner aka Geralt ook nog lekker kon doorgroeien, maarja je hebt gewonnen en ik kan weer me leven leven, vind het gucci

En je vriendje Geralt ook nog ff op de laatste dag nog ff ze OD boosten :DDDDDDDDDD

Bekijk bijlage 29484

Shoutout naar Wesley tho' als leermeester
Toch wel mooi dat je het verkeerde account vernoemt voor deze ODA boost....
Je bent toch wel op deze classic outplayed door het meest inactieve team ooit...
Rico bedankt voor de ons te dragen. Lucas Mark en ik heb wel mooi onze examens geslaagd en toch een classic gewonnen.
Onze top 5 is toch wel te danken aan het einde van de examens en Rico. (en mss corona om ons thuis te houden) Mij zie je hier niet meer
 
Bovenaan